S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Landsholdskampe!

+2
rass
princelarming
6 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Landsholdskampe! Empty Landsholdskampe! Tors 2 Jul 2009 - 16:19

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hey Folkens

Der er fra flere sider ytret interesse for en Landsholdslignende kamp, med de bedste profiler og største stjerner fra to forskellige racer der dyster om håneretten for evigt! (eller indtil der spilles en omkamp...)

Der er imidlertid nogle ting der skal besluttes og nogle enigheder der skal nås før en sådan kamp kan finde sted...
-Stridens æble er Injuries og SPP's:
Enten får man Injuries, som sædvanligt, og SPP's som fortjent, eller også får man ingen af delene...
Argumenterne for eller imod vil jeg ikke tage ud af munden af hverken ja- eller nej-siden, men derimod overlade denne tråd til fremførelsen af holdninger til dette spørgsmål samt argumenter for og imod, som derefter kan blive modargumenteret her på siden...

For mit eget vedkommende vil jeg sige at jeg ikke låner mine stjerne-spillere ud med mindre jeg er garanteret at de kommer tilbage i samme stand som jeg overgav dem i, dvs ingen SPP's og ingen injuries!

Ægte star-players har deres egne læger, som gør at de ikke får permanent injuies, misser kampe eller dør... Disse læger er derfor ikke umulige at kunne forestille sig stille deres services til rådighed for et landshold fuldt af stjerner, som på samme måde skal behandles overordentligt godt, før de overhovedet gider sætte sig op til en sådan kamp.

Kom med jeres holdninger, og jeres argumenter for og imod! De fleste er blevet nævnt, men ofte ikke uden indflydelse fra enten alkohol, Balkan eller begge dele!

MVH

Fede

2Landsholdskampe! Empty Sv: Landsholdskampe! Fre 3 Jul 2009 - 13:58

rass

rass
Halv-elver Bondemand

hmm hvis vi nu skal holde os til de tekniske argumenter og ikke blande følelserne for meget ind i det har jeg følgende kommentare. Hvis vi fjerner reglen om serious injuries ved landskampe spiller vi ikke længere bloodbowl efter reglerne, men et spil der ligner(jeg kunne fristes til at kalde det my little pony bowl)
Der hvor dette måske kan undgåes er ved at tildele de forskellige lånte team spillere starplayer status...men der er bare en liste udgivet over de starplayers der er tilgængelige, og de siger sig selv at det er lidt åndsvagt hvis de kunne bliver skadet. Hvorvidt vores spillere kan hoppe ind og ud af starplayer status som skulle frede dem for injuriers stiller jeg mig skeptisk overfor.

Thats it for now


no game in pocket dimension "my little pony"!!

3Landsholdskampe! Empty Sv: Landsholdskampe! Fre 3 Jul 2009 - 21:55

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Nå og nu til sagen

det kan godt være at det bliver til my little pony bowl og at det ligger uden for reglerne, men hele ideen om at lave et landshold ligger også uden for reglerne. Man kan selvfølgelig argumentere for at man kan betragte det som at sælge spillere til et andet hold for gratis. Hvis det er sådan man skal betragte det hvad forhindrer så landsholdscoachen i ikke at sælge spillerne tilbage til de hold der har lånt dem ud?

jeg synes at hele tanken om en landsholdkamp skal være baseret på at få lov til at se noget spektakulær Bloodbowl, det mener jeg sagtens kan lade sig gøre selvom spillerne ikke tjener point og ikke bliver slået til lirekassemænd. Jeg mener snarere at det tilskynder coachen til at tage større chancer med de enkelte spillere når der ikke er chance for at spilleren bliver permanent skadet.

Jeg er med på argumentet om at man så bare stiller D op til linien for at se ham få tæsk, men det giver i mine øjne meget dårlig mening da man i så tilfælde ville være meget dårligere stillet resten af kampen når man skulle undvære en profil at den kaliber.

Jeg mener med andre ord at der skal spilles uden SPP og uden permanent injuries. Jeg mener at kampen kan blive mindst lige så spændende på dette grundlag som den kan med permanent injuries.

Over and out

R-Kølle pirate

4Landsholdskampe! Empty Sv: Landsholdskampe! Søn 5 Jul 2009 - 21:28

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg er meget enig med Krølle.

Landsholds ideen hører ikke med til de officielle regler, men er noget vi selv skaer. Derfor synes jeg vi har lidt mere frie hænder til at arangere opsætning osv.
Starplayers har rigtig seje læger med selv og kommer derfor aldrig til skade permanent efter en kamp. Det synes jeg fint man kan overføre til vores landsholds tanke.
Jeg synes endda også fint man kunne forestille sig at der stadigvæk blev tildelt en mvp, random spiller får 10k til sit hold igenem reklamer elign, men det er bare min holdning.

Hvis der bliver oprettet landsholds spil med permanente skader vil jeg i hvertfald aldrig stille en eneste spiller op.
Er det little pony ? Det kan sgu godt være, men hvis der er nogen som skal hærge mine stjerner er det sgu mig.

Min holdning

/J

5Landsholdskampe! Empty Sv: Landsholdskampe! Søn 5 Jul 2009 - 22:09

Yde


Hobbit Grisetyv

Jeg deler 100 % Janus' og Krølles standpunkt på dette område

6Landsholdskampe! Empty giv spillerne deres eget liv! Man 6 Jul 2009 - 14:48

rass

rass
Halv-elver Bondemand

hmm jeg synes måske også det kunne være hyggeligt, en enkelt gang at se to virkeligt gode hold spille mod hinanden, uden at det havde nogen konsekvenser enten i positiv eller negativ retning. Hyggeligt men også rimeligt ligegyldigt. Jeg mener ikke at folk tager landshold ideen seriøst nok og jeg frygter, at ideen i praksis, ikke bliver levedygtig med mindre der kommer noget på spil.

Jeg har forståelse for at en coach ikke vil låne sin/sine superstjerne ud og at landsholdet i begyndelsen måske ikke bliver ekstremt stærkt. Jeg mener også at der skal være rimeligt store belønninger i vente i forbindelse med udlån af spillere, en mvp, eventuelt et mindre beløb 10-20k, eller noget i den stil. Jeg har det også fint med at der er mange læger på landsholdet 2-3, måske flere. Den med at give vores spillere starplayer status synes jeg er tynd..de er jo ikke ægte starplayers som har helt særlige regler i spillet. De ægte starplayers kunne i øvrigt også godt spille til nogle landskampe.

Spillet er, vil jeg endnu engang understrege, noget fundamentalt anderledes uden serious injuries. Det på virker det hele vejen rundt, især på det taktiske område og på villigheden til at tage chancher. Landsholdskampe kan alstså ikke anskues som bloodbowlkampe hvis reglen om serious injuries bortfalder.
Vi har vores rooster og hvis en spiller gør noget godtgøres han der, ligesom han også kan blive smadret. Jeg ville omvendt være træt af hvis en spiller jeg havde lånt ud spillede en fantastisk kamp uden at blive bedre af det.

Og nu er det jo i de fleste tilfælde ikke jer selv der smadre jeres spillere, det er jo oftest modstanderen. Jeg kan godt forstå dem der betragter deres spillere som deres egne børn/eller livegne bønder, som de selv har trænet op og selv vil følge i graven, men jeg må opfodre til at give spillerne deres eget liv og karriere, som måske til visse tider betyder, at man må ligger deres skæbne i hænderne på en landsholdscoach. Sådan er det jo også i den virkelige sports verden. Hvor nogle spillere bliver ved deres klub og andre går indpå at repræsentere deres land vel vidende at de måske kan løbe ind i en skade der slutter deres karriere.

Pu ha et langt reply. Til sidst synes jeg at landsholds ideen kunne være med til at puste nyt liv i vores liga gennem spændene kampe og nye taktiske udfordringer for de respektive coaches, både dem der coacher landsholdene, men også klubcoaches som skal vurdere hvilke spiller(hvis nogen) ville være rede til at trække i landsholdstrøjen



Sidst rettet af rass Tirs 7 Jul 2009 - 15:04, rettet 1 gang

7Landsholdskampe! Empty Sv: Landsholdskampe! Man 6 Jul 2009 - 23:46

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg synes der ofte trækkes lidt for meget i retningen af hvad der foregår i den virkelige verden, og sammenligninger med virkelige forhold. Dette er et fantatsy brætspil, Ikke Superligaen, Ikke NFL, Ikke NHL.

At det ikke er ifølge reglerne at vores stjerne ikke kan få andet en badly hurt skader er vel igrunden ligegyldig i denne her sammehæng. I den optik er landholstanken vel også et brud på reglerne.

Og jo, det er jo rent faktisk os selv der er med til at hærge vores spillere, igennem GFI's, Tacklezone opdækning, understyrke blocks, brug af læger etc.
Coaches spiller forskelligt, og der ville måske være situationer hvor en landsholds coach vil opdække en syg smadre maskine med en lille tynd niggeling spiller for at vinde, men hvor ejeren måske ikke ville gøre det.

Og ja, folk spiller meget forskelligt, nogen spiller forsigtigt, andre vildt og chance-fyldt med deres stjerner. Og de coaches er jo i deres gode ret, spillerne er jo deres.

Men du har ret. Der er forskel mellem at få skader og ikke, at få point og ikke. Hvis det er tyndt og ligegyldigt at spille uden point og skader, well so be it.

Jeg er nu officielt imod landholdstanken. Jeg synes den er tynd og ligegyldig.

/J

8Landsholdskampe! Empty Sv: Landsholdskampe! Ons 8 Jul 2009 - 14:31

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Nu bruger vi jo tonsvis af timer på at diskutere og spille det her spil op på turnerings niveau, så jo på en måde dyrker vi en sport med vores bloodbowl liga. Spillet tager b.la. også udgangspunkt i amerikansk football og hele setuppet lugter faktisk langt væk af football på coke og slagsværd.

Jeg kan derfor ikke se hvorfor vi ikke kan lade os inspirere fra andre sportsgrene, ligesom vores pointssystemer og liga struktur er taget ud af proffesionel fodbold og håndbold. Hvis Landsholds projektet bliver tyndt og ligegyldigtg, vil jeg gentage, så er det fordi folk ikke tager det seriøst nok. I bund og grund handler det om at ville låne nogle af sine spillere ud til en anden coach for en kamp eller to. Og jeg synes det lyder ret hysterisk når 4 coaches herinde tilkendegiver at de ikke engang ville låne en skadet lineman ud, især når vi før har diskuteret mulighederne for at spille med alle vores hold, hvilkeyt kunne betyde at man skulle tæve sit eget hold med en "låne" coach i spidsen.

Jeg kunne sagtens forestille mig at landsholdene til at begynde med ikke blev powerhouses men en sammenblandig af unge - mellemgode spillere, suppleret af måske en starplayer. Det skal også her nævnes at jeg ikke ser et landshold afvikle mere end 1-3 kampe på et år.

Landsholds ideen udenfor reglerne? faktisk ikke ret meget, jeg opretter en rooster det hedder national skaven team eller sådan noget får en mio, køber dog ikke nogen spillere, men læge, re-rolls, fanfactor og gemmer en masse penge osv. så for en kamp køber, efter vores nye regler, landsholdscoachen sine spillere for mellem 0 og 20.000 .Efter kampen sælger han dem tilbage for 0. ligesom dronningen skriver under på de danske love. Hele postmatch bibeholdes også og holdet vinder penge, fanfaktor osv. Penge står tilrådighed for landsholdscoachen, tror jeg nok..

hmm også er du(Janus) nu officielt imod landsholdsprojektet, før var du måske uofficielt? jeg synes der gik lidt ambasade i den sætning, eller du skifter måske ofte mellem officielle og uofficielle menniger?

anyway, der er stor modstand mod projektet kan jeg fornemme, men der er jo også menningen at det er frivilligt, hvilket måske kunne kunne gøre det mere spiseligt.



Sidst rettet af rass Lør 11 Jul 2009 - 2:35, rettet 1 gang

9Landsholdskampe! Empty Sv: Landsholdskampe! Ons 8 Jul 2009 - 15:18

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Blood Bowl ligner American Football, har samme point systemer som almindelig europæisk forbold, det er da rigtigt. Hvorvidt vi af denne grund skal basere vores regler ud på argumenter taget fra disse sportsgrene ved jeg ikke om jeg synes er særligt produktivt.

Så vidt jeg kan læse er der ikke nogen der skriver at de ikke vil låne deres skadede linemen ud til forskellige landholds sammenhænge. Så vidt jeg kan se drejer det sig om en generelt holdning, et princip om man vil.
Jeg, for mit vedkommende, har da ikke lagt skjul på at jeg ikke vil låne nogle af mine spillere ud til dette landholds show (med skader og point). Det mener jeg af princip, idet jeg helst ser mig selv som herrer over mine spilleres ve og vel. Argumenter som tidligere nævnt.

Det kan godt være at der er folk som tager ting i denne her sammenhæng mere seriøst end andre, og jeg skal da gerne indrømme at jeg ser landholdstanken som en sjov tillægsting til det normale blood bowl. Hvilket blandt andet også har noget at gøre med min holdning til skader/point mv.
Nogen har andre holdninger, jeg er af denne. Og ikke alene fornemmer jeg.

At landholdstanken er uden for reglerne mener jeg faktisk er rigtigt. Måske man godt kan konstruere en situation som du beskriver her, men i så fald bryder man vel med de 'uskrevne' regler som Triumviratet beskrev dengang vi snakkede om snyde køb/salg og fiktive priser.
At sælge Big D til en god ven for 20k må vel siges at være en smule 'snyd' ?
Dette altså kun når vi snakker regl teknisk, som du jo nævnte Rasmus.

At jeg skrev officielt imod, var egentligt at jeg først havde sagt jeg gik ind for tanken.
Jeg synes landholdsideen er rigtig sjov, og et hyggeligt sidekick til vores liga. Derfor er jeg da naturligvis for tanken, hvis jeg finder det ikke strider imod mine egene 'principper' på området, være det sig skader/point medvidere.
Det ser dog ikke ud til at være tilfældet.

Jeg synes dog hele argumentet med at det bliver Micky-Mouse Bowling, eller hvad det nu var, er en smule fremmet fra mine tanker om det. Måske fordi jeg kun ser det som et hygeligt sidekick, men andre ser det som en direkte udvidelse af spillet ?

Jeg gider egentlig ikke sidde og retfærdiggøre hvorfor jeg skrev 'officielt' i mit foregående indlæg.
For at skære ind til benet kort:
Officielt, fordi jeg efter den polimik der har været med Mickey-Mouse/Pony Bowling/barbie brydning olign, som nogle personer har nævnt gør tanken ligegyldig, nu egentlig er ligeglad med tanken. Jeg synes ikke den er bøvlet værd.

Der sidder tre mennesker i Triumviratet. De skal blive enige hvis der skal ske noget, og som må jeg mfl. jo tage beslutningen som den kommer.

Og til sidst,

At der går ambassade i den ?!? Hvad fanden skal det betyde ?
Jeg tager det som en spøg.

/J

10Landsholdskampe! Empty Sv: Landsholdskampe! Ons 22 Jul 2009 - 21:57

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

men hør lige drenge... nu går der jo mickey mouse bullshit i beaurokratiet...

det scenarie i har udtænkt, altså at tage spillere fra alle mulige (ens) hold og lave en tournering eller kamp hvor ingen bliver såret, vinder penge eller får spp, er jo helt legalt. det betyder at i jo bare kan ringe til yde, sige "hey gi' mig lige statlinen på "monkeybone poodle", det er ham din seje blitzer ikke?" så skriver man statlinen ned og gentager samme scenarie med alle de andre der har et sådant hold indtil man er tilfreds med resultatet... dette står jer FRIT FOR! der sker ikke noget ved det, det er legalt, med i reglerne og det hele, men det er mickey mouse bullshit og i må for mit vedkommende gøre det for jer selv, for jeg gider det ikke...

det der er det virkelige spørgsmål her er om man kan lave en landskamp med nosser i, hvor hver eneste blitz afkræver erbødig stilhed, hvert eneste TD medfører klapsalver og hvor folk står og skutter sig ved tanken om den virkelig nasty foul der lige blev lavet... denne kamp, som ville gi mig kuldegysninger at deltage til afviklingen af kræver at spillere gennerelt indser at deres dukker er støbt i henholdsvis plast og tin(agtigt materiale) og ikke af guld.

kom nu lidt drenge, det er et spil!

rock on ind i det næste årtusind, med landskampe for real!

11Landsholdskampe! Empty Sv: Landsholdskampe! Tors 23 Jul 2009 - 14:25

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Min holdning til landskampe står stadigvæk,

Hvis det bliver max. badly hurt deltager jeg, hvis ikke holder jeg mig derfra.

Stadigvæk af samme grund, jeg vil selv hærge mine spillere og træffe beslutninger om brug af læge/opdækning, GFI osv for dem.

/Janus

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum