Efterhånden bruger vi en del house rules, og jeg syntes vi skal have en tråd hvor vi kan snakke lidt om dem. Både dem vi har brugt, og dem der kun snakkes om. For lettere at kunne holde styr på det hele, kunne det være fedt hvis man navngav sin(e) houserules.
Hvis en houserule affecter assets, formations eller andet, kan det være en god ide at kommentere på dette også. Hvis der nåes enighed om en ændring, så husk at "edit" det originale forslag.
SLOW GRIND TO WIN
Istedet for "kun" at score objectives efter sidste runde, score man objectives efter hver runde. For at holde spændingen gives der flere point i de sidste runder. Hver spiller/hold score point i slutningen af sin egen tur.
0 point efter tur 1
1 point efter tur 2 og 3
2 point efter tur 4 og 5
3 point efter tur 6
Assets: Vital objective fordobler værdien af et objective i sidste runde, så dette objective giver 6 point. Man skal stadig vælge hvilket objective det er, inden kampen går igang. Chapter Relic (Sværdet i Skorstenen) giver modstanderen 3 point, hvis charatcteren der har det skulle gøres ukampdygtig.
OLD SCHOOL
Da Apocalypse blev udgivet under 4th edition af reglerne for 40K, var (næsten) alle enheder "scoring" så længe de er over halv styrke/wounds (non-vehicles), eller mobile (vehicles). Der er mange formationer og assets der har en sammenhæng til dette, og derfor bruger man de gamle regler for scoring units.
LIMITED RE-ENFORCEMENT
Assetet "Re-enforcemnt" kan ikke bruges på Super Heavies, Gargantaun Creatures, eller formationer (ej heller dele af formationer).
SCATTERED RESERVES
Istedet for at en spiller må vælge hvilke reserves han vil hente i tur to og tur tre, skal man istedet rulle for reserves som i et normalt spil. Enheder der hjælper/hindre reserves, kan højest påvirke fem units per runde. Fra runde fire kommer enheder automatisk ind fra reserves.
Hvis en houserule affecter assets, formations eller andet, kan det være en god ide at kommentere på dette også. Hvis der nåes enighed om en ændring, så husk at "edit" det originale forslag.
SLOW GRIND TO WIN
Istedet for "kun" at score objectives efter sidste runde, score man objectives efter hver runde. For at holde spændingen gives der flere point i de sidste runder. Hver spiller/hold score point i slutningen af sin egen tur.
0 point efter tur 1
1 point efter tur 2 og 3
2 point efter tur 4 og 5
3 point efter tur 6
Assets: Vital objective fordobler værdien af et objective i sidste runde, så dette objective giver 6 point. Man skal stadig vælge hvilket objective det er, inden kampen går igang. Chapter Relic (Sværdet i Skorstenen) giver modstanderen 3 point, hvis charatcteren der har det skulle gøres ukampdygtig.
OLD SCHOOL
Da Apocalypse blev udgivet under 4th edition af reglerne for 40K, var (næsten) alle enheder "scoring" så længe de er over halv styrke/wounds (non-vehicles), eller mobile (vehicles). Der er mange formationer og assets der har en sammenhæng til dette, og derfor bruger man de gamle regler for scoring units.
LIMITED RE-ENFORCEMENT
Assetet "Re-enforcemnt" kan ikke bruges på Super Heavies, Gargantaun Creatures, eller formationer (ej heller dele af formationer).
SCATTERED RESERVES
Istedet for at en spiller må vælge hvilke reserves han vil hente i tur to og tur tre, skal man istedet rulle for reserves som i et normalt spil. Enheder der hjælper/hindre reserves, kan højest påvirke fem units per runde. Fra runde fire kommer enheder automatisk ind fra reserves.