S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

At hjælpe i kampe man ikke er en del af

2 deltagere

Skal der straffes?

At hjælpe i kampe man ikke er en del af Vote_lcap40%At hjælpe i kampe man ikke er en del af Vote_rcap 40% [ 2 ]
At hjælpe i kampe man ikke er en del af Vote_lcap60%At hjælpe i kampe man ikke er en del af Vote_rcap 60% [ 3 ]
Totale stemmer : 5


Go down  Besked [Side 1 af 1]

1At hjælpe i kampe man ikke er en del af Empty At hjælpe i kampe man ikke er en del af Søn 17 Aug 2008 - 14:31

Rune

Rune
Founder

Vi har, siden ligaen begyndte, spillet med en regel der siger at hvis man hjælper til i en kamp man ikke er en del af så mister man en re-roll i sin næste kamp, hvis den coach det er gået ud over mener at der skal uddeles en straf.

Denne regel har dog ikke været håndhævet før og er først skrevet ned nu og kan derfor virke ny for mange af jer.

I min kamp mod Jeppe skete det at Bo og Anders i deres blodrus kom til at råbe foul! Jeppe der har sin sidste tur og ikke rigtig flere spillere at flytte rundt med ser straks hvad de to barbarer mener. Så tager Jeppes, ellers oversete, Lineman aktion og ryger lige i flæsket på min halvt bevidstløse marauder der bare ligger og venter på slutfløjtet. 9! av, det var uheldigt. 10! uhh! 6! ....

Meget uheldigt, må man sige. Og uheldigt at det var en af mine bedste spillere. Problemet er bare at vi ikke har brugt denne regel om afstrafning før, og siden jeg er commisioner er der altid risiko for at vække furore i de tændte blood blowl coaches hvis jeg benytter mig af en regel til min fordel.

Hvad synes i: Skal Bo og Anders straffes for deres iver, selvom det er sket før at der er blevet hjulpet til uden der er uddelt straf, eller skal de gå fri i kraft af at regelen ikke er brugt før?

Det er i sidste ende Bo og Anders der bestemmer om de skal straffes til deres næste kamp, da jeg synes det virker forkert hvis jeg håndhæver en regel, som halvdelen af os ikke ved findes, pga. en ting der er sket flere gange før uden det har haft konsekvenser.

Men hvad synes i?

http://splatcup.goalsoccer.net

johnni hansen

johnni hansen
Gnom Svinehyrde

Som du siger ville det virke lidt underligt at begynde at straffe uden varsel i denne situation. Det ville lugte lidt af hævn, synes jeg. Det er pisseærgerligt for dig at miste en af dine bedste marauders, men som du selv siger er det også bare virkeligt uheldigt.

Indtil videre er det min erfaring at det er nok at bede tilskuerne holde mund hvis de blander sig for meget. Men det er selvfølgelig problematisk når der i en situation som den nævnte blot skal plantes en ide for at skaden er sket. Vi må dog spørge os selv - har vi lyst til at undvære tilskuernes engagerede tilråben? Det har jeg egentlig ikke.

Når det er sagt vil jeg håbe at tilskuerne har pli nok til ikke at vejlede i en sådan grad at de kommer til at spille spillet for en af spillerne. Det er kun i orden når nye spillere skal hjælpes igang og deres modstander i øvrigt samtykker. Hvad angår tilskyndelse til ligegyldig vold er det jo almindeligt kendt at BB publikummet er en blodtørstig skare, og eftersom de altid råber op om fouls og kills (hrrm Bo! hrrm) har det sjældent en reel betydning.

Så jeg tror jeg spørger til om du normalt oplever det som et stort problem? Personligt vil jeg hellere tale folk til rette i de her situationer end jeg vil til at slå dem i hovedet med en strafregel. Men det var ikke mig der mistede en god spiller.

Rune

Rune
Founder

Bær over med mig. Jeg har pandehule samt bihule-betændelse og er pænt fucked i hovedet, så det bærer min manglende røde tråd tegn på.
Jeg tror jeg ser lidt på denne regel om at hjælpe i kampe man ikk er en del af, som på regelen om at rykke sin turn-marker. Vi spiller i princippet stadig med at man kan råbe foul hvis modstanderen har glemt at rykke sin turn-marker, men det ses som dårlig gamesmanship. Grunden til at den er med er dog at den kan benyttes hvis ens modstander er ekstremt dårlig til at huske at rykke sin turn-marker, og fungerer i denne henseende lidt som en pegepind over fingrene. Smile Så kan du lære det, SMÆK!

I grunden tror jeg sådan set at Bo og Anders har "lært" det de kan af situationen allerede, da vi har snakket det igennem og diskuteret det. Så at straffe dem ydeligere (altså ud over det at de har skulle høre på den hysteriske Commissioner) ville ikke føre noget godt med sig, ud over at det ville være fedt for de hold de eftergølgende skulle spille mod. Very Happy

Alligevel vil jeg opfordre folk til at passe på hvad de siger til kampene, og opfordre folk der mener de er blevet fucked af ulovlig indblanding fra fansene, til at speak up. Det kan godt være at folk ikke skal straffes spilmæssigt for en uheldig indblanding (alle kan sgu komme til at sige noget), bare det ikke sker hele tiden...*host*Bo*host* Wink

Jeg synes ikke selv at jeg skal benytte regelen nu, da jeg nok er en smule hævngerrig efter den marauder, og det er bla. også derfor jeg har startet denne tråd. Men alligevel kunne jeg godt forstå hvis en anden havde råbt op og krævet straf.

Men nu er de fleste vist klar over denne regel og det ligger nu frit for dem at klage over ulovlig indvirkning i deres kampe. Måske vi skulle gøre ligesom med turn-marker regelen, at det ses som dårligt gamesmanship hvis man bare påkalder den for det mindste? Så vi har muligheden, bare med begrænsninger?

http://splatcup.goalsoccer.net

johnni hansen

johnni hansen
Gnom Svinehyrde

Det lyder meget rimeligt.

Turnmarker-Foul reglen er kun blevet brugt af enkelte personer og ikke i et voldsomt omfang. Så hvis det bare kan forholde sig nogenlunde sådan med denne anden regel også, skal jeg ikke gøre vrøvl over den.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum