S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

DW Hær

3 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1DW Hær Empty DW Hær Tirs 18 Jan 2011 - 20:17

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Nu da den nye erata er kommet har jeg jo ikke kunnet holde fingrene fra de blege. Og umiddelbart ser jeg gode muligheder i de tre væsentligste ting der er blevet ændret. Storm shields, cyclones og raiders.

Samtidig har jeg i nogen tid overvejet at forsøge mig med 3 raiders og vil gerne give det en chance, selvom jeg ikke når det til bacon. Først kommer lige en liste jeg sigter på at prøve på sigt:

Belial

Chappy

Command squad, flag med klør, apo med klør, heavy flamer med chainfist, 2 hamre.

squad 1: 2 hamre, 1 cyclone m. PF/SB, 2 med PF/SB

squad 2: 2 hamre, 1 cyclone m. PF/SB, 2 med PF/SB

LRC

LR

LR

1750 point

Finten i denne hær er at den faktisk kan levere en del firepower HVIS den vælger at spille defensivt, i form af de 3 raiders og de 2 cyclone squads. Vælger den derimod at spille mere offensivt er der rides til hele folket. Det er på den måde faktisk en meget fleksibel hær, der giver en rigtig mange muligheder for at vælge forskellige strategier alt efter hvem man spiller mod. Det skulle man ellers ikke tro om så ensformig en hær. Hæren har også mulighed for at krybe i skjul i raiders hvis den spiller mod hære der ikke kan nakke raiders med noget langtrækkende eller hurtigt.

liste 2 (og det bliver nok noget i den retning på Bacon (hvis anders ellers snart får sendt mig nogle hamre så jeg kan male dem Smile))

Belial

Chappy

Command squad, flag med klør, apo med klør, heavy flamer med chainfist, 1 hammer, 1 klo gut

squad 1: 2 hamre, 1 cyclone m. PF/SB, 2 med PF/SB

squad 2: 2 hamre, 1 cyclone m. PF/SB, 2 med PF/SB

Squad 3: 4 hamre, 1 HF/chainfist

LRC

LR

1750 point

Ikke nær så fleksibel en liste da squad 1 og 2 jo er dømt til enten at deepstrike (oooohh no they won't) eller footslogge. Således har denne hær et defensivt og et offensivt segment, der i langt højere grad end den anden gør den til en forudsigelig hær at spille mod. Ikke desto mindre tror jeg det er en udemærket hær, der på trods af dens mangel på fleksibilitet, generelt set er noget mindre sårbar end den anden. Land raiders kan nakkes af lucky shots - det sker ikke for et helt termie squad. De flere bodies giver med andre ord mere staying power. Tropperne kan her IKKE krybe i skjul hvilket betyder at fjendens dakka har mål allerede fra starten af spillet. Denne hær er altså lidt mere svag i sin target denial.

kommentarer og forslag til ændringer modtages modtages med tak

PS: Dreads are out. De giver bare et meget lønnende mål til modstanderens tunge dakka, der ellers må ploinke af terminaternes rustninger. De er simpelthen ikke gode nok efter erata'en tror jeg. Så skulle det være i en foot list med 3 af dem, og det er jeg ikke lige stemt for.

2DW Hær Empty Sv: DW Hær Tirs 18 Jan 2011 - 23:04

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Du bad om feedback, og her er det så:

"flot, Helle!" trophy

3DW Hær Empty Sv: DW Hær Ons 19 Jan 2011 - 9:46

andbruu

andbruu
Captain

I dare you to play vanilla

4DW Hær Empty Sv: DW Hær Ons 19 Jan 2011 - 19:31

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg er jo slet ikke så erfaren en marine spiller som dig Anders, så den store byrde, at spille med et outdated codex vil jeg lade dig løfte Wink

Seriously though.... der er faktisk nogen der spiller 3-raider vanilla, med 3*5 scouts , 3 raiders og 3*5 assault termies. Og så lidt løst - Vulcan for eksempel.

5DW Hær Empty Sv: DW Hær Tors 20 Jan 2011 - 23:54

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg bankede Vulcan og hans spam-patroll idag! woohoo!

6DW Hær Empty Sv: DW Hær Fre 21 Jan 2011 - 0:05

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hvilket et af de to builds brugte du?

7DW Hær Empty Sv: DW Hær Fre 21 Jan 2011 - 0:22

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

liste 2

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum