S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Karakter ide

4 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Go down  Besked [Side 3 af 4]

51Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Tirs 7 Jan 2014 - 11:56

Rune

Rune
Founder

Det er ikke helt hvidt, nej og det er egentlig også det jeg synes kunne være fedt, hvis vi kunne få lidt kulør på karakterernes fortid også.

Jeg tænker at min karakter aldrig har trukket sig i konfrontationer med den yngste bror og nok sjældent har været den "gode" storebror, da han har set sin yngre bror som en kommende rival til tronen. Hvis han har kunnet få din karakter med på løjerne, så har de sat den yngre bror grundigt på plads hver gang han har opført sig bare lidt for prætentiøst. Very Happy

http://splatcup.goalsoccer.net

52Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Tirs 7 Jan 2014 - 12:13

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Nu skal du jo tænke på at min karakter en en venlig og jovial sjæl Smile

Jeg tænker ikke umiddelbart at du har fået mig med på den slags.
Men det kan være at den yngre prins har ladet sine reaktioner gå ud over mig, da jeg er et nemmere og mere 'legalt' mål.
Lidt ala det jeg har skrevet.

/J

53Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Tirs 7 Jan 2014 - 12:38

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

tænker egentlig at det er en ok ide. ikke at i skal have moppet ham, men måske mere at i har rottet jer sammen mod ham. jeg tænker ikke sådan at i har "skabt et monster" man synes det er ok, hvis i har været hårde ved ham. i har haft hinanden, og han har ikke haft nogen... tænker det ikke social-realisisk, men mere i retning af hvad Rune skriver, med at i et TL 2 samfund, er en bror også en potentiel Rival, så klart han er blevet holdt nede...

54Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Tirs 7 Jan 2014 - 12:49

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Tjaa,

Det ved jeg ikke, det passer ikke rigtig ind i mit billede af min karakter.

Jeg tænker ham slet ikke som den type af person.
Karakteren skylder kongen og kongefamilien alt.
Jeg tænker ikke at han bevist har været med til at holde den yngre prins nede, førend at han rent faktisk laver noget der går imod den ældre prins.

Hvis den yngre prins opfører sig dårligt, eller har ægget mig tilstrækkeligt, kan jeg godt have været med til at sætte ham på plads.
Især hvis det har noget med damer at gøre - jeg er jo den naive venlige damebeskytter ala Marv Smile

/J

55Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Tirs 7 Jan 2014 - 21:24

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Har lavet rettelser i beskrivelsen ift. forhistorie, og sat det op i en ny post:
Forhistorie

/J

56Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Tirs 7 Jan 2014 - 23:18

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Nå,

Men der skal da ske lidt herinde,

Som teaser kan jeg nu sige at jeg har gjort som Helge foreslog, og som Rass gjorde i arvandor, nemlig bygget en ordentlig syg Mace-Axe.

Som en lille teaser kan jeg afsløre at min ST er 18 Wink

/J

57Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Lør 11 Jan 2014 - 14:53

Rune

Rune
Founder

Hvad siger du til at din karakter har øgenavnet Prinsens Skygge?
Jeg tænker at det der lægges mest vægt på er, at han sjældent viger fra Prinsens side. At han fuldstændig dækker Prinsens skygge med sin egen, er et andet aspekt. Det lidt ironiske aspekt er at man tænker på en skygge som noget der er lydløst og svært at se, hvilket Gwenlann måske ikke er. Smile

Bare en idé.

http://splatcup.goalsoccer.net

58Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Lør 11 Jan 2014 - 15:11

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Altså, jeg var nok lidt mere i et øgenavn som 'The Ox' eller noget i den bastante del Smile men konceptet er fedt

59Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Lør 11 Jan 2014 - 21:47

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Altså, hans øgenavn på keltisk bliver Scath Oihdre, eller Scatha... Jeg synes det er en fin ide. Men måske er det et navn Conn har fundet på, og som de færreste tør sige til Gwenlanns ansigt...

60Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Lør 11 Jan 2014 - 22:15

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Er det skygge ?

J

61Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Lør 11 Jan 2014 - 23:07

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Jeps, præcs

62Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Søn 12 Jan 2014 - 0:25

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

'Skygge' er et cool nok nickname.

Også fordi han jo kaster en stor skygge.
Og har skyggen af sin far over sig.

J

63Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Ons 15 Jan 2014 - 0:46

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Helge,

Sad lige og lurede lidt på min -5 social stigma Bastard.

Men er det nu en ren social Stigma ?
Det er jo ikke sådan at jeg bliver set ned på af alle - Måske kun adelen ?

På en eller anden måde tænker jeg den også som en blanding af en fordel og en ulempe.
Der er helt sikkert også fordele for Gwenlann at han er søn af kongens bror, også selvom det er en uægte søn.
Og det at han så ligner ham så meget, gør det ikke værre.

Hvis vi sammenligner med andre samfund, fik bastards af højadelige ofte centrale pladser i administrationer, krigsførsel osv. Ikke på lige fod med rigtige børn, men lidt som en bonus familie.
Og de nød både status og anerkendelse.


Hvad tænker du omkring dette egentlig?

/J

64Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Ons 15 Jan 2014 - 14:21

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Jo, jeg tænker da også at du burde have en status. Den kan fint opveje bastard stigmataet, men det er også pøblen, der reagere med -1 til dig, hvis de ved det, vel at mærke, da du i deres øjne kommer til at "snobbe op af" eller noget i den dur.

du har sandelig også en central rolle i krigsførelse, hvis du er kongesønnens Skjoldmand, som godt kan medfører endnu en level Status, så du ender på 2, men som hedder noget af, selvom den i princippet er ligeså god som en ridder, men trækkes ned af det sociale stigma.

hvad tænker du om det?

65Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Ons 15 Jan 2014 - 14:32

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jo det tænker jeg også,

Har idntil videre en status 1: Huscarl (eller lignende).

Tænkte måske man kunne overveje noget i retningen af en courtesy/ceremonial rank/status som Gwenlann har i krigssituaner eller lignende.
Sådan en 'Master of War' / 'War-Leader'.

Det ville jo være en nem/lovlig anerkendelse fra kongens side, da alle kan være enige om Gwenlann's kompetence på det område.
Det ville være en måde at støtte op og anerkende ham, også selvom han ikke er adelig?

/J

66Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Lør 18 Jan 2014 - 1:23

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg manger stadig lidt input fra dig Helge ?

/J

67Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Lør 18 Jan 2014 - 4:20

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg tænker at:

alle soldater, der ikke er riddere, har status 1, der hedder Men-At-Arms. den har du selvfølgelig også. derudover skal du da klart ha en extra level, som vi kan kalde noget andet, men som skal symbolisere at Prinsen (og kongen) har valgt dig til at være Prinsens Skjoldmand/Bannermand.

det korte af det lange er at du ender på status 2, men med et stigma, fordi du er uægte søn.

det skal her også lige siges, at jeg tænker at det er normalt for høj-adel at have en ridder som skjoldman/bannermand, og ikke "bare" en Men-At-Arms, så her er du privilegeret, og ender på en status der er over alle andre Men-At-Arms. Vagtkaptajner er også typisk riddere, ligesom alle andre positioner af rang, inden for det man kan kalde militæret.

68Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Lør 18 Jan 2014 - 8:24

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ok, så vi et ude i et rent status køn med 2 levels? Eller er det ststus 1 med noget rank agtigt?

69Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Lør 18 Jan 2014 - 9:58

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

rent teknisk er det bare 2 levels status, men den er delt op, og har forskellige "titler". lidt på samme måde som Runes. Hans status er 2 levels "Knight" og 2 levels "Crown Prince". Krølles kommer til at være 2 levels "Knight" og 1 level "Lord", Din kommer til at være 1 level "Men-At-Arms" og 1 level "Royal Shield-man"...

så det er egentlig en Rank, men det er bare lettere kun at bruge status, da samfund typisk er bundet op af status og egentlig ikke bruger Rank før TL 3-4... så, jeg har altså lige modsagt mig selv... hehe! det korte og det lange er at vi ikke bruger Rank, men hvis vi havde gjort, havde det være en Rank, i stedet for en Status, men det gør vi ikke, så det er en lvl Status.

70Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Lør 18 Jan 2014 - 12:21

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Puha,

5p mere Smile

/J

71Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Lør 18 Jan 2014 - 12:52

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

haha! jamen den kommer jo med en duty/vow, der gør at du altid skal være indenfor 5 hex's af prinsen i kamp eller noget i den retning, med mindre du får direkte ordre på at lade være. det gør den næsten gratis. den ser altså sådan her ud: Status 1 (Pact: Vow; remain within 5 yards of the Prince, whenever there is danger -40% and Duty, extremely hazardeous -40%) så den ender med at koste 1 point.

er det cool?

72Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Lør 18 Jan 2014 - 13:54

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

jeg tror ikke runes karakter er med på den. Han vil jo ikke have beskyttelse

73Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Lør 18 Jan 2014 - 14:28

Rune

Rune
Founder

Det giver en meget fed flavour til din karakter, så vi kan godt bøje min lidt, hvis det er?
Tænker at Brann har affundet sig med at han er vigtig og at folk mener han skal beskyttes. Måske gør den viden, at Gwenn altid er tæt på, at han bare kaster sig ud i vildere vovestykker?

http://splatcup.goalsoccer.net

74Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Lør 18 Jan 2014 - 14:39

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Tja måske.. må lige lure på det. Det kan også være gwen har lovet den gamle konge det?

75Karakter ide - Page 3 Empty Sv: Karakter ide Man 20 Jan 2014 - 21:06

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

smider du et ark op, så vi kan kigge lidt?

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 3 af 4]

Gå til side : Forrige  1, 2, 3, 4  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum