S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

REGLER!!!

+2
gakkedulla
princelarming
6 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1REGLER!!! Empty REGLER!!! Tirs 31 Mar 2009 - 20:18

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hey folkens!

Jeg fik den tanke at det måske ville være fedt at have en tråd hvor vores hus-regler stod (Du ved, dem vi bruger til at spille efter, siden vi afskaffede tændstikfigurerne og det der med at trække pikhår om hvem der vandt...)
Det er denne tråd tænkt som et værktøj til, da min udkogte hjerne ikke er i stand til at huske alle de regler vi er kommet frem til...

Det der sker er at jeg kort skriver hvilke hus-regler jeg kan huske vi har, og andre derefter skriver de andre regler ind, som jeg har drukket/røget/horet væk... til sidst skriver vi listen ren, og lægger den under triumviratets banner herinde, så vi har en nem referenceside.

Med andre ord, without further ado, and no subsequent delay... Tillad mig at præsentere: REGLERNE!!!

Vi spiller med:

-Living Rulebook 5.0 + Experimental Rules (Tak for linket, Bo!)

-De tre experimental teams (Slann, Underworld og Chaos Pact) Hvad med Amazonians?? (dem der ikke er amazones, men hurtigere??)

-Man kan (indtil videre) ikke låne penge, overføre spillere, sælge eller overføre guld eller på andre måder gøre andet med sit guld end at tælle det!

-At det er tilladt at konvertere retired players på holdet til Assistant coaches.

-En hel liste med "how-to-make-your-own-tournament"-regler, som gør det muligt at lave turneringer uden at være med i Triumviratet.

-Ikke så tit med 4-minutters reglen (Hvad er den officielle ruling på den her??)

-Vi er afslappede med turnover-reglen, med mindre det er i Liga/turnerings-spil. (Bestemmes af de to spillende coaches, right??)

- Spiralling expenses med start ved 180 og med "trin" på 20 i TR. Ingen "hellige køer", og man kan godt tabe penge fra treasury.

nu er jeg ved at løbe tør for ting jeg kan huske...
er der flere så skriv dem på, og smid endelig permanente links til de sider jeg har nævnt herover, hvis du har dem, for det har jeg ikke...

-Fede OUT!!

2REGLER!!! Empty Sv: REGLER!!! Ons 1 Apr 2009 - 13:54

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Sædvanligvis spiller vi nu med illegal procedure uden nogen form for "afslappethed" vil jeg mene - det har da i hvert fald været fuldstændig legitimt i de kampe jeg har spillet at man (uden at have talt om det først) caller det.
Den officielle ruling på 4-minutters reglen har været at alle der lystede det kunne sige:"nu henter jeg uret". Dette gælder så ikke hvis man i forvejen har aftalt andet - det er jeg i hvert fald blevet præsenteret for at folk har gjort - uden min gode vilje.
Ellers har jeg ikke umiddelbart noget at tilføje.

/Gax

3REGLER!!! Empty Sv: REGLER!!! Fre 3 Apr 2009 - 16:12

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Her er der så lige kommet nogle nye til:

Vi tillader ikke overførsler af penge mellem hold, eller lån!

Spillersalg er forhåndsgodkendt af Triumviratet, til en pris fastsat af sælgeren
-Se specifikke regler herfor under triumviratets side...)

Flere??

MVH:

Fede

4REGLER!!! Empty Sv: REGLER!!! Søn 5 Apr 2009 - 17:24

Yde


Hobbit Grisetyv

I min betragtning spiller vi med både 4 min reglen og turnover reglen som den står beskrevet i LRB 5. Hvis to coaches imidlertid er enige om at man ikke anvender ur eller tager rerolls fra hinanden i pågældende kamp, kan de så lave en aftale om det. Det er udelukkende imellem pågældende coaches og derfor i min betragtning ikke værd at nævne i forhold til hvor vi afviger fra LRB 5.

5REGLER!!! Empty Sv: REGLER!!! Søn 5 Apr 2009 - 18:09

Yde


Hobbit Grisetyv

Jeg tror, at vi imod mit ønske, i øjeblikket spiller med amazonians. Er ikke sikker på hvornår det blev indført, men synes at kunne huske at det var i tiden før vi havde et triumvirat,. Siden er det vist blevet godkendt af siddende triumvirat.

Jeg er imod at holdet anvendes, da det i min betragtning ikke er blevet godkendt af BBRC.

Det er derimod de 3 hold: Slaan, Undeworld og Chaospact. jf. http://www.blood-bowl.net/LRB_PBBL/2007NewTeams.pdf

Amazonian holdet har været et experimental team hos Mbbl. jf: http://www.blood-bowl.net/MBBL/PBBL_Handbook_MBBL_ExtraTeams.pdf , men hvis man nu kigger på Mbbls hjemmeside er det ikke længere en houserule at anvende holdet, og desuden anvendes istedet Amazon holdet.

Som jeg ser forløbet har man bedt en række forskellige forums teste en liste hold, og derefter valgt at gå videre med 3 af dem (Underworld, Slaan og Chaos Pact), Brettonians og Amazonians er blevet kasseret i hvert fald på kort sigt.


Argumenter for fortsat at anvende holdet er som jeg har hørt dem:

De spilles af en af vores spillere (Karen).
-Som svar til dette mener jeg, at konsekvensen ved at spille et experimental team, kan være at det ikke bliver godkendt af BBRC.

Amazon holdet er ret elendigt.
- Jeg er enig i at holdet er svagt, men i realiteten er der endnu ingen coach der har forsøgt at spille det. Samtidig er holdet i min betragtning bedre end en lang række hold vi allerede anvender.


Mine argumenter for at stoppe med at anvende holdet er:
- Vi søger i øjeblikket at gøre vores liga spilbar med andre ligaer, for at udvide antallet af spilelre. Derfor søger vi at reducere antallet af house rules.
- Anvendelsen af Amazonian teamet har den umiddelbare konsekvens at vi ikke spiller Amazon holdet, da Amazonians og Amazons minder meget om hinanden, men Amazonians bare er bedre.

6REGLER!!! Empty Sv: REGLER!!! Tors 16 Apr 2009 - 19:11

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Vil en triumvirant ikke rette denne tråd, og smide den ind under triumviratets side, så vi får et officielt opslået regelsæt??

MVH:

Fede

7REGLER!!! Empty Sv: REGLER!!! Fre 17 Apr 2009 - 13:08

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

jeg er enig med Yde i hans betragtninger.

//Janus

8REGLER!!! Empty Sv: REGLER!!! Ons 22 Apr 2009 - 11:26

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hey guys!

efter rolle igår, (og yeah janus vi holder den nok gående til du er back in town...) sad vi og kiggede lidt på bretonia holdet og så var det jo lige at jeg tænkte på hvorfor spiller vi egentlig ikke med det hold, altså ud over at der ikke er nogen der aktivt spiller med dem? de er jo ikke helt dårlige og jeg tror man kan få et temmeligt cool hold stablet på benene der, hvis man ellers har lysten... hvad er dommen? skal det forbi triumviratet? er der nogen der kunne tænke sig aktivt at spille med holdet? desværre har jeg jo lige startet et norse hold, som jeg vil prioritere i det næste stykke tid... men hvad? kan triumviratet ikke lige tage stilling til bretonia holdet og så melde tilbage.

over and out

9REGLER!!! Empty Bretonia? Ons 22 Apr 2009 - 19:49

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg tænker at du skal tage Ydes udmelding om at vi spiller med de hold der er gået videre fra de indledende test for gode varer, det vil altså sige at Bretonia holdet i første omgang er ude.

Jeg mener i hvert fald ikke at vi kan sige god for bretonia holdet, men ikke for Amazonians holdet som netop ser ud til at blive udelukket.

R-Kølle

10REGLER!!! Empty Sv: REGLER!!! Tors 23 Apr 2009 - 11:01

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hey kølle!

jeg tror du misforstår mit indlæg... det handler om at der egentlig ikke er nogen grund til at vi ikke spiller med bretonia holdet ud over at altså, vi ikke spiller med det... jeg henstillede blot til at trium kunne finde ud af om de vil tillade holdet at blive spillet med eller ej.

slut, prut

11REGLER!!! Empty Bretonia? Tors 23 Apr 2009 - 12:17

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jvf ydes post af 5. april i denne tråd

Her argumenterer yde for at vi bruger amazon frem for amazonians

Som jeg ser forløbet har man bedt en række forskellige forums teste en liste hold, og derefter valgt at gå videre med 3 af dem (Underworld, Slaan og Chaos Pact), Brettonians og Amazonians er blevet kasseret i hvert fald på kort sig

Så ud fra dette argument spiller vi enten med både amazonians og bretonia eller med ingen af delene

Over and out
R-Kølle

12REGLER!!! Empty Sv: REGLER!!! Tors 23 Apr 2009 - 12:41

Yde


Hobbit Grisetyv

Præcis krølle.

Jeg er imod at vi spiller med Brettonia holdet fordi det ikke er et officielt godkendt hold. Jeg vil ikke imens jeg sidder i triumviratet støtte at det bliver indført. Det eneste argument jeg ser for at anvende holdet, er at Amazonians allerede er godkendt på trods af at de officielle regler ikke godkender holdet, men derfor vil jeg hellere udelukke Amazonians end godkende Brettonia.

/yde

13REGLER!!! Empty Sv: REGLER!!! Tors 23 Apr 2009 - 15:41

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hehe yde, du er så konservativ at man skulle tro du var lavet af træSmile

jeg er i princippet ligeglad, skulle bare lige checke om der blev mulighed for at spille holdet eller ej. ej er ok...

rock on!
ses til obnox alle duller!

14REGLER!!! Empty Sv: REGLER!!! Fre 24 Apr 2009 - 13:42

Yde


Hobbit Grisetyv

:-)

Enten spiller vi bloodbowl eller også spiller vi noget andet... Hvis vi spiller Bloodbowl synes jeg vi skal lægge os så meget op af reglerne som det er muligt, og hvor det stadig giver mening i forhold til den ligastruktur vi kører. Samtidig er det ikke os der laver reglerne til Bloodbowl men derimod BBRC, heldigvis kan jeg fristes til at sige, med nogle af de forslag jeg ser :-)

/yde

15REGLER!!! Empty Sv: REGLER!!! Fre 24 Apr 2009 - 18:35

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Igen enig med det Yde siger Smile

/J

16REGLER!!! Empty Sv: REGLER!!! Lør 25 Apr 2009 - 10:11

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

yeah, read all that, roger and over shit, 'n' stuff.

men altså lige for the record. det er et experimental team lavet af gutterne bag alle de andre hold. så hvis der er noget der hedder ægte bloodbowl, så skulle man da være et skarn hvis man ikke tog holdet med inden man lavede om på regulære regler som fx. spiralling expenses eller lign.

for det er vel bloodbowl vi spiller, ikke...

man kan godt puste med munden

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum