S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Karakter - opbygning & point

3 deltagere

Gå til side : 1, 2  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 2]

1Karakter - opbygning & point Empty Karakter - opbygning & point Ons 8 Jan 2014 - 12:49

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Her kommer jeg til at poste opbygningen af min karakter,

/J

2Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Ons 8 Jan 2014 - 15:10

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Karakterkoncept


Fluff
Gwenlann er et ordentlig stort lokum af en mand, ligesom sin far (kongens bror) Gwenn
Som hans far kæmper han tungt armeret og med et ordentlig skjold.
Hans våben er STORT, og kan være en udfordring for de fleste squires tynde arme, når det skal hentes fra knagen Smile
I en kamp er Gwenlann en solid kriger, der kan være med til at holde stand på midten af slagpladsen.
Hans massive tilstedeværelse kan være afgørende i at holde stand imod et hårdt pres, og sørge for pladsen ikke viges.

Gwenlann har ofte, på kongens befaling, holdt sig tæt op af den ældste prins, så han kunne beskytte ham hvis nødvendigt.

I sin funktion som 'center' har han ofte fået gevaldige prygl, bærer en række ar som følge deraf.
Hans hensyn til andre sikkerhed, og en tendens til at sætte andres sikkerhed over hans egen, har ikke hjulpet på arene.

Hans evner og styrke har gjort ham et populært valg i træfninger, og givet ham et rygte som en gode kriger.


Teknisk
Gwenlann er bygget op omkring styrke og hitpoints som main attribute, og er lavet så kan tage tage en hel del afstraffelse.
Samtidigt kan han dele en hel del af det tilbage på dem der er dumme nok til at komme i nærheden af ham.
Han er pakket rigtig godt ind i rustning, og har mulighed for at pakke sig yderligere ind som kampagnen udvikler sig.
En god solid shield skill (og et ordentlig skjold) sørger for en god block værdi, og et fornuftigt dodge.
Skill Perks sørger for muligheden for at kunne lave et par små tricks, herunder at kunne ofre sit block på spilere i nød omkring ham.
Shieldet kan også bruges offensivt ift. feints, og i sidste ende shield bash hvis der er nogen der er svære at håndtere for gruppen, eller der er behov for at slå sig igennem en række.

Den rent offensive del er en ordentlig syg Mace-Axe, der kan gøre selv The Witch King of Angmar misundelig.
Skillen er ikke vanvittig høj, men nok til at gøre de fleste utrykke, specielt når den kombineres med resten af buildet.

Der er puttet lidt point i long knife og brawl, som jeg tænker er noget af det første de små drenge lærer ift. kamp og konflikt.

Gwenlann er et solidt bud på centeret i gruppen, der gerne I sig selv skulle være så farlig at han trækker en del ild fra de andre spillere, og samtidig kan ofre sig selv i deres sted.
(Og så forhåbentligt kan tage det Smile)

/J

3Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Tors 9 Jan 2014 - 9:45

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

lyder rigtigt fint, Janus!

mangler nogle tal+detaljer på ham... kan du ikke lægge skemaet ud, så jeg kan følge med i dine tanker?

det er et godt twist at han kunne have været den retmæssige arving, hvis stjernerne havde stået anderledes...

4Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Tors 9 Jan 2014 - 9:49

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hej Helge,

Jo det kan jeg godt lige stå stille begynde på.
Er lige på arbejde, så det bliver nok først senere idag.

Er ikke helt på plads med ham.
Der er stadigvæk et par vinkler jeg synes er fede, men som jeg har lidt svært ved at få til at hænge sammen.



Jeg synes også det er et fedt twist at han egentligt kunne have været arving, men ikke er det.
Så tæt på... og alligevel ikke Smile
Især synes jeg det er fedt, da jeg har bygget ham som en rigtig cool loyal fyr, som egentlig synes det er helt fint.
En tilfreds mand.
Og så er det en god vinkel på den yngre prins også.

/J

5Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Lør 11 Jan 2014 - 2:10

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Her er hvad jeg arbejder med indtil videre:

Name: Gwenlann Scurr


ST: 18 (80)
DX: 12 (40)
IQ: 10 (0)
HT: 14 (40)

DAM: AXE / MACE    Cut 4d-1 / cr. 4d
    Long Knife    Imp 1d+2 / Sw 3d-1
    Brawling   Thr 2d-1



WILL: 11        (5)  
BASIC SPEED: 7 (10)
BASICMOVE: 7       (0)
FRIGHT: 14       (2)
HP: 22 (8 )          
BLOCK 3DB Shield 16 (17 Retreat)
DODGE NONE:   11 / 14 (14 Retreat)
DODGE LIGHT:   10 / 13 (13 Retreat)



BASIC LIFT: 80 (None) // 160 Light


ADVANTAGES:
Combat Reflexes     (15)
Ally Loyal Lords             (10)
Perk: Suit Familiarity(Layered Armor 1)   (1)
Perk: Shoves and Tackles (Shield)      (1)
Perk: Grip Mastery (Axe/Mace)      (1)
Perk: Shield Wall Training      (1)
Lifting Strength 2              (6)
Status 1 - Huscarl      (5)
Patron - Royal King/Prince      (15)
--Gear:5xStart Income
Reputation +2 - Fierce Fighter (2)
--Large class, 10 or less
                                                                              (57)

DISADVANTAGES:
Enemy - Usurper Prince (-20)
Duty King                   (-15)
Sense of Duty Kingdom (-10)
Lady Protector (-5)
Overconfidence (-5)
Devoted to Comrades    (-5)
Scarred        (-4)
Selfless        (-5)
Chummy (-5)
Social Stigma, (-5)
----- Bastard Son

           (-79)


QUIRKS:
Quick to Laughter (-1)
Fond of Food (-1)
Always checking people (-1)
Broadminded (-1)
Chews Tobacco/Root (-1)

                  (-5)

SKILLS:
Axe/Mace       (DX/A) 16 (16)
Tech: Feint Shield        (Hard)               +2      (3)
Shield        (DX/E) 18 (20)
Knife        (DX/E) 12 (1)
Fast Draw Knife       (DX/E) (+1) 13 (1)

Brawling        (DX/A) 14 (8 )

Savior-Faire (IQ/E) 10 (2)
Riding       (DX/A) 11 (1)
Hiking       (HT/A) 13 (1)
First Aid        (IQ/E) 11 (2)

Carousing       (HT/E)        14 (1)
Intimidation        (W/A) 11 (1)
Area Knowledge (IQ/A) 9 (1)

                    (58)
---------------------------------------------------

6Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Lør 11 Jan 2014 - 21:54

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Synes det ser fint ud, men synes der mangler lidt "baggrunds skills/fritids skills" og vil også lige påpege at jeg fluff-mæssigt har svært ved at se Shield Wall training i den her setting. Den passer nok mere ind i settings, hvor phalanx-warfare er dominerende.

7Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Lør 11 Jan 2014 - 22:16

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Helt i orden, kan godt fjerne den.
Det var for at have mulighed for at ofre mit block til fordel forde andre spillere.

Er ikke færdighed ham endnu, regner med at kaste lift efter armoury,

J

8Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Søn 12 Jan 2014 - 17:40

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Helge,

Kunne man forestille sig at kalde den noget andet,
Ala shield mastery?
Samme show, different Name?

Effekten er jo ikke fluff-mæssig forkert?

J

9Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Søn 12 Jan 2014 - 23:14

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Fluff-mæssigt er individuelle krigere bare ikke opmærksomme på deres nabo... Derudover synes jeg at en Quirk der ignorerer en -2 penalty er ret ubalanceret. Så er egentlig ikke ked af at den ryger. Men som et plaster på såret synes jeg vi ska spille med Blunt Trauma and Edged Weapons reglen, (LT p. 102). På den måde kan du bruge dit sacrificial Dodge, lidt i samme stil...

10Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Man 13 Jan 2014 - 0:08

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ja ok.

J

11Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Tirs 14 Jan 2014 - 0:30

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg er gået væk fra ideen om armoury igen.

Ideen var lidt som følger:

- En stærk dreng der har lært krigens kunst fra barnsben, herunder også omkring rustninger mm.
- En fin baggrundsskill, der kan være med til at beskrive karakteren.
- En mulighed for senere at kaste sig over armour Mastery fordelen (kræver CR, 17+ i weap skill, 12+ i Armoury)

Problemet er lidt at man ikke kan lave noget som helst med armoury skill 12-13 stykker.
Altså ud over at lave små reperationer, med mindre man har en ordentlig workshop.

Med det in mente, er jeg gået lidt i tænke boks.
Måske overvejer jeg lædersmeden, nu da jeg er gået all-in på læder rustning.

Men så mister jeg muligheden for Armoury Mastery fordelen, da den kræver armoury +12(forståelse for rustning)..

/J




12Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Tirs 14 Jan 2014 - 0:34

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ahh min fejl,

Man kan også lave leather shit med armoury body armour Smile

Så kører den igen Smile

/J

13Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Tirs 14 Jan 2014 - 11:36

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jaja, jeg tænker den går fint!

du behøver hellerikke så meget grej til at arbejde med læder, jo... kit'et i LT er til læder arbejde alene, mens det nok er 5 gange så stort, dyrt og tungt, hvis det kan lave rustninger, så det ender på at koste $475, veje 13.75 lbs. så er du sat for livet, der!

og man kan arbejde som almindelig håndværker med skill 12...

en village craftsman har faktisk kun skill level 10.

14Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Tirs 14 Jan 2014 - 19:30

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jaa,

meeen hvis jeg tager leather working, så kan jeg ikke strikke armour sammen (jo med -3),
Der skal man have armoury body armour, ifl. Low Tech.

Så det tror jeg det bliver, altså armoury.

Jeg kan godt lide tanken om at han selv kan lave lidt, og fixe selv.

15Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Tirs 14 Jan 2014 - 20:25

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Janushedemann skrev:

Problemet er lidt at man ikke kan lave noget som helst med armoury skill 12-13 stykker.


det var det jeg refererede til. mener også klart du skal have Armoury (Body Armour), evt med en leather Armour technique (average, med op til 2 levels)

16Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Tirs 14 Jan 2014 - 20:31

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Den er købt Smile

17Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Tirs 21 Jan 2014 - 14:43

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

18Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Tirs 21 Jan 2014 - 15:17

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Han er sej! Husk og tage hans alder i betragtning mht. skills, med 59 p i skills skal han mindst være 30år.

19Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Tirs 21 Jan 2014 - 15:29

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Tak Smile

Tænker måske også at et samfund hvor man bliver 'voksen' hurtigere, fordrer flere skills i lavere alder ?
men det er bare en tanke Smile
Jeg tænkter ham egentlig også som omkring 30 år Smile


¨Fedt du kan li ham Smile

/J

20Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Tirs 21 Jan 2014 - 16:17

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Har fjernet intimidation,

Tænker ikke det er noget Gwenlann har 'øvet sig i'.

Har tilgengæld tilføjet skiing (Tak til rasmus for ideen Smile )
Kunne godt se Gwenlann være ude på skiture, og se den vilde natur.

/J

21Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Fre 24 Jan 2014 - 15:32

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Nå,

Set i lyset af ændringer i layered armor,
Så tror jeg jeg ændrer en smule, så jeg kun har ét lag under rustningen.
Det giver ham lidt mindre armor, men sådan er det.
Tilgengæld går jeg nok ombord i Armor Mastery fordelen, selvom jeg egentlig havde tænkt det var et projekt til senere Smile

/J

22Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Fre 31 Jan 2014 - 15:13

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Update,

karakteren er ved at være færdig nu,
Mangler kun et par småting.

Jeg er gået alle in på mobilitet og færdighed, og har droppet alt armor.

I stedet for at være en ordentlig sygt stor karl, med en kæmpe kølle og tre lag rustning, er Gwenlann nu justeret lidt.
Der er skruet lidt ned for styrken, men mere op for det agile og færdighedsprægede.

Gwenlann er nu bygget som sværd mester, med fokus på virkelig at kunne smadre.
Behovet for rustning er delvist dækket af tribe tusser, der forhåbentlig virker hver gang Smile

Konceptet er fortsat 'beskytter' for Brann, dog med en smule mere selvstændigt og mere finurligt fokus.

/J

23Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Søn 2 Feb 2014 - 15:18

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

her er så kvinderne. ungerne springer vi over, og "winger" hvis de bliver nødvendige...

Sio Adda

Räina

over.

24Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Søn 2 Feb 2014 - 15:24

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Fedt

J

25Karakter - opbygning & point Empty Sv: Karakter - opbygning & point Søn 2 Feb 2014 - 15:29

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Og godkendt herfra ift. Fødselsdato Smile

J

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 2]

Gå til side : 1, 2  Næste

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum