S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

forslag, ændringer, evalueringer, tanker og så videre...

2 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

her kommer altså lige en tråd, der giver mulighed for løbende at smide jeres tanker om kampagnen ind. der er plads til det hele, men min umiddelbare tanke med det var at kunne opkvalificere den næste kampagne, så den om muligt bliver endnu bedre.

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

- at der rulles en art "Environmental Conditions", som, tyvstjålet fra BB, kunne være noget i retning af:

2d6: effect:
2 The Long Night: roll d6: on 1-3 the first turn is fought using the nightfigting rules, on 4-6 the 5, and all subsequent turns are fought using those same rules.
3 Warp Storms: All skimmers count as moving in dangerous terrain if they move all out, psykers roll 3d and use the 2 highest dice when casting a power and all reserve rolls suffer a -1 penalty.
4 The Rains: all vehicles count as moving through dangerous terrain whenever they are not moving on terrain that qualifies as road. all vehicles gain the repair rule.
osv.

ideen er at skabe nogle omstændigheder hvor folk skal tænke på deres codex/hær i et nyt lys, og "adapte" til de ulemper der forefindes. kunne skabe spændende dynamik og nogle lidt mere anderledes kampe... der skal selvfølgelig også være en del (feks 5-9) med no significant effect...

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

furthermore:

spaceports giver access til på 4+ at have et airstrike som kommer som reserves, og er enten er en twinlinked autocannon (2 skud, S7 AP4), som rammer vehicles i sidearmour, et battlecannonskud (ordnance, S8, AP3) eller et hellfire skud (large blast, S5, AP4, ignores cover)

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Hvis vi skal lave weather conditions synes jeg det skal være mindst lige så sjældent som i BB at de kommer i spil. Altså at det kun er dårligt vejr på 2, 3, 11 og 12.

Jeg er ikke sikker på at det vil gøre noget godt for spillet at alle mine skimmers kører i dangerous terrain. Mine transports koster 100 pts stykket og hvis de bliver nerfed på den her måde er der sgu ikke meget ved at være elver.

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

det er bare eksempler, men hvis nr 4, kun gælder "ground" vehicles, så bliver det vel evened up...

men det er tanker og der skal selvfølgelig være en eller anden form for balance i det...

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

og umiddelbart ville jeg da bare mene at "vejr", eller hvad vi nu vælger at kalde det, bare gir flavour til spillet og kan bruges, især fluffwise, til battlereport og til at få anderledes spil og på banen. er uenig i at "vejret" skal ligeså sjældent som i BB (eller sjældnere) da det ikke på samme måde har samme direkte indflydelse på spillet som sådan...

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Der er den væsentlige forskel fra groundvehichles til skimmers, at skimmers dør når de falder til jorden. Derudover koster en rhino kun 35 point og en chimera kun 55. Det er altså en væsentligt mindre del af din hær der kører fast i muderet end der falder ned fra himlen

Og vejret kommer da til at have store spilmæssige konsekvenser ogs større end i bb i mange tilfælde. Det er da ikke spor fedt at spille en shooty hær i 3 runders mørke. Især ikke hvis man ikke har nogle lygter med

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

nej præcis. derfor skal du bygge en hær som ikke er shooty, og huske lygter, hvis der er rullet mega meget mørke i den spil-periode, og hvis du ender med at skulle skyde en hel masse i de sidste 3 ture med mørke, så har du enten vundet på forhånd, eller spiller mod en der er nos!, for ellers er det hand-to-hand der hersker i de sidste runder, typisk...

der skal jo ikke rulles for hvert spil, men en gang per session, altså en gang om måneden. men i dit exempel er der da taget højde for at skimmerne kan undgå deres ulempe ved ikke at flyve langt, mens bilerne kun kan undgå det ved at køre på vej?

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

opdagede i spillet mod bimse igår, at det er lidt mærkeligt at der er 2 forskellige måder de forskellige enhancements kommer til udtryk på i spillet. der er nogen (manufactorum og power station) der bare altid giver deres bonus, og en (command bastion) der bonus på et 50-50 rul. jeg foreslår at vi i næste omgang laver command bastions om til at give deres bonus altid, ligesom de 2 andre. alternativt kan de andre laves om, så deres ability kun virker på 4+ også, hvilket jeg måske er mere til...

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

et niende forslag til ændringer er at en spiller der ikke har fået spillet en kamp i en runde, automatisk kommer til at tabe en "Moral Victory" til den spiller der har spillet flest kampe! hvis der er to spillere der begge har spillet flest kampe rulles der hvis der kun er 1 spiller, og hvis der er 2+ fordeles de mellem de to spillere.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum