S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Debat om pladsen på Obnox

+6
gakkedulla
R-kølle
rass
Helge
princelarming
Janushedemann
10 deltagere

Gå til side : 1, 2  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 2]

1Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Man 19 Mar 2012 - 15:15

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Er det en ny og mere rummelig lokation i år ? Eller er vi stucked med en 'lille' løsning som sidste år?

/J

2Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Man 19 Mar 2012 - 15:20

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det er spejderhytten (som nu kaldes service-huset) på Pindstrup Centret, og så har vi vist også det nye (lille) spejderhus, som vi holdt Bæ-con i...

Der burde være nok plads...

3Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Man 19 Mar 2012 - 15:25

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Tjaa det kan helt sikkert diskuteres..

Men tak for svaret.

/J

4Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Man 19 Mar 2012 - 15:48

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Selvfølgelig kan det det! Very Happy

Jeg kan dog ikke erindre at der var nogen pladsmæssige problemer sidste år - eller også var det bare ikke noget folk sagde til mig...
Der var trods alt et stort rum til hammer (+ det løse), et køkken til brætspil og mad og den anden hytte med 2 rum til RP, hvis man ville...

Hvis der er nogen der ligger inde med en anden lokalitet, som de mener er bedre egnet, og til at betale, vil det da være fedt at få det at vide, så vi kan overveje det til næste år...

dermed delvist diskuteret Very Happy

5Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Man 19 Mar 2012 - 19:34

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

oplevede overhovedet ikke pladsproblemer sidste år, snarere tvært-imod. hvad manglede du plads til Janus? og hvormeget? det kan være at vi kan gøre så det ikke sker igen iår...

tror ikke at der kan findes noget, til prisen, der er bedre egnet. Umiddelbart synes jeg faktisk at Spejderhytten + patrulje hytten er temmelig velegnet til obnox i det hele taget.

6Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Tirs 20 Mar 2012 - 9:54

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

@ Helge: Jeg var ikke med sidste år.
Men jeg kender ha hytten ganske udemærket, og synes ikke den er ret stor, heller ikke med en anden hytte som udvidelse.
Grunden til at jeg spørger er den ovennævnte årsag, samt det at jeg hørte flere nævne at de synes der var for lidt plads sidste år.
Men hvis det er et vilkår, så er det jo sådan.

/J

7Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Tirs 20 Mar 2012 - 10:24

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ok.

kan der eventuelt komme nogle navne på de personer der manglede, så vi kan få snakket med dem om hvormeget, til hvad og hvornår de manglede pladsen?

det handler jo om at blive istand til at overkomme de udfordinger der er forbundet med projektet.

8Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Tirs 20 Mar 2012 - 10:35

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Come on Helge,

Kan du selv høre den ?

/J

9Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Tirs 20 Mar 2012 - 11:12

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

come on, Janus...

du kan da ikke bare komme og svine vores show sidste år, et show du ikke deltog i, og dække dig ind under at nogen andre har sagt det til dig.

det er tyndt og nederen.

10Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Tirs 20 Mar 2012 - 11:26

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Kære Helge,

Jeg synes faktisk ikke at mit indlæg har noget som helst at gøre med at 'svine til'.
Tværtimod synes jeg faktisk at det var meget sobert, og faktisk et helt almindeligt konstruktivt spørgsmål.

Nej jeg var ikke med sidste år, men ja jeg kender hytterne udemærket at størrelse og facilitet.
Jeg synes dit spørgsmål om hvem der havde tilkendegivet den selvsamme holdning som jeg smagte meget af at,
du måske slet egentlig ikke tror på det jeg siger.

Jeg har ikke lyst til at sidde og skrive navne ind på folk der på et tidspunkt har tilkendegivet at der måske nok var lidt for lidt plads sidste år, men alligevel havde en rigtig godt con. Det mener jeg ikke er konstruktivt, og ej heller min opgave. Det må folk selv stå for, såfremt de skulle have lyst til dette.

Jeg er da ked af du synes mit indlæg er 'tyndt og nederen'.
Selv synes jeg faktisk mit indlæg var konstruktivt og med til at debattere emnet omkring en lokation.
Hvis du har opfattet det på en anden måde, er det meget beklageligt.

Tilgengæld må jeg så sige, Helge, at jeg synes din måde at håndtere dette her på er utroligt barnligt.

Mvh

Janus



11Debat om pladsen på Obnox Empty Debat om pladsen på Obnox Tirs 20 Mar 2012 - 11:57

princelarming

princelarming
Barbar Barber

@ Janus:

Jeg vil som modsvar sige at jeg synes at din kritik, omend måske velment, både er utidig, hovedløs og anonymiseret til næsten ubrugelighed.

Utidig, fordi den kommer på et tidspunkt, hvor der ikke er noget at bruge den til, med undtagelse af næste års con... Ikke den fedeste start på den nye 'con, at der var bøvl med den forrige (uanset om det var tilfældet eller ej)...

Hovedløs, fordi den øjensynligt ikke tjener noget formål, udover brok - specielt, når der ikke er nogen mulighed for at få den uddybet, så man kan få at vide hvad det var der manglede plads til (hvis det er fordi du ikke ved det, så er det en mere brugbar udmelding end: "Come on Helge, Kan du selv høre den ?"

Anonymiseret - well, den giver jo næsten sig selv, men spiller ind på begge de ovenstående... Deltagerne på Obnox er, for langt størsteparten, så gode venner at det ikke burde være nødvendigt med en anonym feedback-mulighed, og når den så benyttes, tager det i mine øjne troværdighed og brugbarhed fra kritikken...

Hvis vi faktisk mener at der er noget at diskutere, så tyder denne tråd på at dette ikke er det rette sted til at gøre det... Om det er sarkasme/himmelvendte øjne eller bare simpel miskummonikation, det ved jeg ikke... Men noget tyder på at det ikke er det rette sted...

BTW: Jeg flytter denne del af tråden til en separat tråd, så tilmeldings-tråden for årets Obnox ikke bliver blandet ind i denne debat (hvis jeg ellers kan finde ud af det, Rune)

12Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Tirs 20 Mar 2012 - 11:59

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det lykkedes - smart hvad man kan som Redaktør lol!

13Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Tirs 20 Mar 2012 - 12:04

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Nu er jeg simpelthen nød til at sætte foden ned.
Så holder vi.

Jeg spurgte helt og almindeligt pænt hvor arrangementet skulle afholdes henne.
Derefter svarede jeg på de spørgsmål der kom til den post.

At kalde det en utidig og hovedløs gerning synes jeg simpelthen er ikke du kan være bekendt.
Det er fint at komme ud med sine synspunkter, men det her synes jeg minder så utroligt meget om et angreb på min person at jeg faktisk ikke gider beskæfte mig mere med det her overhovedet.

/Janus

14Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Tirs 20 Mar 2012 - 12:09

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Og dermed ser vi igen et eksempel på at debat herinde ikke virker... Accepterer gerne min del af ansvaret for at det ikke virkede, men havde forudset det...

15Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Tirs 20 Mar 2012 - 12:55

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Ro på nu drenge, det er ikke noget at blive uvenner over. Begge parter har jo velvilje og ambition på Obnox'ses vegne og alle må kunne holde lidt kritik ud af enten location, eller timingen af kritik.

16Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Tirs 20 Mar 2012 - 15:01

princelarming

princelarming
Barbar Barber

@ rass: Jeg mener skam også at jeg har forsøgt at være lydhør overfor kritikken af lokaliteten, men havde, ligesom Helge skrev, brug for mere konkret info om hvilken aktivitet der manglede plads til. Da det ikke kunne imødekommes, synes jeg at jeg ville komme med min mening om kritikken, dens form og timing, hvilket jeg så gjorde...

Dette er ikke, og skal ikke ses som, et "person-angreb", men et forsøg på at finde ud af mere om kritikken, og i mangel på dette at kritisere kritikken, som tidligere nævnt...

17Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Tirs 20 Mar 2012 - 15:23

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Nuvel jeg undrede mig bare lidt over hvem der havde sluppet tre små mopsede piger løs på forummet;)

18Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Tirs 20 Mar 2012 - 15:29

princelarming

princelarming
Barbar Barber

hæ hæ - point taken! jocolor

19Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Tirs 20 Mar 2012 - 16:18

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

rass skrev:Nuvel jeg undrede mig bare lidt over hvem der havde sluppet tre små mopsede piger løs på forummet;)

+1

Når det er sagt, kan jeg da godt forsøge at pege på en ting, som der umiddelbart er lige lidt nok plads til i spejderhytten.

Der er ikke megen plads til at sove. Det er ikke nødvendigvis et problem - ikke mindst fordi man også kan sove i den lille hytte, men der er ikke meget plads at sove på i hytten.

Derudover manglede vi ikke plads til spil sidste år, men der var det også godt vejr - der blev, som jeg husker det, spillet rigtig mange spil udenfor, om det skyldes vejret eller det var fordi der kun var begrænset plads indenfor ved jeg ikke. blot en betragtning.

Anyways - jeg synes da vi tager derop med åbent sind - det fungerede jo rigtig godt sidste år og, hvis der opstår problemer i år, må vi jo så forsøge at takle dem, helst tidligere en 1½ måned før vi skal afsted.

Til sammenligning kan jeg for øvrigt nævne at Lisbjerghytten som vi også har haft kig på koster på den anden side af 4000 kr at leje for perioden fredag til søndag.

Køllen out

20Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Tirs 20 Mar 2012 - 16:30

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg ved ikke om jeg er enig med manglen på sovepladser. Der var, som du selv skriver, pladser (og en del af dem) i den anden hytte, som ikke blev benyttet (overhovedet, skulle jeg mene), og derudover blev folk der havde lyst, opfordret til at sove i telt...

Vejret spiller naturligvis også ind i hvor meget plads man opfatter at man har til disposition, men igen henviser jeg til den lille hytte, som netop har overstået invasionen af omkring 15 mand, og overlevede, som kun blev brugt til et par RP sidste år, hvilket ikke på nogen måde udnyttede hyttens potentiale... Hvis vejret er lort, fylder vi bare hytte nummer 2 op også!

Derudover er jeg enig med dig i at vi naturligvis skal have en evaluering af dette års 'con, ligesom vi forsøgte at have sidst. Hvis der er problemer med pladsen denne gang, så skal det med i overvejelserne om, hvorvidt vi skal flytte festen, om man så må sige...

Der er andre hytter derude, som vi naturligvis skal kigge på, hvis vi ikke er tilfredse med de nuværende omstændigheder - men lad os vente med at male fanden på væggen til vi har prøvet det...

21Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Tirs 20 Mar 2012 - 18:09

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg mener godt at vi med den rette udnyttelse af faciliteterne kan være i de to hytter på pinde. Det er muligt at bruge den lille hytte langt mere end vi gjorde sidst. Der er sovepladser til omkring 25 folk hvis vi regner med 10 i spejderhytten og 15 på loftet i den lille. Det giver nok et behov for telte, men ikke ret mange.

Gamingmæssigt kunne man eksempelvis udnævne spejderhytten til hammerhus og så bruge den lille til rolle og brætspil. Jeg mener sagtens at den lille kan huse både en rollespilsgruppe på det lille værelse og op til 15 brætspillere i det store rum. Der kan opstå vanskeligheder hvis vi har 2 rollespilsgrupper, der vil køre samtidig OG det er regnvejr. Jeg tror dog nok at det skal gå.

Jeg synes at diskussionen skal holdes saglig. Hold jer til de konkrete problemer og løsninger når vi snakker på et forum. Hvis der er nogen, der er uenige i mine betragtninger om hvor mange vi cirka kan huse vil jeg gerne høre det. Naturligvis med følgende argumentation for hvorfor løsningen er dårlig eller hvorfor mine tal er urealistiske.

22Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Tirs 20 Mar 2012 - 20:44

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Der kan være cirka 15 mennesker i den lille spejderhytte - måske er det urealistisk at de allesammen kan sove på loftet, men de skal nok kunne være i huset.

Sidste år var der 15-16 der sov indenfor i spejderhytten - der er 8 senge - op til 4 udtrækssenge, og madrasser nok til at der kan sove omkring 16 i de to soverum, og mellemgangen der forbinder dem...

Jeg stemmer mest for at vi forsøger at holde så meget af aktiviteten i spejderhytten, og bruger den lille hytte til sovning, RP og lignende... Det er mere hyggeligt, synes jeg.

23Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Man 16 Apr 2012 - 17:28

Jonas

Jonas
Gnom Svinehyrde

Jeg er enig i, at den lille nok skal være forbeholdt rolle og sove. Jeg vil også mene, at det vil være lidt træls, hvis man er "forvist" til den lille hytte, hvis man skal spille andet end rolle, og at det kun er hammer i den store. Der burde også være plads til diverse brætspil og andre aktiviteter i den store hytte, så hammer ikke tager det hele.

24Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Tors 19 Apr 2012 - 22:41

Rune

Rune
Founder

Jeg har planlagt at tage telt med, så jeg ikke skal høre på fulde folk der synger til sent om natten (Rasmus) Wink Razz

Mht. mangel på plads, kan jeg godt se hvorfor nogen synes det, men efter min mening havde jeg ingen mangel på noget som helst, undtagen søvn (som vist er min egen skyld).

Men det lader til at der er nogen der har haft pladsmangel sidste år og ikke fik det fremlagt, så det kunne være man skulle gøre en større indsats for at få feedback efter afslutning på turen?
Måske et spørgeskema eller noget, hvor en udfyldning kunne veksles til en lille gave eller en lodseddel, eller hvad ved jeg (folk plejer at være mere opstemt på at udfylde spørgeskemaer hvis de får noget ud af det).

I don't know. Jeg glæder mig i hvert fald til god ro og orden, eller noget.

http://splatcup.goalsoccer.net

25Debat om pladsen på Obnox Empty Sv: Debat om pladsen på Obnox Tors 19 Apr 2012 - 22:47

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Rune skrev: Jeg glæder mig i hvert fald til god ro og orden, eller noget.

Plads synes jeg der nok af - men hverken ro eller orden! drunk (og sådan skal det gerne være...)

Det kan være arrangørerne (Helge tongue ) skal kigge på et spørgeskema, men jeg kan også godt forstå hvorfor han ikke ville gide at lave et...

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 2]

Gå til side : 1, 2  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum