S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Relationer - Rygter - Forhold

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Relationer - Rygter - Forhold Empty Relationer - Rygter - Forhold Fre 21 Feb 2014 - 12:53

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Med Janus' smukke gennemgang som forbillede kommer her mit take på Gaels

1) hvordan er mit rygte blandt befolkningen/hvad ved eller mener "menig mand" om mig?
Gaels er 3. søn af den nyligt afdøde Lord Bannon og har derfor selv haft mulighed for at vælge sin levevej. Det gør at Gaels har prøvet mange forskellige brancher og har rejst meget rundt i landet for at møde forskellige mestre og se forskellige professioner. På disse rejser har han oplevet mange forskellige måder at behandle den almindelige mand på og har med sig selv afgjort at han er stor fortaler for at den almene befolkning er rigtige mennesker og skal behandles som sådanne. Det er klart at der skal være en herskende klasse (adelen), men Gaels er af den overbevisning at man godt kan respektere den almindelige borges mening og liv. Denne måde at behandle befolkningen på smitter af på Gaels rygte blandt befolkningen, der ser positivt på ham. Han betragtes som en af de fornuftige nobelmænd, som man kan stole på også holder sit ord overfor den almene befolkning og tager deres meninger alvorligt.


2) hvad er holdningen blandt adelen, til mig?
Geals’ meget liberale holdning til den almindelige mand er ikke velset i hele adelen. Der er dem der synes at hans holdninger underminerer adelens magt og at sådanne holdningerne kan være med til at styrte hele riget i grus. Disse dele af adelen kommer Gaels naturligt nok ikke så godt ud af det med. I det store hele er Gaels muntre væsen og naturlige evne til at underholde et selskab af alle størrelser med til at gøre ham meget vellidt blandt langt det meste af adelen, om end der snakkes lidt i krogene om at han tillægger menigmand lidt for store evner.

3) hvad ved mine venner om mig/hvordan oplever de mig/hvordan fremstår jeg for mine venner?
Geals fremstår meget optimistisk og som regel i godt humør. Hans fremtræden har en tendens til at smitte og alle ved at han altid er god for en god røverhistorie.
Jeg tænker der kommer lidt flere overvejelser

4) hvad er mit forhold til prinserne Brann og Conn?
Gaels forhold til prinserne er præget af den gamle Bannons usvigelige loyalitet til kongen. Siden han var ganske lille er Gaels kommet ved hoffet og har kendt prinserne fra små. Han har altid haft et godt forhold til Brann og har aldrig kunnet forstå Conns forurettelse over ikke at være født til tronen.
Som unge mænd mødtes Gaels ofte med prinserne for at gå på enten skørte- eller vildt-jagt. I forbindelse med hans rejser rundt i kongeriget kom han ofte forbi kongsgården og i disse år dannedes det særligt stærke bånd mellem Brann og Gaels.
Senere er besøgene blevet sjældnere efter begge har fået flere forpligtelser. Det stærke forhold mellem kongeslægten og Bannonslægten cementeredes med vielsen mellem Brann og Geals yngre søster Maered.

5) hvad er mit forhold til Kongen?
Gaels er som resten af Bannonfamilien dybt loyal overfor kongen.

Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum