S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Power Weapon Vs Lightning Claw

2 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Power Weapon Vs Lightning Claw Empty Power Weapon Vs Lightning Claw Tirs 9 Mar 2010 - 19:53

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Takket være Anders' store overtalelsesevne, og hans foregående med et godt eksempel for os andre SM spillere, har jeg netop nu udstyret mine Vanguard Veterans med 2 Lightning Claws (LC), i stedet for 2 Power Weapons (PW)...

Dette er gjort udfra devisen om at LC laver flere kills end PW mod MEQ og tilsvarende, hvilket også er korrekt... Men jeg ville lige have et mere præcist billede af Math-hammer 40k om netop PW eller LC:

I de følgende eksempler er det en model med WS 4, S 4, A 2 der fører kniven/kloen. Der er regnet ud, både for charge-runden og de efterfølgende ture (her skrevet som Locked)...

Der er fire basale scenarier, hvor vores helt sættes op imod:

- MC - WS 3 og T 6 (Carnifex)
- MEQ - WS 4 og T 4
- IG - WS 3 og T 3
- Ratlings - WS 2 og T 2

VS Carnifex (WS 3, T 6)

Charge:
PW:
4 A = 2,66 H = 0,44 W
LC:
3 A = 2 H = 0,33 + 0,27 = 0,60 W

Locked:
PW:
3 A = 2 H = 0,33 W
LC:
2 A = 1,33 H = 0,22 + 0,19 = 0,41 W

VS MEQ: (WS 4, T 4)

Charge:
PW:
4 A = 2 H = 1 W
LC:
3 A = 1½ H = 0,75 + 0.375 = 1.125 W

Locked:
PW:
3 A = 1½ H = 0,75 W
LC:
2 A = 1 H = 0,5 + 0,25 = 0,75 W

VS IG: (WS 3, T 3)

Charge:
PW:
4 A = 2,66 H = 1,77 W
LC:
3 A = 2 H = 1,33 + 0,44 = 1,77 W

Locked:
PW:
3 A = 2 H = 1,33 W
LC:
2 A = 1,33 H = 0,88 + 0,30 = 1,18 W

VS Ratlings (WS 2, T 2):

Charge:
PW:
4 A = 2,66 H = 2,22 W
LC
3 A = 2 H = 1,66 + 0,27 = 1,93 W

Locked:
PW:
3 A = 2 H = 1,66 W
LC:
2 A = 1,33 H = 1,11 + 0,18 = 1,29 W

Opsummerende er de moderat bedre mod MEQ, mærkbart bedre mod MC's og værre mod både IG og Ratlings...

Er der problemer med min matematik, så sig lige til...

2Power Weapon Vs Lightning Claw Empty Sv: Power Weapon Vs Lightning Claw Tors 11 Mar 2010 - 10:16

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Det ser rigtigt ud. Hvad er konklussionen? Den må være at lightning claws er bedst. De store monstre er en større udfordring end ratling og ig'er, der under alle omstændigheder ryger rundt SKSS.

Man kunne jo også tage højde for udfaldsrummene (tror jeg nok det hedder). Altså se på hvilke udfald der rent faktisk er mulige og så regne sansynligheden ud for dem. Det kan så godt være det er at tage den lige langt nok.

I forhold til terminators fandt jeg dog en maskine der kunne regne sådan noget ud (kan ikke lige huske adressen).

Den kunne for eksempel vise at der på 12 termie saves er størst sandsynlighed for at der dør 2. Den viste også at der på 12 saves er større chance for at der kun dør 1 end at der dør 3. På 6 saves er der ligeledes større chance for at der dør 0 end at der dør 2.

Det er spændende sansynlighedsregning, der nok desværre ikke kan forklare, hvorfor jeg klarer så mange saves trophy
Det kan måske til gengæld forklare noget af det psykologiske i det ud fra følgende betragtninger:

1) Ingen løfter et øjenbryn når man slår 6 saves og der dør en

2) Når man slår 6 saves og der dør 2 bliver rullen skuffet

3) Når man slår 6 saves og der dør 0 bliver rullens modstander skuffet

Eftersom der er større sansynlighed for at 3 indtræffer end at 2 indtræffer, er der måske en sansynlighedspsykologisk tendens til at opleve at der klares flere saves end der statistisk skulle.

/Rullens Klinik for Kommunistisk Sandsyndlighedssovjetpsykologi

3Power Weapon Vs Lightning Claw Empty Sv: Power Weapon Vs Lightning Claw Tors 11 Mar 2010 - 12:01

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Ja LC er bedst, fordi de bløde mål som de er dårligere til normalt håndteres (og her mener jeg HÅND-teres!!!) af de normale marines i squad'et...

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum