Tjeck http://dl.dropbox.com/u/2596837/Drager%20og%20D%C3%A6moner/Nye%20regler.pdf for at se våbenskade, rustningeabsorbering og andet.
Jeg har lavet nogle ændringer til den skade våben giver, nedjusteret for det meste, men til gengæld har jeg også opjusteret bonus-skade.
Bonus skade er stadig afhængig af gennemsnittet af STY og STØ, men skaden er nu lig med dette gennemsnits gruppeværdi. Dvs. at STY og STØ spiller en noget større rolle nu.
Der er dog stadig et problem når man samtidig kigger på rustningernes absorberingsevne. En full-plate (helrustning af metal) absorberer 8 point over alt på kroppen. Dvs. at man med de fleste våben skal slå et perfekt slag for at skade en person i en helrustning. Det synes jeg måske virker lidt vildt og synd for alle dem der gør sig super gode i våbenegenskaberne, men stadig ikke får noget ud af det medmindre de slår en 1'er.
Jeg havde egentlig tænkt mig at droppe særligt slag (2-5) og ændre på perfekt slag så det ikke giver fuld skade men stadig ignorerer rustningens abs...Men måske skal særligt slag beholdes og så ændres til at ignorere halvdelen af rustningens abs.?
Måske skal særligt slag ændres til at det forekommer når differensnummeret (forskellen på det slag man slår og ens FV) er på -10? Dvs. hvis man har 14 i Spyd og slå en 1'er, 2'er, 3'er, eller 4'er - så har man slået er særligt slag og må trække halvdelen af modstanderens rustning fra...?
Eller også skal vi ændre i hvor mange Kropspoint man har og så sætte våbenskade op...?
Jeg har lavet nogle ændringer til den skade våben giver, nedjusteret for det meste, men til gengæld har jeg også opjusteret bonus-skade.
Bonus skade er stadig afhængig af gennemsnittet af STY og STØ, men skaden er nu lig med dette gennemsnits gruppeværdi. Dvs. at STY og STØ spiller en noget større rolle nu.
Der er dog stadig et problem når man samtidig kigger på rustningernes absorberingsevne. En full-plate (helrustning af metal) absorberer 8 point over alt på kroppen. Dvs. at man med de fleste våben skal slå et perfekt slag for at skade en person i en helrustning. Det synes jeg måske virker lidt vildt og synd for alle dem der gør sig super gode i våbenegenskaberne, men stadig ikke får noget ud af det medmindre de slår en 1'er.
Jeg havde egentlig tænkt mig at droppe særligt slag (2-5) og ændre på perfekt slag så det ikke giver fuld skade men stadig ignorerer rustningens abs...Men måske skal særligt slag beholdes og så ændres til at ignorere halvdelen af rustningens abs.?
Måske skal særligt slag ændres til at det forekommer når differensnummeret (forskellen på det slag man slår og ens FV) er på -10? Dvs. hvis man har 14 i Spyd og slå en 1'er, 2'er, 3'er, eller 4'er - så har man slået er særligt slag og må trække halvdelen af modstanderens rustning fra...?
Eller også skal vi ændre i hvor mange Kropspoint man har og så sætte våbenskade op...?