S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Fastaval

+6
R-kølle
Jeppe
Janushedemann
Helge
princelarming
gakkedulla
10 deltagere

Gå til side : 1, 2, 3  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 3]

1Fastaval Empty Fastaval Lør 11 Dec 2010 - 13:12

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Det lader til at Anders Midtgård og Lasse ("kejseren har fødselsdag"'s manden) arrangerer 40k på fastaval.

Skal vi ikke være med?

Når vi ikke selv skal arrangere og så videre synes jeg sgu det er et fedt tilbud om at komme lidt ud og skubbe (hvis i forstår sådan en lille en).

2Fastaval Empty Sv: Fastaval Lør 11 Dec 2010 - 16:09

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det kan da godt være...

3Fastaval Empty Sv: Fastaval Lør 11 Dec 2010 - 16:49

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

må indrømme at jeg gerne spiller og skubber, men tror jeg holder det til obnox (hvis der blir en) og hyggecon... så passer det cirka med en halvårlig omgang, som er bedre for husfreden...

jeg springer over fastaval, med mindre der sker et eller andet helt tosset.

4Fastaval Empty Sv: Fastaval Man 13 Dec 2010 - 17:03

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Bliver der selection regler ?
Hvor mange point spilles der ?
Hvor mange kampe ?
Krav til male ?


De fire ting kommer i hvertfald til at betyde meget for om jeg klan overskue det.

/J

5Fastaval Empty Sv: Fastaval Man 13 Dec 2010 - 18:45

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg har ingen idé Janus. Har fundet ud af at det godt kan være at det ender med at det er mig der skal arrangere det alligevel. Hvis det er tilfældet kunne det godt ende med en eller anden form for AS (Dette er et måske - det bliver kun med AS hvis jeg finder et der bygger på en god idé), men noget malekrav bliver der ikke. Antallet af kampe ville jeg nok vælge at sætte til cirka 2 per dag - hvilket kan blive RIGTIG mange på en Fastaval (kunne godt blive 8!!).

Hvis jeg imidlertid skal arrangere det har jeg brug for at vide om det er noget der er interesse for og om jeg kan regne med logistisk støtte fra nogen af jer drenge (ellers er det simpelthen en umulighed for mig at få det på benene)

6Fastaval Empty Sv: Fastaval Man 13 Dec 2010 - 19:58

Jeppe


Gnom Svinehyrde

Hvad er datoen for fastaval?

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at komme ud og lege med mine dukker, og da der skal nogle "arrangementer" til før jeg kommer igang er jeg da åben for Fastaval.

Men det kommer helt an på hvor mange der kommer, og hvor meget bullshit der skal siges.


7Fastaval Empty Sv: Fastaval Man 13 Dec 2010 - 20:14

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Predillion!

Jeg kunne som sagt også godt tænkes at ville være med og vil sikkert også gerne være med til at være logstikfætter. Hvad er det vi helt præcis skal have styr på - er det terræn og borde eller?

8Fastaval Empty Sv: Fastaval Man 13 Dec 2010 - 20:31

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Altså.... nu ved jeg ikke endnu om jeg er nødt til selv at stå for det, men det kan godt være. I så fald er det borde og terræn der skal fragtes (og eventuelt købe/lave!).

@jeppe: Det er i påskeferien. Fra onsdag til mandag. Der skal siges meget bullshit. Jeg ved ikke hvor mange der kommer (men hvis det er som det plejer vil alle først sikre sig at de andre kommer før de siger om de selv kommer.... hvilket er fuldstændig umuligt at navigere i forhold til).

9Fastaval Empty Sv: Fastaval Man 13 Dec 2010 - 20:42

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg kunne god piskes til at hjælpe med det også.

Jeg gider dog ikke AS, da jeg synes det er alt for subjektivt.

/J

10Fastaval Empty Sv: Fastaval Tirs 14 Dec 2010 - 2:36

Jeppe


Gnom Svinehyrde

HVAD ER AS???????

11Fastaval Empty Sv: Fastaval Tirs 14 Dec 2010 - 2:40

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

AS står for Army Selection.

Det er forskellige systemer som alle har tilfælles at nogle mennesker har sat sig ned og bestemt hvad der er kosher og hvad der ikke er i de forskellige codex.
Dvs de bryder sig ikke om GW's regler for de forskellige hære, og mener de kan gøre det bedre med modifikationer.
Kort sagt.

De fleste systemer har et eller andet point system, som ens hær så bliver rykket igennem og tildelt en eller anden værdi. Værdien indikerer så hvor 'led' din hær er...

Jeg synes det er meget subjektivt, derfor bryder jeg mig ikke om det.
GW har bestemt hvordan reglerne skal være, det har jeg ikke brug for at andre retter i ud fra hvad de lige synes der er i orden, og hvad ikke er.

/J

12Fastaval Empty Sv: Fastaval Tirs 14 Dec 2010 - 10:17

andbruu

andbruu
Captain

Mit første (og eneste) fastaval var ikke så cool... ikke så meget hygge og meget dyrt. Derfor regner jeg ikke med at komme. AS og ændringer i codex får mig helt sikkert til at blive væk.

13Fastaval Empty Sv: Fastaval Tirs 14 Dec 2010 - 11:47

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg er enig med Janus i at AS er den mest uraffinerede måde at gøre det på.

grib hellere ind i FOC eller i missionerne hvis der gerne skal laves nogle restrictions...

@Anders: var det lige en hurtig en til debatten om hvor vidt vi skal spille med 5th edition rules til udstyr eller hvad?

14Fastaval Empty Sv: Fastaval Tirs 14 Dec 2010 - 12:17

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg tror bare ABC tilkendegjorde sin holdning til hvad han synes var spændende.
Samt at en turnering arrangeret med uofficielle ændringer, samt subjektve selections, i hans optik ikke ville gøre oplevelsen bedre for ham (en holdning jeg i øvrigt deler), og derfor ikke kunne lokke ham med.
Mere tror jeg ikke der var i det.

/J

15Fastaval Empty Sv: Fastaval Tirs 14 Dec 2010 - 15:06

Jeppe


Gnom Svinehyrde

Hold da op i elsker at diskutere... man spørger hvad As står for, og så er der tænding på diskussions-bussen ;o)

...PREDILLION... vinder alle argumenter....!!!11

16Fastaval Empty Sv: Fastaval Tirs 14 Dec 2010 - 18:24

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Det ser nu mere og mere ud til at det ligger på egne hænder og i den forbindelse vil jeg da gerne gøre hvad jeg kan for at strikke et tilbud sammen der kan tiltale flest muligt. Så hvis det kan få en Anders og en Janus ud af hullerne vil jeg gerne afholde mig fra at rode os ud i AS, ændrede codexer o.l. Det vigtigste for mig er at der er nogen der gider være med og at vi får en god oplevelse sammen.

Men som sagt... Jeg tager under alle omstændigheder på Fastaval og spiller hammer - og jeg bliver rigtig rulle-glad hvis der kommer nogen jeg kan spille med Smile

Man kunne evt. lave sådan en pre-val dag (bare et par stykker) om tirsdagen hvor vi købte og malede plader og flyttede ting ud på fastaval - kunne være hyggeligt, og så kunne man stille rummet op derude, hjælpe lidt til og få nogle øl og sådan.

17Fastaval Empty Sv: Fastaval Tirs 14 Dec 2010 - 18:34

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg er tilbøjelig til at give Anders ret, i hans kommentar om pris og hygge... Vil hellere chille til Bæ-con end til fastaval... Så hellere en Bæ-con 2 (sometimes they come back, for more bæ!)

Selvfølgelig er der andre grunde til at tage til Fastaval, som for eksempel at møde andre nørder, spise tååst eller true eliten på livet... Men det går jeg ikke så meget op i længere... ;-)

Med andre ord, så tror jeg godt jeg kan overtales til at komme ud og slås, men en hel turnering er nok i overkanten... Og så er det altså sjovere at betale mindre for den slags... eller os' så ved jeg det ik'!

18Fastaval Empty Sv: Fastaval Tirs 14 Dec 2010 - 18:36

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Som sagt kan jeg sikkert godt overtales til at lege derude...

Et helt præcist svar afhænger af specialet..
Og selvfølgeligh AS og antal af kampe...

Hvis der er mange kan jeg næsten ik overskue det...

men lad os nu se

/J

19Fastaval Empty Sv: Fastaval Tirs 14 Dec 2010 - 18:47

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Der kommer et oplæg på Fastavals hjemmeside på et tidspunkt - så kan i melde jer til hvis i har lyst.

20Fastaval Empty Sv: Fastaval Ons 15 Dec 2010 - 11:02

andbruu

andbruu
Captain

@gax
Nej det var ikke oplæg til diskution - janus fangede den meget godt. Der er jo ikke noget at diskutere når jeg BARE IKKE gider AS og ændringer. Vi kan da godt diskutere det hvis i alle sammen give mig ret Smile

Det er nu meget sjovt som nogen helst ikke vil for mange kampe, og jeg gerne vil spille hele tiden (så kunne det være man kunne gemme sig for fastavals elendighed og få mere for sit guld.

@bjorn og janus
Jeg tror ikke i må komme. i har faktisk ikke nok point. I har ingen uddannelse, i har ikke fultidsarbejde og i kan ikke stille nogen form for økonomisk sikkerhed. Pia siger nej til jer på Fastaval.

21Fastaval Empty Sv: Fastaval Ons 15 Dec 2010 - 12:04

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hov Hov Anders:)

Jeg har faktisk en bachelor uddannelse du Smile Og snart (please) en kandidat oveni Smile
Og så har jeg alt guldet.

/J

22Fastaval Empty Sv: Fastaval Ons 15 Dec 2010 - 14:21

andbruu

andbruu
Captain

tag din klagesang op med Pia. det er ikke mig der laver reglerne. Det er næsten som at spille hammer, det med at komme ind i danmark. Man må skrabe og søge efter point, og som udlending spiller man med 3rd edition codex.

23Fastaval Empty Sv: Fastaval Ons 15 Dec 2010 - 14:22

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hahahaha Smile

24Fastaval Empty Sv: Fastaval Man 21 Feb 2011 - 18:01

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Så er Warhammer 40k på fastaval programmet. Det ligger under andre aktiviteter.

Man kan endnu ikke tilmelde sig.

Turneringen er gjort kompakt og intensiv, med 3 spil om dagen i 2 dage. Læs eventuelt mere på http://www.fastaval.dk/warhammer-40k/

25Fastaval Empty Sv: Fastaval Man 21 Feb 2011 - 21:11

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

vil ikke afvise deltagelse når der er tale om et så komnpakt program... taler med mrs. battlemaster om det snarest og vender tilbage. det er også dårlig stil for hyggechamp ikke at stille op og forsvare sine tidligere victories.

godt initiv dulla!

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 3]

Gå til side : 1, 2, 3  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum