Jeg syntes ikke vi har behov for army selection rules. Ingen af os laver jo kæmpe snyde hærer. I den forbindelse vil jeg lige sige at jeg har kørt krølle over 4-0. hans hær er meget mindre snyd end 3x TL lascannons på en transport-skimmer til 130 point.
Jeg går meget mere ind for at man lave om på missionerne, for at gøre nogle selections mere attractive. Lige nu er hurtige transports med troops jo bare bomben.
Jeg læste nogle battlereports fra en turnering der havde nogle fine ideer til missioner. Det er selvfølgelig alt for sent at ændre det nu, men så kan vi tænke over det til en anden gang.
Format:
Der er 3 mål i hver mission. Hvis en spiller opfylder et mål får han et point. Den spiller der har flest point vinder kampen. Uafgjort afgøres efter victory points.
Kamp 1:
Mål A: Score flest af de tre objectives med troops.
Mål B: Dræbe modstanderens dyreste enhed (transports er enheder for sig selv).
Mål C: Den spiller der får flest kill points.
Troops er vigtige for mål 1, og transport kan hjælpe med at få de objectives. Til gengæld er transporst oftest hurtige kill points, hvilket er en svaghed for mål C. Mål B giver muligheden for at komme igen, ved at lave en all-in.
Kamp 2:
Mål A: Den spiller der kontrollere flest table quarters (flest troops i et quarter).
Mål B: Dræbe modstanderens dyreste HQ.
Mål C: Den der får flest kill points. Troops tæller ikke med (men deres transports gør).
Table quarters er realt set meget store objectives. Derfor er det ikke dødsnødvendigt at have mega hurtige troops, men de kan hjælpe for at tage de/det quarter der er langt væk. Troops der er på to quarters holder et tilfældigt valgt quarter.
HQ assassination er lidt som B i kamp 1. Mega melee HQ kan helt sikkert få sig noget action, men der er en stor risiko. Svage HQ må flygte.
Kill points uden troops "straffer" dem der er gået all out på fast/elite og heavy. NB: troop dedicated transports går ikke fri.
Kamp 3:
Mål A: Den spiller der har flest enheder (dedicated transports tæller ikke) inden for 6" af midten.
Mål B: Overleve med mindst ½ af sine point (enheder på under halv styrke/immobile/på flugt tæller ikke som overlevende).
Mål C: Den spiller der får flest kill points (dedicated transports tæller ikke)
Madness på midten. Her hjælper transports ikke, men til gengæld giver de heller ingen kill points til C. Kan man balancere kampen om midten, mod ikke at midste 50 % af sin hær.