S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Tigurius Drop Army

+4
Helge
Janushedemann
Kptbiceps
princelarming
8 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4

Go down  Besked [Side 4 af 4]

76Tigurius Drop Army - Page 4 Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 24 Mar 2011 - 12:45

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Ja, også med assault marines...

Det var to gange gode bank til listen, både mod køllen og Yde...

Tigurius døde i begge kampe i første tur efter han kom på banen. Lidt uheldigt i begge tilfælde, men ikke et godt tegn...

2 stationære troop choices er bare ikke helt nok... Og suppression fra 2 hunter-killer missiles er bare heller ikke godt nok for små 200 points... Så hellere en A\C-dread...

Tilbage til tegnebrættet!

77Tigurius Drop Army - Page 4 Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 24 Mar 2011 - 12:46

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hov... kom lige til at tænke på muligheden i at lave Vel'cona og om til Del'bona og Schel'Lona, altså 2 alm librarians istedet for 1 makka dyr en.... på den måde kan begge dine sternguards få en teleport option... de koster 100 pts, som så efterlader 30 pts til extra lir til dem... hvilket lige passer med en combimelta til hver... det tror jeg kunne lave en hel del om i dit show!

78Tigurius Drop Army - Page 4 Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 24 Mar 2011 - 12:55

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Men så mister han muligheden for at rerolle sine reserves rul, hvilket var hele årsagen til at tage tigurius (eller hvad han hedder) med i første omgang.

Jeg kan heller ikke afvise at jeg måske synes godt om termintare, selvom de måske er dyre. Man kunne overveje om den dread er så vigtig og om man ikke skulle have termies med i stedet. Ved godt at man kommer ned på 4 påds igen, men termies har altså bare noget staying power som mange af de andre enheder ikke har.

79Tigurius Drop Army - Page 4 Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 24 Mar 2011 - 19:14

Mikkel BV


Gnom Svinehyrde

hmm hvis det var mig tror jeg mit sats ville være assult mariens så har du ganske vist kun 2 pods der skal på i første tur og dem kan du sku ikke rigtig gemme for eldars og så er det jo klart du for daller men alligevel tror jeg der er noget spads i de spil hvor de dropper ned og gunner infantariet væk hvorefter assultet sweeper ind i tur 2 eller 3

80Tigurius Drop Army - Page 4 Empty Sv: Tigurius Drop Army Tors 24 Mar 2011 - 23:14

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Så er jeg gået i baglås...

De der Assault Marines var ikke de værste at have med, men det var den der Ironclad til gengæld...
Den byttes nok for en AC/HF dread, og så går resten af de points til at oppe Assault squad'et...

81Tigurius Drop Army - Page 4 Empty Sv: Tigurius Drop Army Fre 25 Mar 2011 - 0:24

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg tror dine 10 termies fortjener en tur mere på banen

Hvad med de her?:

vulcan 190

dread-pod-locator 150

dread-pod-locator 150

dread-pod-locator 150

10 terms 400

2 tacpods - 430

4 MM speeders

der er vist lidt håndører tilovers også, men er det ikke udemærket ellers?

82Tigurius Drop Army - Page 4 Empty Sv: Tigurius Drop Army Fre 25 Mar 2011 - 0:38

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Der er fire elite choices i den hær der, desværre... Og jeg har stadigvæk det der trælse problem med ikke at kunne styre mine reserveres... Tror ikke vulkan-manden kan betale sig i en drop-liste... Derfor Tigurius...

Kan være at det bare er en dårlig hær, uanset hvem man har med...
Lidt træls, men ikke specielt urealistisk, faktisk.

Lidt røv, men sådan er det nogen gange med fikse idéer.

83Tigurius Drop Army - Page 4 Empty Sv: Tigurius Drop Army Fre 25 Mar 2011 - 9:36

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Så er det bare ud med en dread og ind med 2 ekstra speedos

84Tigurius Drop Army - Page 4 Empty Sv: Tigurius Drop Army Fre 25 Mar 2011 - 10:22

andbruu

andbruu
Captain

Nu da jeg har læst den lange, tynde tråd, må jeg også gerne skrive noget:
Har du set på om det kan betale sig at bruge Bloodangels codexet, istedet for vanilla.
Uden selv at kunne huske det hele, så:
Decent of Angels, meget bedre deep strike.
Scoring Assault Marines med dobbelt op på special weapons.

Du kan hverken få vulkan eller tigi
Du kan ikke få ironclad, men der er MANGE andre slags dreads til BA.
Hammer-naters er lidt mere pricy

85Tigurius Drop Army - Page 4 Empty Sv: Tigurius Drop Army Fre 25 Mar 2011 - 11:53

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg tror anders har fat i den lange ende her. Det kan godt være din hær bliver mere emo, men jeg tror den kommer til at være sjovere at spille.

Jeg tænker noget i retning af
1 libby med jumppack (ham ved jeg ikke lige så meget om)
3 squads assaultmarines (10 mand med 2 flamers)
2 squads sterns med 5 melta i påds med beacons
1 furioso med talons i påd med beacon
2 dreads med AC/SB i påds med beacons

det er ca 1615 point, hvis jeg ikke har glemt alt for meget. Det ved jeg ikke om det var en vej at gå måske. Det kræver selvfølgelig en hel del flere assaultmarines end den hær du har nu. Til gengæld får du dine fem påds og du får mobile troops.

Hvad de sidste 135 point skal gå til må du ikke spørge mig om, men det er der sikkert nogle andre der har gode ideer til.

86Tigurius Drop Army - Page 4 Empty Sv: Tigurius Drop Army Fre 25 Mar 2011 - 13:02

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hvor vigtigt er det at det skal være en drop tema hær? trænger du ikke bare til snart at få et par outstanding victories? mit klare forslag er at lave et solidt biuld uden drop tema, få en føling med noget synergi, spil lidt og så kan du vende tilbage til din tema hær...

det er ærgeligt hvis du bliver ved med at løbe hovedet mod en mur igen og igen, for så til sidst at boykotte det helt...

87Tigurius Drop Army - Page 4 Empty Sv: Tigurius Drop Army Fre 25 Mar 2011 - 13:40

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Tja... Begge idéer tiltaler mig lidt, men der er også trælse ting ved begge dele...

MHT: Blood Angels Dex:

Ja, det bliver lige pludseligt meget "nemmere" at spille en drop hær... Assault squads er troops, og kan få Drop Pods og beholde "Descent of Angels" reglen så de må rerolle reserves, og scatter en terning mindre (desværre må de kun rerolle failed reserves rolls, hvilket ikke helt tjener mit formål)

2-3 Troop Choices med en Sanguinary Priest i hvert squad, der DS'er og hugger noget terræn/et objective, er lige pludseligt noget det kræver en indsats at ryste af igen... 3+ armour, 4+ cover og FNP...

Men det kommer til at koste BOKSEN!! Kan selvfølgelig kalde dem "Green Angels", "Grass Angels" eller noget helt tredje, og mere fjollet ;-) (hvad det så er den kære Sanguinary Priset skulle have i koppen, er så et godt spørgsmål...

MHT: droppe DS-tema:

Tja, så bliver jeg endnu mere "vanilla" end jeg allerede er med overgangen til Tigurius fremfor Vulkan He'Stan... Ikke nødvendigvis noget jeg er glad for.
Ditto de små 1200,- jeg har kastet efter Drop pods lol! Men sådan er det vel en gang imellem...

Kan være det er det der bliver resultatet, men det er også bare en træls udvikling... Ender op med en Death Star, to rhinoes/Razorbacks med troops, et par pods med Sternguards og måske en Master of the Forge og nogle Heavy Dreads, eller , gud bedre det, nogle predators ;-) Set, gjort og prøvet før...

Alt i alt er jeg lidt desillusioneret over både hæren, dex'et og mine egne evner i kamp ;-)

88Tigurius Drop Army - Page 4 Empty Sv: Tigurius Drop Army Fre 25 Mar 2011 - 13:45

Kptbiceps

Kptbiceps
Gnom Glædespige

Åh altså, det er da helt sørgeligt Sad Har du også spillet mod andet end Eldarene? Du ku jo være "the Bane" af en anden hær...

Men altså, det kræver da også meget øvelse ville jeg sige, at spille en hær der dropper sådan ned midfield...Det er fuldstændigt anderledes end konventionel start ved bordkanten, så mon ikke der er et taktisk/"deployment" issue, som der bare skal gennemtænkes og -tæskes før det bliver godt?

Jeg håber at det ender godt med at du får en løsning der er cool stadigvæk, det er ærgeligt at have kæmpet så længe for at få et fedt koncept til at virke, Du kan jo spille mod søstrene og deres maskiner, så vinder du helt sikkert cheers Jeg kender jo ikke engang alle reglerne endnu Wink

89Tigurius Drop Army - Page 4 Empty Sv: Tigurius Drop Army Fre 25 Mar 2011 - 14:07

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hæ hæ

Jeg er skam også bevidst om at Elvernes flyvende cirkus er en af de bedste hære der er igang lige i øjeblikket, men det er jo en ringe trøst...

Folk kan jo "bare" spoile/spøjle deres egne hære, og lave dem om til H-imba'er-snacks power-houses, hvis de har den slags tendenser...

Derudover så fik jeg også bank af Yde og hans show, som også må siges at være en af de bedre, og mere afprøvede hære...

Det er bare træls at Drop hæren har den massive ulempe den har: at enhver fjende der har bare lidt mobilitet (dvs alle, med de nye fordele ved at køre Mechanized) bare kan vinde coin toss, vælge at give drop hæren 1 tur, og se dem tabe alt deres momentum og mobilitet ned i toilettet... dvs., hver anden kamp negligerer den (ringe) fordel som DS'ing er...
Det er sådan set ligegyldigt om det er Blood Angels eller almindelige Vanilla marines... Andre hære, som ikke bruger DS så meget, er meget mindre følsomme overfor denne situation.

Jeg brokker mig bare, ignorer det, hvis i vil ;-)

90Tigurius Drop Army - Page 4 Empty Sv: Tigurius Drop Army Fre 25 Mar 2011 - 14:09

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Du skal heller ikke glemme at du gav elverne lesterlige tæsk til bacon!

Men desværre tror jeg at du har ret i at der er mange der er ved at have luret at det ikke altid er den bedste løsning at sætte det hele på bordet når nu alt dit kommer ind via deepstrike.

Men sådan en gang green-angels med grønt snask i kopperne er måske ikke den værste vej at gå. Der får du også mulighed for bruge nogle af alle dine dreads og alle dine påds

91Tigurius Drop Army - Page 4 Empty Sv: Tigurius Drop Army Fre 25 Mar 2011 - 14:23

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Tja...

Det kan være det er en mulighed... Skal lige overveje det i hvert fald...

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 4 af 4]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4

Lignende emner

-

» Bimses Drop Show
» Rate my army!

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum