S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Relationer - Rygter - Forhold

3 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Relationer - Rygter - Forhold Empty Relationer - Rygter - Forhold Tors 20 Feb 2014 - 13:25

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ift. Helges mail tænkte jeg, at jeg ville nedfælde lidt tanker omkring relationer, rygter og forhold:

1) hvordan er mit rygte blandt befolkningen/hvad ved eller mener "menig mand" om mig?

Gwenlann er en speciel figur blandt befolkningen.
Hans vilde udseende, med de store tattoveringer, samt hans tendens til ofte at vade rundt uden ret meget andet end det mest
nødvendige tøj, gør ham til en kendt figur blandt menig mand.
Der er nogen der mener, at han ikke hører til i byerne, men skulle have blevet oppe nordpå.

På den anden side er han meget afholdt blandt menigmand.
Gwenlann er når alt kommer til alt, søn af kongens bror(der egentlig selv skulle have været konge) og en commoner.
Han er et eksempel på at det er muligt at 'komme ind' i de bedre kredse.
True Peasant Hero Smile

Gwenlanns milde og joviale facon, gør ham svær ikke at holde af.
Hans åbne sind, og afslappede facon og ligegyldighed overfor hvem han drikker med, gør ham til en velkommen gæst blandt
befolkningen.

Det er kendt at Gwenlann er meget beskyttende overfor kvinder, og ikke tolererer vold mm. overfor kvinder.
Høj som lav.


2) hvad er holdningen blandt blandt adelen, til mig?
Gwenlann er lidt en sær størrelse blandt adelen, grundet hans tætte bånd til kongen, og hans tydelige arv efter hans
far - kongens bror.
Han vokset op tæt på kongen, som en slags uofficiel fætter til prinserne, og nyder godt af den særlige status det har givet ham.
Ud over hans status som Huskarl/minor noble, er han officielt udnævnt af kongen til Royal Sword, en slags champion for
kongen, og en svoret beskytter af den ældste prins.
Hans evner med sværdet har givet ham et rygte som en drabelig kriger, der ingen midler skyer i kamp.

På den anden side er der mange der mener at Gwenlann er blevet skadet af hans lange ophold hos stammerne i nord.
Hans åbenlyse stammetattoveringer, hans anderledes kampstil uden brug af rustning, og det faktum at han har to koner,
gør at mange nærer en form for afsky og/eller foragt for ham.
På den bekostning anser nogen ham for en barbar, der ingen gang har i hoffet eller blandt adelen.

Der er dog også en hel del mænd der er misundelige/ser op til Gwenlann grundet hans åbenlyse vildskab, hans evner ud i kamp, og
grundet hans smukke og iltre vilde kone.
Rygtet om at Gwenlann har været høvding i en stamme nordpå er både noget der afskrækker og skaber respekt omkring ham.

Der er mange der har en holdning til Gwenlann (positiv som negativ), men det er sjældent at folk har mod og mandshjerte nok til at
fortælle ham de negative.
Alt andet lige, er Gwenlann er meget stor og fysisk mand, hvis evner med sværd og kamp er blevet testet igen og igen.



3) hvad ved mine venner om mig/hvordan oplever de mig/hvordan fremstår jeg for mine venner?

Gwenlann er i bund og grund en hyggelig og jovial fyr, der elsker sociale sammenhænge.
Han er ligeglad med hvem han hygger, høj som lav.
I sociale sammenhænge kan han være lystig og hyggelig, imens hans fremstår iskold og stille i sammenhænge der er potentielt
farlige eller meget seriøse.

Gwenlanns venner kender til landsforvisningen, og de mange år han tilbragte i norden.
De fleste har hørt historien om, at Gwenlann har overtaget en stamme igennem en tvekamp, og efterfølgende fået både titel
og en smuk kone (kone nummer 2).
Det er ikke en tid Gwenlann snakker ret meget om.
vennerne har helt sikkert mødt Gwenlanns to kone, og hans sønner.
Den 'gamle' kone er lidt som en mor for ham, imens den yngre og smukkere kone (som han har sine sønner med) er mere hans
'reele' kone.


4) hvad er mit forhold til prinserne Brann og Conn?
Gwenlann er vokset op med både Brann og Conn.
Imens hans forhold til Brann kan betegnes som et venskab/broderskab, er hans forhold til Conn er reelt fjenskab.
Forholdet kulminerede ved Gwenlanns landsforvisning af Conns hånd.
Siden Gwenlanns hjemkomst, har de to undgået hinanden.
Gwenlann og Brann har været venner siden de var små, dog afbrudt af perioden Gwenlann var landsforvist.
Efter Gwenlanns hjemkomst er deres venskab genoptaget.
Der er dog en mindre ændre i deres forhold, idet Gwenlann har sværget en blodsed til kongen, om at beskytte Brann med sit liv.

5) hvad er mit forhold til Kongen?
Gwenlann er vokset op tæt på kongen, og den kongelige familie.
Som søn af kongens bror, og en tro kopi af ham i væremåde og udseende, er der skabt et naturligt tæt bånd mellem Kongen og
Gwenlann.
Kongen ser meget af sin bror i Gwenlann, og har behandlet ham langt over hvad man normalt behandler uægte sønner.
På mange måder ser han Gwenlann som en slags kopi af sin bror, samt en fostersøn.

Kongen har tidligt været bevist om Gwenlanns fysiske egenskaber og evner i kamp.
Det er færdigheder hans bror også besad, og evner som kongen har gjort sit for at styrke.
Gwenlann er svoret til kongen, som han skylder alt, og har svoret at beskytte kongens ældste søn med sit liv.

/J

2Relationer - Rygter - Forhold Empty Sv: Relationer - Rygter - Forhold Tors 20 Feb 2014 - 13:53

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Fedt Janus!

jeg kommer lige ind fra højre med noget feedback og mine tanker... (jeg har skrevet mine ændringer, forslag eller hvad man nu kalder det, med Rød)


1) hvordan er mit rygte blandt befolkningen/hvad ved eller mener "menig mand" om mig?

Gwenlann er en speciel figur blandt befolkningen.
Hans vilde udseende, med de store tattoveringer, samt hans tendens til ofte at vade rundt uden ret meget andet end det mest
nødvendige tøj, gør ham til en kendt figur blandt menig mand.
Der er nogen der mener, at han ikke hører til i byerne, men skulle have blevet oppe nordpå.

På den anden side er han meget afholdt blandt menigmand.
Gwenlann er når alt kommer til alt, søn af kongens bror(der egentlig selv skulle have været konge) og en commoner.
Han er et eksempel på at det er muligt at 'komme ind' i de bedre kredse.
True Peasant Hero Smile

Gwenlanns milde og joviale facon, gør ham svær ikke at holde af.
Hans åbne sind, og afslappede facon og ligegyldighed overfor hvem han drikker med, gør ham til en velkommen gæst blandt
befolkningen.

Det er kendt at Gwenlann er meget beskyttende overfor kvinder, og ikke tolererer vold mm. overfor kvinder.
Høj som lav.

Kan man tænker sig at Gwenlann hjælpsom? og kan han finde på at tulle rundt og kigge om der er brug for hjælp i byen? er han sådan lidt på en bagvendt måde lidt "flov" over at være "free-loader", når han kommer fra et samfund, hvor alle tager fat? Altså at han tænker at man hjælper hinanden, fordi alle er afhængige af hinanden, og det at hjælpe andre, i princippet er at hjælpe sig selv...


2) hvad er holdningen blandt blandt adelen, til mig?
Gwenlann er lidt en sær størrelse blandt adelen, grundet hans tætte bånd til kongen, og hans tydelige arv efter hans
far - kongens bror.
Han vokset op tæt på kongen, som en slags uofficiel fætter til prinserne, og nyder godt af den særlige status det har givet ham.
Ud over hans status som Huskarl/minor noble, er han officielt udnævnt af kongen til Royal Sword, en slags champion for
kongen, og en svoret beskytter af den ældste prins.
Hans evner med sværdet har givet ham et rygte som en drabelig kriger, der ingen midler skyer i kamp.

På den anden side er der mange der mener at Gwenlann er blevet skadet af hans lange ophold hos stammerne i nord.
Hans åbenlyse stammetattoveringer, hans anderledes kampstil uden brug af rustning, og det faktum at han har to koner,
gør at mange nærer en form for afsky og/eller foragt for ham.
På den bekostning anser nogen ham for en barbar, der ingen gang har i hoffet eller blandt adelen.

Der er dog også en hel del mænd der er misundelige/ser op til Gwenlann grundet hans åbenlyse vildskab, hans evner ud i kamp, og
grundet hans smukke og iltre vilde kone.
Rygtet om at Gwenlann har været høvding i en stamme nordpå er både noget der afskrækker og skaber respekt omkring ham.

Der er mange der har en holdning til Gwenlann (positiv som negativ), men det er sjældent at folk har mod og mandshjerte nok til at
fortælle ham de negative.
Alt andet lige, er Gwenlann er meget stor og fysisk mand, hvis evner med sværd og kamp er blevet testet igen og igen.

Hvordan opfører Gwenlann sig ved hoffet? holder han sig helt væk, holder lav profil eller hvordan? tager han rollen som prinsens livvagt, eller fylder han i sin egen ret? hvor bramfri er han? og kan han evt. bruge sin "politiske neutralitet" til at komme med ytringer, som egentlig er Branns, men som Brann ikke sige, pga. konsekvenserne?


3) hvad ved mine venner om mig/hvordan oplever de mig/hvordan fremstår jeg for mine venner?
Gwenlann er i bund og grund en hyggelig og jovial fyr, der elsker sociale sammenhænge.
Han er ligeglad med hvem han hygger, høj som lav.
I sociale sammenhænge kan han være lystig og hyggelig, imens hans fremstår iskold og stille i sammenhænge der er potentielt
farlige eller meget seriøse.

Gwenlanns venner kender til landsforvisningen, og de mange år han tilbragte i norden.
De fleste har hørt historien om, at Gwenlann har overtaget en stamme igennem en tvekamp, og efterfølgende fået både titel
og en smuk kone (kone nummer 2).
Det er ikke en tid Gwenlann snakker ret meget om.
vennerne har helt sikkert mødt Gwenlanns to kone, og hans sønner.
Den 'gamle' kone er lidt som en mor for ham, imens den yngre og smukkere kone (som han har sine sønner med) er mere hans
'reele' kone.

Kunne godt tænke mig at der var et ligevægtigt forhold mellem konerne, ihvertfald intern. udaftil er det klart at Räina er den "reele" kone, men hjemme er det nok Sio Adda der har bukserne på. og tænker da også Gwenlann elsker sine koner, på hver deres måde. havde egentligt tænkt, og skrevet at Sio Adda var mor til de 2 store drenge, og Räina var den den lille. Gwenlann har jo ikke været gift med Räina så længe, jo, da han "vandt" hende da han blev "Warchief". (det skal vi lige have clearet??) men klart at Sio Adda "mødre" alle gæster, helt vildt, måske endda næsten overdrevet - lidt a la Buller! klart at Prinsen og de andre har mødt konerne, i særdeleshed Yngwear, der er facineret at stammernes kultur, og sikkert ofte kommer på visit for at drille Sio Adda og stjæle lidt fra hendes forråd og tale med dem på deres sprog. det er også en feature at Gwenlann og Yngwear kan tale sammen på et, for almenbefolkningen, uforståeligt sprog.

4) hvad er mit forhold til prinserne Brann og Conn?
Gwenlann er vokset op med både Brann og Conn.
Imens hans forhold til Brann kan betegnes som et venskab/broderskab, er hans forhold til Conn er reelt fjenskab.
Forholdet kulminerede ved Gwenlanns landsforvisning af Conns hånd.
Siden Gwenlanns hjemkomst, har de to undgået hinanden.
Gwenlann og Brann har været venner siden de var små, dog afbrudt af perioden Gwenlann var landsforvist.
Efter Gwenlanns hjemkomst er deres venskab genoptaget.
Der er dog en mindre ændre i deres forhold, idet Gwenlann har sværget en blodsed til kongen, om at beskytte Brann med sit liv.

hader Gwenlann også Conn? han er vel rimelig sur over at han har fået ham smidt ud af showet? men samtidig er han også skyld i at Gwenlann har sine koner og børn... see good in bad, i like?? hvordan er det?

5) hvad er mit forhold til Kongen?
Gwenlann er vokset op tæt på kongen, og den kongelige familie.
Som søn af kongens bror, og en tro kopi af ham i væremåde og udseende, er der skabt et naturligt tæt bånd mellem Kongen og
Gwenlann.
Kongen ser meget af sin bror i Gwenlann, og har behandlet ham langt over hvad man normalt behandler uægte sønner.
På mange måder ser han Gwenlann som en slags kopi af sin bror, samt en fostersøn.

Kongen har tidligt været bevist om Gwenlanns fysiske egenskaber og evner i kamp.
Det er færdigheder hans bror også besad, og evner som kongen har gjort sit for at styrke.
Gwenlann er svoret til kongen, som han skylder alt, og har svoret at beskytte kongens ældste søn med sit liv.

lyder mega godt!

alt i alt er det kanon!

3Relationer - Rygter - Forhold Empty Sv: Relationer - Rygter - Forhold Tors 20 Feb 2014 - 14:10

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Fedt med feedback Smile

Tager de røde fra toppen Smile

1.
Ja det er en super fed feature.
Kunne godt forestille mig ham gå rundt og hjælpe, sådan set med alt muligt.
Måske både fysiske bære/løfte etc ting, men måske også folk i nød ?
Totalt købt ide Smile
Kan rigtig godt lide tanken om at han er sådan lidt vellidt blandt befolkningen, selvom han også er lidt en 'freak' for dem.

2.

Jeg tror umiddelbart ikke Gwenlann er ret politisk anlagt.
Det er klart at han ved han er en brik i magtspillet, og er heller ikke bange for at være den rolle.
Men tror ikke han har politisk accumen/tæft til direkte at være et uofficielt talerør.
Den rolle er nok bedre til andre.

Jeg tænker Gwenlann er en mand i sin egen ret.
Idet at han ellerede har været landsforvist, og Kongen blev arrig som en Sule efter dette skete, ved folk godt han på en måde er 'fredet'
Han er en sjov størrelse i spillet, men også en potentielt rigtig farlig en af slagsen.
Og det ved han godt.
Det kan nok betyde at han til tider kan være bramfri omkring ting han mener noget om / har stærke følelser el. holdninger til.

Ift. livvagt delen er det klart noget der ligger ham på sinde i hans væremåde.
Jeg tror hans passive-agressive attitude og væremåde, samt hans meget krigeriske og voldelige udseende, gør at han helt automatisk får plads.
Både fysisk og psykisk.

Det kan nok til tider være svært at se hvornår Gwenlann er der som sig selv, og hvornår han er der for at have prinsens ryg.
Det er helt sikkert noget Brann godt kunne finde på at bruge aktivt, altså sørge for at Gwenlann var med til særlige møder mm. for at styrke en position eller psyke folk.

3.

Ja ok, den havde jeg ikke lige set Smile
Det er helt fint med mig.
Og rigtig fed vinkel med Yngwear synes jeg, fedt spil.

4.

Tjaa han er nok ikke vildt happy for ham, men jer ser det ikke som dødeligt had.
Så havde han nok opsøgt ham, da han kom hjem fra norden ?
Jeg tror måske det er lidt en blanding af det du skrev med det gode og det onde.
Én ting der nok er sikkert, hvis kongen ikke levede ved Gwenlann's hjemkomst, kunne det være han havde gået efter Conn.
Gwnenlann ville aldrig drømme om at røre ham, imens kongen var i live.



4Relationer - Rygter - Forhold Empty Sv: Relationer - Rygter - Forhold Tors 20 Feb 2014 - 15:11

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

cool burger!

5Relationer - Rygter - Forhold Empty Sv: Relationer - Rygter - Forhold Tors 20 Feb 2014 - 16:05

Rune

Rune
Founder

Efter en hurtig gennemlæsning, så virker han noget anderledes end jeg først antog, men skide sej alligevel. Smile

Gwennlann og Branns forhold er jeg dog blevet en lille smule i tvivl om. Jeg havde først tænkt at Gwennlann var den rolige klippe, der var modvægten til Brann's vildskab. Nu virker det, for mig, som om de to minder en del mere om hinanden og måske har gejlet hinanden op til sindssyge vovestykker, da de var yngre? Jeg kan meget bedre se et ligevægtigt blodsbrødre-fohold mellem dem nu, end som Gwennlann var før, men hvem skal sørge for at de ikke river alt fra hinanden i en ekstase af vildskab? Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

6Relationer - Rygter - Forhold Empty Sv: Relationer - Rygter - Forhold Tors 20 Feb 2014 - 16:47

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hej Rune,

Det kan være jeg fik det skrevet det lidt rodet Smile

Gwenlann er ikke vild som 'sådan'.
Han er en stille, rolig og hyggelig fyr i det normale.
Elsker selskab og meget 'stabil'.

Så er der måske en edge af overmod, men hvem er ikke det ? Smile
Men tænker ikke han laver over the top skøre ting.

Det 'vilde' jeg tænker I ham, er mere sådan en udstråling.
Sådan en udstråling af potent skade, man kan forestille sig der ligger i ham.

Når han er i kamp, er det klart han er en fandens karl Smile

7Relationer - Rygter - Forhold Empty Sv: Relationer - Rygter - Forhold Tors 20 Feb 2014 - 17:30

Rune

Rune
Founder

Jeg synes nu det var godt skrevet, men ja, jeg havde misforstået det lidt. Smile

De to minder meget om hinanden, selvom Brann er mere....hmm, der er vist ikke et danskt ord der rigtig dækker det, men jeg tænker volatile. Google Translate siger flygtig, svingende, men det dækker ikke det element af fare der er. Det lyder som om Gwenn er det iskolde stål, hvor Brann er skovbranden?

Jeg tror ikke det bliver svært at finde på historier om de to. Very Happy

http://splatcup.goalsoccer.net

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum