S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

<Imperial Shrineworld Furicello; status: unstable; situation: hostile; require reinforcements immediately>

+2
R-kølle
Helge
6 deltagere

Gå til side : 1, 2  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 2]

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Shrine World Furicello, a lone pearl hanging in space. Everyday thousands and thousands of pilgrims, weathered but filled with Divine joy end their quest at the final resting place of Saint Furicello. The planet, have through time been visited by endless scores of these men and women, have all been Blessed in the Light of the Emperor, may he be forever! Never have the Ruinous Powers set foot on the Holy soil of Furicello, but that is about to change...

The Farseer looked up, though his vision were still hazy from the Sight. "Gather the men, my Prince. Gather all of them. Something foul is about to happen on the world of Caithuil, the one the young ones call Furicello. I have... I have Seen the Great Enemy slaugther the planet. Choke it like an infant in a cradle! my Lord, I implore you, it must be prevented!". The slender man rose from his seat opposit the Seer, adjusted his extravagant robes and nodded curtly. "Very Well. Send a Call to arms to all of our Kin. The Eldar march to war". he turned from the seats and walked towards the arch with dark thoughts of war filling his mind even as the Seers psychic calls rang out through the Warp calling the Eldar to prevent the gruesome events from his Visions...

"every last wash-out son of a bitch on this mother-fucking wreck of ship is gonna die on that shit-hole planet, i'm tellin' ya!" The Sarge look around at his men with a manic grin on his face. Seated in the hull of the massive bulk carrier, he counted at least eight new guys in his platoon. "we're fucking doomed!" he shouted. The 'click-cleck' of the shutter being bulled on a pistol made him turn his head, and he barely got so see the peaked cap and drawn face of the Commissar before the Bolt-round exploded his face. "We will win". The Commissar walked in among the men, ignoring the corpse on the floor. "We will triumph". His voice was low and cold, but still stern and forceful. "We will be victorious". The forceful gaze swept around and took them all in. "And you known why? Because the Emperor, may he be forever, stands with us and in his light none shall fail!". His voice had risen and now it sang out to them. "We will defend the Holy Furicello! We Will deny the Arch Enemy! We will be ever vigilant and repay the Emperor the debt we owe him!" he snapped a salute and turned on his heal and headed down the row of bunks...

Sitting on their throne with their eyes closed, so that them could better enjoy the terrified screams of the tortured slaves, but that no longer brought them the pleasures it used to. They longed to do war, to tear the tongues of still-living prisoners and watch their eyes as all hope abandoned them and then pry their eyes out and piss in their sockets! Oh yes! The sweet, sweet pissing of sockets! How it had loved that!. The twin souls in their shared husk felt a tiny tickle deep in their innards. “Kill them! Silence them! Tear them apart and feed the pieces to the ones still in their cages!” Their twin mouths bellowed and spittle flew along with tiny flecks of rotting meat and bone splinters. They had sensed their Masters call and craved privacy, immediately. The slaves corpses were quickly removed and their attendants withdrew with knowing expressions, whispering, whining and muttering amongst themselves in excited voices. The stomach turning sensation of the Manifestation ripped in their bowls, their vision blackened and their skull felt like splitting and they welcomed it all like a lovers caress savouring the nuances of the pains and pangs. “My Beloved...” the voice came from nowhere and sounded as though it came burbling through the blood of split lips. “My Twins of Decadence...” Still the burbling came from nowhere but the sense of something taken psychic mass in the room weighed heavy on the tips of their fingers. “Command us!” the their spluttered. They had purposefully bit their tongue to better please their God who now, at least as a projection honoured them beyond belief with its presence. Sickly stinking blood ran down its chin. “Command us!” they repeated screaming and nearly choking as it swallowed their own blood. “Take the host to Furicello and destroy the planet and all thereon utterly”. There were no emotion in the words, except joy at the prospect of the multitudes of pain that would be delivered in its name. “Give them to me. Lead them down the Path of Pain to my domain, rip them all from the mistaken light of their wretched Emperor”. The entity vanished with a bone-crushing jolt. They sat on their throne, their eyes closed. They felt it again!. Oh Yes! There would be skull pissing...

The Brother-Captain knelt in humble prayer in the battle-barges Sacristy. Behind him, he knew, were two Brothers. He could tell who they were from their breathing and their scent. He also knew why they had come. But that was because it was the same reason he had come. Praying out of hours. No such luxuries for the Adeptus Astartes. At least not normally. But now the Astropathic message that the chapter were to engage the most hated of all the Arch Enemys agents. A boon had finally been granted them and now they hurried to take the war to the Host of the Herald of Slaneesh. The wretched twin-souled being that tainted the entire universe simply by being. The Foe that had been a thorn in the side of the entire chapter since the Heresy. He knew that both Brothers had come as himself to thank the emperor for letting them meet their hated enemy once again, reclaim the bones of their long dead primarch and measure out a fitting punishment for the corruption of their one-time brothers-in-arms. “Amen” the words were echoed by the brothers behind him and he turned as he stood and faced the two warriors behind him. A smile creasing the corners of his mouth. “My brothers, at last we are committed against the one we have waited for for so long. Praised be His name”...

At the heart of the Hive Fleet, inside the massive vaulted ribcage of the living vessel, a thousand bodies slithered against each other, smelling and licking the pheromone glands of their oily sides, hissing and snapping, tongues flicking in and out. They all knew without seeing that on all the other bio-ships their brood-brethren did the exact same dance. All the while the huge collective hive mind of the fleet came to an agreement, suddenly all the slithering and scurrying ceased and as one the multitude of being moved filled with purpose and a sense of urgency to its designated function and the huge fleet set its bio-engines maximum thrust towards Furicello...

Standing at the edge of the ridge, the lone Firewarrior looked at the landing site of the Foremost. They were the first to arrive at this place with the odd name: Furicello. It was easy why the Ancients have decreed this planets rescue. Incredible beauty was everywhere to be seen. It was almost a shame the grass at the landing site had to be scorched . The hills around him rolled with an ethereal grace, the ridge he stood on drew a perfectly slung line, cutting to the horizon at the exact right angle. He could feel the enormity of this beautiful place push down on him. I must steel myself he thought, otherwise the Perverters will make easy targets on me and cadre. He looked at the sky where the Stealth-cloaked dropships were visible only as shimmering blurs against the blue, blue sky where the golden sun and one of the planets pale moons made perfect harmony, with the distant bird-flock travelling eastwards, ignorant of the horrid bloodshed about to happen. He grabbed he hilt of his Bonding Knife while he quitely swore and oath to his Ancestors: Never will I allow this wondrous place to fall into the clutches of the Wicked. This I swear, on my own life and the life of my cadre. He turned towards the landing site again and watched as another dropship onloaded its warriors onto the blackened and crispy grass...

The Nob slumped hard against the deck of the Waargh! Room in the massive and utterly ugly Juggernaught. “NONONONO!” The warboss shouted. He stood at the center of the room on the table where crude maps lay shattered. His mouth dribbled froth. He had tossed the Nob a good four yards in his berserking rage. And grabbed around him for a new victim, but the other Nobs knew well the wrath of their Boss, and had only scorn left for the hapless Nob who were quite fast enough to avoid the ham-sized fists. “NONONO!” the Warboss rambled on. “NO DOUBT! ONLY DO! DODODO! ME WANT FURRY 'ELLO! NOW!!! GO GET!!!” The Nobs left the raving lunatic behind as they went to their stations with his bellows and screams still following them...



Sidst rettet af Helge Søn 7 Feb 2010 - 15:51, rettet i alt 2 gange

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

oplæg som følger:

- ongoing campaing der starter til obnoxicon og slutter til obnooxicon næste år.

- alle spiller én kamp mod hver anden spiller i kampangen.

- alle hære skal minimum have det samme HQ og 2 Troop choices med i hver kamp. Disse er cumpulsory og noteres herinde sammen med upgrades, point cost osv.

- der gives point som følgene: 0 for defeat, 1 for draw, 2 for victory og 3 for massive victory (mere end dobbelt så mange point som modstanderen og mindst 2).

- det er den første kamp mellem 2 spillere der tæller.

- der må gerne spilles for mere en 1750 points, hvis begge spiller kan blive enige om det, men formatet er 1750 som udgangspunkt.

meld gerne tilbage med tilmelding og feedback

jeg håber vi kan lave nogle Ram Jams med extra jvf. igår, så vi kan få afviklet nogle kampe i godt selskab og det hele

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Guten Heute Leude, jeg synes det lyder rigtig spændende, men jeg synes der skal være nogen lidt større ristriktioner på de hære vi stiller op med. Jeg forestiller mig noget i retning af 1 HQ og 2 troop choises, ligesom du ligger op til og desuden at de første 1000 point er faste, sådan at man kun har 750 point at modificere med.

Jeg kan personligt få et meget billigt HQ og nogle meget billige troops. Hvis jeg valgte at det skulle være min kerne, kunne jeg ca modificere for 1500 point fra kamp til kamp og det synes jeg er lidt for meget

R-Kølle pirate

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

point taken.

til gengæld havde du også "spildt" et af dine HQ choises på noget billigt bras. og det samme i forhold til troops, når du nu var uheldig at rulle en annihalition mission, hvor du egentlig godt gad have haft nogle federe drenge, der ikke rule-snipede din avatar eller wraithlord eller lignende.

tror ikke der behøver være flere restriktioner, også for at hærene danner grundlag for spændende kampe og ikke en følelse af at: uhh, nej jeg glæder mig godt nok ikke til jeg skal spille mod bjarne, for min hær er bare slet ikke bygget til at woope hans show...

men lad os da få gang i en diskussion...

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg tror såmænd ikke det ville være spildt at have 2 squads stormguardians og en aftrækker med. det kan jeg få for 370 point. Hvor stormguardians har en warlock med enhance og lillechefen har cyklen og lansen og hatten. De choices er jeg sikker på at jeg bliver glad nok for i stort set alle kampe. Jeg er sikker på at orkerne også vil være tilfredse med at et par boyz-squads og en warboss med som compulsive og så har de heller ikke brugt meget mere.

Så point taken, jeg kan ikke få 1500 point og fjolle med men jeg kan da få næsten 1400.

Jeg tror ikke det bliver så slemt at man ikke kan spekke hele sin hær til lige netop den fjende man skal op mod. 750 point som du får lov til at ændre fra gang til gang er alligevel en hel det du kan spekke synes jeg.

Før end vi egentlig kan kalde det for en kampagne synes jeg at der skal være en hel del af den hær man stiller med der går igen hver gang derfor synes jeg det ville være ærgeligt, hvis det blev sådan at man ikke havde en stor stadardhær som man så fluffede fra gang til gang. Jeg ved ikke om det skal være 1000 point der skal være grænsen, det var sådan set ret arbitrært valgt, men jeg synes det skal være højere end 500 og mindre end 1500, så er der i hvert fald ikke sagt for meget.

R-kølle pirate

PS. undskyld hvis det er noget forvrøvlet sludder jeg har skrevet, håber meningen kommer nogenlunde igennem

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Fed fed idé!

Jeg synes 1000 faste point lyder helt fint. Som sådan ville jeg ikke synes der var noget galt i at spille den samme liste hele vejen igennem, (vi har jo trods alt et par måneder at play-teste den i) men det kunne jeg forestille mig at nogle vil være uenige i. Det er dog sådan man normalt gør til en turnering, hvilket man godt kan kalde det her.

Skal vi melde os til og foregår det i så fald her?

I så fald har jeg hermed tilmeldt mig med DØDSvingen og Bæ Lailas bully buggerers

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

tænker desuden at hvis der skal være et fast point tal vil det i princippet svare til at skulle lave en hær på 1000 pts og en på 750... tror godt det kan volde nogle problemer i forhold til hære med dyre enheder, som feks marinerne. deres eneste egentlige troop choice er et tactical squad til 200+ point, og de vil blive tvunget til at købe unødvendige upgrades eller dårlige/svage units til at fylde deres 1000 pts ud.

et alternativ kunne være at man udover de to troops og HQ skulle være to eller tre valgfrie units af Elites, Fast attack og Heavy support og også vælge dem som compulsary(som eventuelt kan byttes med Troops hvis man gerne vil have så mange af dem med compulsary). det vil i hvertfald betyde for de fleste at de kom op omkring 5-700 pts på compulsary units, og måske endda 1000 pts, men det giver stadigvæk alle spillerne mulighed for selv at vælge deres "level of engagement" i forhold til det... kan det måske være en løsning?

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

kom lige til at tænke på at det kunne omskrives til:
1 compulsary HQ
2 compulsary Troops
2-3 compulsary units chosen from: Troop, Fast Attack, Elites and Heavy support.

tror måske at dødsvinden kan komme i klemme her, idet de har absurd få units... men lad os se.

desuden: AISL her eller med hjem?

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg synes IASL er sjovt nok og vil gerne prøve det, men hvis der er nogen der ikke synes det er sjovt (og det er der) synes jeg vi skal vente med det. deathwing har med 1 HQ og 2 troops og 2 land raiders for 1130 point (for eksempel). Næsten alle deres choices kommer i chunks af 250 eller det halve ved dreads og chars (dem er man så nødt til at have 2 af for at gøre det ud for det hul de andre chunks laver). det vil dog stadig betyde at der i ovensående eksempel er 620 point at defilere rundt med, hvilket er rigeligt fint.

andbruu

andbruu
Captain

grunden til jeg synets vi skal passe på med at stille for store krav til en fast hær er at det er en et-års feature. I løbet af 365 dage kan ens ønsker til sin hær blive massivt ændret - og det ville derfor være træls med en meget fastlåst army.

Jeg har ingen problem med at nogens HQ+2 Troops koster mindre end mine SM - der er sikkert også nogen der er dyrer (DW, GK, WTF).

Hvis kravet skulle være mere end 1 HQ + 2 TROOP, hvad så med: 1 HQ +2 TROOP +1 ANY.

Der kunne også være mulighed for at ændre sin hær helt, efter X kampe med 0 point. Eller alle havde muligheden efter de første X kampe.

Det kunne også være at der ingen krav var til faste enheder, men de faste enheder man havde med, optjente et re-roll per kamp hvor de ikke blev udslettet.

OK. mange foreslag, jeg ved ikke helt om jeg selv synets de alle er lige gode, men det var lige de tanker jeg har gjort mig.

PS: Jeg syntes ikke der er nogen grund til AISL. Jeg har endnu ikke set nogen bike nobs og jeg tror ikke det flyvende cirkus kommer til byen. Jeg kan sagtens lave en dårlig hær uden AISL.

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Køllen tror han er blevet misforstået.

Jeg mente at man skulle tage et HQ og 2 troops og desuden bruge flittigt af sine point på alle andre slags enheder også indtil man var nået op på minimum 1000 point.

det kan godt være at det synes som om man skal lave 2 hære, men reelt skal du lave en hær på omkring 1000 point og så efterfølgende fluffe derudaf med resten. de resterende 750 point er jo ikke faste, det er jo det der er det fine ved dem. Jeg tænker at der er nogle hære der har lettere ved at vælge til her end andre, men jeg synes det er en god måde at gøre det på til stadighed.

Ang. ADSL, eller hvad det er ungdommen kalder det så er jeg foreløbig modstander af det koncept da det lader til at gå hårdt ud over elvernes yndlingsting. Jeg synes ligesom Anders at vi er søde nok når vi laver hære og jeg synes også at jeg selv flere gange har bevist at jeg sagtens kan lave en dårlig hær uden at der er restriktioner på den.

Ang. at ændre sin hær helt ... tja måske, det bliver jo i hvert fald ikke sjovt at spille et helt år uden at vinde en eneste kamp. Jeg tror jeg er game på remake af core army efter 3-4 tabte kampe.

Endelig synes jeg vi skal overveje at lave pointfordelingen 875 fast - 875 fjol. Så er der i hvert fald plads til ændringer!

Det var vist hvad jeg ville sige denne gang
R-kølle pirate

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

oh oh oh og by the way, jeg kan godt lide dit oplæg til kampagnen Very Happy

og @gakke, der står faktisk i helges anden post hvordan du melder dig til turneringen, men det er lidt svært at gøre eftersom vi ikke har diskuteret formen af de hære der stiller op færdig endnu Razz
- alle hære skal minimum have det samme HQ og 2 Troop choices med i hver kamp. Disse er cumpulsory og noteres herinde sammen med upgrades, point cost osv.

Nu er jeg vist ved at være færdig

R-Kølle pirate

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg må indrømme at ideen om at have et fast point tal ikke rigtigt tiltaler mig. jeg er meget mere tilhænger af løsningen med et antal compulsary units. det kan vi jo så justere på, og argumentere for og imod og umiddelbart ligger den og svæver et sted mellem 1-3 of any units ud over HQ og 2 troops...

jeg vil desuden lige indskyde at jeg kan få 2 troops og 1 HQ for 190 pts, så derfor, hvis ret skal være ret, at vi hælder imod den højere ende af 1-3... dermed skal det også huskes jvf. Anders at 10 kampe er meget at spille med noget som man måske gerne ville have lavet anderledes, så samtidig skal det compulsary måske begrænses, så det ikke for negativ indflydelse...

kunne godt tænke mig at få nogle fleres tanker omkring showet inden vi bestemmer os, men som Gakke så rigtigt siger har vi jo god tid inden obnoxicon, og showet starter.

princelarming

princelarming
Barbar Barber

For sådan lige at opsummere lidt på debatten om cumpolsary units/points:

Fordele:
Det er mere "den samme hær" hvis flere units/points går igen.
Det er ikke muligt at tilpasse sin liste for meget til den man spiller imod (ja, det er en fordel)

Ulemper:
Man kan blive "bundet" til en dårlig/uønsket/tabende liste.
Mindre flexibilitet.

Jeg mener, som jeg tror Krølle også mener, at det vil være en fordel nartrativt at have en fast hoveddel af ens hær forblive den samme fra gang til gang, mens der så er mulighed for at tilpasse hærens øvrige elementer fra gang til gang efter behov og temperament...

Hvordan denne faste kerne så skal udregnes er det jeg mener er det springende punkt... Som udgangspunkt mener jeg, at det i fairhedens interesse skal være et fast minimums-point-antal der forbliver ens hele turneringen igennem. Så kan folk ikke bare spise sig selv af med de to Boyz squads og en Warbozz, hvor andre skal ud og trække to Tac squads og en eller anden Char op af hatten...

Det der så menes med et minimums-point-antal er følgende: udaf hærens 1750 points, skal mindst 800 points (eller hvor mange vi nu kan blive enige om) være de points man fastsatte ved turneringens start, eventuelt med en klausul om at de skal indeholde et HQ og 2 Troops

En marine spiller køber så He'Stan (190) + 2 Tac Squads i drop pods (2x210), et tooled out scout squad (150) samt 1 Land Speeder Storm med multimelta (65) = 825. Disse enhender skal så, uden ændringer, være med i alle følgende hære... Resten kan bestemmes fra gang til gang.

I think that might actually secure continuity and make for a more narratively interesting campaign/torunament...

Mine fem flade fedtører på et flade fedtørefad...

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Whatever Bimse said ...

Jeg er imod at lave for mange compulsary choises til hæren da det låser hæren fast på en helt anden måde en ved blot at fastsætte en pointramme. Desuden er der, lige gyldigt hvor mange compulsary choises vi liger på nogle hære som for en større fordel i forhold til udskiftelighed end andre, bare fordi man har billige troops, betyder det jo ikke at man ikke kan finde nogle billige heavy/elite choises som også ville være fede at have med stort set hver gang.

Altså, jeg er klar til at blive modbevist, men synes at in all fairness så er nemmere med et fast pointantal som compulsary end med et antal choises som compulsary. Specielt sådan at vi ikke ender med 6 compulsary choises, for så har dødsvingen ikke meget at skifte ud for i forhold til mange andre, jf. at Gakkes hær har 8 killpoints i alt som det er nu.

R-kølle pirate

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

min primære betænkning omkring et fast antal point må jeg indrømme går på at hvor end vi gerne ville det passer pointene ikke altid helt så godt sammen som vi godt kunne tænke os det. det betyder at man ind i mellem må set sig nødtstedt til at investere 5 point i krak grenades, melta bombs eller andet ral, som man umiddelbart ikke får brug for. min statement med at vi nu skulle bygge 2 hære (også selvom det ikke er tilfældet sådan helt bogstaveligt) kommer helt til rette her. nu er det pludselig blevet dobbelt så mange pointscores der ikke nødvendigvis passer sammen - både den der er compulsory og den der er variabel.

hælder stadig til et fixed antal units.

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@krølle: kom lige til at tænke på at Gakke er fucked any way, for hvis der er et fast antal units der skal udfyldes kommer han til at have mindre flexibilitet pga begrænset antal units, og hvis det er et fixed antal points er han fucked, fordi han med sine begrænsede units fra tidligere skal ramme præcis - lad os sige 1000 points, vel at mærke med det fortegn at alle hære jo i følge reglerne skal indeholde 2 troops og 1 HQ... nå enden rammer.

generelt der kommer til at være forskel på det ene eller det andet (altså begge versioner at skabe kontinuitet på) i forhold til hvilke hære der bliver spillet, og jeg tror ikke den ene er mere retfærdig end den anden. hvis du har adgang til billige units er begge måder at gøre det på lige noget for dig, hvis du kun kan få dyre units bliver du taget i bageren... pretty much.

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg tror stadig ikke vi er helt enige om hvad det egentlig er jeg siger.

Det jeg siger er at du skal bruge mindst 1000 point, hvis det er 1000 point vi bliver enige om. Det vil altså sige at hvis det passer dig bedre at bruge 1200 på en fast hær, så gør du det. Det mener jeg gør at den faste hær kan laves meget som man har lyst til og at man ikke behøver købe nogle granater man ikke har brug for til den.

Det er givet at der kan opstå nogle problemer mht at få den anden del af hæren til at hænge sammen, men det mener jeg ikke hverken øges eller mindskes alt efter om vi vælger fast antal units eller fast antal point.

Grunden til at jeg mener vi skal have et fast antal point er at jeg umiddelbart mener at det giver mere rimelighed, da alle dermed får nogenlunde lige god mulighed for at specialisere i forhold til hver enkelt modstander. Dette holder vi igen op mod at der er nogle høre som eller kan specialisere for ca 1400 point mod andre som så kun kan for 1000, det synes jeg er en stor fordel for dem der kan specialisere mere.

Så dermed en gang til for prins Knud, jeg glæder mig herre til den her kampagne, uanset hvad vi ender med at blive enige om at gøre. Jeg synes blot at vi skal gøre det på den måde jeg har tænkt Very Happy

R-kølle pirate

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@ krølle: nu tror jeg ikke jeg blev helt forstået.

min pointe er at Gakke stadig er fucked, hvis det gælder sig om at kunne modificere så meget som muligt, hvis man har vanskeligt ved at lave en dygtig hær på præcis 1000 point. alt det som Gakkes fiktive terminator squad der lige skulle til får at få kagen op over 1000 point går ham "svagere" mod dig eller mig, som lige kunne fylde et guardian squad eller vet squad til 70 eller 80 point på, for at få det til at gå op... det er ikke kun Gakke (han er blot eksemplet), men alle mariner, chaos mariner og hvem der ellers ikke kan få "ordentlige" units til omkring 75-100 points...

vi skal nok finde en løsning, vi mangler nok bare at høre Janus, Ytzi, + og Ras. så kan vi vel lave en slags afstemning...

btw: når vi har nået et endeligt format som alle bakker op om laver jeg en in-game tråd til battle-reports og narrativt fluff. derfor: lav lidt historie til jeres dukker, og giv squads og chars navne... så bliver det bare mere spændende!

nu vil jeg ud i den mørke nat i Stauning eller Kaos og gå en tur med min søn. godnat.

andbruu

andbruu
Captain

OK jeg kan se fordel I at hæren ikke ændres til at spille mod den næste modspiller (er det et porn udtryk?). Så jeg syntes vi skal gå "All the way" (det er helt sikkert et porno udtryk!), og så skal man spille med en HELT FAST HÆR (giver bedts mulighed for fluff), når man så har tabt to kampe I TRÆK, kan man lave en ny hær (ens commander bliver fyret) "from scratch".

andbruu

andbruu
Captain

MHT et fast antal point, eller mange faste choices, så kan det være lidt dumt at skulle ændre en mindre del af sin hær. Grunden er at man jo tit bygger HELE sin hær til at have en form for synargi, så selv om du må lave om på de sidste 750 point, kan det være at der realt ikke er nogen muligheder for at gøre det bedre - så er du lige så godt stillet med at du, og alle andre ikke kan ændre deres hære. Det bringer os tilbage til problemet med at skulle spille den samme hær i 8-10 kampe over et år... er der en for stor risiko for at for mange spillere ikke får maksimal sjov???

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

man kan jo sige hvad man vil, men den løsning er ultimativt den der laver det ens for alle, og hvis der kun er tale om 8-10 kampe, vil jeg mene at der er rig mulighed for maximal sjov, især hvis man kombinerer den med at kunne lave sin hær om efter 2 defeats.

men det kan være det ikke går så godt i spænd med ideen om at spillerne selv kan bestemme hvilket format battles spilles i så længe det ikke er mindre end 1750 points. selvfølgelig kan man bare smide en håndfuld units oven i...

umiddelbart synes jeg dette forslag er bedst, set i ens-for-alle-hedens tegn.

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg stemmer klart for et af disse 2:

-Helt fast hær indtil man har tabt 2 gange (behøver ikke være i streg synes jeg. Hvis man taber sin nummer 2 som 4. spil for eksempel så er man allerede halvvejs i turneringen og så mener jeg det er ok med lidt nyt fis - bare ærgeligt for ham der er nummer 5 som man så kan toole mod (men det gør man jo ikke alligevel hvis man også vil vinde nummer 6)

minimum 1000 point fast core som aldrig må skiftes (men som godt må gås over og som derfor er lidt til nogens fordel jvf helge, men der er aldrig nogen der ryger over 1100 alligevel tror jeg. Hvis dette faste core sættes for lavt eller blot til 2 troops og et hq, vil det stort set ikke kunne mærkes at det er samme hær overhovedet. Eksempelvis er der MANGE marine hære der har 2 tac squads og en eller anden hq.)

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg stemmer for følgende:

- fast hær.
- mulighed for moding efter 2 tabte kampe.
- mulighed for at spille for flere points, hvis begge spillere er interesserede i det. (kan forklares som reinforcements eller auxillary units, og kan også give dem der synes den samme hær er nederen at spille hele tiden en mulighed for at få lidt sjov i gaden)

tror vi kan komme omkring det hele på den måde.

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg Word'er Helgens forslag 2TM

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 2]

Gå til side : 1, 2  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum