S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Får i spillet noget hammer hjemme i Danmark?

+4
Rune
Helge
andbruu
gakkedulla
8 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3  Næste

Go down  Besked [Side 2 af 3]

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Super!

jeg mente fri fra job tors + fre... Tini er helt cool med jeg skal afsted, så jeg regner først med at hoppe hjem igen om søndagen...

og yeah, jeg skal da helt sikkert deltage i 40k turneringen!

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

bump!

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Huh???

for øvrigt: tusind tak for en fantastisk weekend, fra mig og Valde!

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

som at vi skal overveje om vi vil spille noget mere hammer i efterårsferien eller hvad?

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

"Bump" er bare noget man skriver for at få en tråd til rykke op på forums når der ikke har været skrevet i den længe. (egentlig ikke vigtigt her, men den brede mening er jo så at gen-aktualisere tråden). Trådens undertitel er hermed: Se at få spillet noget hammer og skriv herinde så jeg har noget at læse om! Wink

@helge: Selv tak!

@krølle: Nu forholder det sig jo sådan at du SKAL med på hyggecon i år (eneste undskyldninger er pindstrup og atomkrig) - så JA.

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Men atomkrig er faktisk ikke så usandsynligt som du ligger op til der. Jeg regner nu med at skulle med i år, hvor og hvornår skal man egentlig tilmelde sig?

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Man melder sig til på hyggecon.dk - den er ikke lige klar endnu

33Får i spillet noget hammer hjemme i Danmark? - Page 2 Empty Hyggecon Ons 8 Sep 2010 - 0:00

Jeppe


Gnom Svinehyrde

Hvis man stadig er velkommen efter, at have lavet det store grønlændershow i bedste kaptain LOOO..! stil sidste år, så vil jeg gerne spille noget Warhammer.

Bliver der tournering i samme stil som sidste år? 4
hvis ja... så vil jeg gerne deltag, har nemlig fået en del klager fra mine dukker, som ligger og samler støv i min brors kælder.

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hey Jeppe... Det er hvad man får ud af at udstyre ens dukker med debil-monofoner...

Jeppe


Gnom Svinehyrde

du har sikkert ret, hvis jeg bare vidste hva fan' du snakker om ;o)

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg er overbevist om at både du -jeppe- og hr. Knudsen er velkomne. Jeg kan godt undersøge det hvis i synes, men det er op til jer.

Jeppe


Gnom Svinehyrde

Nej, det er ikke nødvendigt.
Noget count på hvor mange der skal være med i år?

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Hep!

det betyder mig ihvertfald!

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

0 færdig count, men indtil videre har jeg fået positiv respons på deltagelse af: Anders, Jeppe, Helge, krølle, Rass og jeg selv. Herudover kunne man jo håbe at både Janus, Ytzi og Plus sluttede sig til os og at brødrene og Allan stiller op lige som sidst. På den måde kunne vi sagtens risikere at blive mange, og vi er under alle omstændigheder rigeligt til at få en rigtig hyggelig turnering.

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Med henblik på hyggecon har jeg en elverhær der skal testes inden vi skal afsted. Hvem ligger røv til?

andbruu

andbruu
Captain

Bumb!

Nå hvis vi skal have mere gang i: Fortæl-Dulla-hva-som-at-der-sker-med-dukker-i-midtjylland, så er der da her to hurtige battlereps fra weekenden uge 39.

Anders bygger hær til hygge, og vil lige have den testet. Starter lørdag ved krølle kl 10:30.
Det er eldar flyve og MC hær, mod SM skyde hær. Eldar tager sidste tur, da vi spiller om fem objectives. Det er nat, og ting og sager drysser ind. Lysander og nogle marines er modige på midten, men pluslig er der kun Lysander og en marine tilbage... der var ikke mørkt nok. Det er dog ret lave tabstal, til en eldar hær der har det fint nok med skydning.
SMs anden tur er rigtig god. En serpent bliver skudt i smadder, mens en anden må nødlande. Eldar mobility er halveret. Elverhævnen finder ikke sted, da alt deres bang, kun shaker en enkelt Typhoon. Næste runde skyder SM 2 ud af 3 warwalkers, samt en wraithlord. Lysander har sluttet sig til en gang hammer-naters, og tager den frem over stæpperne. Den efterladte marine humper over til et fjernt objective, dækket af to attack bikes i høj fart.
Elverne åbner op og dræber tre naters, og Lysander er nu på kun et (ud af fire) wounds. Lysander hævner sig ved at smadre en lille flok elverer, mens resten af hæren skyder en elver bil mere. Selv om hr. avatar (hvorfor er han ikke blå og lever i en selvlysende skov) dræber den sidste nater, og brydes med lysander til den lyse morgen. Da elverne har stået næsten stille i et hjørne, og lysander har sat sig på deres objective, vinder ANDERS 4-0.

Nogle timer senere, tager SM over til Yde. her spilles der igen om fem objectives. Yde presser frem med landraiders, mens hans to dreads henholdsvis skyder og løber med. Vindi lure i baggrunden. En heldig TL-las fra en razorback får skudt Phobos LR'eren så den ikke må køre mere. På flanken køre korsridder LR dog videre med sine 6 assault naters (IogS 5 på charge). Her skyder/assaulter raideren/terminatorne fem marines der holder et objective. To af de gode (anders') dreads går frem for at counter, mens attack bikes failer at stopper LRC'en. Et nyt combat squad går frem til objective'ed, men også de må lide dunke døden til her LRC. Imens opdager de to dreads at et "gammelt" stormshield er alt hvad der skal til for at stoppe dem i for mange runder. Til sidst kommer de dog fri, men uden at gøre så meget. På midten er kejserens mester og en gang crusaders igang med at overtage et objective. Det ender dog i en draw. Typhoons sørger for at et fjernt objective ikke bliver scoret, mens lysander (dækket af scouts) fjerner et troop choice der ellers stod til at score. Desvære dør alle scouts i processen, og lysander gidder ikke score selv. Sådan endte kampen 1-3, 0-2 (kan ikke helt huske det) til Anders.

Jeg er nu i rigtig godt humør til hyggekon, men der er sket lidt ændringer med hæren siden.

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Og krølle undrer sig stadig over hvorfor han stiller op med elvere der har glemt deres guns derhjemme, når nu han har en hel kasse orker, som er ligeglade med guns stående Sad

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Hvor er det godt at høre at i får leget med jeres dukker....

og nu krølle..... Hvad går der galt?! Du må da have slået forfærdeligt hvis du kun kan shake EN typhoon med en hel hær!

Anders' hær er godt nok også ret tunet i forhold til at skyde både MC's og lette køretøjer, men alligevel.

Nå.... tro nu på det og vind næste gang.

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg har tænkt mig at tørre hvem som helst der stiller op mod mig som den næste, også selvom det skulle være anders jeg trak.

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ja, Anders har jo så brugt 2 af sine sejre på sine øvelses kampe... så kan vi vel grine lidt af ham, når det viser sig at han har brugt dem helt op Very Happy

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Her til aften var der en ren Nurgle parade på besøg hos ABC's skydehær.

Kampen endte 9-6 i Kill points til Nurgle Paraden, og var i det hele taget ret fair og tæt.

Det må derfor konstateres at Anders også har brugt et at sine nederlag på Hyggecon Smile

/Janus

andbruu

andbruu
Captain

Derfor overvejer Anders om Lysander er så bad-ass. 200 point for 3 styrke 10 angreb, og 4 wounds med evig kriger. Til samme pris kan jeg få 10 styrke 8 angreb med 5 wounds på 5 models. Jeg skal selvfølgelig have et HQ.

Jeg overvejer lidt en Libarian med terminator armor og stormshield (140 point), med Null Zone og Vortex of Doom.
Det giver mig følgende:
24" psic-defense from hood.
Null Zone: Enemies within 24" must re-roll successful invul saves.
Vortex of Doom: Bad-ass name og styrke 10 angreb.

Så er der point til at købe en extra terminator, og købe lidt wargear til hæren.

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ham Lib Terminatoren lyder da meget sjov synes jeg.

På den måde får du også en smule psy def, og den null zone er da også ret sjov.

Ham lysander er jo lidt dyr i forhold til hvad han kan..

Og en extra term derudover kan du jo altid bruge..

/J

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

de 3 str 10 hits fra lysander har forbåbentlig mere ws end de 10 attacks med str 8... derudover mister de 5 modeller 2 angreb per failed save. desuden en demolisher lukker hele showet på en god dag med de 5 terms.... men den slukker ikke for Lysander. der udover er der STOR forskel på str 10 og 8 i forhold til instant-kills og vehicle smadr... på en landraider, der har kørt 6" eller under, rammer lysander med 2 angreb og laver i gennem snit 17% glancing hits og 34% for et pene hit. De andre laver 15 angreb og rammer 7.5, laver 20% glancing hits... (det er kun på landraideren han er bedre, men set i lyset af at både dullen og ytzi har en med er det ikke et helt skidt valg/grundlag for selection)

nuff said. jeg er ikke tilhænger af spec characters, så jeg synes det er en fin ide at du bytter ham ud med biblio-fila!

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Bring den bibliotekar - han er ornlig syg - og nok den mest alsidige HQ du kan tage.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 2 af 3]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum