S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Salamanders Hær

+3
R-kølle
gakkedulla
princelarming
7 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Go down  Besked [Side 3 af 4]

51Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Tors 10 Feb 2011 - 10:10

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hæren er jo ret statisk når den kommer ned, med untagelse af LS's med deres payload af scouts... en librarian kan gøre meget, for footslugging marines med shortranges melta weaps er bare ikke så farlige, hvis de ikke stunner i tur 1...

52Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Tors 10 Feb 2011 - 11:18

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

i Like 'em, men men men jeg tror altså lidt at der er et lille problem, men det er måske fordi jeg spiller elver at jeg synes det. 3 flamers og 2 rockets er det ikke lidt for lidt specialiceret? Jeg synes vi flere gange er blevet enige om at det godt kan betale sig at gøre en unit gode til en ting i stedet for ok til 3? Samme gælder for øvrigt for melta og raketter. Når det er sagt tror jeg det er en god ide du får noget range ind i bussen. selvom det er på bekostning af at være twinlinked.

Meltaer er desuden pisfarlige i en dråppåd - de kommer jo ikke ind før modstanderen har stillet biler på banen - og hvis der er 5 er det næsten sikkert at de parkerer en bil. det er selvfølgelig trist at spille mod en rhino-hær, men med nok held kan du få flamers ned samtidig og så er det ikke så ærgeligt længere.

Desuden må du aldrig høre på gakke når han siger du skal tage melta ud. Det er bare fordi han er så pisbange på sine raiders vegne Smile

53Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Tors 10 Feb 2011 - 12:10

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

problemet er at a) modstanderen vælger bare at stille hele hæren i reserves så der nemlig ikke er nogle biler på banen når podderne kommer og b) der er kun 1 move, nemlig "deepstrike movet" hvis man kan kalde det det. tror du enten bliver nødt til at gå lidt på kompromis med dit droppod show eller også acceptere at de er slow og så tabe de kampe hvor modstanderen outsmarter dem...

alternativt er en redeemer også rimeligt god salamander style og kan give hæren nogen mobilitet efter deployment...

54Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Tors 10 Feb 2011 - 13:02

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg er vild med pådshoweret det må du ikke afskaffe så hellere tabe en kamp en gang imellem. Derudover synes jeg at du langt hen af vejen kan stemme dine meltaer ude. Hvis bimse har første tur og modstanderen holder alt i reserves (hvad jeg ser som den mest ufordelagtige situation for bimse) er der 50-50 for at de kommer rigtigt ind. Det er slet ikke så ringe. Det er heller ikke alle der synes det er fedt at have hele holdet i reserves, selvom det nok godt kan betale sig mod pådderne.

Min mening er at du skal droppe de missiles og satse mere på en combi af plasmagun og multi-melta. Så er der to range 24" der kan skyde mellem biler, hvilket også er hvad din raket kan. og du får et TL skud ud af det stadig. Så er der lige det med rangen, men hvis de kommer lidt frem på banen kan de dække meget af den. De skal selvfølgelig ikke stå helt oppe i masken på modstanderen, med mindre han er på brættet, men de kunne jo står 12-18" inde på bordet. Der dækker de ret meget af det, og så længe deres påds er i live er de sikre på at have cover.

Men det er bare min mening, jeg synes det er synd hvis de stakkels tacsquads skal stå med deres ene raket og suge baller i samtlige slag.

Men ja igen - jeg er ikke sikker på jeg er enig i alle de raketter, men lad mig se det i kamp så kan det være jeg bliver omvendt. De kan jo alligevel ikke tillade sig at stille sig nede på din banehalvdel alle sammen så der kunne lige så godt være nogen der var specialiserede i at slås oppe på min banehalvdel. Det er rakketerne ikke!

Det går for øvrigt op for mig at dine meltadrenge kan få en multimelta til samme penge som de kan få en raket. Nu gider jeg ikke diskutere det længere. Det skal de have. og så skal de stå 18-24" fra modstanderens baglinie og pisse ham af. De multimeltaer er meget bedre til at skyde biler end raketterne fordi de er twinlinked og har ap1. Det er lige før jeg vil sige at dine flammedrenge også skal have multimeltaer men det må du godt selv få lov til at have en mening om også Smile

55Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Tors 10 Feb 2011 - 14:37

andbruu

andbruu
Captain

Bare sådan ind fra h og v.

Hvis du skal have en liby med, og du har point nok (jaja), så er ham der chief libarian tigurius lige det du mangler. For det første må han bruge 3 power per tur. Gate - Vengence - Shield. Desuden (og det er her du skal lytte efter) må du re-rolle alle reserve rolls.

Nu skal du ikke komme med god agumenter om at han er for dyr, og mangler invul saves og alt muligt. Du bliver selvfølgelig nød til at kalde ham Chef Libby Pigurius of the Salamandra, og give ham bomuls farvet ansigt.

56Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Tors 10 Feb 2011 - 16:22

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Anders har en pøjnte!

Skal lige overveje listen igen...

57Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Tors 10 Feb 2011 - 16:30

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Anders har ikke bare en pøjnte - han har faktisk en rigtig god en af slagsen. Men ham der trylleren er chancen for at du kommer på bordet med dine meltadrenge efter der er kommet biler ind lige pludselig oppe på 75% (igen udregnet efter det værst tænkelige for dig). Det er sgu da ikke så ringe.

Lav så den list med den tryller i - det er en ordre! (det har ikke noget at gøre med at jeg er begyndt at spille med runes of warding efter rass gav mig så læsterlige klø til bacon)

58Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Tors 10 Feb 2011 - 16:47

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Runes of Warding piller ikke ved Tigirius/Pikirius's evne til at rerolle reserves... Til gengæld piller de ved små drengebørn!

affraid

Kigger på det, når min influenza har lagt sig...

Tror det kan lade sig gøre, på bekostning af mit ene LS-Squad - dem med Heavy Flamers (dem er jeg også lidt i tvivl om...)

59Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Tors 10 Feb 2011 - 16:48

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Har du nu lagt dig med the Flu?

/J

60Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Tors 10 Feb 2011 - 16:53

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Den piller til gengæld ved hans psi evner - ret meget endda. Det er kun godt at den ikke piller ved hverken psychic hood eller hans evne til at holde drengene tilbage, ellers ville den være lidt for vild ala alle special abilities fejler 50/50.

61Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Søn 20 Feb 2011 - 15:25

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Her er udkastet til Tigurius umiddelbart:

Vulkan He'Stan 190

Chief Librarian Vel'Cona (Tigurius) 230

Sternguard Squad 125
2 Melta + 2 Combimelta 20
Drop Pod + Locator Beacon 45

Sternguard Squad 125
2 flamer + 2 Combiflamer 20
Drop Pod + Locator Beacon 45

Assault Terminator Squad 200
+5 Assault Terminators 200

Tac Squad + 5 marines 170
Melta, Multi-melta 5
Drop Pod + Locator Beacon 45

Tac Squad + 5 marines 170
Melta, Multi-melta 5
Drop Pod + Locator Beacon 45

Scout Squad 75
Combi Melta + Melta Bombs 15
Land Speeder Storm + Multi-melta 65

Det ender dog på 1795 - hvilket ikke er ok...

What to do??

62Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Man 21 Feb 2011 - 13:36

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg ville starte med at tage combimelta og meltabombs fra scotsne og så nøjes med 2 beacons. Så skal du "kun" finde 10 point mere. Det kunne være ved at give dine tacs flamers i stedet for meltaer, selvom meltaer er sejere. Jeg kan godt se at der så pludselig ikke er meget melta tilbage i hæren, men jeg tror jeg ville gøre det sådan.

Alternativt skal du skrotte det ene squads terms, det ville give dig omkring de point et ekstra scoutsquad koster med melta og hele moletjavsen (hvis du tager at par beacons ud også - de mister lidt deres værdi når der kun er 5 terms).

63Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Man 21 Feb 2011 - 13:46

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Endelig kan man som indvending sige at 5 terms kan skydes væk, mens 10 terms er overkill*. Derfor kunne du også overveje at sælge 2-4 terms alt efter hvor mange karakterer der skal løbe rundt sammen med dem. Så får du godt nok stadig kun et squad, men de er til gengæld mere besværlige at gøre noget ved. Hvad du skal bruge de ekstra point på ved jeg ikke, men det er jeg sikker på du nok skal finde ud af Smile


*Because overkill is underrated my friend - som de siger i A-team.

64Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Fre 25 Mar 2011 - 23:28

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Så kom der lidt mere input til en almindelig Salamanders liste, denne gang uden Drop som krav...

Gax kom med følgende udkast:

Vulkan
10 Assault termies
2 x dread (basic)
2 x 10 Tacs med MM, Mg og CM + Rhino
3 Predators m. Autocannon og 2x HB
2 Land Speeders m. MM
2 Attack bikes m. MM

Hvilket giver en helvedes masse Melta og Flamers, plus de tre predators som Support/Suppression fire... Dog er der (kun) 2 troop choices, og det skal jeg lige vænne mig til...

Helge er af en lidt anden opfattelse:

Vulkan.
5 Terminators + bus
2 dreads
2 minimale Tac squads med Lascannon Razorback
resten brugt på Land speeders, angrebscykler og måske en helt fuld bus med Tac's...

Her er mit eget udkast:

Vulkan
10 Assault termies
1 x dread + Pod
5 Melta-Sternguards + Pod
2 x 10 Tacs med MM, Mg og CM + Rhino
5 scouts + Mg + Mb
1 Thunderfire Cannon
Land Raider variant (sandsynligvis almindelig Godhammer)
1 Speeder Storm + MM

Umiddelbart ryger dread'en ned først, lidt fremskudt, indenfor rækkevidde af busser og LR.
Hvis fjenden ikke stiller noget op, er det 5 Sternguards der tager opstilling inde i LR, mens Terminators foot-slogger med He'stan og deres pod dropper solo...

Der kan godt ryge et par Terminators eller fem for at gøre plads til noget mere support ild i form af enten en Thunderfire mere, eller et par MM-speeders eller fire...

65Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Lør 26 Mar 2011 - 9:18

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

lyder spændende!

hvad skal være i den godhammer? hvis du nu skærer assault terms ned til 7 kan de være i en crusader sammen med vulcan og terms i transport er rocker mocker phone!... fee døø!

så er der point til en extra dread i pod... så kunne man lave en art threat-zone med 2 dreads, der kommer ned halvvejs inde på banen 1/3 fra hver side, med assault terms til at true...

ellers synes jeg du skal skrotte den TFC til fordel for noget fast fire support...

jeg synes desuden kathargo bør brændes

66Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Lør 26 Mar 2011 - 12:31

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Tanken er at smide 5 Termies i Godhammer, og lade de resterende foot-slogge med Vulkan He'stan, med mindre der som sagt går noget galt i coin toss, og pladsen er optaget af Sternguards...

Der er ikke Elites-slots til en dread mere, desværre...

MHT TFC: den er herre-fluffet, og cirka lige så hårdtslående som en predator, mens den i de fleste situationer burde være mere solid (3+ cover save og den slags ;-) )
Jeg kan få 2 HF speeders eller 2 MM Attackbikes for samme pris, men de er ret specialiserede, til forskel fra TFC, der kan engage både infantry, light vehicles og til dels bare biler generelt...

67Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Lør 26 Mar 2011 - 13:19

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

er sgu ikke særligt imponeret over den der TFC... jeg synes at en predator uden sponsons med en HK missile til 70 point er et bedre valg...

synes du skal skrue dit spank-master-termie squad ned til 7 og smide dem ind i en crusader og så hapse endnu en storm med HF med...

68Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Lør 26 Mar 2011 - 14:00

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg synes også predillion! - og MED sponsons - Misilet kan også være en god idé, men den vil sgu gerne have de sponsons. De er simpelthen bedre value for the buck synes jeg. Misilet skyder kun 1 gang i spillet og koster 10. Predatoren dør ikke og skyder derfor rigtig meget med de heavy bolters, lude som de er. Specielt hvis den bliver deployet godt.

Godhammer er dårlig... sejt navn, men den er dårlig i forhold til crusaderen, der både har bedre antitank, antihorde og grenades. Den har kortere range, men det skider du på hvis der alligevel er termies i den.
Generelt synes jeg at termies i en raider (og ja det kom fra mig) er en middelmådig plan. Godt nok er de hurtige og farlige, men den skal bare stoppes og så var det det. Jeg spiller selv med 3 i en af mine hær-konfigurationer, men der har de også mere synergi med hinanden. Spiller man med en af dem, kommer man meget hurtigt til at bygge sin strategi op omkring den klods og så vinder man.... ind imellem. Og pludselig er der riiigtig meget der kommer til at afhænge af om dens røg lige virker eller ej.

TFC er sjov, men tag kun 1 med hvis det er - så god er den altså heller ikke.

69Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Lør 26 Mar 2011 - 14:09

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Men foot-slogging terminators er sgu da værre end nogen i bus, eller hvem?

Nægter hunter-killer missiles... De er for dyre for et one-shot weapon.

TFC er ikke det bedste, men mere fluffet end en predator. Derfor er den med...

70Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Lør 26 Mar 2011 - 14:34

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ok get aload of this... predillion x 2 med autocannons, bolters og hunterkiller (selvom du nægter) istedet for thunderfire og de 3 sidste terms. på den måde kan du relativt nemt komme til at give din landraider CRUSADER det coverring fire i form af suppression som den har brug for... samtidig med at du har MERE modstanderen skal skyde...

71Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Lør 26 Mar 2011 - 14:36

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

predillions 13 i front armour gør at den skal have serious dakka, og det trækker det fra resten hæren, i form af lascannons og andet, som kan være en nuissance for raideren... fuck godhammer, selvom det er et sejt navn... så hellere den der flame-futter hvis du synes crusaderen er for noller

72Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Lør 26 Mar 2011 - 16:49

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

har lige siddet og regnet lidt på det, og følgende er mit bedste bud på hvordan sådan en hær du snakker om kan strikkes sammen:

5 assault terms: 200
Vulcan 190
landraider crusader 250
extra armour 15
735

2 predators + bolter sponsons and HK 120
2 bolter sponsons 50
190

2 tac squads + 5 marines 340
2 meltaguns 10
2 multimelta 0
2 combi meltas 20
2 Rhinos 70
440

Sternguards sqaud 125
5 combi meltas 25
Drop pod 35
185

Dreadnought 105
heavy flamer 10
Drop pod 35
150

Space marines scouts 75
combi melta 10
melta bombs 5
Land speeder storm 50
heavy flamer 10
145

total 1750 points

alle point er brugt og der er maxed ud på meltaer og flamers ftw!

73Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Lør 26 Mar 2011 - 17:25

princelarming

princelarming
Barbar Barber

I like it a lot!

Men de der HK's, dem kan det godt være jeg dropper, til fordel for nogen syge dyrebørn... Eller rettere, til fordel for en MM til Land Speeder Storm!

Gax har en pøjnte med LR's, og selvom Predillions trækker en del af den ild der er træls for LR, så er det utopi at tro at de får den store AT-opmærksomhed før den slemme, slemme bus er stoppet permanent... Man kan få 5 Terminators mere, og 65 points i overskud derudover, hvis man går fra bus til at gå selv... 10 Terminators og Vulkan He'stan kan altså dække noget jord, slange sig afsted, og løbe hver tur indtil de er tætte nok på til at slå et eller andet med en usandsynlig masse hamre...

Det er stadigvæk værd at overveje...

74Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Lør 26 Mar 2011 - 17:28

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det kan også være at de der Sternguards skal spec'ces om til at smadre hordes/infantry. Da der er et par andre gunz der kan åbne middelbiler (læs: Transports) nu, og derfor kan det være de skal have flamers til at riste indholdet af de biler.... Også bare en tanke...

Der er i øvrigt noget galt med din udregning med LR + Assault Terminators og Hesten = 250+15+190+200 er ikke lig med 735, men derimod 755

75Salamanders Hær - Page 3 Empty Sv: Salamanders Hær Lør 26 Mar 2011 - 17:30

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Skal der ikke også smides 10 points efter en MM til den LR, hvis altså den bliver i listen??

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 3 af 4]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Lignende emner

-

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum