S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Formalia Obnoxicae 2010

+5
R-kølle
Helge
Janushedemann
gakkedulla
princelarming
9 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Go down  Besked [Side 3 af 4]

51Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Fre 16 Apr 2010 - 13:12

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

@Bjørnen:
Jeg synes også Spreadsheetet var en fin ide, men det ser ud som om vi to må have vores eget lille sheet så, der er vist ikke andre med på den gallaj..

@Dullaen:
Jeg var ikke klar over det var dig, og egentlig er jeg også pænt ligeglad hvem det var. Jeg synes egentlig det er en principsag, og derfor meget ligegyldigt hvem det var og hvorfor
Tilgengæld så synes jeg det var et utrolig sarkastisk og meget-meget lidt konstruktivt indlæg du kom med i debatten, noget der får mig til at tænke på 14 årige i en flaming-nerd diskussion..
Hvis det er med det hat på (Og ja, Far føler sig en smule stødt over at blive svinet sådan til, omend på en lidt indirekte måde med 'sjove' eksempler) så er jeg egentlig utroligt ligeglad med det her emne.


Jeg har ikke mere at sige i den her sag.


/Janus

52Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Fre 16 Apr 2010 - 13:18

andbruu

andbruu
Captain

@ Janus: husk af feje for egen 14 års dør (det skal vi nok allesammen, men der er ingen grund til at være hellig)

53Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Fre 16 Apr 2010 - 13:23

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg synes ikke jeg har sagt noget som kan støde folk, eller noget som på nogen måde opfordrer til useriøse ting eller udpræget sarkasme.
Tværtimod synes jeg faktisk det var et ret relevant emne som godt kunne diskuteres stille og roligt.
Men sådan er vi så forskellige i hvordan man ser på ting.

Jeg har derfor tænkt mig at lukke døren nu, og feje lige præcis nul ting.

/J

54Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Fre 16 Apr 2010 - 18:17

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Dette er endnu et af de efterhånden mange eksempler på at vi, som gruppe betragtet, ikke er vanvittigt gode til at kommunikere på denne slags forummer... Jeg foreslår et forsonings-møde, og jeg giver gerne en bajer! Peace! afro

55Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Lør 17 Apr 2010 - 11:37

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

@janus: Det var absolut ikke min mening at svine dig til. Slet ikke. Jeg følte mig bare nedgjort for noget, som jeg egentlig mener var at tage et ansvar mere end det var noget andet. Det gjorde mig lidt sur og jeg blev en 14-årig emo for en stund. Det var ikke min mening at ramme nogen, men jeg blev ærgelig over at du troede at jeg havde slået mønt på jer. Jeg vil gerne undskylde for tonen og håber du kan tilgive mig den.

Mon ikke vi nok skal finde ud af at køre Obnoxicon på en god måde.

drunk

56Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Lør 17 Apr 2010 - 21:42

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Ok drengene er der ikke lige nogen der kan spørge om de kunne låne en bil. Der er gået kaos i låneshowet for mig. Min lillebror skal flytte i bededagsferien så derfor er der lidt lavvande i mængden af biler med træk hjemme hos de gamle.

57Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Søn 18 Apr 2010 - 11:34

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Her er en idé til Obnox øl og tååst bod:

Rullen lægger ud

Rullen noterer alle udlæg

Boden betaler Rullen nøjagtig det samme beløb tilbage igen efter Obnox

Til gengæld for udlæg får Rullen en Tååstgeneral hat som han bruger til at aktivere frivillige slæbere og klappere

Eventuelt overskud går til Obnox - eventuelt underskud betales af Obnox

Jeg regner med at vi kan køre enhedspris igen i år på 5 kroner for både øl og tååst. Det er lidt dyrt for øl - men til gengæld billigt for tååst. Måske skal vi introducere sodavand i år også? Jeg håber at forsamlingen synes om forslaget. Er der nogle tååsters på regnbuen og hvem vil i modsat fald låne deres ud?

/General Tååst

58Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Søn 18 Apr 2010 - 12:09

princelarming

princelarming
Barbar Barber

That's the best idea since minced meat!

I'm all for it!

59Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Søn 18 Apr 2010 - 12:29

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg synes også ideen er fin.

Måske er det lige lidt i den dyre ende ?

Det er bestemt ikke for at være smålig og nærig, for det er jeg bestemt ikke... snare tværtimod...

Men er der nogen decideret grund til at gøre det så dyrt ?

Beklager de nedenstånde udregner, ved godt at man nok godt kan regne det ud uden Smile

Billig kase øl : 70kr (+42,5kr pant)
Indtægten ved en hel kasse øl er 30 x 5kr = 150kr.
Såselv hvis vi regner med at folk færger alt panten og Kaptajn Loo spiser øl-kassen, så er der stadigvæk et overskud ved salget...
Det er ligefør jeg synes vi godt kan tage 3 kr for en øl, evt 4 kr...
Hvis vi fx siger 3 kr. Så er indtægten 30 x 3kr = 90 kr.. så er der inkluderet af man kan 'ødelægge' 20 af de 30 flasker pant...
Hvis folk evt drikker nogle ø som ikke kommer på listen, så er vi sikkert flere som godt vil skrive en enkelt eler 5 på. ligesom i thy... Det bliver også langt mere 'spiseligt' når/hvis de kun koster 3 kr....

Tåst
En pakke brød 5 kr (=20 stykker brød= 10 tåst ?)
En pakke hamburgryg/skinke 10kr (=ca. 10 stykker = 10 tåst?)
En pakke ulækker billig ost 10kr (= 10 stykker ulækker billig ost =10 tåst ?)
I alt for ca. 10 tåst 10+10+5 = 25kr, eler ca. 2,5 kr per styk.

Hvis vi sætter prisen på 5 kr, får vi altså et overskud på 2,5 kr per styk...
Man kunne måske gøre det samme som med øl, med 3kr eller 4 kr ?
I så fald vil fortjenesten være enten 5 kr pr 10 stk eller 15 kr per 10 stk..

Stadigvæk rigeligt til at gøre op for 'tabte' tååsts...

/Janus

60Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Søn 18 Apr 2010 - 22:26

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Det lyder egentlig meget rigtigt med de udregninger. Mon ikke vi kan lande på en enhedspris under en femmer. Jeg finder ud af priserne når vi har købt grejet og klapperne står og sveder sennep ned mellem deres fadølspatter.

/general tååst

61Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 10:12

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg er helt klar på at slæbe øl og tåååst og lave en beregning af omkostninger der også tager højde for at der bliver 3 kasser bajer i overskud og at disse enten skal sælges eller være dækket ind i det overskud der er på ølllene.

@Janus: Havde du ikke en opgave du skulle lave i stedet for at sidde og lave beregninger på hvor billigt du kan slippe for øl og tåååst i år?

62Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 10:30

andbruu

andbruu
Captain

Vi kan også sige fem kroner, og så ikke købe den værste øl vest for østen.
Og "skinke" til 10,- kroner - vi kunne lige så godt bruge daggamle aviser.

Hvis obnox skal dække et eventuelt underskud (det blir det sikkert ikke til, men man ved jo aldrig), hvem skal så dække obnox underskudet hvis kassen på knap 400,- ikke kan klare presset?

63Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 10:57

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

umiddelbar vi på stående fod et underskud på 200 kr, fordi jeg har betalt leje af Regnbuen på 600...

anyways. det lyder som om at der ikke er nogen der brokker sig over profit hvis overskuddet går til obnox... er det ikke rigtigt?

for mig er der ikke noget galt med at købe øller til 5 kr, hvis jeg dermed også poster 1.25 i obnox kasser per gang...

det betyder at der er meeeeget mindre chance for at vi sidder ligesom forrige år og skal dække et underskud, fordi nogen som kom på besøg ikke lige fattede at der skulle sættes streger...

H

64Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 11:43

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

@Krølle
Din fucker, jeg laver sgu ikke andet, du kan snart ikke se forskel på mig og inventaret heroppe på Uni...

@ABC
Synes faktisk skinke til en 10 er fin skinke... tror faktisk næsten ikke en pakke skinke kan fåes dyrere, med mindre den er lavet af det fineste abe-kød, samlet af små negerbørn til deres fingre blev til knogler...
I say we go for that kind of ham Smile


Med hensyn til det underskud som folk hele tiden snakker om..
Hvorfor er det I tror vi får et underskud ? Generelt skal man jo ikke planlægge at få det, hvis man regner med at få et underskud, ja så er
det fordi man ikke laver et ordentlig budget..
Altså hvis I regner med at der kommer et underskud, så skal prisen på Obnox op, og helt ærligt, det kunne man også sagtens, det er ret billigt...

Og hvis man igen skulle kikke på det i et overordnet perspektiv:

Lad os antage et potentielt nærtstående underskud.
Underskuddet fremkommer i en smuk cocktail af: Husleje / Madkøb / Folks dumme spasser-venner / Evt. Wrecks...

Dette underskud skal selvfølgelig dækkes, men i så fald, hvem skulle dække det og hvorfor ?

- En mulighed var at lave russisk roulette med regningen, et fedt koncept, men pænt øv alligevel...
- Skulle man i stedet lade de folk som drikker øl og æde tåst betale for gildet ? Altså at man forærer regningen til en lille del af selskabet, en slags Russisk-Roulette-Light - I dette tilfælde ville det næsten være det samme som at sige ved indgangen: "Dig, Dig, Dig og Dig - I skal betale 50kr ekstra for at være her på Obnoxicon fordi i drikker øl..." Jeg behøver vel ikke sige hvad jeg mener om dette forslag ?!?
- En helt tredje løsning kunne være at sætte deltagelsesgebyret lidt op. Deltagelsesbegyret er i forvejen meget meget lavt, og man kunne med fordel sætte det en smule op.. På den måde vil eventuelle tab pga hle Obnox også blive splittet ud på hele banden, og ikke udliciteret til få...
- Hvis folk generelt mener at underskuddet kommer pga nogle folk slæber venner med til festen lørdag, venner som ikke burde befinde sig udendøre uden støtte pædagog, ja så burde man måske sætte prisen op for at være der Lørdag, således at evt underskud primært dækkes af den dag, og derved også mest af de retaderede venner..

Min pointe er, at hvis I er så sikre på at der kommer et underskud, ja så skal man gøre noget ved det nu, i stedet for bare at regne med det kommer..

Personligt synes jeg det giver mest mening at det bliveren smule dyrere at være på obnox, det er meget billigt i forvejen og der er gratis kaffe...
Just A thought...

/Janus

65Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 12:11

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

fin ide, men:

folk der kommer og kigger forbi til et enkelt slag hammer og ikke spiser skal ikke betale for deltagelse.

folk der kommer og fester om aftenen efter spisning skal ikke betale for deltagelse.

det der er klart nemmest, og mindst nazi i forhold til besøgende er, at der bliver lagt extra afgift på øllerne og tååst.

66Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 12:20

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg synes faktisk det er meget nazi at man regner med at der kommer et underskud, og at man pålægger dette underskud på en lile gruppe mennesker.

Vi kunne lige så godt sige:

Janus, Dullaen, Bjørnen, Krølle, Helge: I skal alle sammen smide 50-100 kroner ekstra i indgang, fordi vi har regnet ud at der nok kommer et underskud.
Vi har så besluttet at i skal betale for det...

Det er ikke fordi at jeg er nasty med penge, nærig eller et fedterøv, det tror jeg nok i kender mig for godt tilŽat tro...
Men jeg synes egentlig det er lidt stenet at pålægge en lille gruppering af folk at betale mere.
Det svarer til at sige, at alle der har tænkt sig at komme og spiller Hammer, ja de skal betale 50kr ekstra..

Jeg kan ikke helt forstå hvorfor vi ikke sætter deltagelsesgebyret op ( Det er meget lavt i forvejen) Når i nu er så sikre på at der vil komme et underskud?

/J

67Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 13:01

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg vil gerne sige at jeg fakker talt ikke er sikker på der kommer underskud, men at jeg godt kan se det gode i at have 500-1000 kr i overskud i år sådan at vi har noget til næste år. Vi har også tidligere snakket om at pengene evt. kunne bruges til fælles brædtspil og andet gejl som er godt for connen. Jeg mener ikke at der hvert år skal være et stort overskud men jeg synes ikke det gør noget hvis vi sørger for at få opbygget en lille buffer, det er bare sjovere.

68Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 13:03

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jammen Krølle, jeg er jo helt enig.

Spørgsmålet er bare hvordan man har tænkt sig at lave det overskud / undgå underskud.

Har man tænkt sig at 'tage' pengene fra alle ? Eller har man tænkt sig at tage dem fra en gruppe af mennesker med fælles 'interesser' ?

Det er det interessante synes jeg..

/Janus

69Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 13:27

andbruu

andbruu
Captain

@ Janus: der er ingen der siger at der kommer underskud. Istedet diskuteres det, hvad der skal gøres HVIS der kommer underskud. Jeg er sikker på vi kan finde en hest at klappe.

Jeg syntes det er vigtigt at skrue systemet sammen så der ikke kan komme underskud. Den bedste løsning (efter mit eget - og altid rigtige - perspektiv), er at obnox, kun står for morgenmad, risiko dækning og lokaler (dette skal dækkes af indgangen), alt andet skal folk selv stå for. Er der så nogen der køber 1.000 øl og en dåse leverpostej, og gerne vil dele med andre - så kan de jo tage den betaling de selv ønsker, og (@Janus) syntes de kan tillade sig.

Det handler heller ikke om nærighed fra min side, men når vi ikke er bedre organiseret, så dur det ikke at obnoxicon (og hvem der nu lige har lagt ud) kommer til at stå for det hele.

Jeg kunne selvfølgelige være ligeglad, da jeg ikke har lagt ud for noget - og jeg har meldt ud at jeg ikke vil dække andres tab. Jeg syntes dog det er sundt at vi får diskuteret det.

70Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 13:29

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

problemet med at hæve deltagergebyret er:
1, folk (som kommer som gæster) skal betale penge for at besøge sine venner (hvis de ikke kommer og spiser).
2, vi skal brug krudt på at finde ud af hvem der skal ud og jage de nyankomne gæster og indkassere gebyr (også dem der ikke kommer og spiser)
3, vi skal indkassere gebyr fra nyankomne gæster (også dem der ikke kommer og spiser)


desuden stiller jeg mig lidt uforstående iforhold til det der med at underskudet skal dækkes af en lille gruppe... jeg kan ikke umiddelbart se nogen lille gruppe, for jeg regner da med at alle skal i hegnet på det ene eller de andet tidspunkt...

de værste ved at skulle kræve et deltagergebyr (for at komme og ikke spise) er at vi ikke kan samle folk noget sted (ligesom når vi sidder og æder) og derfor skal rende rundt og bruge vores tid og gode humør på at indkræve penge fra f.eks Jakob+ eller lignende...

71Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 13:31

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

@ABC

Jeg respekterer din minimalistiske holdning, men jeg tror at Obnox er hygge-skruet-sammen sådan at der også er aftens mad og des lige...
Jeg er dog enig med dig i, at man skal skrue projektet sammen på en sådan måde at der ikke kommer underskud.

Min ide er at skrue lidt op for deltagelsesgebyret, men det kan jeg fornemme at din minimalistiske holdning nok ikke er vanvittigt glad for, da du allerede mener at der er for meget fælles-halløj..

/Janus

72Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 13:40

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

@Helge

Vi må gå ud fra at alle der deltager på Obnox på en eller anden måde har en fin relation til vores store vennekreds. Var det ikke tilfældet ville de nok ikke komme eller få tilbuddet om det.
Derfor må vi gå ud fra at folk er villige til at betale.

Folk som er venner og kommer til obnox, til fest eller generelt, er jo venner med nogen af os. Derfor synes jeg sagtens man kan regne med at de selv nok skal betale. Ellers er det fandme nogle dårlige venner, og nok ikke velkomne ?

Hvis de melder sig til kender de principperne for Obnox (Betaling / Regler / mfl) og vi må derfor regne med at de spiller efter det sæt regler..

Hvis de ikke er meldt til, men kommer fordi en af os har inviteret dem, ja så går jeg ud fra at pågældende 'vært' sørger for at det kommer i orden...

Jeg kan derfor slet ik se at det kan være i problem med at 'rende rundt...'

Jeg synes virkelig ikke det er dyrt at være på obnox med det gebyr, og jeg er overbevist om at folk generelt ikke synes det (med mindre man ikke bryder sig om at Obnox skal stå for noget om helst).

I forhold til så mange andre arrangementer synes jeg det er meget billigt.

Det med at lade en gruppe betale, for ja sådan synes jeg lidt det bliver lavet som (Øl primært), sådan synes jeg det er.

Hvis man er bange for at der kommer et underskud, så skal man planlægge efter det mht til generel betaling.
Jeg synes ikke at man kan 'regne' med at evt underskud skal dækkes af dem der drikker, eller dem der æder...
Det bør figurere i det generelle budget... og ikke i Dullaens frivillig non-profit bud...

Når det er sagt, ja så synes jeg også det virker underligt at pålægge dem der drikker mange øl at skulle betale dobbelt normal pris, af hensyn til at der måske kommer et generelt underskud, hvad så enten det underskud stammer fra dårlig madplanlægning / indkøb, eller at noegn har inviteret nogele pisse dumme venner som ikke fatter de sociale spilleregler...

/J

73Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 13:40

Rune

Rune
Founder

Som en af de spasser-venner der blev slæbt med sidste år (tak Anders), så vil jeg godt nok synes at det ville være nedern at betale for at være der i de få timer jeg var der. For hvad betaler jeg så for? For at kigge? For at snakke? Jeg vil langt hellere betale mere for øllene. 5 kr. er da mega billigt!
Desuden ville jeg også stærkt genoverveje om jeg har lyst til at kigge forbi hvis det resulterer i kontant betaling ved kasse et, bare at mit legeme får lov at befinde sig der...Hvis jeg derimod skal spille, sove, spise og generelt benytte Regnbuens faciliteter til andet end at stå og kigge, så kan jeg godt forstå at jeg skal betale for at være der.

Det kommer vel også an på om i har lyst til at der kommer folk forbi og hilser på, eller om i vil have lukket land... At brokke sig over at det kun er dem der drikker øl og spiser mad, der skal betale for Obnox synes jeg er lidt skørt. Det er vel dem der benytter det mest der skal betale mest, ik? Det giver mest mening for mig, ihvertfald.

http://splatcup.goalsoccer.net

74Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 13:55

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hørt Rune!

ideen er jo også at obnoxicon skal stå for så lidt som overhovedet muligt, og der skal ligges så lidt arbejde som muligt i det. hvis noget andet er tilfældet og der skal til at ligges timer eller andet i det, melder jeg mig ud af showet. hele dogmet omkring showet er netop at det skal være så simpelt som overhovedet muligt.

at rende rundt kommer til at blive en realitet. hvis ven er bølle? hvis ven er kuzz? hvem var det lige der havde ansvaret for hvem og hvor mange gange synes pernille det er cool at blive spurgt om hun nu også har betalt?

jeg stemmer klart for at øllerne skal være til en 5'er... fordi, som Rune helt rigtigt pointere, hvornår er man på con?, og hvornår er man bare på gennemtræk? og skal man virkelig betale for at komme forbi i en halv time og drikke 2 øller, hvorefter man f.eks. tager til spejder?

H

75Formalia Obnoxicae 2010 - Page 3 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 13:57

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg ved ikke rigtigt hvorfor folk snakker om at skulle betale bare for at være der ?
Det har vel aldrig været tanken ?
Folk som kommer dumpende om aftenen efter mad for at drikke og hygge skal vel ikke betale?

Det jeg derimod snakker om er at justere deltagelsesgebyret generelt, således at evt underskud (evt næste års leje) kan betales...
Jeg snakker ikke om at opkræve penge fra per og lars for at de kan sidde ved et bål i 3 timer fra kl 23-02...

/Janus

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 3 af 4]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum