S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Dwarf Death Roller

5 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2

Go down  Besked [Side 2 af 2]

26Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Ons 10 Jun 2009 - 13:30

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

I øvrigt, doktor lix, er PIXI-bøgerne (all rights reserved) uden "e" til sidst

Looooooo elephant



Sidst rettet af gakkedulla Ons 10 Jun 2009 - 13:44, rettet 1 gang

27Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Ons 10 Jun 2009 - 13:31

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Yde skrev:
"Hvis jeg husker ret var det ikke et stort element i vurderingen da vi antog at alle ønskede fortsat at spille med berørte spillere."
-Det er ikke det jeg mente... Folk ønskede netop ikke at spille med mumier der pludselig ikke havde MB, på grund af at det nu var byttet om med Break tackle... Der ønskedes en omskrivning/rerolling af stigninger, før coaches ønskede at bruge de påvirkde spillere, og i visse tilfælde før det ville være realistisk at bruge spillerne i nogen form på holdet, endsige den samme form som tidligere...
Der ønskes nu en lignende model for DR'eren... Af mig... en påvirket spiller...
(lyder lidt nasty, ikke?? Sådan en filer man tager sig efter en lang druktur...)
-Det er korrekt at coaches på Khemri eller Wood Elf holdene ønskede at spille med de positionals der erstatter de påvirkede spillere, og det vil jeg også, med hensyn til DR'eren... Derfor vil jeg have fair behandling af de forskellige positionals der er påvirket... Kald det lige eller fair, jeg er ligeglad... men det er sgu ikke fair som det ser ud nu... En Catcher uden sprint og uden MA-increase taber en move og får sprint = Reroll, DR = ingen reroll... Bad taste in my mouth...

Jeg er med på at der ikke skal oprettes en hemmelig af-og-til-kpber-vi-spillere-bank, der kan redde DR'eren... Det er ikke Triums opgave...
Til gengæld er det efter min mening Triums opgave (hvilket jeg mener de også selv har sagt) at behandle de påvirkede hold fair... ikke ens, men fair... Jeg føler mig, som tidligere nævnt, ikke fair behandlet...

Gakken er helt med, såvist jeg kan se i forhold til eksemplet med rot-bot, men ikke helt med når vi snakker omslag til hele teams... Det mener jeg stadigvæk er at gå over stregen... Påvirkede spillere = Omslag!

Fede

28Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Ons 10 Jun 2009 - 13:32

princelarming

princelarming
Barbar Barber

En post som den Gakke foreslår kunne meget vel vokse ud af denne post/tråd... Don't let it die... Det er sgu da her vi får nogle holdninger på banen i forhold til spillet!

Tak for perspektivet, Gax

Fede

29Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Ons 10 Jun 2009 - 13:35

Yde


Hobbit Grisetyv

Til Janus: (Har intet med oprindeligt emne om DRen at gøre, i know)
Well, det kan godt se ud som om vi kan blive ved med at tale forbi hinanden eller i hvert fald ikke kommer til helt at forstå hvad den anden mener.

Jeg forstod et tidligere indlæg sådan at du mente at holdning ikke bør lægge til grund for beslutninger i triumviratet.

Jeg er af den opfattelse at holdning for så vidt er det eneste vi kan lægge til grund for de beslutninger der træffes.

Hvis vi tillagde ordet holdning samme værdi/betydning tror jeg det ville stå klart at vi var enige om hvordan beslutninger bør og bliver truffet i triumviratet.

/yde

30Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Ons 10 Jun 2009 - 13:40

Yde


Hobbit Grisetyv

Til Asbjørn:
Som jeg vist har gjort klart tidligere mener jeg ikke det er fair at DRen får lov at slå dens skills om.

Påvirkede spillere= omslag mener jeg ikke er fair.

31Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Ons 10 Jun 2009 - 13:58

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

hmmm skumle skumle ...

Jeg er stadig glad for at du er kommet over på den rigtige side Janus selvom du ikke selv synes at det er argumentet om block der har fået dig over er det nok bare fordi min matematiske baggrund gør mig bedre til at se lige igennem tingene. Mit argument omkring den kære maskine har hele tiden været at den ikke ville udvikle sig anderledes hvis den havde loner fra start af og at der derfor ikke var nogen grund til at rulle dens stigninger om. Jeg ser det nemlig mest som 4 ekstra slag i et forsøg på at få en dobbelt og når der er slået 4 salg i forvejen begynder regnestykket at ligne at den ville få block når der kom omslag*. At vi ikke er helt enige om dette er ok.

MHT til de lange indlæg synes jeg faktisk kun det er kewl, det giver en meget bedre dialog, selvom stakkels jeg så skal bruge lidt ekstra tid på at læse det geek

Desuden har jeg alle PIXI-bøgerne og de er faktisk ret spændende læsning, jeg kan tage dem med til Zagreb, hvis du trænger til noget tungere literatur Smile

Ellers vil jeg bare sige at Bamse til dels har ret i at WE måske blev kastet ud i deres omslag hurtigt nok, men den halm er vist tærsket efterhånden.

På egne vegne vil jeg bare gerne sige at jeg glæder mig til Zagreb drunk og at jeg håber at vi får startet en tråd op som gakkekuzan skriver.

R-Kølle pirate

* Hvis vi regner helt rigtigt og siger at de fåregående 4 slag hvor han ikke har slået en dobbelt ikke tæller med er der stadig over 50% chance for at han får en dobbelt nu. P = 1 - (5/6)^ = 0,52. Men hvis vi tager udgangspunkt i at han fra starten slår 8 slag og blot en af dem skal være en dobbelt nærmer sandsynligheden sig 80% P= 1 - (5/6)^8 = 0,77 svarende til 77 %.

32Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Ons 10 Jun 2009 - 14:04

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Kære Yde,

Jeg tror også det drejer sig om at tale forbi hinanden.

Hvad jeg oprindeligt kommenterede på var, var Bjørnens statement om at besltuningerne burde træffes ud fra Skills eller ændringer.
Jeg fandt det derfor sjovt at du nævnte Trimviratets holdning som en bevæggrund for ændringen. For sig mig, I tager vel også beslutningerne ud fra en afvejning mellem dynamik, rimelighed, spilbarhed osv. I mit hoved jeres holdninger ud fra jeres iagttagelser af spillets dynamik, rimelighed, spilbarhed, intentioner mm. Dette må så at sige være argumenter for eller imod.
Holdningen er derfor ikke bevæggrunden, men derimod de ting der ligger til grund for holdningerne.
Jeres holdning bliver legitim igennem jeres argumenter og positioner.
Sådan håber jeg ihvertfald I ser det, hvis ikke, ja så vil da jeg da overveje mine videre stemmer.

Men ja, jeg tror vi har snakket forbi hinanden, da jeg håber vi er enige om dette.

/Janus

33Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Ons 10 Jun 2009 - 14:25

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Lad os, fordi det faktisk er spændende, tage udgangspunkt i en bil, der ikke er lige så erfaren som min...

Marteins Mutilating Minivan, (også et nærliggende navn til en DR'er) har to stigninger... de er begge to normale, men siden Minivan'ens coach har et begyndende dværgehold, har han mere brug for Guard og Multiple Block end eksempelvis Grab eller Piling on.
Det var indtil ændringen! Nu har han ikke længere brug for en angrebs/forsvars-krumtap (der ikke længere trygt kan bruge rerolls, og derfor pludselig er blevet lidt mindre krumtaps-agtig), men derimod en smadre-maskine der kan lave så meget ravage som muligt i sin korte tid på banen!
Med andre ord: Hvis han havde haft muligheden for at spec'ce sin maskine fra starten med Loner, havde det heddet Multiple Block og Piling On!

Hvorfor skal Minivan'en ikke tilgodeses, såvel som catchers eller Mumie/tomb guardians??

Fede (Still not convinced)

Påvirkede spillere = ikke omslag?
Meget påvirkede spillere = omslag??

34Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Ons 10 Jun 2009 - 14:30

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Godt eksempel synes jeg, jeg fornemmer hvad du mener med det.
Man kunne ogdt forestille sig en sådan situation hvor man ville prioritere skill-valg anderledes på grund af Loner, måske ikke helt vildt anderledes, men stadigvæk anderledes.

/Janus

35Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Ons 10 Jun 2009 - 17:07

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

og så er vi tilbage ved at rulle hele holdet om!

Når nu jeg vidste at min minivan kun skulle være smadremaskine ville jeg have brugt flere penge på linemen som hurtigere skulle have guard og stand firm end ellers. Der skal sættes en grænse et sted og min mening er til stadighed at den skal sættes før DR.

36Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Ons 10 Jun 2009 - 17:31

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Well Krølle, nu kikker du igen på ekstremerne.
Jeg synes faktisk ikke det tilfører noget kontruktivt til diskussionen.

Bjørnen forsøger blot at komme med sin forklaring på hvorfor han synes bilen er påvirket af Loner igennem skill-valg. Ved at tage det evige rul-hele-holdet-om argument frem igen skaber ud jo ikke nogen ny vinkel Krølle.
Vi prøver at være konstruktive, og finde løsninger, ikke skyde ting ned.

/J

37Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Ons 10 Jun 2009 - 17:33

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hvis man mener at indflydelsen på DR'eren er minimal, må man da tænke det samme om Mumiernes ændring... De har måske tabt Mighty Blow, der gjorde dem til tæskemaskiner, men til gengæld har de fået Break Tackle, der gør dem 86 gange så mobile (Jeg overlader det til dem hvis studenterhuer trykker, at regne den præcise faktor ud...) PÅ samme måde: DR har fået Loner, hvilket gør den mindre stabil... No refund/replacement...

Jeg har aldrig talt om at slå hele hold om... kun de spillere der er direkte påvirkede (og jeg mener direkte!) af ændringen bør slå om, men så er det sgu også dem der efter Triums vurdering er værst ramt, eller ramt lige meget eller ramt fair, eller hvordan man vil definere det, der skal have lige, fair, samme eller ens behandling... ellers er det forskelsbehandling, og så kræver jeg noget dokumentation, mere end allerede fremlagt for denne forskel!

HULK er træt af at blive misforstået!

Fede

38Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Ons 10 Jun 2009 - 18:55

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg mener ikke at eksemplet med den mini-van er ret godt til at kaste lys på deathrollerens nye loner-skill. Forskellige folk vil specce deres spillere forskelligt og der er så få muligheder for en deathroller at loners betydningen for hvilken rækkefølge man tager dem i er begrænset i mine øjne.
De 2 forskellige roller der beskrives for den på banen mener jeg har meget lidt at gøre med dens valg af skills. De roller der refereres til har som jeg ser det meget mere at gøre med om den har loner eller ej.
Hvorvidt man mener de få forskellige styrkeskills den har adgang til passer bedre til en spiller med loner end en uden mener jeg er en smagssag. Her misforstår jeg vidst ikke nogen, men er simpelthen uenig.

/Gax

39Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Tors 11 Jun 2009 - 11:48

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Hmmm skumle skumle ...
Det var ikke for at skabe en ny vinkel, det var fordi jeg mente at det argument der kom på bordet allerede var besvaret ved så ruller vi hele holdet om. Så kan det godt være det ikke er konstruktivt og fremmende for diskussionen, men en gang i mellem er det udmærket at se på tidligere argumenter for ikke at ende i en diskussion der kører i cirkler. En løsning kunne også være at vi ikke skulle rulle DR om og for at komme til den ende er argumentet sådan set godt nok!

-----------------------------------------

Nå men så for at være den søde krølle vil jeg blot hævde at Aslak har ret. Det at bilen har loner gør det ikke umuligt at bruge den som krumtap i angrebet, det er jo ikke sådan at den også har fået Bonehead og derfor er fuldstændig utilregnelig. Den vil stadig være super at have med guard multiple block da den stadig som regel vil have 2 terninger selvom den blocker 2 andre spillere. Det er jo ikke sådan at vi andre holder helt op med at bruge vores big guys fordi de har loner. Mine big guys får da også skills der gør dem en del af holdet som guard og stand firm, det er da en stor hjælp og de har endda foruden loner, bonehaed eller wild animal. Det er givet at rullen er lidt dyr fordi den kun er med i 1 drive, men med stadard dværge drives passer det også fint med at den er med i 6-8 ture. Det er rigtigt at det er væsentlig mindre end en standard bigguy, men en spiller med wild animal er altså også kun med i halvdelen af runderne hvis man ikke tør bruge ham til at blocke og der er meget mere tilfældigt hvornår han er frisk nok til at tage ansvar.

For at summe det hele op mener jeg ikke at dværgenes rullemaskine er så meget dårligere en de andre bigguys og jeg mener ikke at tilførelsen af loner behøver at have haft en indflydelse på de skills man har valgt til den.

R-Kølle pirate nu som søde krølle

40Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Tors 11 Jun 2009 - 12:55

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

lige en lille tilføjelse, Mumierne (tomb guardinas) har ikke break tackle længere om end de har fået 4 i MA

http://www.blood-bowl.net/LRB_PBBL/LRB_5_plus_Experimental2008_lowres.pdf p. 57

De stakler er blevet sprættet op og er blevet syet sammen igen, de har ikke "bare" fået loner.

R-Kølle pirate

41Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Tors 11 Jun 2009 - 12:59

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Fastholder stadigvæk at det at slå en Wood Elf catcher (uden sprint) om, og ikke slå DR'eren om, virker forkert i mine øjne... Desuden: vi snakker om at "Tvunget Reroll" som regel set er en stor ændring, og derfor er vi bange for at bruge den... Den skal dog ikke kun bruges der hvor det kan være enten en ulempe eller en fordel, eller i situationer hvor det kun er en ulempe for spilleren, men derimod hvor den passer, og dermed også i situationer, hvor (som tilfældet er med min DR) spilleren står til at blive bedre end før...

Bare fordi jeg står til at vinde på det, betyder ikke i sig selv at det er en dårlig idé...

Fede

42Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Tors 11 Jun 2009 - 13:02

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Enig, det betyder ikke at det er en dårlig ide bare fordi du står til at vinde ved det

43Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Tors 11 Jun 2009 - 17:08

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg tror sgu det er pga situationer som disse, at designerne anbefaler at man lader sine spillere være som de er og så køber ind af de nye ændrede. Der vil altid opstå mærkelige situationer hvor nogen føler sig trådt på når man forcer en ny slags regler igennem - det gjorde der også denne gang.

44Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Fre 12 Jun 2009 - 1:28

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Word Dullaen, Word!

Jeg tror også det havde været den bedste løsning. Men gjort er gjort, og sådan er det.

/J

(Beklager eventuelle syavefejl, emn jeg er pænt vissn)

45Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Fre 12 Jun 2009 - 11:10

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det er nok rigtigt at et godt kompromis ikke stiller nogen tilfredse, men det er derfor et komprimis heller ikke skal ses som noget statisk... Vi er jo ikke færdige med at snakke om det her ;-)

Janus skrev:
"(Beklager eventuelle syavefejl, emn jeg er pænt vissn)"
-muligvis det bedste indlæg i denne debat!!

KICKING ASS AND LIGHTING BUBBLEGUM...

46Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Fre 12 Jun 2009 - 11:15

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

sådan går det når man ikke lærer af sine fejl. Jeg troede du havde aftalt med dig selv at du ikke skulle lave poster herinde når du var stiv

Helt sikkert Looooooooooooo

Men hvad med turneringen ?


Jan jeg er fuldd

-Janus

Edit: Skriv ikke posts når du er stiv og drikker sprit samtidig

Men det er da godt at se at de går i glemmebogen så hurtigt.

Til Bimse:
Nej der er ikke lukket før treenigheden har talt!

47Dwarf Death Roller - Page 2 Empty Sv: Dwarf Death Roller Fre 12 Jun 2009 - 23:58

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ja okay, havde vist fået en lille en for tørsten Smile

Men hallo, fra børn og fulde mennesker....

/J

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 2 af 2]

Gå til side : Forrige  1, 2

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum