S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Random Snak om 40k

+5
Yde
Kptbiceps
princelarming
gakkedulla
Janushedemann
9 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Næste

Go down  Besked [Side 6 af 12]

126Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Søn 20 Mar 2011 - 12:54

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Loooooooooooooooooo Twisted Evil

Jeg læste det så bare som "løbe", så slet ikke K´et

127Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Søn 20 Mar 2011 - 14:15

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hehe!

"Penitent Engine Shopping Service" fulfills all your shopping need, super-fast delivery, first-class service and ultra-shredded grocery! PESS has it all, and a screaming penitent with oozing self-inflicted wounds to boot. How can you beat that? well you can't! PESS is king!

kunne fanme godt tænke mig at komme i Fakta i år 40399, til søndagsåbent, hvor der står en Penitent Engine med tømmermænd og SKRIGER mens den piner sig selv ved at kigge på al det cola og chips den gerne ville have, men som den nederdrægtigt ikke køber, bare får at det skal gøre mere nass!...

128Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Søn 20 Mar 2011 - 21:31

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Men for at komme tilbage på sporet...

Det kan godt være at Penitent Engines ikke kan nå at tjene deres points ind igen, men til gengæld kan de være en anden slags trussel end resten af hæren...

Der er både gode og dårlige ting ved at være "en anden slags trussel"... Så længe resten af hæren også er mål for fjendens anti-tank- og supression-våben, så er det ikke det store problem at have et par af de her karle med også... Tror de er værd at prøve, og så bare huske at "kite" dem rigtigt, flanke dem ind af Rhino's og løbe når det er nødvendigt (hvilket det garanteret ofte er...)

I say: Go for it!

(BTW, så er malede figurer både velsignede og forbandede: Enten sparker de Røvslips i deres første kamp, eller også så suger de så monumentalt mange baller, at det halve kunne være nok... Wait and see for yourself ;-))

129Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Man 21 Mar 2011 - 10:24

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Monumentale baller????

https://2img.net/r/ihimizer/i/monumentasses.jpg/

Nu er det bare op til lidt testing og så evt tilbage til mathhammer Smile og nye tests. Jeg har en hammer date d. 26-27 marts så yay for det.

EDIT: Her er en maler guide til et helt sygt projekt! Det er for blæret:

http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/list/240985.page

130Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Man 21 Mar 2011 - 11:23

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

@kanonøsen fra tidligere: så kan hun være i en immo da de har transport capacity på 6.

@antal engines: tre er måske i overkanten, men som en vis mand en gang sagde "overkill is underated my friend". Og som asbjørn så rigtigt siger er de dygtige til at være dygtige til noget andet end søstrene er dygtige til. og mht at slås med alm mariner med en powerfist, så har han altså kun 1 angreb som kun rammer halvdelen af gangene. Derudover skal han stadig slå en 3'er for at glance den. Det vil sammenlagt sige at en almindelig marine med en powerfist han 1/3 chance for at lave et glancing hit eller bedre på en engine når han slår. Derudover skal han så også slå en 3'er før det er rigtig slemt hvis han laver et penetrating hit.

så inden det bliver rigtig slemt for dem skal han altså slå 4+,4+,4+, hvilket samler sig til 1/8 el. 12,5% og desuden 4+,3,5+, hvilket samler sig til 1/36 eller 2,8 %. i alt er der altså 13,3% chance for at han gør det af med en engine. Det er sgu ikke så farligt. De er lidt ligeglade med at miste armerne jo.

@flamers: Ud over at det er fluff fedt med ild i en heksejægerhær så er flamers også dygtige til at score mange hits i forhold til bolters. Desuden er de gode til at ignorere cover, hvilket er godt mod Horde. Men lad os lige tage den mod nogle mariner. En ok flamer rammer 5 mariner, dem er der 2 af. Det er 10 hits. Desuden 8 bolters, det er 10 hits mere, altså 20 hits i alt, det giver 10 wounds eller godt 3 døde mariner.

10 bolters rammer derimod 13 gange og wounder så 6,5 det er omkring 2 døde mariner.

Mod orker er det meget bedre Der giver samme regnestykke 10 døde orker med flamers og 6,5 uden. såfremt de ikke har cover. Med coversave bliver det endnu værre for bolterne jo.

Tager man derudover højde for potentialet er flamerne bare meget bedre. Men det er jo selvfølgelig bare min mening og ganske op til flames at bestemme sig for.

Det jeg bare rigtig gerne vil have lov til at sige er at 3 squads meltaer ikke er for mange Smile (sådan 3 squads har været medvirkende til de sidste 5 sejre for mig Smile (oh yiir who's on a winning streak now!)

:EDIT:
Jeg glemte desuden at de jo havde muligheden for flamers med rending, hvilket jo ikke gør dem ringere mod mariner Smile

131Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Man 21 Mar 2011 - 13:34

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@ krølle: klemme fyren har 2 angreb med PF... så han rammer i gennemsnit. og han rammer på 3+. ellers er jeg enig!

132Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Man 21 Mar 2011 - 15:07

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

ok til at han har 2 angreb - Det er bare ydes der kun har 1 så eller hvad? Men han rammer altså på 4'ere da begge dele har 4 i ws. Jeg er enig i at det nu bliver markant lettere at slå en penitent ihjel også fordi jeg havde glemt at regne opentopped ind tidligere kan jeg lige se. så det kan faktisk være vi er oppe omkring 1/3 chance for parkering og det er nok lige i overkanten. Moralen er at man skal tænke sig om inden man angriber et marinesquad med en powerfist i. Dem er der til gengæld ikke så mange af i de hære der fieldes synes jeg ikke.

133Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Tors 24 Mar 2011 - 12:08

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Jeg kunne godt tænke mig at høre folks meninger om xtra armour til biler. Altså om "det er det værd". Mine rhinos koster 50p men mit armour gør 5p. Så der er ikke ligeså meget at spare for mig ved at fjerne det som hos andre.

Aslak havde en pointe til mig om, at det kun er 1 resultat på damage tabellen det hjalp på, så det var ikke så tit man kunne regne med at få valuta for pengene.

134Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Tors 24 Mar 2011 - 12:40

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg synes at xtra armour er justifies hvis: a) den er dedikeret delivery system til en BASS unit der må og skal frem og hærge!!!, b) du vil bruge den som en snap and grab feature i slutspillet hvor den skal kunne komme kørende og conteste et objective (dur kun til armour 13+ vehicles, der SKAL være tanks, hvis man skal være sikker) eller c) hvis du spiller med en Rhino-Rush hær med 4+ sister/marine sqauds i rhinos, der skal frem samtidig for at lave combines firepower havoc (men så skal man have det til alle bilerne.

ulempen er at man, hvis der kun er extra armour på et par af modstanderens biler, bare skyder på dem der ikke har det, så min mening er, at når det kun koster 5 pts til dine rhinos er det go go go! også selvom det kun hjælper på et af dam results... man skal huske på at glanzing hits skal helt op og lave 16% for at stoppe bilen fra at rykke hvis den har extra armour og penetrating hits har 50% med extra armour...

jeg bruger selv extra armour TIL 15 POINT!!! til min plasmagun unit, som falder ind under kategori a)...

135Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Tors 24 Mar 2011 - 12:59

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg vil også godt melde mig på banen blandt dem der bruger rigeligt med ekstra armour. Alle biler til at levere meltadrenge har extra armour, netop fordi som Helge siger, det er så vigtigt at de kan blive ved med at køre, sådan at de kommer frem med deres last.

136Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Tors 24 Mar 2011 - 13:06

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

de point er brugt nu på xtra arme, jeg ville nødigt se mit melta show gå i stå, til gengæld kan jeg ikke finde nok point til at give alle det xtra armor, så dem der mangler nu er 3 alm sisters bolter(1H.flamer) i rhinoes, jeg har 10 point tilbage før 1750p. what to do? jeg kan godt købe mere lir til resten af flokken, men måske det armor trods alt er bedre givet ud.

Her er min hær som jeg har prøvet at sætte sammen den seneste tid, også baseret over alt det vi tidligere har snakket om herinde:

HQ:
Canoness = 80p – Jumppack + inf.pistol


Elites:
Arco-flaggelants: 3 = 105p

5x Celestians m.H.flamer + priest m. Eviscerator, Immo + røg = 210p


Fast:
(Canoness retinue) 5 Seraphims med 2 inferno pistols, veteran = 150p

Dominions x5, 4x melta guns, veteran + immolater, armor + røg = 202p


Troop:
10 SoB m. Veteran i Rhino, + H.flamer+12 (røg) = 189p |

10 SoB m. Veteran i Rhino, + H.flamer+12 (røg) = 189p | ----> 567p

10 SoB m. Veteran i Rhino, + H.flamer+12 (røg) = 189p |


Heavy:
2x Exorcists med røg = 276p

2x Penitent Engines i squadron = 160p



Sidst rettet af Kptbiceps Fre 25 Mar 2011 - 13:39, rettet 1 gang

137Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Tors 24 Mar 2011 - 19:57

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

min umiddelbare reaktion på den liste er - for mange celestians og for lidt dominions. Det kommer sig af at 4 meltaer er bedre end 2.

Ellers synes jeg det ligner en spændende liste, selvom der er nogle enheder jeg måske ikke selv ville have taget med. Men de er sikkert gode i de rigtige hænder. Meget af kampen kommer jo også an på hvordan man spiller sine enheder har jeg hørt.

138Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 25 Mar 2011 - 10:31

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Dominions er fede, 4 meltaer er dejlig Ølæk, men (og kun men) hvis jeg vil have penitents med (og arco flagellants for den sags skyld) så skal der være en priest...og hvor passer en priest ind, umiddelbart ingen steder i en witch hunters hær overhovedet, og han er alt for dyr.

Men priests, flageller og penitents er nu en ret stor del af mit fluff og stil, så jeg er nød til at få det til at fungere og prøve det af.
This boils down to: hvilken unit skal præsten være i? helst dem der er "bedst" til CC = Celestians, de kan få 2 melta guns, det skal de vel ha så....

Hvis han kommer i et andet bolter unit f.eks så kan de aldrig komme til at skyde 24", pga Righteous Zeal (always count as moving), jeg tænker dette ifht at stå og holde ert objective i en senere tur, hvor man ikke kan nå frem og lave rapid fire alligevel.

hvis præsten er i et relativt lille unit, kan de lettere få invul save faith power. så lever hans 40 point lidt længere, og måske får de endda lov at charge en gang.

Jeg har prøvet at skrive en hær sammen, uden hverken præst, flageller eller engines. og det er bare en hel masse søstre med boltere, flamer og melta... det bliver altså en meget ensartet og "kedelig" hær både at se på og spille, da der er tæt på 1 strategi, tæt på og rapid fire, håb på det bedste i assault phase.

Derfor synes jeg det er nødvendigt for the feel at der er noget af mit mærkelige og dyre fra codex med Smile

(har overvejet om man endda ku spille Blood angels som Count Ass med søstrene?? Twisted Evil ellers har jeg givet GW for mange penge

139Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 25 Mar 2011 - 10:57

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

read you, on the money issue!

hvis præsten skal med skal han i mine øjne være i en 9 mand unit og have en evisc, ellers er han spild! hvis han er sammen med 9 celestian optimeres hans reroll på charget og hans evisc kommer til at rykker baller fordi han ikke kan targetes... (han er ikke indep. char.) der skal laves over 19 wounds hvis han ikke skal få lov at slå med sin evisc eller 9 hvis der er tale om powerweapon hits...

tag heavy flameren af sine SoB squads, byt Immo til celstians ud med en Rhino og lav det om til et 9 mands squad med præsten + evisc...

ellers ser den rigtig fin ud!

140Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 25 Mar 2011 - 11:13

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

@Helge, jeg hører dig, det er også en af de modeller jeg har haft, men samtidigt har jeg spurgt mig selv, hvornår får jeg lov at charge... jeg har 0 biler jeg kan assaulte ud af, så jeg skal altid vente en runde, så er mit næst bedste bud (også med celestians på 9 med evisce priest) at lave rapid bolterfire på nogen når jeg hopper ud for at optimere mit dam. output i alle mine runder. men hvis jeg så tæt på bliver jeg sandsynligvis charget selv, og så er det ligemeget om jeg kan rerolle to-hit på mit charge jo.

Det er næsten kun lade-sig-gøreligt, hvis jeg har en engine eller arcoflags med oppe som charger først (efter jeg har skudt) så kan de få lov at samel op næste runde. Ellers er der en taktik eller andet som jeg ikke ser her, men det virker bare svært at utilize celestians/priest ordentlig i en WH hær.

Det er derfor de bare var 5 + priest i en ildbil, på den måde har jeg heller ikke problemer med point ifht at have et 3. troop choice med, og det er det problem jeg render ind i. om der er ordentlig råd til 3 troops.

@dominions m 4 meltaer: De er bedre end Seraphims i den første runde de skyder (der er 4) men bagefter er de ret prisgivet, ifht Seaphims der kan jumppack/Hit&run videre og være væsentligt mere mobile. seraphim fast choice koster også mindre, pga 0 bil, som jo selvfølgelig er rat altid at have en xtra af, men de har en vis mobility forskel ifht Dominions.

Jeg spekulerer kun, da jeg ikke har testet noget af det endnu, men det kan jo vise sig at være bomben med 0 seraphims og all out dominions, og 0 pries og hvad der følger, det bliver bare meget ens Neutral

Jeg takker for al feedback jeg får her, det er fedt at hører folks meninger og ideer Smile

141Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 25 Mar 2011 - 11:26

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg er igen lidt uenig der med flamerne. Jeg synes de er imba!

mht præsten, må han så være sammen med det hold der kan få sig et assault-vehichle*? For hvis han må det kan det være en mulighed. Mest fordi det der med at komme nærkampstropper ind i en transport, der ikke er et assault-vehicle kommer aldrig til at fungere rigtig godt.

Det er rigtigt at præsten er urimeligt dyr og gør dine i forvejen overpriced engines endnu dyrere, men han kunne godt stoppes ind sammen med et hold dominions. Det er rigtigt de ikke er lige så gode som celestians i nærkamp, men ingen af dem er gode så derfor er det hip som hap synes jeg.

Jeg glæder mig til at prøve søstrene efter for størrelse, Det er et sejt feel med masser af melta og masser af ild!

*altså en Landraider

142Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 25 Mar 2011 - 11:53

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Du burde kunne købe en land raider til dine celestians... Ikke som dedicated transport men som heavy support...

143Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 25 Mar 2011 - 12:06

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Jeg kan godt købe en LR som Heavy, for som Krøllen siger, så er det bare ikke dedikeret nok at hoppe ud af en rhino, kigge på klokken, og så løbe skrigende mod fjenden, der for resten står lige foran dig.

Jeg synes bare ikke selv at en LR passer så mega godt ind i søstrenes plan, men det var noget andet hvis der var en Inquisitor, men de er også for udedikerede. Desuden har vi haft en snak herinde før om, hvorvidt mine LRs har Frontal Assault ramp overhovedet...eller assault vehicle regel.

Jeg er også selv rigtig glad for flamer, synes at det er synd hvis Witch Hunters ikke har nok ild med, ellers er det kun på engines og 1 enkelt bil. Samtidig bør Præsten ha en Evisce, det er kun alt for rigtigt!, men også mere end 1750point. det der passes med point alle steder var netop et lille celestian show i en immo. så var der pludselig også 2 mobile heavy flamers istedet for 1. Men de er langt fra duelige som Terminator "stand ins" Wink

Nu må det være sådan, at der er 2-4 forskellige indgreb der kan gøres forskelligt efter de har spillet nogle kampe. det må være det der kan fortælle mig hvad der bør ændres, hvis de skal blive bedre.

144Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 25 Mar 2011 - 12:45

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Ellers skal du regne med at dine orgler kan tage sig af alt andet end modstanderens landraider og nøjes med et meltahold. Så kan dine celestians forhåbentligt få sig nogle flamers også. Så kører bussen -eller immoen - eller hvad det nu er der kører rundt i cirkler.

:edit:

Den hær der ligger inde i regnearket - der er da også mange lange tynde flammer. Den kan krølle godt lide fornemmelsen af. Selvom det kommer til at gå ud over mængden af engines.

(15 celestians med HF og F i 3 immo, 30 SoB i med flamers i rhinos, 15 dominions med 4 Melta i immos og et orgel)

Det tror jeg er en rigtig dygtig hær, der er skruet godt op for ostens størrelse der.

145Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 25 Mar 2011 - 12:52

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

ja de kan self godt få sig et par flamers, men er det bedre end at have 2 xtra meltas? jeg tænker på mere trussel på banen, og xorcisterne er også lidt lotto hvis der kommer 1 eller 2 missiler kun... Jeg har jo stadig 3 melta pistols i mit 6 mand flyve show

146Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 25 Mar 2011 - 12:59

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

du skal overveje hvad deres rolle er. jeg har sagt det til Bimse også: 2 meltaer er ikke en dedikeret antitank option, så hellere stikke dem 2 flamers og lad dem være anti infantry. du kan godt assaulte ud af alm transport, når bare de har holdt stille, så det skal du bare satse på at gøre med dem... hamre ind i noget med flaggelanter og angringsmaskiner og holde dine celestians lige bagved dem. næste runde kan de så lave en "second wave"... tænker lidt at når præsten nu er så dyr skal han da kunne noget... jeg har faktisk inkluderet en præst i min obnox liste med evisc selvfølgelig.... min er godtnok en del dårligere end din, da han kun har 1 wound og er indep. char...

147Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 25 Mar 2011 - 13:08

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Du skal afgøre hvad de skal være gode til. 2 meltaer er ikke en helt vild trussel. Det er en HF og en F til gengæld overfor visse ting. mht seraphims og overlevelse efter meltashow så tror jeg ikke det er noget du skal satse helt vildt mange penge på. Heller ikke med hit and run. Det der skulle kunne gøre det var selvfølgelig at de fik et invul-save, men hvis de åbner lorteposen (LR med assaulttermies) kan de sgu nok regne med at få en ordentlig en på munden bagefter, hvis ikke der er nogen der gør kort proces af de terminatorer.

mht orglerne - jeps de er lidt lotto, og kan derfor også være meget meget gode. husk at selvom de måske kun skyder 1 eller 2 gange har de stadig AP1 og det gør altså en væsentlig forskel. De skal jo ikke forsøge at skyde den LR - det er det du har alle dine 7 meltaer til. De skal altså skyde rhino-chassis og landspeeders og det er de dygtige til, meget dygtige endda. Noget andet de også er meget dygtige til at skyde er for øvrigt krølles flyvende cirkus.

Sådan som folk spiller deres hære lige nu har der været en tendens til der ikke er så mange landraiders med (ca 1) derfor kommer dine meltaer måske til at savne den landraider som gør dem rigtig åndsvagt gode i forhold til orglerne. Så moralen med min lange rant er lidt det samme som, hvad Helge skriver - 2 meltaer er for lidt til en landraider og derfor ikke sjove nok så hellere flere flamers og flere orgler.

148Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 25 Mar 2011 - 13:37

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Se EDIT i hæren oppe... præcis 1750

EDITED: undskyld Smile det skulle ikke lyde som en henvisning til noget du lige havde postet, som om du ikke "fattede" det Smile

Det er bare mig der har ændret det hold celestians, resten af hæren er som den plejer.

Altså er de nu 5x celestians med en Heavy flamer, 1 præst med Eviscerator i en Immo med røg.



Sidst rettet af Kptbiceps Fre 25 Mar 2011 - 13:48, rettet 1 gang

149Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 25 Mar 2011 - 13:43

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

krølle forstår ikke flefferens post. Er der ændret helt vildt meget i hæren siden vi begyndte på vores lange rants?

150Random Snak om 40k - Page 6 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 30 Mar 2011 - 10:56

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Fed død så er jeg med igen. Jeg fandt for øvrigt et billede jeg synes jeg ville dele med jer andre og synes klart at navnet på denne tråd passer bedst til det.

Random Snak om 40k - Page 6 Demotivational-posters-orks

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 6 af 12]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum