S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Udstyr, Rustninger og Skjolde

4 deltagere

Gå til side : Forrige  1, 2

Go down  Besked [Side 2 af 2]

26Udstyr, Rustninger og Skjolde - Page 2 Empty Sv: Udstyr, Rustninger og Skjolde Søn 12 Jan 2014 - 23:43

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Claimer hermed også at vi spiller med reglen for Blunt Trauma and Edged Weapons, for at gøre forskellen større på ægte krigere og militia... De findes i Low-tech p. 102.

27Udstyr, Rustninger og Skjolde - Page 2 Empty Sv: Udstyr, Rustninger og Skjolde Fre 24 Jan 2014 - 13:26

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Ok, har nær-læst den Perk, der hedder Suit Familiarity eller noget i den retning, fra Martial Arts. den er kun til Environmental Suits.

Med inspiration fra den Perk der hedder Armour-et-eller-andet, der står lige ovenover synes jeg vi skal koge en perk, der passer til at bære flere lag rustning. Armour-et-eller-andet Perken ignorere en -1 penalty fra encumbrance, så jeg tænker at noget i samme stil skal gøre sig gældende for den nye Perk, der kommer til at hedde Heavy Armour Adaptation. den giver altså halv DX penalty, rundet op, fra flere læag rustning.

28Udstyr, Rustninger og Skjolde - Page 2 Empty Sv: Udstyr, Rustninger og Skjolde Fre 24 Jan 2014 - 13:31

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hej Helge,

Jeg er helt sikker på at jeg har set en FAQ, eller Mr. Punch selv bruge den til rustning også.
Prinmcippet er det samme.

Hvis du vil lave den som du foreslår,
Så er der vel altid minus på et layer ekstra ?
Fc. chain og padded ?
Så skal man have 3 layers for det giver en forskel ?


Jeg synes fint vi kan bruge den som den er beskrevet i bogen.

/J

29Udstyr, Rustninger og Skjolde - Page 2 Empty Sv: Udstyr, Rustninger og Skjolde Fre 24 Jan 2014 - 13:35

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg synes den skal laves med en mindre penalty, sådan at 1 extra lag giver -0 med perken, 2 extra lag giver -1 og så videre...

så passer den i "power-level" med de andre perks.

30Udstyr, Rustninger og Skjolde - Page 2 Empty Sv: Udstyr, Rustninger og Skjolde Fre 24 Jan 2014 - 13:38

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Så du vil lave om i reglerne eller ?

Altså så der ingen minus er med fx. chain og cloth ?
Kan du ikke give et eksempel?


Jeg synes egentlig den er fint.
Det er en meget specifik perk, der udelukkende dur til en situation når man har flere lag på.
Hvis man laver den med almindelige limitation regler, tænker jeg faktisk vi ender på det samme.

/J

31Udstyr, Rustninger og Skjolde - Page 2 Empty Sv: Udstyr, Rustninger og Skjolde Fre 24 Jan 2014 - 13:43

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ja, eller lave en perk selv (hvis det er at lave om i reglerne)

og nej nul penalty på 1 extra lag, hvad end det er lavet af, -1 for 2 extra lag, hvad end de er lavet af. på samme måde som den skill penalty, der kan ignoreres fra Armour Adaptation, og ikke en "all-remove" perk.

tror at den perk/fordel du snakker om kommer til at koste en del mere, hvis den skal bygges med deres limitations systen pga cap på -80% etc.

og den perk du snakker om står der specifikt at den kun dur til bulky environmental suits.

32Udstyr, Rustninger og Skjolde - Page 2 Empty Sv: Udstyr, Rustninger og Skjolde Fre 24 Jan 2014 - 14:22

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Den Perk der er nævnt er ikke en all remove,
Det er jo en perk med 1p/L.
Så vil man ikke have straf for padding under sin armour, så er det 1p
Har man to lag under rustning er det 2p osv.

Det er helt fint med mig at du laver en ny,
Jeg synes bare ikke det var nødvendigt, Jeg synes den anden er fint.

Der findes en perl i Power Ups 2, Armor Familiarity Perk 1p/L.
Her er den dog primært er rettet imod nærkamp og fencing.
Igen vil jeg påstå at det er helt det samme, så den sagtens kan overføres til almindelig melee.

men ja, det er rigtigt at den også er lavet til enviroment suit.
Men den anden er til kamp.

/J

33Udstyr, Rustninger og Skjolde - Page 2 Empty Sv: Udstyr, Rustninger og Skjolde Fre 24 Jan 2014 - 14:30

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Den findes i øvrigt også i MA.

Men jeg afventer lige din beslutning om hvordan den perk kan/skal se ud så.
Det kan nok godt betyde at jeg skal lidt tilbage på tegnebrættet.

/J

34Udstyr, Rustninger og Skjolde - Page 2 Empty Sv: Udstyr, Rustninger og Skjolde Fre 24 Jan 2014 - 14:50

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg mener ikke at perks kommer i lvls, det gør advances. Nightvision er ikke en perk, men en advance i op til 9 lvls, der koster 1p per stk.

jeg har ikke Power Ups, og mener lidt den er unødvendig. jeg vil gerne finde en ordentlig løsning, som vi kan være enige om, som holder både spilmæssigt og fluff-wise.

udgaven i MA er vist en der fjerner penalties fra encumbrance, så vidt jeg husker.

tænker klart at der skal være en Perk, der fjerner en -1 penalty fra at have layers på, men ikke en der fjerner alle penalties fra mere end 2 layers... hvis det skal være tilfældet skal den bygges som en advantage, synes jeg.

35Udstyr, Rustninger og Skjolde - Page 2 Empty Sv: Udstyr, Rustninger og Skjolde Fre 24 Jan 2014 - 14:55

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Der findes alt Perks i level Helge Smile
Det står der helt klart i flere SJ udgivelse Smile

Men det er helt fint,

Gider du ikke give lyd når du har besluttet dig.
Vil ikke rode mere indtil jeg ved hvad jeg kan forholde mig til.

/J

36Udstyr, Rustninger og Skjolde - Page 2 Empty Sv: Udstyr, Rustninger og Skjolde Fre 24 Jan 2014 - 15:17

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hvis nu man virkelig skal være en kværulant,
Så henviser Dungeon Fantasy 11 faktrisk til den perk der hedder Suit Familiarity (Layered armor)

/J

37Udstyr, Rustninger og Skjolde - Page 2 Empty Sv: Udstyr, Rustninger og Skjolde Fre 24 Jan 2014 - 15:20

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Men det er helt cool hvis du hellere vil undvære den.

Bare du melder ud hvad du tænker, så man kan komme tilbage til byggebordet Smile

/J

38Udstyr, Rustninger og Skjolde - Page 2 Empty Sv: Udstyr, Rustninger og Skjolde Fre 24 Jan 2014 - 15:27

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

som jeg har skrevet tidligere, synes jeg power ups er unødvendig. Men jeg vil som sagt gerne være med til at finde en løsning. jeg mener bare ikke at kunne ignorere alle DX penalties fra layered armour, er en Perk lvl advantage... og desuden også extremt urealistisk at det overhovedet kan lade sig gøre.

når du skriver at der er en henvisning til den, synes jeg der virker som munchkinism, ikke dig, men den der har lavet den henvisning, da der tydeligt står i Suit Familatity at man stadig er underlagt Environmental Suit skillens restrictions, og under Environmental Suit skillen står der også tydeligt, at Armour aldrig er omfattet af Environmental Suit skillen, med mindre den er sealed etc.

without further ado: Heavy Armour Adaptation [1], ignore up to one -1 penalty, for carrying multiple layers or armour. All layered armour must still follow the normal rules for layering armours.

hvis du gerne vil have en fordel der gør mere end det, skal vi igang med at koge den...

39Udstyr, Rustninger og Skjolde - Page 2 Empty Sv: Udstyr, Rustninger og Skjolde Fre 24 Jan 2014 - 15:28

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

hej helge,

det er helt fint.
Hellere klarere regler end forvirring.

Det er taget til efterretning.

Hvis du mener at powerups er unødvendige, tror jeg vi er flere der skal til regnemaskinerne igen Smile
Er powerups fy?

/J

40Udstyr, Rustninger og Skjolde - Page 2 Empty Sv: Udstyr, Rustninger og Skjolde Fre 24 Jan 2014 - 15:37

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

som udgangspunkt er det ikke noget der er fy, men der er nogle ting der er mærkelige, synes jeg.

når jeg siger det, er det jeg mener nok egentlig at jeg gerne lige vil inkluderes, hvis der hapses perks og andet der ikke er med i MA, LT og grundbogen... så kan jeg se på det, og komme med en ruling.

det er hellerikke et tegn på "dur-ikke-væk!" mentalitet, mere på at vi skal have nogle seje, men også realistiske karakterer.

kan det ikke funge med en -1 penalty, når han er helt gejlet op, eller hvad?

41Udstyr, Rustninger og Skjolde - Page 2 Empty Sv: Udstyr, Rustninger og Skjolde Fre 24 Jan 2014 - 15:39

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Tjaa Tjoo måske,

Men er lidt ovre i at tage Armor Mastery i stedet,
Og så kun have et layer.

/J

42Udstyr, Rustninger og Skjolde - Page 2 Empty Sv: Udstyr, Rustninger og Skjolde Fre 24 Jan 2014 - 15:44

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

ja, det er også en løsning.

du må se hvad du synes er bedst. du kan jo lave ham, sådan at han har stats til at fungere på -1DX, altså med 6.25 basic speed etc...

43Udstyr, Rustninger og Skjolde - Page 2 Empty Sv: Udstyr, Rustninger og Skjolde Fre 24 Jan 2014 - 15:46

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ja,

Det var også en mulighed jo..

Jeg må tilbage til tegnebordet.

/J

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 2 af 2]

Gå til side : Forrige  1, 2

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum