S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Våbenskade vs. Rustnings absorberingsevne - et lille problem?

2 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

Rune

Rune
Founder

Tjeck http://dl.dropbox.com/u/2596837/Drager%20og%20D%C3%A6moner/Nye%20regler.pdf for at se våbenskade, rustningeabsorbering og andet.

Jeg har lavet nogle ændringer til den skade våben giver, nedjusteret for det meste, men til gengæld har jeg også opjusteret bonus-skade.
Bonus skade er stadig afhængig af gennemsnittet af STY og STØ, men skaden er nu lig med dette gennemsnits gruppeværdi. Dvs. at STY og STØ spiller en noget større rolle nu.

Der er dog stadig et problem når man samtidig kigger på rustningernes absorberingsevne. En full-plate (helrustning af metal) absorberer 8 point over alt på kroppen. Dvs. at man med de fleste våben skal slå et perfekt slag for at skade en person i en helrustning. Det synes jeg måske virker lidt vildt og synd for alle dem der gør sig super gode i våbenegenskaberne, men stadig ikke får noget ud af det medmindre de slår en 1'er.

Jeg havde egentlig tænkt mig at droppe særligt slag (2-5) og ændre på perfekt slag så det ikke giver fuld skade men stadig ignorerer rustningens abs...Men måske skal særligt slag beholdes og så ændres til at ignorere halvdelen af rustningens abs.?

Måske skal særligt slag ændres til at det forekommer når differensnummeret (forskellen på det slag man slår og ens FV) er på -10? Dvs. hvis man har 14 i Spyd og slå en 1'er, 2'er, 3'er, eller 4'er - så har man slået er særligt slag og må trække halvdelen af modstanderens rustning fra...?

Eller også skal vi ændre i hvor mange Kropspoint man har og så sætte våbenskade op...?

http://splatcup.goalsoccer.net

Casper


Gnom Svinehyrde

Temmeligt stort problem må man sige Smile


Måske skal særligt slag ændres til at det forekommer når differensnummeret (forskellen på det slag man slår og ens FV) er på -10? Dvs. hvis man har 14 i Spyd og slå en 1'er, 2'er, 3'er, eller 4'er - så har man slået er særligt slag og må trække halvdelen af modstanderens rustning fra...?

Ovenstående lyder umiddelbart som en fin ændring. Man kunne også gøre sådan at hvert eller hveranden point over 10 i en våbenfærdighed fjerner et point fra fjendens absorbering.

Rune

Rune
Founder

Godt forslag Casper, men jeg tror at det ville blive et problem når i når op på lidt højere FV i jeres våben...eller hvad? Det kunne måske godt virke. Jeg kan godt lide idéen med at hvis du har høj FV så rammer du bedre (penetrerer rustninger lettere). Problemet er så at hvis møder nogen med jeres FV (dvs. omkring 14) så er i rimelig fucked hvis de først rammer jer. I øjeblikket har i kun læderpanser med en abs. på 3 og den ville så blive 1.

Måske vi kan sige noget med at jo højere positiv diff (forskellen mellem din FV og dit slag) jo flere absorberingspoint ignorerer man? Måske noget i denne retning:

DiffAbsorbering ignoreret
8-91, jeg synes 5-9 er at strække den for meget.
10-142
15-193
20-244

http://splatcup.goalsoccer.net

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Lignende emner

-

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum