S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Førsteudkast-teknisk-baggrundshistorie

3 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Førsteudkast-teknisk-baggrundshistorie Empty Førsteudkast-teknisk-baggrundshistorie Tirs 21 Jan 2014 - 15:22

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Hermed et teknisk førsteudkast til min karakter minus baggrundhistorie som er undervejs. Er det sådan teknisk nogenlunde cool Helge? I andre er også velkomne til at kommentere.

Name:Yngvar
Age: ca 39
Attributes(120)
(10)St:11
(40)Dx:12
(40)IQ:13-w13/p9
(40)HT:14-f 19
(-10)Move: 6

Advantages(60p)
(23)Margery lvl 5.
(5)Status 1
(5)Social regard
(5)Rune literacy
(15) ekstra fatigue points lvl 5
(1)form mastery(spear)
(1)grib mastery(spear)
(5)Green thumb lvl 1

Disadvantages(-70)
(-15)Sense of Duty-mankind/(-15)Charitable?s125
(-15)Absent mindness
(-5)compulsive generosity 12 or less
(-5)Selfless/(-?)Dependent-family
(-5)Nightmares/(-5)sleepwalker
(-5)Bad temper 15 or less
(-10)Code of Honor
(-10)Enemy
(-5)Quirks
-andre mulige
(-?)Guilt complex
(-?)vow?
(-?)Secret?

Spells(45 p)(Strong:Healing, Mind, Protection,Air)

Skills(45p)
(16)Staff-16
(0)Spear(from staff)-14
(4)Naturalist-14
(1p)Riding-11
(1p)Swimming-14
(4p)Gardening-16
(4p)Herb lore tl2-13
(2p)History-12
(1p)Hidden lore-11
(8p)Thaumatology-18
(1p)Climbing-11
(1p)skiing-12
(1p)singing-13
(1p)Teaching-12



Sidst rettet af rass Tirs 21 Jan 2014 - 16:11, rettet 1 gang

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hej Ras,

Synes han ser rigtig spændende ud Smile

Rigtig lækkert du har hold ham i 'druide'-agtig stil,
Også dejlig afvejning af mulighed for kamp support, og stadigvæk feelet af en tryller.
Og cool at se det store fokus på HT contra en ST.

Nu du har taget form mastery (Spear), skal du så ikke også have dig staff skill ?
Så du kan få et godt parry ?
Ellers kan jeg ikke lige se ideen med Form Mastery Spear Smile

Hvad med wealth / Patron ? Du skal vel have en af delene?

/J

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Staff defaulter til spear med -2 så det er der styr på. Jeg ved ikke om jeg skal købe hele wizardscounsel som en ally eller patron?? I så fald må det kunne byttes lidt med en Duty måske code of honor. Jeg tænker at min karakter kender Branns fader og har hjulpet ham indimellem, måske har de hjulpet hinanden. Ellers tænker jeg min karakter som rimeligt uafhængig.

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

@Staff,
Nåååja, klart Smile

@Wealth mm,
Tænkte du vel skal have en eller anden form for penge fordel for at kunne supporte dig?
Det er vel ikke billigt at være mager ?
Jeg synes Wealth var lidt øv til min karakter, da det slet ikke passer ind i min ide om ham.
Derfor tog jeg en patron,
Den kan jo også bygges så den giver gear Smile

/J

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Hæ jo vi må se hvad Helge siger. Jeg synes ikke jeg har brug for så meget gear. Et spyd koster 40 og så skal jeg have nogle foci..måske en powerstone..Når har lige byttet spear skill ud med staff...det giver bedre mening rent defensivt. ->med defensive grip kaster det et stående parry af sig på hele 14(fra fronten) og så et secondary ret. Dodge på 12..Nicht schlecht....Smile

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Uhh - slet ikke ringe Smile
Kan godt li det der natur-feel du har givet ham Smile
Og rigtig fedt valg af våben/kamp mulighed.

Ift. wealth, så er jeg nød til det hvis jeg skal have gear.
Det er jo pikke dyrt, og vi har kun 750 penge vi må bruge fra start..
Kan du godt klare dig for det ?

Og hvad ift. status 1 - der får du da et problem ?

/J

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

rigtig fin karakter, med flere spændende aspekter!

han giver et fint indtryk af at være "capable", i flere forskellige henseender...

mangler måsle noget Savoir-faire (high society) og Savoir-faire (mages). evt kan der drejes ind på noget mere med naturen/dyr og have animal/plant empathy, med vague modifieren (-50%)...

tænker også at han lyder som en fyr der helt klart har first aid... og måske Physician??

tænker også at du skal gøre op med dig selv om han har valgt side sådan offentligt eller han "bare" er en rogue/merc mage... det kan give en patron som janus skriver, en enemy, eller noget helt tredje... altså hvordan han er affilieret.

mht wealth så skal han have et Foci til hver Sphere. hvert Foci koster mellem 0.5% og 5% af cost of living, så umiddelbart er han sat. han har jo også muligheden for at "leve under standart". hvilket han godt kunne lyde som, med alt hans naturskills etc.

er han en hermit, egentlig? kunne godt føles lidt som en seklusiv sage-fyr... eller måske en der har trukket sig væk fra folket for at lave det ene eller det andet...

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Cool jeg har også en god fornemmelse med ham. Jeg adder læge skills + lidt savoir faire. Natur showet er et sideshow så det vil jeg ikke udvide måske enda begrænse lidt. Det er med for at understrege at han er en trained acedemic(og for at have muligheden for at han kan blive en gammel filosof med en underskøn have). Det er i spelllisten hans egentlige magt ligger. Den skal jeg nok også lægge ud.

Mht Social background advatages er jeg med på forskellige senarier...kommer også lidt an på hvilket livsstadium Yngvar er i. Han kan vandre omkring men kan også være bofast med familie(comf.) eller enda være et midtpunkt for et small community(wealthy)+stor familie. hæ hæ jo rigere jo større powerstone.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum