S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Efterårs Ferie

+2
John The Rosenberg
McGregers
6 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Go down  Besked [Side 3 af 4]

51Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Lør 17 Okt 2009 - 16:58

Rasmus


Gnom Glædespige

@Thomas:

Først og fremmest er jeg sgu ked af at ha smadret din morale, det er altså ikke min mening. Troede faktisk du bare lagde dig fordi du var træt :S

Når jeg laver en bedømmelse er det ligesom en dommer i fodbold. Nogle gange ødelægger det spillet, andre gange fremmer det spillet men man kan ikke tag et rød kort tilbage når det først er givet.


Omkring den givet situation vil jeg gerne sige.

Jeg prøver historie mæssigt at skabe en situation hvor i skal føle jer fanget i kælderen. I har mulighed for at forhandle med hende karakteren der har jagtet jer. Pointen med det er faktisk kun at hvis i gør det vil i muligvis opdage at hun ikke er særlig interesseret i sin opgave (at skaffe stene og dræbe jer) fordi hun nu er forelsket i Eligon (Ninjaen/Ham der har haft den opgave alene indtil nu). En faktor i valget ikke at bruge til noget og det er fint jeres valg!

Så min strategi at hun kaster en mægtig ild magi i rummet, og lader nogle "buffed" dæmoner storm ind i rummet, for selv senere at komme og bruge spells på at holde jer fra at teleport og kaste spells. I skal "grabbes" og så skal hendes "charm" få stene ud af jer. Husk jeg ved der er Death Ward på 3 og Protection from Fire på 4 af de dæmoner der går på jer. Så når jeg siger til dig du bliver synlig ved at kaste Wail of the Banshee, er det ligeså meget mig der siger "Thomas brug en anden kombo" og det gør jeg ved at udfordre dig. Den bold griber du slet ikke og kaster alligevel "Wail of the Banshee" for bagefter at føle dig nerfed og personligt jagtet...Jeg tænker derimod slet ikke på det men "fint nok de taber denne kamp og så må de møde Athanake med en åben helvede's portal senere", Det er slet ikke personligt men en fælles historie!

Kortere sagt jeg ser det skam fra din sidde og vælger stadig at du ikke må kaste Wail of the Banshee uden ophævelse af Superior Invisibility.

Ved godt du nu kan sige at du synes min udfordringer er nederen, men seriøst I har lige brugt en weekend kæmpende mod dæmoner fra det flammende helvede og ingen af jer spellcasters har kastet en is magi...tænk over den.

Når det så er sagt synes jeg du spillet rigtig godt i den tid du var med os Thomas. Din brug af "Time Stop" var ret genial og der tænkt du dig faktisk om brugt "Invisibility" på Rudolf, det efterfølgende rollespil med offering af Lumieer's døde ben for transport til Broken Reach var også skide godt. Du tvang også mig til at finde på en grund til at "Red Shroud" ikke bare kom og hjalp jer med masser af hendes dæmoner, og ende faktisk med at I tog til det der "Bronze Citadel". Noget som jeg ellers havde tænkt at gemme til senere i historien og efter portalen's åbning.



TIL JER ALLESAMMEN


Hvis jeg virker vred, sur eller nerfer jer er det ikke personligt. Kun fordi jeg kan blive træt af at se jer lave de samme dødelige kombinationer men manglende strategier, over-powered spells og det historie mæssige valg som hedder "hold kæft, vi dræber det og tager tingene". Hvis jeg går jer på klingen er det kun for at få det bedst ud af jer...og det er ikke de mest over-powered spells, men der imod klog valg og sjove ideer.


F.eks.: Gider I ikke lave undeads fordi i synes de er for svage og i mister dem for hurtigt. Men da Rune og Michael sidste sommerhus tur genoplivet Ragmir som ghoul, havde i det plusdeligt skide sjovt med at holde ham i live. Dyrt i spells? JA! Men mere humor for pengene end ved "grønt slim" og "wail of auto-kill"...Kan også nævne kampen mod Løve munkene hvor vi plusdeligt så en efter eget udsagn "nytteløs" barde vende kampen ved at spille de døde op. I har så mange muligheder med de her karakter brug dem, og ha det sjovt med dem.




MED HENSYN TIL DET MED LYSTEN

Thomas hvis du havde spillet computer eller gået til fodbold ligeså længe som du har spillet på "Tortan"/D&D ville det fandme også være mærkeligt hvis du ikke mistet lysten en gang imellem.

Synes der kan være flere løsninger, men synes måske vi skal blive lidt bedre til at give tid til andre ting. F.eks. en dag eller nogle timer til at game Blood Bowl, Magic: The Gathering, Risk, et eller andet LAN computer spil eller bare drikke os stive og snakke. Hvad som helst. Der er en meget stresset stemning af at vi skal spille "spillet" hele tiden og det sgu ikke altid super fedt IMO

52Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Lør 17 Okt 2009 - 17:14

Rasmus


Gnom Glædespige

@Rune:

Tror frustrationen kommer af at jeres figur efterhånden er nogle ret kompleks regnestykker og ikke særlig lige til. Mange muligheder og terninger kan hurtig blive til lange kampe og meget hovedpine.

Med hensyn til at være mægtige så vil jeg sige I forhandler med helvede's dæmoner, udgøre en 5 mands hær, stopper tiden, kaster mirakler, vækker døde til live, har som nogle af de eneste kommet ind i Spire City, har forandret magtstrukturen i norden ved at ødelægge elemental tårnen, overlevet en Sphere of Annihilation ved en gud's indblanding, dræbt drager og nogle med kun en magi, omgåes de royale og får respekt fra dem i ellers taler pænt til, har nøglen til at åben en port der vil forandre verden til hvad I vælger...


I mangler kun noget guld og nogle henchmen ellers er den sgu helt fint mægtig jeres gruppe. Har forslået i lave et projekt med at bygge noget op men hvis i ikke gider så det også helt fint Very Happy

Fighter Orc with axe

53Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Lør 17 Okt 2009 - 17:27

Rasmus


Gnom Glædespige

@Jacob


Epic levels Shocked

Yes nogle gange føles det lidt som om vi er et første divisions hold der skal til at i den italienske top liga. Vi er helt sikkert ikke de bedst forbedret rollespiller overhovedet men synes heller ikke vi behøver miste geisten af den grund.


Men jeg er også altid med på at starte nye figur fordi det for mig betyder nye historier og lettere mindre forbedrelse. Gobliner slår jo bare Very Happy

54Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Lør 17 Okt 2009 - 23:08

Rune

Rune
Founder

Jeg synes helt klart at vi skal bygge noget op med vores chars. Tage et par ture i kloaken for at få lidt guld Razz og så ellers sætte en eller anden magiker igang med stone wall... Hehe Very Happy

Jeg tror i har helt ret med at det efterhånden kræver vildt meget forarbejde for os før vi kan komme ind til selve spillet, da der er så mange tal og beregninger at holde styr på når man er så højt level.

Jeg har svært ved at give slip i den gruppe da de efterhånden har fulgt os i så lang tid, men jeg tror at vi ville få det langt sjovere hvis vi gav slip på dem (ihvertfald for en tid).

Lave levels er lettere at holde styr på og for mange er de også sjovere...meen alle er jo ikke ens.
Der har været lidt skumlen i krogene over at begynde nye karakterer og det ville da være kedeligt hvis vi ikke alle er med på det.

Alternativt kunne vi styre nogle henchmen til vores Lagos karakterer...?

Anyways, bare løse tanker.

Mht. at vi kan lave noget andet end at spille når vi er sammen, det er jeg helt med på! Synes også at situationen er lidt stresset efterhånden når vi er sammen fordi vi vil have maks ud af den tid vi har.
Jeg synes at vi har været ret gode til at mødes de sidste par år og derfor kunne vi måske godt sætte den et gear ned når vi er sammen?

Hvis du har lyst til at tage en slapper en enkelt gang Rasmus, så kan jeg også være DM. Nu har jeg efterhånden en lille smule erfaring. Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

55Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Lør 17 Okt 2009 - 23:45

Thomas aka Finger of deat

Thomas aka Finger of deat
Hobbit Grisetyv

==> Rune
Jeg er klar på, at prøve med dig som DM. Jeg forstår ikke hvorfor vi ikke rigtig spiller med dig som DM mere. Du er sku da god til det, af hvad jeg kan huske Cool

56Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Lør 17 Okt 2009 - 23:56

Rune

Rune
Founder

Hehe, tak..Smile

Vi spillede jo videre da dig og Rasmus var abdiseret (smuttet) Razz

Jeg tror måske John og Jacob har et lille problem med mig som DM efter den omgang Very Happy

Jeg havde intet forberedt, men kunne godt tænke mig noget episk (til 4 lvl 6 chars). Det endte med at en hær af orcs, bugbears, ogres og giants ville angribe den lille flække de befandt sig i...de tog afsted for at hente hjælp hos en mægtig magiker kun for at finde ham ædt af en endnu mægtigere drage...der nu var sulten igen. Very Happy ups

Jeg beklager drenge, hvis i følte jer udkonkurrerede og uden egentlig betydning for begivenhederne. Det skyldes ene og alene min manglende forberedelse og min ikke helt raske fantasi. Smile

Jeg kan trøste jer med at historien overhovedet ikke var planlagt på forhånd og at i havde kæmpe betydning for hvad det endte med.

http://splatcup.goalsoccer.net

57Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Man 19 Okt 2009 - 0:27

Rasmus


Gnom Glædespige

@Rune: Jeg vil gerne se nogle af jer andre tag en DM tjans. Ikke kun fordi det vil giv mig mulighed for at sove Razz Men også fordi jeg gerne vil prøve at være spiller igen. Har faktisk ikke haft mere end 3 figurer som spiller så det ville være helt fint med mig ihvertfald.

What a Face

@Thomas: Men hvis vi spiller med Rune som DM men du så ikke også med nye figurer?!? Det jo lidt unfair for Rune hvis Lumieer bare skal ligges på hylden.

58Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Man 19 Okt 2009 - 0:52

Rune

Rune
Founder

Jeg kan sagtens tage the DM tjans, men det ville nok være bedst for alle hvis det var med nogle helt nye karakterer så. Jeg har ikke noget imod at Lumieer kommer efter de andre xp mæssigt, da det vil betyde at han fik mere downtid til at opbygge klostret og samle nogle flere tilbedere.
En grund til at i skulle starte nye karakterer er at Rasmus ville skulle lave en ny karakter på mindst lvl 16 hvis vi spiller med de gamle. Jeg ved ikke med jer men jeg foretrækker at bygge nye karakterer op fra bunden, men hvis Rasmus kan finde på en sej karakter på det level, så er det vel fint. En anden grund er, som vi allerede har snakket om, at det kræver super meget planlægning fra DM at køre en kampagne med så vilde karakterer, og det vil jeg egentlig helst være foruden. En tredje grund er at Rasmus enten bliver nødt til at afsløre nogle af hans plots for mig, eller at i også intet har at gøre med de npc'er vi ellers har at gøre med Very Happy
Derfor, hvis jeg skal være DM, så skal i lave nye karakterer. Jeg foretrækker at i ikke laver onde karakterer og i kan kun vælge classes, feats og spells fra players handbook, medmindre i først spørger mig. Det vil automatisk skære ned på min og jeres forberedelsestid og give os mindre at skændes om Smile

Jeg bliver også lige nødt til at tilføje at jeg foretrækker at være spiller, så jeg vil ikke hænge på tjansen for evigt Very Happy

En helt anden ting er at jeg med de gamle (Lumieer osv.) godt gad hvis vi kunne tage nogle længere downperioder. Jeg snakker her om perioder på flere år. Det vil give os en større frihed i forhold til opbyggelsen af deres omverden og give os en mere realistisk tidsperiode (i øjeblikket tror jeg vi ligger på ca. 10 år der er gået siden vores karakterer mødtes første gang til nu hvor de er blevet mægtige ærketroldmænd/præste). Vi kan muligvis tage de år online på forummet. Så skriver vi hvad vores karakterer vil bruge tid på og så forklarer du hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan....sådan lidt rollespil uden terningerne og mere fokuseret på målene end de enkelte situationer.

http://splatcup.goalsoccer.net

59Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Man 19 Okt 2009 - 13:21

Thomas aka Finger of deat

Thomas aka Finger of deat
Hobbit Grisetyv

Vi kunne måske også tage en omgang Wind of change igen.
Denne gang kunne vi tilpasse vores figurer til Players Handbook, og KUN Players!
Så bliver vi fri for Power play. Eller Power Play bliver sænket med 90%
Hvad siger i til det?

Det bliver godt nok forsimplet en del. Men som John altid siger: Keep it stupid and simpel!

Jeg vil gerne starte nye karakterer, men jeg er ikke interesseret i at DM tørnen går på skift i tide og utide. Jeg kan stadig huske sidste gang vi prøvede det. Én ting er, at jeg stinker til det, en anden er at ikke alle er enige om hvordan niveauet skal være… Det bliver lidt en rutsjebane.

60Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Man 19 Okt 2009 - 14:27

Rune

Rune
Founder

En god idé, men svær at gennemføre tror jeg. For det første så synes jeg at John har fået vinklet Rudolf ret godt med den der Dirgesinger, så det ville være ærgeligt hvis han skulle til at lave den om. Men jeg synes helt klart det ville være en god idé for os at gå igennem vores karakterer og se på om vi kan skære ned på de underlige power-feats/spells som vi har valgt. Jeg mener også at Tortan pludselig er kommet i familie med nogle feer? lol Very Happy Du er for god til at presse citronen Thomas Very Happy

Jeg tror faktisk at det ville påvirke Tortan mest hvis vi skrottede de ekstra bøger, men hvis du selv er med på det, så synes jeg vi skal sætte os ned en dag og se om vi ikke kan få vores karakterer ind på PHB igen, måske krydret med lidt ekstra som passer til konceptet.

http://splatcup.goalsoccer.net

61Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Man 19 Okt 2009 - 15:58

Thomas aka Finger of deat

Thomas aka Finger of deat
Hobbit Grisetyv

Ja det rammer nok mest mig, dernæst dig (Rune)!
Jeg vil helst have, alt eller intet! På den måde bliver der ingen misforståelser. Én bog til spillerne og 2-3 til DM. Slut prut Very Happy

Vi kunne måske også gå over til 4.0 WTF!!!! Sagde jeg det? Og så blive ved grundbøgerne. Aldrig købe, DL eller bruge bonus bøgerne.

Hvis John er så utilfreds med Bard. Så lad ham da lave en ny??

PS. Den Feer/Fell whatever FEAT jeg tog. Der spurter jeg altså om lov først. Jeg blev spurt om hvad den gjorde, svarede kort, og fik et ja.
Alle de syge ting, magier, feats jeg har/kan, har jeg altid spurt om først!
Jeg kan godt forstå at jeg har fået et ja hver gang. For de er ikke så vilde alene, men i comboer bliver de sindssyge! Lidt ligesom Magic kort, Warmachine og Warhammer. Det handler alt sammen om comboer!

Jeg vil nu vove, at påstå, at Rasmus har været lidt fraværende hver gang jeg har spurt. Det må også være svært, at styre en børnehave hvor alle bare VIL HA!!! Og råber i munden på hinanden, mens han skal forberede.

Jeg vil mene, at vi alle har bidraget til denne ubalance! pig

62Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Man 19 Okt 2009 - 16:05

Rune

Rune
Founder

4th edition.....crap så skal jeg jo lave en ny encounter og treasure generator

Jeg er den første til at indrømme at jeg har spillet en kæmpe rolle i at spillet har udviklet sig til det powerplay vi har nu. Det var oprindeligt mig der begyndte at finde alle de ekstra bøger fra Wizards og overtalte Rasmus til at vi måtte bruge dem da de jo er officielle. Jeg anede ikke at det ville ende med at vi alle sidder med næsen i computeren for at finde de powers der lige giver det ekstra.

Jeg kan godt forstå at du synes at det skal være alt eller intet, men jeg synes ikke at vi skal droppe alt det ekstra bare fordi vi frygter at det ødelægger balancen i spillet. Hvis alt uden for PHB bare bliver strengt reguleret, så ser jeg ingen grund til hvorfor man ikke skulle kunne bruge udvidelserne til at krydre verdenen med. Sådan bliver det hvis jeg er DM, ihvertfald. Altså PHB for spillerne og så kan jeg bruge de ekstra bøger til at tilføje krydderi til spillet, fx. en gammel ranger der kan lære et sejt feat fra sig til en af spillerne, en mystisk scroll der viser sig at indeholde en magi man aldrig har set før, eller et hemmeligt tyvelaug der kan lære dets medlemmer at blande uhyggelige gifte osv.

Måske vi skulle sige at spillerne kun måtte kigge i PHB..? Det ville gøre at spillerne ikke sidder og søger efter seje feats som de kan spørge DM om de må få. Det samme skal gøres sig gældende for magiske items. Spillerne må ikke kigge efter magiske items i nogle af bøgerne, men kan spørge in-game efter items der kan noget i retning af det de søger og så må DM så beslutte om det er tilstede. Jeg kan til det tilføje at jeg er ved at planlægge en ny og forbedret treasure generator. Den kommer muligvis til at indeholde en feature hvor man kan lave en magiker shop som så bliver udstyret med magiske items som kan købes i netop den shop. Det vil lette DM's arbejde en hel del da han så ikke skal sidde og kigge bøgerne igennem og beslutte om en magiker kunne have sådan et item liggende på hylden.

http://splatcup.goalsoccer.net

63Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Man 19 Okt 2009 - 23:24

McGregers


Halv-elver Bondemand

Hvis vi kun skal holde os til PHB, så synes jeg vi lige så godt kan rive vores skemaer over, samt lave armageddon på Nikos og så bare rive 7 år ud af vores liv og så starte helt forfra.

64Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Tirs 20 Okt 2009 - 7:41

Thomas aka Finger of deat

Thomas aka Finger of deat
Hobbit Grisetyv

He he heh… Det var selvfølgelig også en mulighed. Nu ikke så dramatisk Dead
Ja vi bliver sendt tilbage i tiden. Ja vores karakterer bliver forsimplet. Og ja det ender i bund og grund med, at vi svækkes helt vildt. MEN se på mulighederne!??

Mere eller mindre alt køre på autopilot… Dette ville blive en mulighed for, at starte ”nye” karakterer uden, at starte nye… Hvad har du at miste? Jeg troede sku kun det var Rune og jeg der blev ramt så hårdt?

Og helt ærlig Jackob, jeg tror faktisk DU ville ende med, at blive master damage dealer. For som det ser ud nu buffer jeg jo faktisk ingen… Jeg mener ikke der er grund til det, kampene er jo alligevel så hurtigt overstået. Hvis jeg begyndte, at buffe dig med bare en brøkdel af hvad jeg buffer mig selv med. HuHa det ville blive uhyggeligt! affraid

Dette ville så også ”tvinge” og til at samarbejde mere i kampe, og hvad der ellers er af små stress tests. Hvorfor skulle jeg f.eks. samarbejde med jer nu? Jeg kan jo sagtens alene Twisted Evil

65Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Tirs 20 Okt 2009 - 11:55

Rasmus


Gnom Glædespige

Med hensyn til bøger så synes jeg en begrænsning er en fin ide. Tror det er sund fordi så har både DM og spiller også en bedre ide om hvilken evner er begrænsninger hinanden har.

Med hensyn til det feat du har Thomas så bliver det et eksempel på hvordan vi ikke bruge alle de nye bøger efter intentionen. Du vælger det udfra hvad du gerne vil kunne, men plusdeligt opdager man så ved nærmere gennem læsning at valg af det feat betyder man har Fe eller Alfe blod i årene og har arvet evnen til Dimesion Door derfra...men Tortan er fandme sgu da ikke nogen Alf?! Han er en ond necromancer af en familie af de allerbedste necromancer...som voldtog alfer?!? Måske går det bare lidt for hurtigt

Det siger meget om hvordan vi bruger de nye bøger de bliver gennemsøgt for at finde fede ting, broken eller over-powered...det er ikke mening med dem men der imod er det f.eks. med Fey feats mening man kan lave en fed wizard med et teleportations koncept (jeg har opskriften fra et dragon blad hvis nogle skulle være interesseret) Very Happy På den måde få nyt krydderi og spænding tilbage med mulighed for nye koncepter til karakter, ikke at der ligesom skal laves en "Frankestein" karakter af alle de "bedste" evner.


Med "Tortan & the Bad Boys" gruppen ville det derfor være oplagt at åbne følgende bøger for spillet


PHB
DM

og som krydderiet...

Libris Mortis
Book of Vile Darkness

(ja så evt. Epic Level handbook eller hva den nu hedder)

Der ud over kan man sige at Spell Compendium og Magic Item Compendium kan bruges på den måde at ting fra dem kan "drop" i spillet men ikke købes, på den måde vil de kunne bruges til at bryde kedsomheden lidt og skabe lidt glæde ved at finde sjældende scrolls eller unike magiske våben. Plus så kan DM kun give sig selv skylden for at spillerne har de spells de har Razz


Med hensyn til Prestige classes synes jeg evt. alle bøger er fint nok og til med selvopfundet classes er i orden. Borset fra at man kan sige der skal "ansøges" om stillingen, dvs. passer den ikke ind i vores spil/verden så kan man altså ikke blive det (sådan er det jo faktisk allerede, da der f.eks. er mange prestige classes der bygger på guder/kulture vi ikke har i Nikos..f.eks Samurai)

Alle monster bøger er ok både til summoning, henchmen og encounters

ellers er feats, spells, magiske ting, skills osv. kun fra de 4 først nævnte bøger, da de passer til vores "onde/necro" campaign


MED HENSYN TIL EN NY "WIND OF CHANGE"

Det lyder helt fint den sidst blev ikke udnyttet af alle og der er stadig mange "oversættelses" fejl hist og her...



Sidst rettet af Rasmus Tirs 20 Okt 2009 - 22:33, rettet i alt 2 gange

66Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Tirs 20 Okt 2009 - 12:06

McGregers


Halv-elver Bondemand

Jeg siger bare at som udgangspunkt da vi startede med den her gruppe og den her verden, da var alt muligt, alt magisk alle feats/skills etc. Vi kunne få alt magisk, såfremt DM gav os lov til det. Vi har måske ikke været helt så gode til at forklare hvad det var vi ville have og hvad det gjorde i combo med andre ting, sagt med andre ord vi har ikke forklaret hvad vores tema for cores char har været.

Hvis vi kun kan forholde os til PHB, så bliver vi alle nerfed. Ikke kun jer med magic og divine. Jeg vil som tyv ikke kunne få nogle af de feats der gør jeg kommer til at kunne give meget skade. Jeg er ikke fighter level 12, og kommer heller aldrig til at blive det, så jeg kan få weapon specialization, der gør jeg bliver lidt bedre til at give skade. Jeg har optimeret min tyv så meget jeg kan nu for at give skade gennem prestige class og feats fra andre bøger. Ja du vil kunne buffe mig til alt muligt.

Og nej det vil ikke tvinge os til at samarbejde mere i kampene end vi i forvejen skal gøre nu. bare se på forige gang vi spillede, der fik vi jo virkelig klø fordi vi ikke samarbejde ordenligt, synes vi er bedre til det nu end vi har været før. Og nej du vil ikke kunne klare det alene thomas, husk på det er ikke kun os der har adgang til alt magisk, feats/skills etc. De andre(NPC) kan også læse og skrive!

Som jeg har sagt tidligere, så synes jeg vi skal stadig holde os til det vi har nu, og så få skrevet nogle ordenlige houserules ned til de spells/feats magiske ting etc, som vi er uenige omkring hvordan de virker. Det gør det bare meget nemmere at arbejde med.

Men hvis vi skal komme det her til livs, så lad os holde en afstemning for hvad folk har lyst til.
1: Fortsæt som nu, hvor vi kan få alt fra alle officielle bøger, men med houserules på de ting vi er uenige omkring.
2: Fortsæt med gruppen, dog hvor vi kun kan bruge de 3 core books, som jeg forstår det, for husk på i monster manuels 2,3,4 og 5 og andre planar ting, der er der jo magiske ting og feats der går ud over PHB. DVS. Der kommer en armageddon der udsletter alt magisk alle ens skills og feats, og vi skal bygge alt op igen.
3: Starte nye chars, hvor vi kan få alt fra alle officielle bøger, men her igen med de houserules vi laver
4: Starte nye chars, hvor vi kun kan bruge de ting der er i PHB.

Gider ikke høre mere whining over man bliver nerfet. Hvorfor ikke bare komme videre og så se på hvad vi så har af muligheder. Hvorfor er det at man kun kan være magtfuld, hvis det er man giver mest i skade?
Jeg synes selv jeg forsøger at gøre noget for at det ikke bare er hack n slash. jeg forsøger at lave ting uden for kampene, der kan komme gruppe til gode, og dog også mest mig selv, men sådan er det at være tyv, man tænker nok lidt mere på sig selv.
Nå men under alle omstændigheder, så skal vi have afsluttet det som vi gik igang med sidste gang inden vi gør noget.

Og hvad så hvis vi laver nye chars hvor vi kun må bruge PHB, hvad sker der så når vi kommer i level 15-18 igen? Bliver det ikke bare kedeligt så, at der ikke er nye muligheder for at udvikle vores chars end det der bare står i PHB? Jow vi kan bare gøre det som Rune er inde på, hvor der så lige er en gammel mand ved pejsen der kender én, som kender én anden, som hvis onkels fætters moster, engang havde en lille dreng, der var forældreløs, men som havde en adotiv far der kunne et eller andet vildt sindsygt, som vi så kan lære? Det er fint nok for mig, men det skal ikke være med de karaktere vi spille nu, så hedder det helt nye chars for mit vedkommende.

67Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Tirs 20 Okt 2009 - 13:09

Thomas aka Finger of deat

Thomas aka Finger of deat
Hobbit Grisetyv

McGregers skrev:
men sådan er det at være tyv, man tænker nok lidt mere på sig selv.

Ehh… Vi burde vel alle tænke noget mere på os selv. Men det her har vi været inde på. Og den sag blev afsluttet fint Very Happy

McGregers skrev:
Gider ikke høre mere whining over man bliver nerfet

Nå så nu er det whining!??
Så afslutter vi da bare her... Der er tydeligvis ikke enighed omkring problemstillingen. Du har nok ret Jackob, jeg sidder bare og ”whiner” Og det er jeg faktisk også selv træt af. Så skulle jeg ikke bare melde mig ud? geek

68Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Tirs 20 Okt 2009 - 14:30

Rune

Rune
Founder

Jeg forstår dig ikke helt Jacob.

Først whiner du vildt meget om at jorden går under hvis vi laver om på vores karakterer og så siger du at vi ikke må whine Very Happy

Hvilke feats har du som du ikke kan få fra players handbook eller fra de prestige classes som du har? Jeg vil ihvertfald gerne stemme for at McGregers beholder sine prestige classes da det passer ret godt til hans koncept fra AD&D, en tyv der kaster med økser.

Som sagt så tror jeg at det kommer til at gå mest ud over mig og Thomas, men jeg kan ikke huske dine feats valg.
Mht. at det ikke kun er os der har adgang til alt magisk/feats så tror jeg ikke at du ser Rasmus sidde med næsen i bøgerne i flere timer for at finde de bedste comboer til hans npc'er, ligesom vi gør. Det er helt klart spillerne der bliver langt mere magtfulde når vi bruger alle bøgerne (bare tænk på de orbs john og thomas bruger, intet save og ingen spell resistance. Hvis npc castere begyndte at kaste sådan nogle på os, så ville vi være pænt presset).

Mine preferencer er:
1. Starte nye karakterer med Rasmus som DM og kun PHB at vælge fra.
2. Spille gamle karakterer med Rasmus som DM og nedjustere dem til PHB regler plus det løse efter hvad der passer til konceptet.
3. Starte nye karakterer med mig som DM og kun PHB at vælge fra.

Jeg mener helt klart at vi kan få et bedre samarbejde igang hvis vi skærer ned til PHB, da der så ikke er alle de seje damage spells vi ellers ville vælge fra SC. Personligt har jeg besluttet mig for at memorize bless...det har jeg ikke gjort før Smile
Udover det, tror jeg også at det vil betyde større engagement i spillet fra os alle. Vi sidder jo ellers gerne og tjecker feats, comboer, spells og items i de 140 officielle wizards bøger. Den tid kunne vi bruge på at spille.

Mht. houserules så er jeg fuldstændig enig, dem skal vi være bedre til at blive enige om og skrive ned. Derfor forslår jeg også at folk går ind på vore regel-underforum og deltager i diskussionerne.

http://splatcup.goalsoccer.net

69Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Tirs 20 Okt 2009 - 16:45

Rasmus


Gnom Glædespige

@Jacob:

Jeg giver dig ret i at da vi startet var pointen at I kunne vælge mellem alt og få alt. Derfor er Lagos en kæmpe by f.eks. og kloakken en Hack N' Slash uendelig grotte. Men det var også i D&D 2.0 og vi kende allesammen tingene til hudløshed.

Derud over er det også rigtig set at en stor del af problemet kommer af vi er blevet high-level og det har vi ikke prøvet før. Måske ser I det som om tingene skulle blive lettere af den grund men må også fortælle jer at Monster Manualerne er sgu ikke enig i den betragtning Very Happy Måske er det bare svært at spille på højt level, det ihvertfald svært for mig at finde balancen mellem udfordrende, umuligt og "piece of cake"...nå jeg laver eventyr til jer


Men Jacob helt ærgerligt Rune's forslag om begrænsing af bøger og overtagelse af DM stolen er problemløsende end bare sige det handler om "whining", Thomas åd lorten til rollespilsaften så nu snakker vi om at kunne gøre spillet sjovt igen og undgå det fremover. Ikke servere ham en ny lort...

Din prestige class rygger ikke, det er en god del af dit koncept og som tidligere nævnt alle prestige classes skal være åbne bare de passer i campaignen. Måske nogle feats...det ved jeg ikke noget om?!?

70Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Tirs 20 Okt 2009 - 17:06

Rasmus


Gnom Glædespige

@Thomas:

4 edition pale

Måske...MEN måske også en bedre ide med det der Pathfinder så, det skulle jo være 3.75 eller rettere sagt en gennemspillet og forsimplet version af 3.5

71Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Ons 21 Okt 2009 - 9:57

McGregers


Halv-elver Bondemand

Jeg mister 3 feats, hvis vi skifter til kun at bruge PHB. 1. Tellig Blows: Kan give sneak attack når jeg rammer med et critical hit, også selvom jeg ikke flanker eller fjenden ikke har mistet dex bonus to ac. 2: Vexing Flanker: +4 attack bonus når jeg flanker. Adaptable Flanker: Gør jeg kan vælge et felt inden for min 5 feet threat, som jeg så også threatner, og jeg faktisk har to felter jeg thretner, det bruger jeg til at flanke med i kampene.
Men hvis vi laver om til at vi kun må bruge PHB, så vil jeg ikke have min prestige class, for så giver det ingen mening for mig. Men ved min prestigeclass mister jeg: 1 Improved evasion (ingen skade hvis jeg reflexer, og kun ½ skade selvom jeg failer mit reflax save, mod fireballs etc der giver reflex save for ½ skade etc). 2: Doubletoss: Standard action, kan kaste to våben mod et eller to targets inden for 30 feets, hvor jeg må tillægge fuld styrke på begge angreb, normalt er offhand kun halv styrke. 3: Quick Draw feat: Bonus feat for min presitge class, hvor jeg kan trække våbnet som en free action. 4: Deadeye shot: Critical multiplier for throw axe er X3 istedet for X2 når jeg bruger den her ability.
Såfremt vi også kun forholder hos til DM Guide 1, så vil jeg miste mine kroer, for reglerne til dem er jo bygget op okring det der står i DM guide 2, men vi må kun bruge PHB.
Det var feats og skills. Så er der mine magiske våben(Økser). Dem kan jeg vel også ligeså godt smide langt væk, for nogle af dem er vidst nok lavet ud fra andre bøger en DM guide 1.

Grunden til jeg sagde noget omkring whining, var fordi meget af det jeg læste kun gik på at man var den eneste der blev/bliver nerfet. Det er jo ikke sandt. Jeg er også blevet nerfet gennem spillet, det er John og Michael også. Det er vi alle sammen, og ja det er mege skod at blive nerfet, og selvfølgelig bliver man lidt sur over det, men kom da videre. Der er jo masser af andre muligheder for at lave noget andet med ens char. Jeg synes ikke der er nogen grund til at trække sig ud af gamet og så bare ligge sig til at sove!. Det får vi ikke noget ud af

Kan da godt være det er lidt whining at sige vi skal rive vores skemaer over og lave armageddon på Nikos. Men igen du vil lave helt om på en verden der kun kan forholde sige til de 3 core rulebooks. Der er så meget der er bygget op over alle bøgerne, at det vil virke som om man lige så godt kunne lave armageddon på lortet. Så vil jeg hellere starte nye chars. Ser ingen grund til at spille videre med dem.

Er folk bange for at spille i epic level? Jeg har det lidt sådan at jeg meget gerne vil spille i højt level, da vi aldrig har gjort det før. Hvad gør vi så om 1 -2 levels når folk kommer i level 20, derhvor vi spiller kun med PHB. Så hedder det bare "I" har vundet spillet, lad os starte nye chars? Synes tendensen har været sådan lidt, at hvergang vi er kommet i højt level, så af en eller anden grund så skulle vi starte nye chars. Lidt det samme som da vi gik fra 2e til 3e, der lavede vi også nye chars fordi vi ikke kunne få vores gamle chars overført. Og der var der sgu også masser af whining, også fra min sidde kan jeg huske. Ja det hele bliver lidt nyt og uvist her i de højere skylag, men hvis vi bare dropper væk fra det, ja så får vi aldrig erfaring i det. Jeg vil sige at starte nye chars er endnu mere at gå i auto pilot mode. Vi har spillet level 1 - 10/11 stykker til ukendelighed i 3.5 med så mange forskellige chars, at det vil blive mega kedeligt at skulle gøre det igen. Hvorfor ikke tage udfrodringen op med epic level?

72Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Ons 21 Okt 2009 - 10:20

Rune

Rune
Founder

Jeg tror næppe at Rasmus vil skrotte dine kroer fordi de bygger på andre bøger....det er jo ikke det vi siger. Og vi smider jo ikke alle ekstra feats ud, men sørger mere for at vi ikke bare kan vælge frit fra alle hylder. Det kan godt være at din karakter skal ses igennem igen, men umiddelbart virker dine feats til at give mening, så jeg tror da at der er en god chance for at du kan beholde dem. Mht. dine våben så skriver Rasmus jo at vi sagtens kan få magiske ting der ikke er i DM guide, men at vi bare ikke kan slå op i bøgerne længere og finde det vi vil købe (det samme med feats og spells).

Jeg tror vi er kommet videre fra det med at brokke os over "nerfning" og jeg forsøger bare nu at finde måder hvor vi kan få lysten til spillet til at vokse igen, samt at ændre vægten fra combo-udvilking til rollespil. Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

73Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Ons 21 Okt 2009 - 12:55

McGregers


Halv-elver Bondemand

Hvilket jeg også har forholdt mig til hele tiden, hvis du læser mine indlæg ordenligt Rune. Jeg siger bare hvis en skal nerfes, så skal alle nerfes. jeg siger bare hvad jeg vil blive nerfet på hvis vi kun skal forholde os til PHB. Da der åbenbaret er nogle der kun mener det går ud over dem selv. Ja nogle får er vildere nerf end andre, men det er ikke ensbetydende med at de andre ikke også bliver nerfet.
Jeg har hele tiden lagt vægt på at folk skal glemme det, og komme videre og finde mulighederne for andre ting med de bøger vi har, hvis vi antager at vi må bruge alle bøgerne, dog med houserules på nogle ting.
Men jeg kan forstå på det hele, at beslutningen er taget, og at vi kun skal spille med PHB, og så er det op til DM at finde ud af hvad vi kan få af feats, magiske ting etc. Hvis det er sådan så vil jeg ikke være med mere, for så har vi jo ingen indflydelse på spillet og verdenen, hvilket du var ude at kommentere for ikke så lang tid siden Rune, at vi skulle være lidt mere på for at gøre ting i verdenen. Så hvis vi skal forholde os til KUN at kigge i PHB så er der ikke meget vi selv kan tilføre vedenen, hvis vi ikke må sidde og se i andre bøger efter ting ogs sager der kan gøres "os" og måske Lagos/Nikos til noget andet end det er nu, ja så ser jeg ingen ide i at spille mere, hvertfald ikke med den her gruppe.
Spillet er jo bygget ekstremt meget op omkring kamp og skade, så du kan ikke undgå det. Men så kan det være vi bare skal finde et helt andet spil at spille, hvis det er vi skal have mere rollespil?

74Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Ons 21 Okt 2009 - 13:27

Rune

Rune
Founder

Jeg forstår ikke din dommedagsholdning Jacob.

Hvis vi ikke kan vælge frit fra alle bøger af feats og magiske items så har vi ingen indflydelse på spillet?
Pointen med at begrænse os til PHB er vel netop at vi ikke skal søge i allemulige bøger for at tilføje noget til spillet, men søge i vores egen fantasi. D&D er super kamp-fikseret, men der er rigeligt med regler og manøvrer du kan lave i PHB men som ingen af os udnytter fordi vi går den mere power-fikserede rute og fokuserer på feats fra andre bøger. Det jeg mener når jeg opfordrer til at vi alle tilføjer noget til Nikos er at vi tilføjer noget fra vores fantasi, nye byer, npc'er, kulturer, lande osv. osv. Hvis du vil tilføje feats uden for PHB til Nikos så synes jeg da bare at du skal gøre det, hvis du finder på hvem der kan det feat og hvor de befinder sig og hvad man skal gøre for at lære det. Pointen er at feats/spells/osv. uden for PHB er svære at få, ja nogle næsten umulige, ikke umulige. Det er ihvertfald sådan jeg ser det.

Jeg er helt med på at starte nye karakterer, jeg ser bare ingen grund til at vi skrinlægger vores karakterer fuldstændigt (de skal jo også fungere som npc'er så, og så skal de alligevel laves så de passer til de regler vi spiller efter).

For mig handler det ikke om at nerfe vores karakterer men om at forsimple dem og spillet og gøre det lettere at gennemskue. Det handler om at flytte fokuseringen fra powerplay til roleplay. Hvis vi formindsker bøgerne øger vi samtidig den tid vi har til rollespil.

Alle bliver vel nerfet, nogle mere end andre. Fx. tror jeg ikke michael bliver ramt særligt hårdt, da han ikke rigtig har haft tid til at udnytte alle de ekstra bøger vi har brugt. Men det er ikke det der er pointen ved det, det er bare en "sidegevinst".

Før du smider dit skema i skraldespanden (også ment digitalt), synes jeg at du skal slå koldt vand i blodet. Vi har ikke gennemført noget endnu og hvis vi laver en wind of change igen, så er det ikke alle der bliver strippet for alt. Fx. John får nok lov til at beholde hans Prestige Class der ikke er at finde i hverken PHB eller DMG. Tag en snak med Rasmus om hvad han synes om de feats du har valgt i forhold til dit koncept og din historie. Det kan jo være at du kan finde på nogle fede grunde til at du kan det du kan? Du er nok en af dem i hele Nikos der er bedst til at fange modstanderen uforberedt og ramme ham hvor det gør mest ondt. Hvor har du lært det? på gaden? af en ninja?

http://splatcup.goalsoccer.net

75Efterårs Ferie - Page 3 Empty Sv: Efterårs Ferie Ons 21 Okt 2009 - 16:44

McGregers


Halv-elver Bondemand

Nå men jeg havde lige skrevet et langt indlæg omkring de her ting, men det er blevet væk nu.
Men i finder bare ud af hvad i vil. Jeg hopper bare med på vognen, dog vil jeg ikke spille med den gruppe (thortan, lumieer, rudolf, mcgregers, thargath) hvis det hedder Wind Of Change samt kun at kunne bruge PHB.

Der er flere ting i det. 1 Vi bliver alle nerfet for at skabe en balance på en eller anden måde. 2. Det giver større ansvar samt forberedning for DM, da det er ham der suværent skal vide alt fra alle bøger, da vi ikke må læse i de andre bøger, men vi skal nu bare fantasere os til hvad det er vi vil. Hvilket jeg synes er lidt dumt at gøre, da vi spiller så sjældent og da Bi som regel ikke har kunnet få forberedt sig ordenligt, og det har vi for den sags skyld heller ikke selv kunne gøre. 3. Vil ikke starte en char i Epic, hvis jeg ikke kan forholde mig til andet end PHB samt Epic Level handbook.

Det er mine sidste 5 cents hvad det her emne angår.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 3 af 4]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Lignende emner

-

» Ferie
» Adventure Ferie

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum