S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Karakter idé

3 deltagere

Gå til side : 1, 2  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 2]

1Karakter idé Empty Karakter idé Lør 4 Jan 2014 - 16:42

Rune

Rune
Founder

Bran Col Morn (Prinsen)
Bran Col Morn er mændenes mand. Alt han foretager sig forekommer let for ham. Kamp, sport, kvinder, mænd - Alt er som en leg....for det meste. For når noget endeligt går ham imod, føler han sig forurettet og det har det med at ødelægge meget for ham (Compulsive Carousing, Bloodlust og Lecherousness kunne godt føre til nogle meget ubehagelige situationer).
Afhængigt af hvordan vi bestemmer historien skal være, kan det være at hans One Eye skal byttes ud med noget andet, men der er mange muligheder (forsøgt myrdet af broren, slagsmål, dumdristighed (ski i mørke eller andet sygt) osv.).

Bran er udset til at overtage tronen. Han har haft de bedste lærermestre i Kongeriget og måske endda nogle uden for kongerigets grænser?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2596837/GURPS/Character%20Sheet%20%28program%29/Chars/Bran%20Col%20Morn.pdf

http://splatcup.goalsoccer.net

2Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Lør 4 Jan 2014 - 16:50

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

han er sej!

vi kigger lidt på hvad de andre bygger, og hvad de tænker med konstalationerne gennelret. men jeg synes godt han må have fået bank, og derfor ikke er på toppen mere. altså med one eye, appearance etc. det kan evt. være vi spiller det... så måske du også skal bygge ham "pre-bank"??

3Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Lør 4 Jan 2014 - 20:14

Rune

Rune
Founder

Yeah, det er han. Smile
Men hvis han skal have magi, så kunne jeg godt tænke mig at vi fandt en god forklaring på det.

http://splatcup.goalsoccer.net

4Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Lør 4 Jan 2014 - 20:17

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ja, det kan godt være vi skal droppe det...

prøv at pil det af ham, og se hvordan han så føles?

5Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Lør 4 Jan 2014 - 20:54

Rune

Rune
Founder

En prøve uden magi og så har jeg også pillet Dislikes open water ud, da jeg ikke er helt sikker på hvor god jeg synes den er: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2596837/GURPS/Character%20Sheet%20%28program%29/Chars/Bran%20Col%20Morn.pdf

Han har stadig 9 point tilbage.

http://splatcup.goalsoccer.net

6Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Lør 4 Jan 2014 - 20:59

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Er status og Wealth ikke lidt off hvis han skal være prins ?

/J

7Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Lør 4 Jan 2014 - 21:14

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jo, status er nok lidt off. tror wealthen passer ret godt... han fik jo kun "lommepenge" indtil for nylig, og har kun det han går og står i pt... kongen er status 7, så hvis han er Heir er jo Status 4 (Knight: 2 + Prince: 2)

8Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Lør 4 Jan 2014 - 21:16

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ja det lyder rimeligt.

/J

9Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Lør 4 Jan 2014 - 22:19

Rune

Rune
Founder

http://splatcup.goalsoccer.net

10Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Lør 4 Jan 2014 - 23:12

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ser fedt ud, Rune!

tiden vil vise, om vi får brug for "pre-smadr" prinsen...

hvad med Bad Back, med en lav FoA, som simulerer hans gamle "War Wounds"??

11Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Ons 8 Jan 2014 - 21:20

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg synes prinsen skal være very wealthy, til 30 pts, og samtidig have faderens sværd, som signature gear, til 4 pts. det er et thrusting Broadsword, der er balanced, så det er $3000 værd. hvad tænker du om det? en enkelt lvl lifting str kunne også være på sin plads...

12Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Ons 8 Jan 2014 - 21:41

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

for resten: det talent (Natural Athlete) omfatter: Climbing, Hiking, Jumping, Lifting, Running, Skating, Skiing, Swimming and Throwing. det er et 10 pts talent, og giver "+1 reaction modifier to other good athletes and anyone who sees you compeed.

13Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Ons 8 Jan 2014 - 22:38

Rune

Rune
Founder

Hmm, jeg overvejer at rode lidt rundt med mine disadvantages eller måske bare føje til.
Du snakkede om Chronic Pain som en mulighed.

Jeg tænker, Chronic Pain og Beserk (med en Accessability limiter på -30%, kun når Chronic Pain er aktiv?)
Eller måske køre den farlige, Chronic Pain, Beserk og Bad Temper (med en Accessability limiter på -30%, kun når Chronic Pain er aktiv?)
Så går han berserk uanset Chronic Pain. Smile Er blevet lidt inspireret af din keltiske helt Very Happy

http://splatcup.goalsoccer.net

14Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Ons 8 Jan 2014 - 22:45

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Av, det lyder hidsigt, så kender jeg en der må følge med og smide blocks for dig og efterlade mig selv uden, av av

15Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Ons 8 Jan 2014 - 22:55

Rune

Rune
Founder

Nej, nej, du må endelig ikke komme i vejen for mig. Bare stand back and watch the magic Wink

Jeg tror ikke at Brann ønsker at nogen skal "passe på ham" eller hjælpe ham i kamp. Det er i kampens hede han føler sig mest hjemme. Uhæmmet vildskab, blod, vold og evig hæder! Very Happy
At du så bliver nødt til at redde hans røv når det går galt...det er bare et vilkår ved jobbet. Wink

http://splatcup.goalsoccer.net

16Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Ons 8 Jan 2014 - 23:06

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg snakkede om Bad Back. ikke Chronic Pain. men bad back er ret trælst, hvis du har valgt at lave ham til elite atlet... men hvad med et socialt problem, som "Bad temper", med (Sore Looser, -50%) modifieren. på den måde kan du køre den op på et ret lavt Self Control niveau, uden at den smadre spillet, da den kun bliver triggeret når du taber i sport etc. du må gerne smide den helt ned på 6, så den ender på en 10 pts ulempe. så bliver han bare mega træls når han taber, men omvendt kan det også være at han pga. dette slipper for at konkurrere med folk der kan slå ham, hvis de kender ham, da de trækker sig, for at undgå hans vrede... hvad tænker du om det? evt kombineret med et reputation (-2 reaction, "sore looser", Knights, all the time) til -5pts...? hvad tænker du?

17Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Tors 9 Jan 2014 - 10:46

Rune

Rune
Founder

Det lyder cool. Jeg kan dog også godt lide ideen om Berserk. Det er dog ret farligt at have Berserk og Bad Temper Razz

http://splatcup.goalsoccer.net

18Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Man 13 Jan 2014 - 20:24

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Udkast til prinsens rustning...

The Armour of the Prince:

The Suit of armour consists of Fine Mail on the Body, the upper half of the Arms (Shoulders, Upper arms and Elbows), and the upper half of the legs (Thighs and Knees). It has rows of bronze rings worked into it, around the sleeve-ends and on the ”hem” of the neck and leg opening. This is a total of $3150 and a weight of 26.25 lbs. It gives a +1 reaction modifier to anyone who sees it, due to its decoration.

His helmet covers the skull, and has a nasal covering the face on a roll of 6. It gives DR 4 on the Skull and DR 3 on the Face (on a 6). there is an Aventail of Fine Mail attached to the back, offering DR 4, 2 against crushing to the neck, from the back only. The Helmet is also worked with bronze detail. It costs $1512 and weights 5.9 lbs. A padded hood gives +1 DR* on the Skull, cost $60 and weighs 1 lbs. The Helmet gives a +1 reaction modifier to anyone who sees it, due to its decoration. They are both Expertly Tailored.

His Shins are covered in Heavy Layered Bezainted Leather from the front only, aswell as his Forearms. Both Greaves and Bracers are DR 4, DR 5 against Cutting, they cost $984.4 and weigh 9.3 lbs a piece. They gives a +1 reaction modifier to anyone who sees them, due to their decoration. Both are Expertly Tailored.

He wears gauntlets made from Medium Scale and boots made from Layered Medium Leather, with cloth padding. The Gauntlets are $660 and 2.4 lbs. While the boots are $294 and 2.7 lbs. They are both decorated for a +1 reaction modifier and Expertly Tailored.

His underarmour comes in two different types, a heavy and a light one, both made from Cloth, but the heavy one is reinforced. The light one is DR 1*, with a cost of $437.5 and a weight of 8.9. The heavy one is DR 2*, DR 3* against cutting, with a cost of $1640.1 and a weight of 22.3 lbs. Both are expert tailored.

He has 2 different shields, a Medium Light one, and a Medium Heavy one. They are both decorated for a +1 modifier. The Light shield cost $90 and weighs 7 lbs, while the Heavy one is $120 and weighs 14 lbs.

Total cost of the armour: $9932,4 and the weight is either 65.8 or 79.2 lbs.

With light ”travel”-equipment he is at 75.8 lbs. (sword, light armour configuration, with the light shield) and in the heavy War-gear he is on a total of 100.2 lbs. (sword, spear, heavy armour configuration and heavy shield)

His final DR is:
Skull: DR 5.
Face: DR 3 (on a 6 only).
Neck: DR 4, 3 against Cr.
Body: (Light Configuration) DR 5, 3 against Cr or
Body: (Heavy Configuration) DR 6, 4 against Cr and 7 against cutting.
Upper Legs and Arms (on 4-6): See above.
Lower Legs and Arms (on 1-3): DR 4, 5 against cutting.
Hands: DR 4
Feet: DR 4

hvad synes du...?

19Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Man 13 Jan 2014 - 20:36

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Er vi ude i at man gerne må smide fx. Bez på det inderste lag ?
Det har jeg egentlig holdt mig lidt fra..

/J

20Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Man 13 Jan 2014 - 20:40

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jep, det må du gerne. så længe den er flexible. faktisk er der ret traditionelt bezainting på middelalderens våben-kofter, inden under. bezainting er jo principielt bare reinforcement, og er helt fint. det er den samme option som at gøre armour fine, bortset fra at det er en "dårlig" løsning weight/DR-wise...

21Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Man 13 Jan 2014 - 20:41

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ok cool,

Tak

/J

22Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Man 13 Jan 2014 - 20:56

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

til sammenligning til den reinforced underarmour kan man lave denne, som er både bedre, lettere og billigere, bare ikke med samme "feel" af at være et lag padding...:

covers Torso, upper legs (4-6) and upper arms (4-6), total coverage 175%
Medium leather, of quality; DR 3*, DR 2* against impaling. A weight of 21 lbs and a cost of $500.

den er langt langt sejere, vejer det samme og koster kun 1/3... men har ikke rigtigt "feelet". Tænker den anden lidt som en slag-kofte med 1 tomme store "discs" sat med 2 tommers mellemrum i et skråt pattern... sådan at de dækker spidserne af "ruderne" i paddingen...

bezainting/reinforcement er ikke mega sejt, men kan være med til at give et godt feel...

23Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Man 13 Jan 2014 - 20:57

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg er helt med på feel Smile
Har tænkt mig atkøre ren læder-style.

/J

24Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Man 13 Jan 2014 - 21:02

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

du skal ikke ha en layered cloth armour inderst eller hvem?

25Karakter idé Empty Sv: Karakter idé Man 13 Jan 2014 - 21:05

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Nej læder Smile
All-In på læder som jeg sagde Smile

/J

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 2]

Gå til side : 1, 2  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum