S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Formalia Obnoxicae 2010

+5
R-kølle
Helge
Janushedemann
gakkedulla
princelarming
9 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4

Go down  Besked [Side 4 af 4]

76Formalia Obnoxicae 2010 - Page 4 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 14:22

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

grunden til at de der bare kommer dumpende også skal betale er netop at puljen bliver fordelt over en større sjat, og ikke den lille gruppe...

jeg kan helt ærligt ikke se hvad problemet i at skulle betale sit gebyr eller hvad vi nu kalder det i form af øller. det giver mening i forhold til gæster, det er billigt med øller for 5 kr, det kræver mindre planlægning før con, det kræver mindre arbejde under con, det kommer til at være det samme i sidste ende, vi kommer til at være flere om at lave overskudet, der er en der har meldt sig frivilligt til at stå for det osv. hvad fanden er det egentligt vi diskutere? Anders siger det er sundt? men for hvem og hvorfor? Larmeprinsen har allerede skullet mane til fredsforhandlinger over en flok øller en gang... hvor vigtigt er det om øllerne koster 3.66 eller 5 kroner eller om vi skal betale 50 eller 100 kr pr dag? hvad sker der? hvor er min ungdoms sprøde spontanitet? vi snakker/skriver det her til døde, og det gider jeg slet ikke... Aslak har meldt sig på banen som tååst general og øl-pusher, det betyder at han laver tååst og sælger øl. det betyder også at han bestemmer hvad de koster. det betyder også at det er ham der skal have nosserne rykket af hvis vi andre skal til at betale flere penge pga. fuck-ups. hvis der er nogen der har noget imod det kan de slæbe deres egne øl+tååst med eller lukke røven, for det her er fanden fuckeme ved at kommer for langt ud af en eller anden tangent, og hvis der skal princip ib i den så afmelder jeg øjeblikkeligt lejen af regnbuen hvis der er mere pis!

far er sur!

H

77Formalia Obnoxicae 2010 - Page 4 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 14:48

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det synes jeg var en meget barnlig post Helge.
Er der nogen ting som ik må diskuteres ?
At blive sur og true med aflysning bare fordi folk diskuterer ting om Obnox klæder dig bestemt ikke Helge...

Der var en del der havde skrevet at de var bekymrede over underskud, derfor foreslog jeg at man skulle sætte det latterligt lille gebyr op og ordne den sag.

At lave Obnox kræver virkelig meget meget lidt planlægning:

Vi er få, og skal generelt ikke have ret meget anden end morgenmad generelt, og så aftensmad en dag og salat en anden aften. Derudover skal der være kaffe..

Vi kender ovenikøbet antallet af menensker der kommer ret præcist.

Altså kan det virkeligt ikke være svært at lave en budget og holde det!

/J

78Formalia Obnoxicae 2010 - Page 4 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 15:22

Rune

Rune
Founder

Sorry Janus, jeg havde bare fået det indtryk at alle der kom forbi Obnoxicon skulle betale for det. Hvis det ikke er rigtig så må jeg undskylde for min uvidenhed geek ...apropos uvidenhed, hvordan foregår dette deltagergebyr? Hvornår er man deltager og hvornår ikke?

Janus, du snakker også meget negativt om gæster på connen, er det en generel følelse eller er der nogen bestemt du tænker på? Det ville være rart nok at vide om jeg skal tage løbeskoene på.. Razz Hvordan er holdningen generelt til gæster på connen?

Jeg er nok en af dem der er den største fortaler for at snakke om ting længe og grundigt, men jeg synes alligevel at jeg får flyttet mine grænser i denne tråd. Måske er det bare fordi jeg ikke regner med at være på connen i alle dagene og derfor ikke kommer til at købe helt så mange øl som nogle af jer andre, men for mig virker det bare lidt crazy at 5 kr. for en øl skal diskuteres så længe. Smile Det er da en alletiders pris, og jeg forestiller mig at det er den måde man bedst opnår at flest muligt betaler for connen, da de fleste der kommer forbi, nok kunne tænkes at købe et par øller under opholdet.

Jeg synes helt sikkert at 5 kr. er alletiders pris for en øl, uanset omstændighederne, men hvis det bliver for dyrt for dem der skal drikke rigtig mange, kunne man måske lave en rabatordning for dem der har betalt deltagergebyr? Dvs. alle der har betal gebyr får øl til indkøbsprisen, resten må betale 5 kr?
Et vinderbud, efter min mening... Propeller

Hvad er deltagergebyret på nu?

http://splatcup.goalsoccer.net

79Formalia Obnoxicae 2010 - Page 4 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 15:57

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Enhedspris på øl, tååst og halvliters sodavand, præcis ligesom sidste år!
Og deltagergebyr det har vi sgu ikke noget af, det koster lidt at få aftensmad og morgenmad, men er det ikke ca det. Jeg tror aldrig der er nogen der er blevet opkrævet noget som helst hvis de ikke har haft del i et måltid mad!

hmm, det jeg vil sige er vist sagt mere end en gang, men det betyder jo ikke at det ikke er en glimrende overspringshandling.

Enhedspris er godt fordi det så er ligegyldigt hvor du sætter stregen, og det kan blive svært at sætte streger efter den første kasse øl det ved vi alle sammen. Om enhedsprisen skal være 4 eller 5 kroner er jeg egentlig ligeglad med. Sidste år gjorde vi det sådan at der var en kasse man kunne smide penge i når man tog en øl. Det er en mulighed for dem der ikke skal være der i flere dage og derfor først afregner til sidst, ligesom nogen af os andre. For disse stakkels eksistenser mener jeg bare at det er lettere med en 5'er, fordi det passer bedre med det mønt-/talsystem vi har besluttet os for at bruge en en 4'er gør. Altså ingen problem i at der er nogen der regner på hvad enhedsprisen kan være og vi kan fint beslutte det ud fra denne udregning, men er 5'er er bare lettere at huske og regne med Razz

Som en sidste bemærkning vil jeg bare lige sige: Alle hil den gode toastkonge Aslak king

80Formalia Obnoxicae 2010 - Page 4 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 16:12

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Der er lagt en pris ud på hjemmesiden. Jeg synes vi skal holde os til den. Ellers skabes forvirring og det er ikke ønskværdigt. Teach

Der bliver ikke diskuteret flere øl priser - jeg regner ud hvad de skal koste når jeg har købt dem - tååst ditto. Det troede jeg egentlig vi var blevet enige om, men i mit perspektiv ligger det helt fast eftersom jeg ikke ved hvad tingene koster. Det er der flere årsager til. Eksempelvis ved jeg ikke om der er noget på bud eller om vi er nødt til at handle i dyre kiwi fordi vi har 0 bil. Der kan ske mange ting i sådanne sammenhænge og jeg synes ikke vi skal lade vores teoretiseren på tååst priser gå forud for de praktiske forhold. Sidste år kunne man eksempelvis ikke få den smadrede ost så vi måtte købe den til en 20'er pakken. I skinkepakkerne var der kun 8 skiver. I brødpakkerne var der 18. Lad os se hvordan wookien mumler og standse den frugtesløse del af diskussionen der ikke umiddelbart har hold i de faktiske forhold.

I øvrigt er der ingen der tvinger nogen til at købe hverken øl eller tååst. Man må gerne have sine egne øl med og man må gerne låne tååsteren. Hvis man har lyst til at støtte Obnox kan man så købe Obnox's øl og tååst. Der er ingen lille gruppe der tvinges til at betale mere - sådan ser jeg på det.

@janus: Jeg synes Helge har meldt klart ud at han ikke har lyst til at lave regnskab. Det synes jeg vi skal vælge at respektere. Desuden er det meget svært at lave sådan et regnskab eftersom vi ikke har nogen tilmelding og således ikke ved hvor mange penge vi har at gøre med.
Jeg er ikke enig i at vi ved ret præcist hvor mange der kommer. (prøv at se på tilmeldingen på hjemmesiden - den er gabende tom i forhold til hvor mange der plejer at være på Obnox). Vi ved heller ikke hvor tørstige eller tååst-sultne folk er så derfor ved vi igen ikke hvor mange penge vi har at gøre med. Vi ved heller ikke hvor mange T-shirts folk gider købe i år. Jeg bestiller 30 eftersom at erfaring viser at 40 er for meget.

Du har ret i at man skulle tro det ville være let at lave et budget over sådan en forestilling. Har man en tilmelding ER det let. Det har man bare ikke.... (lige nu er der 12 tilmeldte til lørdag aften - der er 10 dage til obnoxicon)

Valget om ikke at have en forudbetaling og en tilmelding kan så sættes til diskussion, men jeg mener det er nødvendigt at lave begge dele HVIS man vil lave budget. Igen - jeg mener det i virkeligheden er her diskussionen omdrejningspunkt ligger, og at det faktisk er en diskussion der handler mere om næste år end i år, fordi vi nu er så tæt på, at det for længst er for sent at sætte en "rigtig" tilmelding op.

Sikke en masse ævl jeg får fyret af - og sikke få kommaer

Men jeg synes også der er blevet ævlet nok nu. Både af mig og andre. Skal vi ikke snart holde op med at ævle og så bare glæde os til Obnox. Så kan vi skændes når vi er fulde. Det er også meget sjovere!. drunk

81Formalia Obnoxicae 2010 - Page 4 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 16:16

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

<- king

82Formalia Obnoxicae 2010 - Page 4 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 16:30

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

@Rune
Jeg har bestemt ikke noget imod gæster. Det er altid hyggeligt at snakke med folk. Så du har ingen grund til at tage løbesko med for min skyld Smile

Grunden til at jeg nævnte gæster negativt, var at der var folk i tråden som brugte gæster som en grund til at der blev underskud (De ikke betalte for øl) samt at det var svært at få gæster til at betale generelt...
Har bestemt ingenting imod venners gæster, dine venner er mine venner..

Mht til Øl prisen, så er jeg egentlig også ret ligeglad om den ksoter 3-4-5-6-7-8-9-10 kroner. Det jeg synes er interessant er hvad jeg betaler for og hvad. Altså princippet i, om jeg betaler for lokalerne også, en andens ophold, til dronningen, eller hvordan det nu er arrangeret.
Det set i forhold til det underkud som folk snakkede om vi skulle gardere os imod.
Jeg foreslog derfor at sætte prisen lidt op generelt på selve Con'en (altså det beløb som dækker mad de dag man er der) i stedet for at pålægge dem som drikker øl dette extra beløb, og så bare håbe på at der bliver drukket nok til at dække underskudet..

@Dullaen
Jeg ved godt at folk helst ikke vil planlægge alt for meget, og der er også folk som slet ik mener Obnox skal stå for noget som helst, men når vi nu har besluttet at Obnox skal stå for at lave mad osv til os.
Det er også helt fint at Helge ikke gider budget, det er der bestemt heller ikke nogen der kræver / forventer, så vidt jeg ved. Vi er bare glade for at han gider låne hytten.

Grunden til jeg mener det er nemt at lave budget er:
- Vi er en relatvt lille gruppe, dvs der kommer ikke pludseligt 80 mennesker til spisning.
- Morgenmad er generelt nemt at lave og overskue at lave til folk, dvs den kræve ikke den store planlægning.
- Vi er generelt gode til at købe ind mange gange, dvs at man kan hente ting hvis det mangler.
- Vi laver generelt nem mad til fredag aften, om der skal bygges en gryde ti 17-20-25 menensker gør det ikke den største forskel, desuden ved vi jo det præcise antal mennesker(næsten) på dagen der indkøbes, dvs torsdag/fredag. Eller i hvertfald meget tæt på.
- Vi ved hvad hytten koster.

Med hensyn til priserne på tåst og øl, så ja, det troede jeg da også vi havde snakket om og var belevet enige om.
Det var mere princippet i at nogle mente at man kunne bruge dem til at lave eventuelt underskud om til overskud.
Jeg synes egentlig bare det ville være bedre og nemmere hvis man kunne tage et lidt større beløb for obnox i stedet, så man var sikker og ud over problemerne ved det andet.

For at understrege alt jeg har sagt tidligere for sidste gang.

1. Jeg er røv ligeglad med hvad en øl / Tåst / whatever koster. Det jeg synes er vigtigt er hvorfor.
2. Det burde være muligt nogenlunde at ramme budgettet for mad osv med de penge vi indkræver for at deltage. Det er vel derfor man har fastlagt
beløbet for deltagelse sådan ? Jeg mener, det er vel ikke tal man har fundet på for sjov da man skrev fakta om Obnox ?
Som sagt så er vi ikke så mange mennesker...Og man skal vel partout så heller ikke tro at der kommer et underskud, for så har man vel
valgt at sætte prisen på Con'en derefter...
3. Jeg kan ikke forstå denne 'hands-off' tankegang hvor man slet ikke må diskutere ting eller principper, og jeg kan slet ikke forstå at man kan
blive sur over at folk diskuterer og stiller spørgsmål.
4. Jeg kan godt li venner, også andres..

/J

83Formalia Obnoxicae 2010 - Page 4 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 17:08

rass

rass
Halv-elver Bondemand

pu ha en lang debat.

Til Dullaen kan jeg tilbyde kørsel i forbindelse med indkøb torsdag og fredag og med lidt held også lørdag søndag.

84Formalia Obnoxicae 2010 - Page 4 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 17:18

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det et heller ikke umuligt at jeg har bil i den weekend...

Jeg ved det endnu ikke, da mine forældre stadigvæk er strandet i Portugal...


/J

85Formalia Obnoxicae 2010 - Page 4 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Man 19 Apr 2010 - 17:21

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg mener at udviklingen af denne tråd igen viser hvor let det er at snakke forbi hinanden på denne salgs forummer... Fair nok med meningstilkendegivelser, men det her er ikke konstruktivt....

Så hellere anerkende Gakke (- Hin Mægtige Tååst-könich! queen ) som ansvarlig for Øl/Tååst-boden, og så snakke med ham, hvis man mener at der skal en justering af prisen til.... Det er en af de ting vi burde kunne ordne torsdag aften, i løbet af opsætning...

Ikke dermed forstået, at det er forkert med en debat, men denne tråd/dette forum har bare igen vist sig som mindre end idéelt til dette formål, i hvert fald for vores temperamenter...

IRL vinder denne runde over Cyberspace, og går videre til kvart-finalen, mod den rene fornuft... lol!

86Formalia Obnoxicae 2010 - Page 4 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Tirs 20 Apr 2010 - 16:11

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Så er der T-shirt dealen done og de lander hos Bimse senest onsdag i næste uge.

87Formalia Obnoxicae 2010 - Page 4 Empty Sv: Formalia Obnoxicae 2010 Tors 22 Apr 2010 - 16:51

Mary


Gnom Svinehyrde

Jeg har en tååster! og absolut ingen bil! og jeg kommer alle dagene selvom jeg ikke har sagt det på hjemmesiden!
og i lyder som en gang kusser i en hønsegård.
Nu får jeg sikkert høvl.
Nej, i har sikkert allesammen ret, det med kusserne var ment i spøg.
Jeg glæder mig sindssygt meget til endnu mere obnox, det bliver helt raket.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 4 af 4]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum