S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Karakterideer- 40K

+2
Rune
R-kølle
6 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Go down  Besked [Side 2 af 5]

26Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Tors 11 Mar 2010 - 16:36

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ikke for at være den rigtige kedelige story-spoiler...

Men special weaps til ikke-officer IG's eller på en eller anden måde meget priviligerede IG relaterede personer passer meget lidt på 40k universet.
Det er for dyrt og folk dør for nemt....
Bolt-pistol ja, til nogle officerer samt de andre personer nævnt foroven i min catch-all sætning.. men ellers er der lukket... Story-wise...

Det er helt cool hvis vi alligevel vælger at gøre det, det er jo lidt sjovere for spillerne at have sjovt gear... Ville bare lige sige det,
Beklager, det var ikke for at skabe dårlig stemning omkring det, eller tage nej-hatten på...

/J

27Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Tors 11 Mar 2010 - 16:58

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

altså både mine veteran sergeants og stormtrooper sergeants i mit IG codex kan vælge en plasma pistol og powersword og powerfist for that matter. det er begge to ikke-officer IG... der er der jo så også tale om GW 40k og ikke BL 40k...

derfor mener jeg der er super mulighed for spec pistol weaps, hvis man vælger sådan en char (ST sarge eller Vet sarge)...

klart at en almindelig IG sarge ikke render rundt med et dyrt special weapon eller powersword eller sådan noget, uden et eller andet forhistorie eller god grund til det, men det gør ham næsten helt sikkert også til veteran og så bliver det kritrerie jo opfyldt, med mindre det er fordi han er sendt afsted af sin meget rige adle familie og hans sergeant-tur kun er et led mod officer uddannelsen og de har sendt en røvfuld penge/gear med ham...



Sidst rettet af Helge Tors 11 Mar 2010 - 17:03, rettet 1 gang

28Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Tors 11 Mar 2010 - 17:02

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ja det er forskellen mellem 40 Brædtspillet of 40k Verdenen som historie og bøger..
Ligesom det er næsten 100% umuligt for en random IG sergeant at klippe en chaos marine over i 40k universet, mens det er muligt i 40k brædtspilelt fordi det gerne skulle være sjovt og balanceret for alle hære..

Hvis du nær-læste min forrige post ville du også se at det var en ren story-påpegelse, og ikke noget der har at gøre med reglerne i 40k brædtspillet...

/J

29Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Tors 11 Mar 2010 - 17:09

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

er enig med at det er YDERST sjældent at ikke-officers bliver issued med special weapons, men: Stormtrooper Sergeants bliver ofte omtalt i BL bøgerne som officers (deltager i officers-only møder), benytter sig gennerelt af mere variabelt udstyr (stormtroopers generelt), har adgang til generelt dyrere udstyr (så der er ikke så langt fra en hellgun til en plasmagun) etc. desuden er der også rig mulighed for at stormtroopers looter udstyr, som er cool nok, eftersom de ikke kun hopper rundt i skyttegravene... jeg mener sagtens man kan lave en ganske god forklaring på hvis en stormtrooper kan have en eller anden form for special pistol...

30Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Tors 11 Mar 2010 - 17:11

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Har aldrig set omtale hvor Stormtroopers har andet end deres issues Hells... Hvis du kan finde en reference vil jeg gerne se den da...
Har aldrig læst om at ikke officers skulle have special weaps...

Som sagt er det ikke for at ha nej-hatten på... og det er helt fint vi bender en lille smule i forhold til 40k Stories...

/Janus

31Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Tors 11 Mar 2010 - 17:40

Rune

Rune
Founder

Jeg fandt det der GURPS Character Sheet og er begyndt at lege rundt med lidt stads nu. Hvordan er det, har vi 100 point i alt, eller 100 point til Attributes oder was?

Jeg tænker lidt på en lille spinkel "dreng" på ca. 20 år, der har været i hæren fra han var ganske lille (måske forældreløs eller andet stads. Måske sneg han sig ombord på et space-ship som var på vejs i et par år?). Han startede med at løbe ærinder for alle soldaterne, og blev holdt væk fra alle kampe, men stille og roligt blev han "uddannet" til soldat (dvs. fik sin helt egen lasrifle). Han forblev dog lille og spinkel og fungerede derfor bedst som scout og har måske været under "uddannelse" til sniper el. lignende, men er ikke blevet færdig da regimentet blev opløst..

http://splatcup.goalsoccer.net

32Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Tors 11 Mar 2010 - 17:53

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@ Rune: Lyder fint...Lidt ala Milo fra Gaunt. der er helt sikkert noget at bygge videre på der! kan selvfølgelig også være en af de talløse civile der følger med IG når de skal på togt... vi skal passe på squinging i forhold til sådan en ung fyr dog. altså når der er en veteran der har set 10 års kamp og er 100 points og en anden der er helt ny i guarden og også har 100 points... men selvfølgelig kan vi finde ud af det, eller noget der ligner.

@ Janus: lige på skrivende stund kan jeg ikke lige komme på andre end Stormtrooper sergeanten i Cadian Blood der har non-standard issue eq (han har et powersword og en hellgun, og jeg ved ikke hvad hans sidearm er, men det bliver ikke nævnt, så det kunne for så vidt godt være en plasma pistol geek )som NCO, men det skulle da være mærkeligt om de 20 something bøger der er skrevet skulle være dækkende for de mange millioner verdner der er i Kejserens fold... tror at selvom vi holder os til bøgerne er vi på sikker grund no matter what, i det enorme univers, med de enormt mange forskellige kulturer og muligheder der ligger der og venter på at blive taget op og leget med...

33Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Tors 11 Mar 2010 - 18:23

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Altså Rune, nu var det ligesom om at du accepterede 100 point. Helge har lagt op til 100-150 point, det betyder selvfølgelig at man laver sine karakterer så man bruger 150 point sådan at man bedre kan sige til gm'en at det var det han sagde til en man skulle bruge.

34Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Tors 11 Mar 2010 - 18:27

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

skal vi lige igang med den der diskussion igen Krølle! man vælger jo selv hvor mange points man føler for og så får man flere points per gang jo færre man brugte til at starte med, altså hvis man tager udgangspunkt i det... men ja, i er velkomne til at bruge op til 150 points...

35Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Tors 11 Mar 2010 - 18:54

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

K, jeg vidste ikke om du ville gøre det på den måde denne gang, men jeg er med på at gøre det på den måde, det synes at virke ok sidste gang.

36Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Tors 11 Mar 2010 - 19:57

Rune

Rune
Founder

Jeg har ikke noget imod at starte på et lavere antal point hvis det vil give mest mening, og det ville det hvis min char er så meget yngre end normalen. Så no prob for mig.
Hvad med noget i denne retning (bare ret mig hvis der er noget der virker underligt eller urealistisk):
http://dl.dropbox.com/u/2596837/Elliot%20Galvez.pdf

http://splatcup.goalsoccer.net

37Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Fre 12 Mar 2010 - 0:33

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

For at understrege det igen igen,

Det var ikke en kritik, ej heller var det for at tage nej-hatten på,

Jeg påpegde bare at det ikke var i tråd med 40k story setting at NCO's og derunder løber rundt med spec weaps olign,

Den største grund til at de netop ikke gør det, er at ALLE IG'er er så expendables i Kejserens tjeneste, at det simpelthen ikke kan betale sig at udruste dem med noget som helst andet end deres fabriks skårede Las guns.
Det er alt for dyrt at bestille Plasma's olign fra Manu. Temples til folk som generelt har en levetid lig 0.

Det er hele setting for 40k universet, Garden død om fluer, menneskeliv er værd nul i kejserens tjeneste, I de store slag dør ÍG'er i meget meget store tal.

Det er helt cool at vi får seje sager, det gør det en del sjovere og mere spændende. Det kan jo også være fra rewards, heroic deeds, honors olign figurerne har fået dem fra...det er bare kke standard at NCOs får sådanne sager, men meget specielle og sjældne tilfælde ..
Som sagt var det ikke for at kritisere noget sm helst, sagde det bare.

Jeg fraholder mig fra at komme med flere kommentarer omkring Story, det fører ikke noget godt med sig...

/Janus

38Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Fre 12 Mar 2010 - 11:08

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

her kommer der lige et par henvisninger til non-officer IG der er udstyret med non standard udstyr...

jeg mener godt den her duskussion kan føre noget godt med sig, og det er fint at have klarer linie, og vi ved godt (ihvertfal jeg) at det ikke er får at tage nej hatten på, men lad os nu lige få det afsluttet ordentligt her...

der er et par referencer til plasmaguns i Cadian Blood, og Gaunts Ghosts er fuld af referencer til non-standart issue long las og Bragg tonser rundt med en autocannon, desuden er der referende til flamers i både 15 Hours, Death World, Winter Rebel og Gaunts Ghosts eller har jeg fat i noget forkert her?

39Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Fre 12 Mar 2010 - 11:44

Rune

Rune
Founder

Synes det vil være en god idé at give non-standard equipment for fx. heltegerninger el. lignende, som Janus nævner. Det ville give mening, da man også på den måde kan indgyde respekt, optimisme og opfordre til heltemod overfor den menige soldat. Jeg ved godt at pisken er meget mere brugt i imperial guard, men jeg synes stadig godt at man kan forsvare at give belønninger. Laser er vi ikke alle enige?

http://splatcup.goalsoccer.net

40Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Fre 12 Mar 2010 - 12:10

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

yeah, klart der...

kom lige til at tænke på, der er ikke nogen der skal være Ratling eller Ogryn, vel?

bare så jeg ikke sidder med en deadline over hovedet i forhold til Race-templates...

41Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Fre 12 Mar 2010 - 13:00

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

@Races:
Tror det er pænt nederen at spille andre races i 40k universet. De fleste racer er 'illegale' og selvom racer som ogryn og ratlings er 'lovlige' så er det stadigvæk noget mange ser ned på som et untermensch.

@Disk:

Gaunts Ghost er lidt fjollede med hensyn til weaps generelt... Med hensyn til company / Squad special weaps, såsom heavy support olign er det jo fint nok at have dem. Altså Flamers / AutoC's olign...
Også Plasma guns i forbindelse med special squads såsom elite assault units...
Det er for sådan ikke dem jeg snakker om..

Det jeg generelt refererer mest til er enkelt mands specielle våben, såsom Plasma pistols Bolt pistols olign..
Hvis vi vender tilbage til Gaunts..
Gaunt himself får på et tidspunkt en bolt pistol som bliver nævnt mange gange som værende en vild ting, og der er meget få der har dem...
Hark en plasma pistol, og det bliver understreget rigtig meget, for det er vildt han har det... og han er senior Commissar...
Det er så vildt han har den at den får en central placering i en sejr på et tidspunkt i Ghost serien..(Honour Guard + His Last Command)

På samme måde er der i Ghosts enkelte officers i deres rag-tag regiment som har power Weaps, mener at Ban har et power sword / Saber... Og Gaunt får sit seje power sword efter NecroPolis, hvor han før har færget løs i x antal mange år med et normal chainsword.

På samme må får Inq. Eisenhorn får en bolt pistol af en Space Marine Lib. forud for Necro-Teuch Angrebet, som bliver omtalt meget som vild...

Altså beskriver litteraturen Bolt Pistols / Plasma Pistols / Power Weapons olign som værende meget sjældne og er kun noget som specielle personer får fingrene i, og har stadigvæk ikke læst om NCO's som har noget i den stil, måske lige ud over Cadian novellen hvor den store Storm Trooper Senior Sergeant vist har et power sword, men den novelle er heller ikke særlig god og filer alt for meget over Cadians...

Grunden til at folk ikke har fingrene i dem er at de er møj dyre og svære at producere, og at normale rank n file grindhouse troops ikke får dem fordi de bare skal dø....

Dermed ikke sagt at det ikke er fedt at have dem for os, og man kan da også sagtens finde på fine undskyldninger hvorfor man skal have dem alligevel, (Rewards / heroic Deeds ) osv... Selvom jeg har lidt svært ved at forestille mig at man skulle få lov til at få andet end sin lasgun md hjem fra sit overståede 10 års forløb, det er simpelthen for dumt og dyrt at give dem væk.. mener det står somewhere flere gange at man har lov at hjembringe sin las...

Det er altså ikke flamers / Support guns olign at IG ikke har, det har de selvfølgelig, det er 'personlige' specielle weaps...

/Janus

42Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Fre 12 Mar 2010 - 13:08

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

yeah, read you on that one...

alle har lov til at medbringe deres lasgun det står flere steder, udafhængigt af hinanden. Mener også Belknap i Ravenor siger noget i retning at at "service (in the guard) comes with a lifelong license (refering to his lasgun)"...

regnede hellerikke med at chars der valgte at være special weapons operator lige fik lov til at medbringe sin melta-gun fra guarden, men at der er grundlag for at have skills i de pågældne våben.

at races, alt. races som Rats og Ogs er jo minority groups (en -10 point disad.) og det samme er sanctioned psykers, der er valuable property (-5 points disad) og har et grimme rep, som i kan blive helt tossede hvornår det skal være (-5 points)

43Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Fre 12 Mar 2010 - 13:13

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Uden at have særligt meget styr på noveller, 40jk fluff generelt eller jeres spil specifikt, så er der vel en vigtig ting at huske:

40k brædtspil er en ting

40k noveller er en anden ting

40k rollespils-setting er noget tredje...

We all work under creative license to fuck up the system... Det skal jo også være sjovt ;-)

44Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Fre 12 Mar 2010 - 13:18

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Word med Doktor B, som nævner den ret ja Smile

Og ja, det er fin ide med skills i de områder uden at have gunnen med hjem, den kan jo komme til senere Smile

Med hensyn til races, ja så er det nok en´-10 / -15 disadvantage, alt efter hvem du leger med... Er sikker på at en lille squaddie som har haft god glæde af en stor ogryn i assaults synes de er dumme, men alligevel okay, mens er meget Thorian Inq bestemt ikke bryder sig om ideen om andre racer end humans Smile

Med hensyn til Sanctioned Psykers, så ja helt sikkert en skræmme effekt i de -5, de kan jo udvikle sig til noget rigtig skidt, være rod til en masse shit olign..
Men property ideen er jeg slet ikke enige i, Sanctioned Psykers i garden kan ofte har en ret vigtig placering, både i form at in-comabt support, men også som rådgivere til officers olign..
Jeg har aldrig læst fdem som Valuable property, men derimod en ret vigtigt asset som i mange tilfælde har ok autonomi (alt efter erfaring ofc) men selvfølgelig bliver overvåget hvis nu...
Et godt eksempel er den psyker de har i Cadian Blood, Seth..

Og Ja Bjørnen, som der også står klart og tydeligt i mine posts.

/Janus

45Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Fre 12 Mar 2010 - 13:36

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Som sagt,

Det var hverken for at kritisere eller at tage nej-hatten på.

Det er helt cool at der klippes hæle og hugges tær, det er jo ikke for 40k universets skyld at vi spiller, men derimod for vores egen skyld..

Tror det her emne er meget ud-debatteret nu.

/J

46Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Fre 12 Mar 2010 - 14:20

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

netop det du skriver omkring Seth er det jeg mener med Valuable Property... de er vigtige; ja, de er et asset; ja, og de er expendable; ja. præcis det jeg vil betegne som et valuable property...

jeg mener: det er beskrevet lidt ligesom en kamphund man er vældig glad for eller noget tilsvarende. den er cool nok så længe den gør hvad den skal: smadre fjernder og advare mod farer osv, men man skyder den hvis den begynder at bide...

47Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Fre 12 Mar 2010 - 14:34

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Valuable Property... Well det du skriver som Valuable Property gælder sådan set for all I garden...
Så burde alle i hele garden have sådan en...

Synes der ligger noget forkert i selve ordlyden...

Jeg er het enig i at de er et vigtigt asset, de er helt sikkert også expendables.. som alle egentlig er.

Det der vel er lidt specielt ved psykers er at man holder ret meget øje med dem, for at se om de skulle 'fuck-up' og at der ofte er en commissar tilknyttet companies som har Psykers..

Hvis vi skal tage Seth som eksempel, så er han ret værdifuld for det company man får beskrevet, og rådgvier om mange ting. Men han er også ret selvstændig, og giver officererne igen når han synes de skal ha ting at vide, altså har han lidt en speciel status.. Men han bliver også beskrevet som speciel, idet han har klaret den så længe og er en ret kraftig psyker..

Så den status afhænger helt sikkert af hvor skilled den psyker er... hvor meget line han har.
Psykers er vigtige instrumenter, men også instrumenter som har nogle helt specielle og unikke evner, hvorfor de får en hel de mere line og får lov at være i fred generelt, også fordi man ikke har vanvittigt meget lyst til at pisse en psyker af..

Det betyder selvfølgelig ikke at de er hævet over loven, overhovedet ikke´...men at de bliver behandlet anderledes en the grunts...

De har selvfølgelig hele tiden en 'pistol' i nakken, og det skal de også have, men på den anden side så har alle i garden det også...

For at runde af, så er vi enige, bryder mig bare ikke om ejendoms tanken, specielt fordi jeg synes den passer på alle i garden.


/J

48Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Fre 12 Mar 2010 - 14:36

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Nå jeg vil begynde at trille om til Dullaen, så må jeg jo finde mig en bodega hvsi han ikke er hjemme når jeg kommer Smile

Vi snakkes ved.

Det bliver fedt at spille 40k champ

/J

49Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Fre 12 Mar 2010 - 15:24

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det er rigtigt at alle i 40k i princippet er Kejseren "ejendom", men det gælder jo også Adeptus Astartes Primarchs og Highlords of Terra, det jeg taler om at at psykers bliver fjernet fra deres hjem med "the Blacks Ships" of the inquisition, udredt og endten sendt til the Astronomican eller til psyker træning... der er ikke tale om et valg, især fordi der per dekret ligger en at "det er på kejserens nåde at du har fået lov til at låne hans psychic powers, som han egentlig har monopol på". Guardsmen er ofte frivillige, det er psykers ikke. i den store helhed (altså hvis man ser på guarden som en samlet entity) er der ingen egentlig forskel, men psykers er segregeret fra de andre guardsmen pga. deres power, pga. deres upålidelighed, pga. deres anderledeshed, pga. deres ikke guardsman-hed, for de passer jo ikke rigtigt ind noget sted. guardmen er samlet i Squads, som igen er samlet i Platoons, som er samlet i Companys, som er samlet i Regiments, som er samlet i Armies(, som er samlet i Theaters). alle har deres plads, officerer, guardsmen, commissars, abhumans osv. men psykers er udenfor hele dette system, og derfor gælder der særlige regler for dem. Seth bliver desuden beskrevet som ansondret fra de andre i hans company, fordi de følte sig utilpas omkring ham.

50Karakterideer- 40K - Page 2 Empty Sv: Karakterideer- 40K Fre 12 Mar 2010 - 15:40

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Er enig langt hen af vejen, nok lige med udtagelse af din kommentar om den 'frivillige' garde, som jo bestemt ikke er frivillig, men hvor langt de fleste er tvungne drafts fra forskellige planeter, med meget få undtagelser.

Mht til Psykers, skal man huske på at der også findes en del psykers i andre organer af Kejserens verden end bare IGs Primaris Battle-psykers, såsom the Inquisition, Adeptus Astra Telepathica mfl.

Mht Seth, så ja han er afsondret. Men han har mange fordele. Han bor i sit eget telt, besteme og sig selv, kommer og går som ha vil, og bliver i mang henseende behandlet som en officer.
På samme måde som han også har en pistol i nakken at all times fra hans company leader, husker ikke hans navn... byder mig i hele taget ikke om den kedelige og dårligt skrevne bog Smile

Nok om det, nu smutter jeg op til Dullaen, hygge

/J

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 2 af 5]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum