S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

The wonders of the stormraven

2 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1The wonders of the stormraven Empty The wonders of the stormraven Tors 31 Mar 2011 - 9:57

andbruu

andbruu
Captain

Nu er det jo både BA og GK der kan få stormravens.

Da jeg ikke er emo, vil jeg starte med GK udgaven, som koster 205 point

ASSAULT VEHICLE
Det som jeg først og fremmest betragter SR som, er som et hurtigt assault vehicle. Dog kan den stadig kun flytte sig 12", i den runde den vil læsse folk af. Den har ikke frag assault launchers, så folket må selv have deres frag grenades med (det har GK terminators).
Da dens primære rolle er som Assault Vehicle, er det nok smart at sammenligne den lidt med LRs.

HOLDBARHED
Med 12 i armour skal man ikke bekymre sig om de letteste våben, men samtidig har de fleste hære en del autocannons og/eller missiler til at skyde den ned. Selv om melta våben er gode mod den (ap1) får de ikke en extra terning til at penetrate. Derfor er den cirka lige så holdbar mod melta, som en LR.
Når den flyver over 12" har den også et 4+ cover save, som nok er dens bedste forsvar. Det betyder så også at den får på munden af hydra, da de ignorere det cover save. En hydra har cirka 33 procent chance for at ødelægge en SR der har fløjet hurtigt.
Hvis man vil skrue op for holdbarheden, kan man smide en GK Libarian i SR, og lade ham kaste Scrouding. Så har den +1 til cover saves, lige som alle andre enheder inden for 6". Libby koster dog minimum 155 med scrouding.
PS: hver gang jeg har spillet med SR, er de døde inden kampen er slut, men hvad kan man forvente af en syg bil, der stiller sig lige foran fjenden.

PSY-PILOT
GK er all about psykic powers. Alle deres biler, inklusiv SR har en power der hedder fortitude, som de kaster på Ld 10. Den fjerner alle shaken og stunned resultater. Det betyder at man kan spare sine 15 point til extra armour, og måske får lov at skyde lidt mere.

PotMS
Da SR jo er en flyvende (men tynd) LR, har den selvf PotMS. Det betyder at den altid kan skyde et ekstra våben, også selv om den har bevæget sig 24" (og derfor har cover).

LYS
Køb altid lys (1 point) til din SR. 1/3 af kampene er der mørkt i første tur, men med en SR der må rykke 24" og stadig skyde et våben (pga PotMS) kan man altid få lyst et vigtigt må op.

ANTI-TANK
Jeg mener at SR altid skal have sin TL multi-melta (istedet for TLHB eller Typhoon missile launcher). Det giver den et rimeligt AT show, som kan åbne den bil som indeholder det man gerne vil charge. Det er self ikke sikkert at den åbner noget som helst med kun et skud, men når den nu kan rykke 24" og stadig skyde, så er det sku iorden. Det betyder at man har 36" farlige tommer med sin TLMM.
Desuden kan SR også få en TL AssCan (den er jo en LR), som også er ok mod transports. Den kan også altid bruges sammen med MM, i den runde hvor man vil charge ud af SR.

MISSILES
SR har 4 one-shot psy-missiles. De har S4 AP5 blast, og psykers der bliver ramt suffer perils. Ikke et kæmpe godt show, og det er ikke i alle kampe jeg har brugt dem (og det har aldrig gjort noget vigtigt).

BA
Deres udgave er 5 point billigere, men de mangler jo også PSY-PILOT. Til gengæld er deres missiler S8 AP1, hvilket bare er mega meget bedre. Den skal sku nok få åbnet det transport der skal charges.

ERFARING
Selv om jeg har fået skudt mine SR ned i alle spil (3 tror jeg nok), så er de dejlige at have med. God mobilitet, og ordenlig reach på melta. Med et sygt nærkampssquad inden i (Death Cult Assassins), kan den løse mange opgaver. Jeg frygter dog den dag jeg skal op imod et par hydra, og krølles 3 riflemen dreadnoughts fik også hurtigt skudt mine to SR ned.

PRIS
Jeg vil tro at prisen på omkring 200 point er ok. I sig selv er den slet ikke garenteret at tjene sig selv ind, men som transport optimere den andre enheder. Lige som Vendattaen få den nok aldrig alm cover save, men oftest kan den jo flyve sig til det. Den har ikke scout som sine IG modparter, men så har den jo PotMS.
Jeg ville nok hellere have en vendatta med et melta squad, men da jeg ikke kan få det, må jeg jo tage SR, og det er jeg glad for.
NB: Prisen for BA er at den koster et heavy slot, som de nogen gange gerne ville bruge til noget andet (rifleman dreads), men for GK er den et ud af to fast choices, så derfor kan man nok altid få plads til minimum en. I min Radical army, er den det eneste fast attack choice der giver (fluff) mening, så der er jo bare fjong.

HVAD SYNTES I ANDRE
Nogen af jer har spillet mod den, og har haft en mulighed for selv at gøære jer nogen erfaring. Det skal jo ikke stoppe andre for at lukke op for posen (har det nogensinde gjort det), da jeg gerne vil høre om jeg har glemt noget.

2The wonders of the stormraven Empty Sv: The wonders of the stormraven Tors 31 Mar 2011 - 10:17

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Nu har jeg jo stået på den anden side af bordet i forhold til sådan en. Jeg synes dine betragtninger er utroligt gode. Især det med at der langt oftere bliver plads til den i en GK hær. Som modstander synes jeg den virker utroligt god til at tiltrække sig ild. Det er svært at lade være med at skyde efter den, netop fordi den har så lang range og er transport.

Jeg synes det er rigtigt at den koster 200 point. Den er temmeligt dygtig og vendettaen må man aldrig sammenligne med, den er bare for billig. Sammenligner man til gengæld med elvernes biler som ikke er assault vehicles, som måske er lidt bedre til at overleve, men til gengæld ikke kan komme op på den firepower en SR har så koster de mellem 100 og 150 point for en waveserpent og mellem 120 og 200 for en falcon alt efter våben og hemmelige elvertricks man kommer på dem.

Jeg synes klar at dine ravens gjorde det godt i den sidste kamp, også selvom de faldt en lille smule ned

Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum