S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

gruppe-dynamik

+2
Helge
princelarming
6 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Go down  Besked [Side 3 af 4]

51gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Søn 26 Dec 2010 - 1:17

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg siger heller ikke det ubetinget er en god ide, kun at jeg får en hel del mere ud af at have 15 i iq og 12 i will/per mod at skulle betale 15 point pr levet for Smooth operator. Når der så desuden er en skill i talentet som ligger på kanten af hvad vi bruger mener jeg bare at det kunne være hensigtsmæssigt at se det som et talent til 10 point i stedet.

Vi skal ikke glemmer at kølles karakter får bonus til ikke mindre end 18 skills ved at vælge IQ, hvorimod Smooth Operator kun giver mig en bonus til 10 skills. Rent faktisk kører køllen sig måske rundt i møllen ved at tage talentet (også til 10 point) men det giver et federe feel for karakteren

mht reaction bonus kan de 5 point der spares passende bruges på Charisma som ikke er begrænset til enkelte faggrupper, men gælder for alle!

52gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Søn 26 Dec 2010 - 1:20

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Political Aptitude med mulige skills, sådan som jeg ser den:

- Diplomacy
- Fast talk
- Carousing
- Politics
- Acting
- Current affairs
- Detect Lies
- Intimidation
- Leadership
- Public Speaking
- Propaganda
- Savior-Faire
- Sex-appeal

Disse skills er hvad jeg synes et sådan talent ville udgøre, Et talent hvor personen har en medført evne for det politiske spil.
Som forsvar for de angreb er selvfølgeligt kommer, så vil jeg sige at jeg selv har brugt, eller set brugt, alle disse 'skills' i forbindelse med politisk arbejde da jeg arbejde i Kroatien.

/J

53gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Søn 26 Dec 2010 - 1:26

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Og så er der også passende 13 skills i den, så er vi tilbage ved om man skal betale for Detect Lies når nu vi alle er enige om at det ikke er en skill der er hensigtsmæssig, ikke bare for det enkelte talent, men for selve spilmekanikken. Ligesom det er uhensigtsmæssigt at tage alt for mange Mind-control spells.

Fuck it, hvis i siger det må jeg jo bare være megamind med ekstra charisma og så tage den derfra. Som nævnt får jeg jo alligevel også bonus til flere skills på den måde, talte faktisk lige efter det er kun 9 skills jeg får bonus til fra Smooth Operator, så det er rundt regnet halvdelen

54gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Søn 26 Dec 2010 - 1:34

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ptjaaa...

Sådan ville jeg nok også gøre.
Jeg synes også det ville være rigtig spændende sådan.

Så er du en klog ung mand som kan gøre som han vil, og faktisk være rigtig god til alt muligt..
Familien ved a du har hovedet skruet godt på og har derfor valgt dig til at køre show i hovedstaden, du har sagt ja fordi du kan komme frem sådan..
Du får også en relativt god skill i den funky default Classical Education skill..

Et alternativ kunne være at klippe en skill i det build jeg lige foreslog...

Men alt er op til Helge..

/J

55gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Søn 26 Dec 2010 - 1:37

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det giver også fed nok mening hvis du er magtbegærlig.

Hvis familien synes vil du gøre vildt mange ting, og det fede er du kan fordi du er klog.

Det kan være det ikke er første gang du har lavet et fedt show.

Måske har du allerede gjort en sej ting for familien før ?
Rettet op på et lille len hvor arvingen var barn, eller været handelsambassadør sydpå elign...

Måske er det her næste skridt for dig..

Det er sådan set ikke fordi du er et natur talent til politik og spillet, du er baremega skarp, derfor kan du bare det shit!
/J

56gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Søn 26 Dec 2010 - 1:40

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Det handlet nemlig om, hvorvidt der findes en talent med 12 eller færre skills eller ej. Jeg havde for øvrigt helt glemt den der classical education. Så stod han lige der med en 12'er i hands wild skill. så kan de fanme bare komme an. Så skide være med at han kun havde 10 i carousing og 11 i sexappeal. Det skal sgu nok gå. Han bliver ikke den store dame-ven, men hva fanden med så mange penge kan man sgu også købe nogle klasse ludere.

Jeg ved sgu ikke hvor meget handelsambassadør jeg har været, nok nærmere i lære som hofsnog. Har ikke mange handelsskills der ikke ligger i wild skill, men administere kan han da i hvert fald

57gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Søn 26 Dec 2010 - 2:13

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Forresten, bare rolig Krølle.

Din tykke companion skal nok blive en klog companion som du kan planlægge og kloge den med...

/J

58gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Søn 26 Dec 2010 - 2:27

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Det lyder godt, så skal vi fanme nok finde en måde at giftmyrde os vej til tronen Razz Var det ikke det spillet gik ud på?

59gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Søn 26 Dec 2010 - 2:29

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Præcis Smile

Jeg har taget giften med Smile

Og bare rolig, selvom fede er blevet lidt klog kan han stadigvæk godt uddele lesterlige smæk..
/J

60gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Søn 26 Dec 2010 - 3:15

Rune

Rune
Founder

Bare sig til hvis i skal lappes sammen efter jeres giftmyrderier. Så kommer gode gamle Baltukaan og tørrer blodet væk og lapper jer sammen. Heeeelt gratis...he he he....

http://splatcup.goalsoccer.net

61gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Man 27 Dec 2010 - 20:05

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg ku godt tænke mig at få lidt info om Asbjørns skift til gammel fægtemester ?

Ku nemt komme hen over i mig..

/J

62gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Man 27 Dec 2010 - 20:34

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det kommer ikke til at gå henover dig, synderligt. Bamses karakter er fægtemester, med weaponmaster i broadsword. han er god til at slås, men på den helt mundane måde, så der kommer ikke til at komme karambolage mellem jeres karakterer. hans primære opgave er at holde Rass ude af ballade. han er sandsynligvist en retired Gerberos knight fra Aringil huset, der derfor har afskrevet sig arveret. du er underworlder der har hjemmebane et helt andet sted...

63gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Man 27 Dec 2010 - 20:36

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Rasmus har brug for en der kan kæmpe hans dueller, da hans temperament ellers let kunne få overtaget, hvilket er uønsket...

Vagt- kaptajnen havde ikke rigtigt mulighed for at løfte opgaven, da han er soldat og ikke duellant...

Fægte-mesteren er ret gammel, har en del minusser, men er ellers lovlydig, og ikke interesseret i hverken intriger eller den slags... Specielt ikke gift-mord ;-)

64gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Man 27 Dec 2010 - 22:40

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Nu må den fægtemester komme ind i kampen. Rovmord og giftmord og hvad vi ellers kan komme på i flæng. Ikke så meget tuderi på sidelinien!

65gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Man 27 Dec 2010 - 23:20

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg siger ikke det er en dårlig idé... Jeg er bare ikke god til det... ;-)

66gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Tirs 28 Dec 2010 - 0:15

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Vil godt lige understrege at jeg ikke er underworlder par tout.

Der findes ikke point til at kunne være Krølles rådgiver indenfor Hof, giftmorder, nærkampsmester samt underworlder.

Hvad angår at holde folk ude af ballade, så nej, der kommer vi nok ikke til at clashe, da mesteren nok næppe kan slæbe sit sværd ind i hoffet.

Har lidt et ambivalent 'feel' omkring at der er flere weaponmasters i gruppen, synes det bliver en smule pseudo.
Ikke et surt opstød overhovedet, og skal ikke forståes som om jeg er pige-sur, men lurer på at klippe min WM så og finde på et andet show.

/J

67gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Tirs 28 Dec 2010 - 11:05

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Kender godt fornemmelsen...

En adelsmand burde have rådgivere for hver af de felter... 150 pts er knap nok nok til at virke kompetent indenfor et felt eller to, mere end det, så bliver det klemt...

Selvfølgelig er jeg ikke ham der trækker noget som helst indenfor slottets mure, men når der aftales at duelleres om en sag, så afleverer jeg pænt modstanderens værdighed og mandighed i en lille pakke på dørtrinnet, pakket ind i hans blodige hud...

Weapon masters er jo fantasy (på en måde i hvert fald)...

Min karakter har ikke WM for at blive god til at slås, så meget som for at legitimere at han er så satans god til det... Det er ikke skaden der er afgørende, i hvert fald...

---

En anden, helt seperat tanke er denne: Hvad får os til at følge Rass/Krølle?? Hvis det ikke er Advantages/disadvantages, så må det være frit valg...
Hvis det er frit valg, er det også muligt at vælge dem fra??
Hvis Bimse og Janus beslutter sig for at tage nordpå, og slås med de fremmede, hvad sker der så?
-Farvel Bimse og Janus, eller splittet gruppe?? (jeg gætter på model 1, da det jo trods alt er et court-intrigue spil...)

Jeg tænker bare, at advantages såsom Patron, Allies, Contacts og den slags måske bruges for lidt spillerne imellem... Hvis Razz eller Krølle opfører sig som pik-narre-hatte-hoveder, og jeg ikke gider længere, så er der intet på mit skema der siger at jeg ikke bare går... Der er ingen ulemper ved det!! Burde der ikke være det??

- Jeg tænker måske på en Companion Template, som inkluderer de der trælse ting som status, duty, allies, Patron og den slags, delvist udenfor vores karakteres 150 points... Om den så går i nul, eller om det bliver et meta-trait som vi skal smide lidt points efter, det er mig sådan set ligegyldigt...

Det samme kunne sådan set gælde for de kære adelsmænd... De har en hel borg og familie fuld af voldsforherligende smadre-maskiner, intrigante røvhuller og backstabbing motherfuckers, som på den ene eller anden måde kan/vil/bør komme i spil... Det er unfair at bede dem betale ved kasse et, men der skal da gøres noget for at sætte det i system... Igen: hvis det ikke fremgår af Razz'z/krølles skema at de kan hælde huset Aringil's vrede ud over en modstander, så kan de det lige så godt som jeg (min karakter) kan... Og Huset Aringil's vrede er ikke billig ;-)

Rant over!

68gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Tirs 28 Dec 2010 - 12:15

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hvis der er nogen der insistere på at jeg laver templates for nobles og companions kan jeg godt det, men for mig er det ligeså godt hvis vi bare "ved at der er der".

med hensyn til WM så synes jeg ikke det er pseudo når der er tale om 2 meget specifikke grupper... hvis i begge havde været weaponmaster i alle weaps havde det været pseudo, men nu hvor den ene er i knife og den anden er i broadsword. netop fordi de er så specifikke er det ikke pseudo.

i forhold til det med at hælde vreden ud over nogen, så kan du (hvis du spiller Rass's onkel) ligeså godt hælde den til højre og venstre, dog med lidt mindre skvulp pga din lavede status... men hældning non the less...

note: Tecniquen targeted attack tilføjes en restriction: der kan kun tages lvls op til 1/3 af locationens hit-penalty rundet op.

69gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Tirs 28 Dec 2010 - 12:20

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg er med på at vi bare "ved at de er der", men så vil jeg gerne høre lidt om hvad de er for nogle (fordelene og ulemperne, altså)...

Jeg gider nemlig ikke smide points efter Allies, Patron, Contacts eller den slags, hvis de er underforståede... Og ditto er det fjollet at få points for Duty og den slags, hvis vil allerede har den pr default

70gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Tirs 28 Dec 2010 - 12:37

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

kaster den ud når den er helt færdig... du har egentlig selv været med til at lave den til den kampagne der kuldsejelede pga "men in funny suits" men den skal lige rettes lidt til ifht arvandor

ifht WM kunne janus også strege den og så falde mere over på giften, for der kommer melme nogle giftige nogen, hvis i forstår sådan en lille en, men bare så vi er klare på det: jeg synes ik' det er pseudo med 2 WM's når de er så forskelligt specced som de to er.

71gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Tirs 28 Dec 2010 - 12:42

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Sådan som jeg ser det, så har en adelsmand, i et feudalt pseudo-middelalderligt samfund nogle, eller alle, af de her advantages og disadvantages:

Patron:
- Baseret på hans adelshus' størrelse, magt og indflydelse og deres brug af disse.

Allies:
- Advisors (i dette tilfælde primært PC's, men hans følge kunne da godt komplimenteres med et par stykker som udfylder de huller vi måtte efterlade)

Wealth:
- En hulens masse penge, for at kunne fungere som Patron (in-game) og opretholde levevis.

Contacts:
- bekendte i andre adelshuse, kirken, og ridderlige (og kriminelle) organisationer.

Rank:
- Afpasset efter hans plads i adelshuset, og adelshusets plads blandt andre adelshuse...
(her forvirrer du mig i øvrigt, Helge. titler som Duke, Count og Earl er jo til en vis grad placeret forskelligt i Rank-hierakiet, hvilket gør det svært at finde på titler til underhus-lords... En mere konsekvent navngivning ville lette forståelsen, og gøre det muligt at smide om sig med fede ord som "Viscount" og "Margrave" til de andre PC's)

Reputation:
- hvis han nu engang har gjort andet end bare at fise den af ved hoffet, eller er pisse-god til at fise den af, så burde det reflekteres i Rep...

Status:
- igen meget afhængigt af om der er andre, ikke rang-mæssige faktorer der spiller ind.

Social Stigma:
- Feared??

Duty:
- Hans loyalitet overfor hans adelshus, i hvilket omfang de gør brug af ham som brik/del af deres magtspil og hvilke opgaver han påtager sig.
- Derudover også en separat duty overfor indbyggerne i hans len, som det er hans adelspligt i et eller andet omfang at beskytte...

Dependents??
- Lidt a la Duty, eller Allies eller også så ved jeg det ikke... Der er jo folk der afhænger af om denne mand gør hvad han skal eller ej...

Code of Honour:
- Ridderligheden, og den korrekte måde at opføre sig på, i et vist omfang.

Enemies:
- De adelshuse der ikke just er ude på at hjælpe, samt de utroligt varierede skurke de kan smide efter den stakkels adelsmand...

Disse ting kan fint komme til at gå op i et pænt rundt nul, og så kan det være at karaktererne skal smide points efter de steder hvor de mener at de er mere eller mindre end almindelige adelsfolk...

Som sagt er listen ikke udtømmende, men jeg mener at de allesammen i hvert fald er værd at overveje... Desuden så kan der være nogle jeg mangler...

Det er i min optik mere realistisk at sætte nogle tal på de her ting, så man har noget at gå ud fra. At det så ikke skal gå ud over karakterens 150 pts, det er jeg sådan set ret enig i, men der er jo altså fordele og ulemper ved at være blandt samfundets spidser... (måske burde disse ting bare ikke tælle med blandt de 50 pts som de må tage som ulemper??)

Bare mine tanker...

72gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Tirs 28 Dec 2010 - 12:48

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg overvejede at stille lidt flere kritiske spørgsmål, men må hellere holde mens legen er god ;-)

Jeg glæder mig sgu!

73gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Tirs 28 Dec 2010 - 13:27

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Nåh ja, også Claim to Hospitality...

kom faktisk til at tænke på, at alle "almindelige" mennesker i middelalderen må have haft en 1 points Patron (der var en nominel lord, men han sked dem et stykke...) og en 1 points Duty ( der var en minimal risiko for at de blev værget til en eller anden krig, på et eller andet tidspunkt...)

Just food for thought...

74gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Fre 31 Dec 2010 - 2:10

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg synes vi er nået rimeligt langt, folkens...

Tak for julefrokosten i øvrigt. Det var godt!

Jeg snakkede kort med Janus om at arrangere en dag/aften, hvor vi kunne mødes et eller andet sted allesammen og snakke karakterer...

Det ville være fedt for mig at få afpudset og tilpasset min karakter mere til gruppen, og det er den slags ting der nemmest gøres face-to-face...

Derudover er der garanteret en af jer GURPS-masters der kan tweeke min karakter, så den ikke er helt så fjollet points-wise som den er nu ;-)

75gruppe-dynamik - Page 3 Empty Sv: gruppe-dynamik Fre 31 Dec 2010 - 9:19

Rune

Rune
Founder

Hørt! Hørt!

http://splatcup.goalsoccer.net

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 3 af 4]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum