S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Random Snak om 40k

+5
Yde
Kptbiceps
princelarming
gakkedulla
Janushedemann
9 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Næste

Go down  Besked [Side 3 af 12]

51Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 3 Dec 2010 - 18:18

andbruu

andbruu
Captain

Han er godt nok en fed rapper... og jeg som troede jeg kende alle sange med ABBA.

52Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Fre 3 Dec 2010 - 19:31

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Rullen!

Orks: 4000+

Dark angels: 3-4000

IG: 1500 (måske 1750)

53Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Søn 5 Dec 2010 - 0:35

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

54Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Søn 5 Dec 2010 - 14:35

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Jeg har nu et par 5 mands seraphims med 2x inferno pistols, tankhunters (eller daemon hunters, eller også begge squads der hopper frem og blaster et terminator squad, det ku give op til 4 døde, og så en salve bolters med AP1) anyway:

1) kan man godt nøjes med at give en veteran/sargeant en melta bomb, eller skal alle ha en. Der står jo at en character må købe any wargear allowed?

Det er selvfølgelig lækkert at alle 5 kan ha en meltabomb, men det bliver også 40 point i alt på de 2 squads, som kan bruges til flere bolter nonner.

EDIT: jeg ville gerne høre nogle kommentarer på denne Elite unit:
1 alm inquisitor (20p) med en stormbolter
3 gun-servitors (BS4 med 3x Heavy boltere) 30p for servitors, 45 for H.boltere
3 acolytes med 3 stormboltere (3x8p + 30 for stormboltere

Ialt: 159p for 4 stormboltere og 3heavyboltere... Det må da være en ret hamper gruppe at ha stående et sted, og lave krydsild over battlefield, samtidig med at de kan bevæge sig et nyt sted hen og lave 8 skud samtidig.

55Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Søn 5 Dec 2010 - 16:21

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Den unit har brug for noget kød-skjold... ellers er det alt for lønnende for fjenden at skyde på dem... de er gode til at skyde, men også for nemme at skyde for fjenden...

Hvilke heavy weapons kan de få, og til hvilken pris?

56Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Søn 5 Dec 2010 - 16:33

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

en alm inquisitor må få op til 6 henchmen (det har den jeg har lavet allerede) ellers skal det være en inquisitor Lord (45p), der må have op til 12 (max 3 af hver archetype henchmen), men som du siger så kan det være det værd at opgradere det unit for at give det survivability, men så bliver det jo også, hehe, dyrere. det seje var at man kunne putte meget ind på få modeller, men ja...

man kan få 3 warriors: de har BS4, nærkamps gutterne får WS4 istedet, men CC var det jeg prøver at komme udenom. (man kan ellers lave 3 powerfists)
Skydning er: veteran guardsmen m plasmaguns til 10p, meltaguns til 10p eller grenade launchers til 10p, så er der gun sevitors der kan få multimelta til 25p, heavybolter til 15p eller 1 enkelt der må få en Plasma cannon til 35. Alle warriors har 4+ save, acolytes har 6+ og kun ws/bs 3.

Jeg har tænkt på en plasma cannon, men synes også bare det er mange point, hvor H.bolterne derimod bare giver en regn af kugler og ugler, især sammen med stormbolterne. (acolytes må som sådan købe for 15 point far armory)

Det kød du siger ku være godt kan være 3 familiars til 6 p stykket, eller penitents til 7 (de har begge to 1 CCW kun) familiars giver inquisitor +1 ini og mulighed for 1 xtra psychic power. penitents negater psychic powers directed against the unit på 4+ (2 styks giver 2+)

57Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Man 6 Dec 2010 - 11:42

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

synes faktisk det lyder som en udmærket enhed - også uden kød. Dem med stormbolters kan nemlig sagtens fungere som kød.

58Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Ons 8 Dec 2010 - 22:55

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Var lige et smut i den lokale dragons lair, fik byttet den pakke med hoppe søstre *yay* og købte istedet det nye Dark eldar codex lire lire, og en æske med en Black templar chaplain, med 3 seje henchmen, de 4 har jeg tænkt mig skal blive til Inquisitor retinue Wink

nu skal jeg koge 3 l. risengrød og sidde på en skammel og våge mens jeg læser om de onde rum elvere, der ÆLSKER smerte...uhhhhh

59Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Søn 12 Dec 2010 - 16:28

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Nu har jeg fået limet mine harlequins og vil bare lige melde at der er en figurdesigner hos gw der skylder en 5-6000 i dummekassen. Det er dømt til at gå galt med de figurer, det troede jeg de havde lært med de gamle scorpions figurer, men næhh nej sådan skulle det ikke være!

60Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Søn 12 Dec 2010 - 21:11

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Hvad er der da galt med dem? passer deres led dårligt sammen?

Jeg har nu fået læst godt og grundigt i det nye Dark Eldar codex, og jeg må sige at jeg synes de er pænt seje, jeg tar det med til Bæcon, så kan dem der ikke har kigget i det endnu se om det er noget for dem. Det virker umiddelbart som en ret tricky hær, men der er til gengæld rigtigt mange forskellige kombinationer at lave hær over.

Space Emo Pirates pirat

61Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Søn 12 Dec 2010 - 22:51

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

problemet med modellerne er grænsefladen mellem model og base. Der er simpelthen for lidt model der støder op til basen, de er for tynde og det ved vi alle sammen godt kommer til at ende i gråd. anyways - et billede siger det hele

Fin lille harlequin

62Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Man 13 Dec 2010 - 0:50

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jamen de har jo flip-flop bælter!

hvordan skulle man ellers se det på dem?

du må bare købe en ny kasse med extra meget padding inden i kun til dine 12 harlequins!

63Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Man 13 Dec 2010 - 14:32

Yde


Hobbit Grisetyv

"...og en æske med en Black templar chaplain, med 3 seje henchmen, de 4 har jeg tænkt mig skal blive til Inquisitor retinue"

"A retinue is a body of persons "retained" in the service of a noble or royal personage" - Wikipedia.


Jeg skal hilse og sige at "Grimaldus - Hero of Hels Reach" ikke egner sig til at servicere en fimset lille Inquisitor in his quest for glory.

Straffen vil være 1'er på 1'er på 1'er....


Men når det så er sagt må jeg da indrømme at det er fire rigtig fede figurer, jeg har tit spekuleret på om jeg skulle investere i dem, desværre er chaplains ikke så gode i min hær. Very Happy

64Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Man 13 Dec 2010 - 14:35

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det er godt Yde, Kast med galden Smile

/J

65Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Man 13 Dec 2010 - 16:19

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Ih Yde altså Smile

Hvad nu hvis jeg snitter hovedet af ham så? og laver ham til en dame.... queen

Jeg håber selvfølgelig at det er okay at jeg spiller med en miniature der ellers hører til et andet codex, jeg synes ikke de andre inquisitors er så fede igen, og synes at de 3 fra retinue var det bedste jeg kunne komme på henchmen, de er blevet gode, nu har de heavybolter arme!

67Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Man 13 Dec 2010 - 17:01

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Så er 2nd SS Panzer Division Das Reich afsendt til mig..

/J

68Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Man 13 Dec 2010 - 23:27

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

nå drengene!

regner med at mit næste store indkøbs projekt skal være en Tzeentch tematiseret Chaos Spacemarine hær... den kommer til at koste mig 2500kr fra wayland, så det bliver nok først efter 1/1 jeg køber den... skal lige have overstået julens extravaganza først... men den kommer altså til at se nogenlunde sådan her ud:


Deamon Prince 110
Mark of Tzeentch 20
Wind of Chaos 30
Warptime 25
Wings 20
205


Deamon Prince 110
Mark of Tzeentch 20
Wind of Chaos 30
1 Warptime 25
Wings 20
205


9 Raptors 180
1 Aspiring Champion 15
1 Powerfist 25
1 Icon of Tzeentch 40
2 Flamers 10
270


9 Raptors 180
1 Aspiring Champion 15
1 Powerfist 25
1 Icon of Tzeentch 40
2 Flamers 10
270

9 Thousand Sons (sorcerer included) 244
1 Doom bolt 10
Rhino Transport 35
289


9 Chaos Spacemarines 135
1 Icon of Chaos Glory 10
Rhino Transport 35
Havoc Launcher 15
195

9 Chaos Spacemarines 135
1 Icon of Chaos Glory 10
Rhino Transport 35
Havoc Launcher 15
195


9 Chosen Chaos Spacemarines 162
1 Aspiring Champion 10
1 Powerfist 25
4 meltaguns 40
Icon of Tzeentch 40
Rhino Transport 35
Extra Armour 15
327

1 Predator 70
1 twin-linked lascannon 35
105

ialt 1998 point...

69Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 14 Dec 2010 - 0:44

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Altid godt med flere indkøb..

Jeg synes det virker lidt som om du mangler noget ildkraft..

Måske skulle du overveje Meltas på din hoppedrenge, det ville i hvertfald give lidt ekstra..

Derudover synes jeg du skulle smide dine almindelige Icons ud og smide nogle Tzeentch bannere på, meget federe temamæssigt, især når du kører med tallet 9...



70Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 14 Dec 2010 - 11:52

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg kan jo altid lave indkraft med mine IG'er.

Ideen med de her kaotiske rummariner er jo netop at kunne slås og b**** og khorne er ligesom lidt for kliché!

derfor tzeentch. grunden til at de 2 alm squads ikke har tzeentch bannere er simpelthen at det er alt alt for dyrt i forhold til at det er mine "reserver"... de skal ikke lave noget rigtigt rigtigt, bare rende rundt og skyde lidt hvis det kræves og blive i deres bil og score objectives og ellers gøre sig selv rigtigt godt vanskelige at slå ihjel, ved at være out of sight.

det koster 60 pts for de 2 squads og kommer ikke til at betyde så meget...




71Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 14 Dec 2010 - 12:09

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det styrer du jo også bare helt selv.
Det ville bare være væsentligt federe temamæssigt, en ting jeg selv synes er noget af det sjoveste md en CSM hær.. mere tema, mindre beregnende
Bolt of change til dine DP's ville også være en fin ting ellers..

Jeg synes egentlig ikke at Khorne ville være kliché, men det er nok bare mig

/J

72Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 14 Dec 2010 - 18:35

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

@Helge: Det er faktisk mit indtry at der er meget FÅ khorne hære derude. Det mest populære lader faktisk til at være tzeentch og nurgle, men det er da også ligegyldigt. Til gengæld synes jeg klart du skal satse mere på tzeentch marines der jo er fuldstændig psycho. De skal være til fods dog synes jeg. de er jo relentless og kan derfor gå OG skyde langt med deres ap3 bolters hvilket er en feature jeg ikke synes man skal negligere sådan som du måske lidt gør i den hær der.

Eller kan jeg ret godt lide den. Fedt med raptors.

Men skal den ene prins ikke næsten byttes ud med en sinister sorcerer lord? - det kunne fandeme være stilen hvis du spørger mig. Har ikke lige tjek på hvor god han er - men fuck hvor ville det være temaagtigt.

73Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 14 Dec 2010 - 19:06

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

havde lige swipset at de var relentless... så skal de jo klart være på benene... der sparer jeg jo så en rhino...

sorcerer lorden koster omtrent det samme som en prins og er ikke nær så god... men jeg kigger lidt på hvad jeg kan hitte ud af...

74Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 14 Dec 2010 - 19:18

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

hallo! hvordan kan det være at de Rhinos koster 30 eller hvad det nu var, og mine søstre rhinos koster 50??

Det er måske bare en chaos feature Wink

75Random Snak om 40k - Page 3 Empty Sv: Random Snak om 40k Tirs 14 Dec 2010 - 19:25

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Dine er dyre fordi der er extra urinslæde i Smile Derfor.

Mht til Sorc, så kan han jo gemmes i et crew og bruges til lidt forskelligt.
Men desværre er codex så kedeligt bygget at det næsten ikke kan betale sig at bygge en lord i stedet for en prins, da prinses bare er 500 gange sejere...

/J

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 3 af 12]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum