S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Powerarmourhær

+2
princelarming
R-kølle
6 deltagere

Gå til side : 1, 2  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 2]

1Powerarmourhær Empty Powerarmourhær Tors 21 Apr 2011 - 10:44

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Hej Drengene

Det lader til at der er en hel del der er ved at starte nye hære op. Den bølge vil jeg da bare helt vildt gerne med på. Jeg har i nogen tid puslet med tanken om at skulle have en powerarmourhær, men ved ikke hvilken jeg skal vælge. Er der nogen der har et godt forslag, hvor jeg får en hær som der ikke er alt for mange af jer andre der spiller. Jeg kan ikke lige helt overskue, hvad alle har af planer nemlig og ville gerne have dem lidt for mig selv, lidt ligesom elverne Smile

2Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Tors 21 Apr 2011 - 11:12

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Der er mange der snakker om nye hære i disse dage... For mit vedkommende er det dog mest pral og planer, fremfor noget der rent faktisk kommer til at ske...

Jeg vil sige at BA endnu ikke er spillet, og derfor et godt bud på en powerarmour-hær som du ikke får så meget konkurrence om... Dog er ingen hær sikker affraid

3Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Tors 21 Apr 2011 - 11:58

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

men de er bare så røde og emo. Det kan nu godt være det er den vej jeg skal gå, Der får man også fast transports, det er måske ikke den dårligste ide du har fået længe.

4Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Fre 22 Apr 2011 - 10:30

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

ok, nu har jeg gjort som bimse sagde jeg skulle, omend jeg blev lidt handicappet af at nogen pillede codex ned fra scribd så jeg ikke længere kunne tjekke priserne. Hvad siger powerarmourspillerne til følgende opstilling, kan det fungere?

HQ.
Libby (Bloodlance, sanguine sword), jumppack 120 pts

'Leet
5 sterns, 2 melta i rhino 170

5 sterns 2 melta i rhino 170

Troop
5 assaultmarines i Razorback 120

5 assaultmarines i Razorback 120

5 assaultmarines i Razorback 120

6 assaultmarines m powerfist 145

Fast
Baal predellion (assaultcannon og heavybolter sponsons) 140

Baal predellion (assaultcannon og heavybolter sponsons) 140

Baal predellion (assaultcannon og heavybolter sponsons) 140

Heavy
Dread (auto, auto) 120

Dread (auto, auto) 120

Dread (auto, auto) 120

i alt 1745 point.

Kan den skyde nok til at forsvare at der nærmest ikke er noget nærkamp i den?

5Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Fre 22 Apr 2011 - 12:19

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg tror det ikke. desværre. den ser ellers sej ud, men det er ret vigtigt at huske at når noget kommer i CC stopper det med at skyde. ikke at jeg ikke tror du ved det, men jeg glemmer det selv ind i mellem. de units (dine dreads) er slet slet ikke farlige i CC og er lette at locke. jeg kunne tænke mig at du med held kunne bytte en af dem ud med en standart udgave (minigun+crusher) for at give dem en chance for at kunne fri igen fra træls CC. personligt er jeg ikke tilhænger af 5 mands squads, men det er nok mest en smagssag. ellers er der ikke så meget at sige, end det er en extremt dyrt built du har valgt, da du er gået efter billige units, der koster kassen som dukker...

btw dine razors er LC+TL PG, right?

6Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Fre 22 Apr 2011 - 13:52

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Razors er med HB, ellers er der ikke råd til dem. Det var tanken at der skulle være anti transport nok i de 3 riflemen og til dels i de 3 Baal predillions.

Du har desværre ret i at det er et meget meget dyrt build, jeg kiggede lidt på wayland, og det kommer da vist i hvert fald til at koste mig 3k, hvis jeg skal prøve med en sådan hær. Det kan godt være jeg bliver nødt til at gentænke projektet lidt, jeg har bar forelsket mig i de rifledreads så dem bliver der sgu nok ikke pillet så meget ved. Det kan til gengæld være der skal være nogle hårde CC gutter til at tage sig af de ting der kunne finde på at true dem i nærkamp. En enkelt furioso med talons kunne jo gøre underværker hvis den står i midten af sådan tre. Så brude de være rimeligt sikre Smile

Hvis jeg skal have razorbacks, skal jeg jo desuden have 5 mands squads, men det kan være jeg skal spekulere lidt mere over det. Har heller ikke helt forliget mig med tanken om at skulle spille røde engle endnu og lejer stadig med tanken om at lave en DA hær uden termies eller cykler. Så er der lynhurtigt 3500 point når gakke og jeg skal spille sammen jo.

Anyways. Jeg tror desværre at du har ret, jeg er nok nødt til at finde på et andet build, hvis jeg skal få det til at fungere, både som hær og som noget jeg kan købe.

7Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Lør 23 Apr 2011 - 14:26

andbruu

andbruu
Captain

Du skal ikke være bange for at dine rifle dreads kommer i CC hvis du ikke vil det. Hurtigt CC er ofte for dyrt til at "lukke" for en dread, og med 48" range kan du jo bare stå tilbage. Modstanderen bruger hurtigt 120 point hvis han skal lukke for dem i CC... de bliver dku nok skudt inden.

8Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Man 25 Apr 2011 - 17:01

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Du skal ud med hoppedrengene og libbyens jump pack og så skrue op for las plas på razors. De hoppere er alligevel ikke gode i nærkamp når de ikke har præst og ekstra mænd. så får du nok en del point tilovers også faktisk. Jeg er med Anders på den med dreads. Det at de kan lockes er ofte en større fordel for dig end en ulempe.

Jeg tror listen er rigtig god ellers. De sterns er dog lidt sære imo. Hvorfor kun 2 meltaer? Pump it up!

Helge har dog ret i at den bliver pebret at købe - men hey - det var DE også

9Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Man 25 Apr 2011 - 17:35

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

ok ok ok i får ret mht hoppedrengene. Der er for tyndt. Jeg har nu kigget lidt i codex efter jeg fandt det igen. Det viser sig at baal's er ednu dyrere. De koster 145 stykket i den opsætning der. desuden er det gået op for mig at hoppedrengene må tage LAND RAIDERS som transports Smile og at man kan tage en reclusiarc med i stedet for en libby. Jeg er med andre ord blevet sat lidt tilbage på tegnebrættet og tænker lidt videre.

Det største problem ved at skulle spille emo-drengene er at de skal males røde. Det ved jeg altså ikke om jeg bliver rigtig god til nogensinde.

Men hvorom alting er. Jeg tror jeg har fundet en måde, hvor hæren nærmest kan blive dyrere at købe, men til gengæld måske kan fungere bedre.

HQ
1 Reclusiarch m combi-flamer 140

Troop
10 assault marines (2 flamers, powerfist) 225
1 LR Crusader (multi-melta, Extra armour) 240

5 Assault marines (100)
1 Razorback (las plas) 55

5 Assault marines (100)
1 Razorback (las plas) 55

Fast
Baal Predillion (HB sponsons) 145

Baal Predillion (HB sponsons) 145

3 Attack bikes (multimelta) 150

Heavy
Dread (Auto, Auto) 120

Dread (Auto, Auto) 120

Dread (Auto, Auto) 120

I Alt 1715

Så der er lidt at løbe på endnu men jeg kunne ikke lige finde ud af hvor jeg skulle putte de 35 point hen. Evt noget med nogle powerweaps til mine sergeants eller extra armour til mine transports?

10Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Man 25 Apr 2011 - 22:18

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

kan godt lige at du har givet razors plas-las combo, så de får lidt mere ret i sig selv!

ellers ser det sgu fint ud!

er det måske noget vi kan løbe ind i til Ugga ?

11Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Man 25 Apr 2011 - 22:36

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Kun hvis der er folk der alligevel har modellerne med. Jeg har ikke lige penge til dem endnu. Men det betyder jo ikke at man ikke kan drømme og begynde at overveje, hvordan det skal se ud.

Er dog lidt i tvivl om hvorvidt der skal være den LR med. Det den er aller bedst til lige nu tror jeg nemlig er at være mål for fjendens melta. På den anden side kommer der jo også de kampe hvor folk har glemt at tage rigeligt med melta med, og man derfor får lov til at ræse rundt i slæden det meste af kampen. Jeg har vist for øvrigt fundet på hvad jeg skal bruge pointene på. Jeg skal da have en præst med så det der assaultsquad kan få feel no pain og furious charge. Det tror jeg bliver rigtig godt til dem. Så kan de godt være reclusiarchen skal undvære sin combi-flamer - men det får være.

På wayland står hæren for øvrigt til omkring £ 320, så der skal lige spares lidt sammen først, desværre. Jeg har vist endda glemt at regne ekstra backpacks til marinerne da de jo har jump-packs i pakken

12Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Man 25 Apr 2011 - 23:08

princelarming

princelarming
Barbar Barber

De har begge dele med...

Min Iron Warriors hær står kun i cirka 220£, så det er mere realistisk ;-)

13Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Man 25 Apr 2011 - 23:39

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

yay så sparede jeg lige £ 20 der. Det er ikke den værste overraskelse man kan få. Men ja, det er nok desværre lidt et projekt der kommer til at tage noget tid at få råd til.

14Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Tirs 26 Apr 2011 - 0:10

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det er altid sjovt at købe nye ting..

/J

15Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Tirs 26 Apr 2011 - 8:20

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Shit guys! - Janus er farlig som en SULE!

16Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Tirs 26 Apr 2011 - 8:47

andbruu

andbruu
Captain

Ellers har jeg de første 50 backpacks

17Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Tirs 26 Apr 2011 - 10:16

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ja Dullaen, men du bliver jo ikke skræmt, du som er standhaftig som en Lom!

J

18Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Tirs 26 Apr 2011 - 10:29

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg tror man skulle have været der. Det giver ikke rigtig mening det i snakker om

19Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Tors 28 Apr 2011 - 13:28

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Så nu gik den sgu ikke længere. En del af jer ved det allerede, men nu er det altså sket. Jeg er begyndt på min powerarmourhær. I første omgang har jeg købt en razorback og 5 jumpmarines. Jeg har tænkt mig at magnetisere deres rygsække så man kan vælge om, hvis jeg en dag finder ud af at de skulle have haft mindre transport og mere jumppack.

Hvorom alting er, jeg tror måske også at jeg med alle de input jeg har fået snart har en ide om hvor det er hæren er ved at bygge sig hen. I får lige et billede af 1750 point der er klar til at prøve et spil eller 2 i vassal hvis der er andre der er det Smile

Powerarmourhær BA-liste

Der er lidt af hvert, og det er mit håb at der faktisk er nok firepower til at tage sig af transports og med 2 meltasquads synes jeg også jeg er godt kørende mod dødsstjerner. Det er selvfølgelig meningen at baal predellions og dreads er dem er skal tage sig af hvad der kommer ud af transports.

20Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Tors 28 Apr 2011 - 15:23

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Den er sgu da flot, Kølle...

Smider du også listen herind, eller skal vi kritisere hvordan figurerne er opstillet?? ;-)

21Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Tors 28 Apr 2011 - 15:55

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Hold da op du kan da se hvad de har Smile

anyways listen man kan stille op mod er:

HQ
Librarian (2 psy powers - aner ikke hvilke endnu)

Honorguard (4 melta)
Razorback (las plas)

Troop
4x
Assault-squad
Razorback (las plas)

Fast
2x
Baal Predillion (HB sponsons)

3 x Attack Bike (MM)

Heavy
3x
Dreadnought (DCCW og Assaultcannon)

22Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Tors 28 Apr 2011 - 16:02

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hvad kan det der Honour guard squad??

hvorfor ingen små hyggelige gunz til dine små assault squads??

Hvorfor ingen Sanguinary Priests??

23Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Tors 28 Apr 2011 - 16:06

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

færre præster pga mindre cc. Honorguarden kan åbne en LR eller tilsvarende hvis der skulle komme noget sådant at skyde efter. Det er det billigste bedste meltasquad jeg kan få.

Assaultdrengene skal blive inde i bilerne indtil alt andet fejler. Derfor færre sjove guns, hvis det både skal være plads til guns og præster skal der ryge mindst en dread - og det tror jeg sgu helt ærligt ikke kan betale sig.

Så kan man sige at jeg måske skulle overveje de der baal predillions, men jeg har allerede givet køb på rifleman-dreadsne så nu går det sgu ikke længere granberg!

24Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Tors 28 Apr 2011 - 16:43

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg ELSKER at du har strøget dine rifle-pifle-man dreads!

det ser sgu dejligt ud!

25Powerarmourhær Empty Sv: Powerarmourhær Tors 28 Apr 2011 - 17:58

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Må man spørge om HVORFOR du har strøget rifleman dreadsene? - er det fordi de er cheesy? (det er nemmelig et godt argument, hvis man er på den vogn). Hvis det er fordi du tror de andre kommer til at gøre det bedre tror jeg du tager fejl. Men det er bare min holdning.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 2]

Gå til side : 1, 2  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum