S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Opråb til Taramane

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Opråb til Taramane Empty Opråb til Taramane Tirs 7 Jun 2011 - 11:22

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Her er det originale brev, som Lady Diessa Taramane Haddan Aringil sendte til alle adelige i Taramane:

"Børn af Taramane!

Jeg er blot en kvinde.
Jeg har ikke øje for de store politiske spil og rænker, men jeg kan se, når noble herrer taler med honningtunger til kongen, samtidig med at de holder dolken klar til at tage hans liv!

Jeg er blot en kvinde.
Jeg kender intet til rigets sikkerhed, men jeg ved, når fjendernes hære opmarcheres langs rigets grænser, og fordums tiders fordreven kongers forvitrede æt fører faner for fremmede krigsfolk!

Jeg er blot en kvinde.
Jeg ved intet om at lede et hertugdømme, men jeg kan mærke i mit blod, hvorledes Taramanes noble hus er splittet og svagt, i det øjeblik hvor kongen, riget og guderne selv har brug for at det er stærkt!

Jeg er blot en kvinde.
Men lad mig sige dette: Lad ikke kongen stå alene, lad ikke landet falde til fjenden, og lad ikke Taramanes navn gå over i historien som dem, der lod svagere sjæle tage større bytte!
Lad drikkehornet og de gyldne fade stå, sadl jeres gangere, tag jeres våben og drag i felten, så i kan sige i sandhed, at i ikke lod stå til.

For kongen! For landet! For Taramane!"

Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Lignende emner

-

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum