S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

hyggecon

+2
R-kølle
gakkedulla
6 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1hyggecon Empty hyggecon Fre 24 Sep 2010 - 14:38

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

tilmeldingen er i luften

2hyggecon Empty Sv: hyggecon Man 27 Sep 2010 - 9:51

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

hermed udnyttet!

Er der andre der skal med bussen derop, jeg ved Helge og jeg skal, men hvad så med resten?

3hyggecon Empty Sv: hyggecon Man 27 Sep 2010 - 16:45

Jeppe


Gnom Svinehyrde

Har også fået mig tilmeldt. Jeg skal også køre med bussen der op

4hyggecon Empty Sv: hyggecon Man 27 Sep 2010 - 20:05

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg skal muligvis også med bussen - jeg er nemlig alligevel i århus den uge - men måske tager jeg op til jeppe og besøger inden hyggecon og så tager jeg jo nok geden.

Under alle omstændigheder skal vi have en masse terræn med - borde er der.

I den forbindelse vil jeg opfordre alle til at tage deres terræn med, og samtidig vil jeg på mine knæ bede Bimse om ikke også han vil vise storsind og låne os hans terræn.

Vi gider ikke gå ned på udstyr!

Er der nogen der har noget motiverende arbejde igang for at få mobiliseret ydes små mænd?! Vi vil se den sorte fare på de smuldrende brædder!

5hyggecon Empty Sv: hyggecon Man 27 Sep 2010 - 22:31

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

"Den Sorte Fare" ? Snakker i nu om Anders' mor igen ?

/J

6hyggecon Empty Sv: hyggecon Man 27 Sep 2010 - 23:05

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

er klar og har meldt mig på!

bus for the win!

mht ytzi så må hans fodbold-venner hoppe lidt på ham eller noget, for det er sjældent jeg ser ham ude af hulen...

vi kører 1750 points eller hvem?

7hyggecon Empty Sv: hyggecon Tirs 28 Sep 2010 - 17:46

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

@helge: Ja - står det ikke i omtalen?

8hyggecon Empty Sv: hyggecon Tirs 28 Sep 2010 - 20:37

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@gax: dunno, har ikke læst den, men checker lige op på det...

9hyggecon Empty Sv: hyggecon Ons 29 Sep 2010 - 10:27

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Det gør der jo, det står faktisk som det første punkt Razz

10hyggecon Empty Sv: hyggecon Ons 29 Sep 2010 - 11:24

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Så sad man der og havde efter Aslaks udsagn formået en rigtig bidsk elverhær. Men men men man ville jo mægtig gerne have den ud og køre inden hyggecon, bare lige så man kunne lære den lidt at kende. Hvem melder sig frivilligt til at få en fordel over elverne til hyggeconsturneringen. Fra på lørdag har jeg bil og kan derfor køre rundt med mine dukker og plader og terræn så kom kun frisk og meld til

11hyggecon Empty Sv: hyggecon Ons 29 Sep 2010 - 11:36

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

kom lige til at tænke på om der var overvejet andre tournerings formater? altså ikke til denne seance, men da jeg snakkede med allan sidst (og nej ikke dåse-allan) snakkede ham om formatet på fistful of dice, hvor alle infantry enheder kunne score, troops gjorde det bare bedre. det var udfra en betragtning om at vi nørder gerne vil have vores sejeste fluff med og gerne gemme de grimme, dumme troops langt væk, ligesom anders's pepsi max! bare en tanke...

@krølle: du må da gerne prøve om du kan kører mine drenge over en dag, men vi skal jo flytte for bamse i weekenden og derefter ved jeg det ikke, men hvad siger du til en hverdagsaften i tranbjerg-cuntcity?

@gax: har du fået de lascannons, så jeg kan lave dobbelt op på vendetta? om kom lige til at se at der ikke er beskrevet hvad pointsystemet giver af point inde på omtalen på hyggecon.eidolon.dk...

12hyggecon Empty Sv: hyggecon Ons 29 Sep 2010 - 11:45

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Lørdag skal jeg køre svigermor til lufthavnen og derefter ned til min lillebror til aftensmad. Så ikke lige lørdag, men måske søndag hvis du har tid og lyst. Det kan være når som helst på dagen for mig.

13hyggecon Empty Sv: hyggecon Ons 29 Sep 2010 - 11:48

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hvad med i næste uge, på en hverdag?

14hyggecon Empty Sv: hyggecon Ons 29 Sep 2010 - 12:21

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

jeg skal arbejde mandag, tirsdag og onsdag aften. så der er lidt booket allerede der. Måske Torsdag, hvordan passer det herren

15hyggecon Empty Sv: hyggecon Tors 30 Sep 2010 - 22:32

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

jeg har fået lascannons - hvor mange skal du have? 6? - du skulle også bruge autocannons right? 4- 5?

der er masser af fede turneringsformater derude, men jeg har vægret mig lidt for at gå igang med dem ud fra den betragtning at siden banden generelt har modtaget army selection systemer med megen skepsis ville i sikkert også synes at nye missioner, scoring rules ol. var noget rod. Hvis der er stemning for det kan vi lave en turnering med et andet format på fastaval.... måske?

16hyggecon Empty Sv: hyggecon Tors 30 Sep 2010 - 22:55

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg vil gerne bruge et eller andet system, som kommer til at tvinge os til at tænke på nye måder...

det er rigtigt at det sidste system løb i lidt modvind, men derfor kan man sagtens lave nogle gode systemer, der ikke griber ind restriktivt i army selection, men ligger op til at man skal spille på andre måder, og at man skal have noget hurtigt, close-combat eller lignende med for at forbedre sine chancer...

17hyggecon Empty Sv: hyggecon Ons 6 Okt 2010 - 11:02

andbruu

andbruu
Captain

Jeg syntes ikke vi har behov for army selection rules. Ingen af os laver jo kæmpe snyde hærer. I den forbindelse vil jeg lige sige at jeg har kørt krølle over 4-0. hans hær er meget mindre snyd end 3x TL lascannons på en transport-skimmer til 130 point.

Jeg går meget mere ind for at man lave om på missionerne, for at gøre nogle selections mere attractive. Lige nu er hurtige transports med troops jo bare bomben.

Jeg læste nogle battlereports fra en turnering der havde nogle fine ideer til missioner. Det er selvfølgelig alt for sent at ændre det nu, men så kan vi tænke over det til en anden gang.

Format:
Der er 3 mål i hver mission. Hvis en spiller opfylder et mål får han et point. Den spiller der har flest point vinder kampen. Uafgjort afgøres efter victory points.

Kamp 1:
Mål A: Score flest af de tre objectives med troops.
Mål B: Dræbe modstanderens dyreste enhed (transports er enheder for sig selv).
Mål C: Den spiller der får flest kill points.

Troops er vigtige for mål 1, og transport kan hjælpe med at få de objectives. Til gengæld er transporst oftest hurtige kill points, hvilket er en svaghed for mål C. Mål B giver muligheden for at komme igen, ved at lave en all-in.

Kamp 2:
Mål A: Den spiller der kontrollere flest table quarters (flest troops i et quarter).
Mål B: Dræbe modstanderens dyreste HQ.
Mål C: Den der får flest kill points. Troops tæller ikke med (men deres transports gør).

Table quarters er realt set meget store objectives. Derfor er det ikke dødsnødvendigt at have mega hurtige troops, men de kan hjælpe for at tage de/det quarter der er langt væk. Troops der er på to quarters holder et tilfældigt valgt quarter.
HQ assassination er lidt som B i kamp 1. Mega melee HQ kan helt sikkert få sig noget action, men der er en stor risiko. Svage HQ må flygte.
Kill points uden troops "straffer" dem der er gået all out på fast/elite og heavy. NB: troop dedicated transports går ikke fri.

Kamp 3:
Mål A: Den spiller der har flest enheder (dedicated transports tæller ikke) inden for 6" af midten.
Mål B: Overleve med mindst ½ af sine point (enheder på under halv styrke/immobile/på flugt tæller ikke som overlevende).
Mål C: Den spiller der får flest kill points (dedicated transports tæller ikke)

Madness på midten. Her hjælper transports ikke, men til gengæld giver de heller ingen kill points til C. Kan man balancere kampen om midten, mod ikke at midste 50 % af sin hær.

18hyggecon Empty Sv: hyggecon Ons 6 Okt 2010 - 12:05

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det lyder kanon anders!

det var netop sådan noget jeg tænkte på et eller anden i retning af...

dog lige med det i mente at der kunb burde gives 3 point i hver battle, sådan at det kommer til at hedde:

Kamp 1:
Mål A: Score flest af de tre objectives med troops.
Mål B: Dræbe modstanderens dyreste enhed først (transports er enheder for sig selv).
Mål C: Den spiller der får flest kill points.

Kamp 2:
Mål A: Den spiller der kontrollere flest table quarters (flest troops i et quarter).
Mål B: Dræbe modstanderens dyreste HQ først.
Mål C: Den der får flest kill points. Troops tæller ikke med (men deres transports gør).

Kamp 3:
Mål A: Den spiller der har flest enheder (dedicated transports tæller ikke) inden for 6" af midten.
Mål B: Være den der minimum har ½ af sine point på brædtet i flest runder (enheder på under halv styrke/immobile/på flugt tæller ikke som overlevende).
Mål C: Den spiller der får flest kill points (dedicated transports tæller ikke)

på den måde og med meget meget lidt omskrivning kan der omgås en hel del "draws" og spillet bliver måske lidt mere flydende...

alternativt kunne man finde 6 cool missioner og så trække lod mellem 2 i hver blok... mere alsidighed betyder bredere hære bygget til at klare mest muligt...

måske vi kunne se på det i forhold til Julehammer, anders?

19hyggecon Empty Sv: hyggecon Ons 6 Okt 2010 - 13:30

andbruu

andbruu
Captain

Det med max 3 point er helt ok med mig. Jeg mener dog ikke det er vigtigt - men wtf.

Istedet for at lave flere missioner, og så vælge ud, er der også muligheden for at tilføre hver mission en eller flere modifiers valgt tilfældigt inden spillet starter. Man kan sikkert finde en masse ideer i missionsbogen.

Eksempel:
(Ikke balanceret i forhold til shooty vs. melee)

Rul 2 gange på listen. Rulles samme resultat to gange, er der kun en modifier.

1: Dawn
2: Fog
3: Scorhed Earth
4: Re-enforcement
5: Tremmor
6: Hard Ground

- Dawn -
Der er en ekstra rundes nightfight i starten af spillet. Altså første runde i pitched battle og spearhed, men to runder i dawn of war.

- Fog -
Alle enheder har minimum 6+ cover save.

- Scorched Earth -
Alt area terrain blocker LoS efter 2" (uendeligt højt).

- Re-enforcement -
De to første enheder der dør (for hver spiller), kommer i reserve. Gælder ikke for HQ og uniqe units.

- Tremmor -
Alle enheder der løber, ruller en ekstra terning, og fjerner den højeste.

- Hard Ground -
Alt clear terrain tæller som road.

20hyggecon Empty Sv: hyggecon Tors 7 Okt 2010 - 12:05

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg er helt vild med de missioner der. Har spillet en masse forskellige andre slags missioner nede klubben, og er helt enig i at missioner er the way to go i forhold til at bringe forskellige hære i spil.

De missionsideer du der ligger frem anders er netop så all-round som missioner skal være og ikke underlige, tilfældige eller spidsfindige. De er fede.

Prøv at spille nogle af dem!

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Lignende emner

-

» Hyggecon
» HyggeCon og tanker derom

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum