S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

regeltekniske ?

5 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1regeltekniske ? Empty regeltekniske ? Man 28 Feb 2011 - 14:14

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Hej Drenge

Hvad sker der egentlig når man kan få en upgrade-character uden fearless til en flok drenge der er fearless. Får han så fearless eller får de alle sammen frygtsom?

Hvis de bliver frygtsomme, bruger man så bare den højeste Ld værdi? Det tror jeg nok jeg selv kan svare på men kom bare lige til at tænke på, at det er underligt når upgrade-characteren har mindre i Ld end de andre.

Køllen

2regeltekniske ? Empty Sv: regeltekniske ? Man 28 Feb 2011 - 17:26

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

De bliver ved med at være fearless. Det er i hvert fald mit bedste bud på en fortolkning af reglen om universal special rules og joining.

3regeltekniske ? Empty Sv: regeltekniske ? Tirs 1 Mar 2011 - 14:04

andbruu

andbruu
Captain

De bliver über fearless, hvilket svare til fearless, men bare über.

4regeltekniske ? Empty Sv: regeltekniske ? Tirs 1 Mar 2011 - 14:18

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

er det egentlig en bonus at være fearless hvis man skal kaste psi powers?

5regeltekniske ? Empty Sv: regeltekniske ? Tors 3 Mar 2011 - 10:00

andbruu

andbruu
Captain

Ja der er fordel: Man må sige über, når man ruller sit check

6regeltekniske ? Empty Sv: regeltekniske ? Man 21 Mar 2011 - 16:09

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

fed død med ÜBER.

Det næste spørgsmål er så. Hvis jeg har en Autarch som køber sig en Warp-spider-pack og joiner et unit der kan deepstrike, kan han så deepstrike sammen med dem? Det vil han nemlig gerne.

Men, hvis han ikke må det hvordan skulle han så få lov til det?

Jeg har læst mig frem til at han ikke må infiltrate, og jeg tænker lidt at det her er det samme. Jeg synes bare det er underligt når nu det er deres jump-pack som giver dem mulighed for at teleporte.

what say you - drengene

7regeltekniske ? Empty Sv: regeltekniske ? Tirs 22 Mar 2011 - 16:18

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg fandt det helt selv på side 52. Der står at han gerne må. Han bliver jo jumpinfantri. Så der er go på nye og spændende dukke kombinationer til Vassal Smile

8regeltekniske ? Empty Sv: regeltekniske ? Tirs 22 Mar 2011 - 18:38

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Hey boyz, jeg har lige diskuteret med Aslak om hvorvidt en Penitent bevæger sig efter targets der er tættest på den selv:

1) i lige fugle linje...
2) eller den rute den følger og i såfald kommer tættest på en enemy unit



O <-- 1 marine (tættest på)
_______
[_Rhino_] O <-- min rhino <-- og her står en Marine, som The penitent kommer tættere på, når den bevæger sig højre rundt om Rhinoen

..
-O- <-- min Penitent
^

Det er ikke tegn og gæt......

Vi mente at det nok var målt i lige afstand fra begyndelsen af hver enkelt models move phase.

9regeltekniske ? Empty Sv: regeltekniske ? Tirs 22 Mar 2011 - 20:36

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

er det relevant? de skal rykke mod den tætteste unit, men der står ikke at de skal rykke direkte mod den... bare de ender tættere på den end de var da movement phasen startede og ikke ende længere fra den end den korteste afstand man opnåede i movement phasen... (min egen tolkning)

det er deres skyderegel der er spændende... de skal nemlig dække så mange modeller som muligt, og hvis der er 1 marine der er 2 inches fra den og 3 der er 4 inches fra den, SKAL den skyde på dem der er 4 inches væk, fordi den her dækker flest modeller... på den måde kan du også bruge dine andre squads til at hjælpe med at "kite" dine angringsmaskiner ind i de units du gerne vil have, ved at skyde en masse og på den måde tynde ud i de squads du ikke vil have dem ind i... hvis squaded er tyndt, kan der ikke dækkes så mange modeller med templaten, og så kan den charge det der er længere væk, hvor den kan dække flere modeller... her kommer så et dillema med biler, for en bil er kun en model, så hvis der er en bil du gerne vil charge må der ikke være et andet sted hvor der bare er to modeller inden for flamer range. din modstander kan bruge det imod dig...

10regeltekniske ? Empty Sv: regeltekniske ? Man 25 Apr 2011 - 23:37

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Helge skrev:
når man nu ikke må skyder efter modellers våben og bilers sponsons, hvordan er det så med vinger på f.eks greater deamons, deamon princes etc? jeg spørger fordi jeg har nappet vingerne til nogle gamle 'nid flyvere af bimse, og vil bruge dem til mine raptors, men jeg gider ikke, hvis de lige pludselig blev dobbelt så store når de skal skydes på...

Slettede lige den anden tråd, synes det var fjollet med to ens tråde.

svaret på spørgsmålet er efter min bedste overbevisning at man ikke kan skyde efter vinger. Gider ikke lige slå op i regelbogen, men er ret sikker på at det står helt eksplicit i nærheden af TLS at man ikke kan skyde efter vinger, våben, antenner og deslige.

11regeltekniske ? Empty Sv: regeltekniske ? Tirs 26 Apr 2011 - 8:49

andbruu

andbruu
Captain

Jeg mener at der står ben, krop og hoved kan targets. Så arme tæller ikke... men det kan godt være det var 4th ed.

12regeltekniske ? Empty Sv: regeltekniske ? Tirs 26 Apr 2011 - 10:12

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

NU slog jeg det op for at være helt sikker. Det står på side 16 ca. midt. Du kan targete en model hvis du kan se hoved, arme, ben eller krop. Helt specifikt står der at du ikke kan targete vinger eller hale på modellen (samt desuden at du ikke kan skyde efter hans gun, banner, antenne eller andet ornament)

Så arme er ok, men vinger er ikke

13regeltekniske ? Empty Sv: regeltekniske ? Tirs 26 Apr 2011 - 12:14

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

fedt nok! så er det bare med at få dem klistret på, eller pindet! winged raptors ftw!

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum