S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Tæskeholds-debatten!

4 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Tæskeholds-debatten! Empty Sv: Tæskeholds-debatten! Tors 3 Sep 2009 - 9:16

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det forlyder at Totenkopfs Headcoach, Dr.D, blev utroligt rasende efter at have set post-game indslaget hvori hans holds evner som boldspillere blev sat i tvivl.
Han understreger at hans Totenkopf'ere 100% altid spiller efter at vinde og faktisk har en udemærket mål-score.

"Vi er utroligt skuffede over at Tigers ikke kan afse tid til en venskabskamp mod os. Efter at vi måtte trække os fra en ellers meget lovende sæson-start i sidste store turnering har Vi kikket længe efter at møde de gamle Grand Tournament vindere. Vi har således inden for de sidste stykke tid udfordret både det nuvurærende titel-hold, Mesterholdet Dazzeling Dark Destroyers, samt den tidligere titel-holder, Mesterholdet White Strikers og vundet begge.
Vi vil godt bruge denne lejlighed til at afmontere det onde rygte som visse coaches konstant forsøger at spinde omkring Totenkopf, nemlig at vi kun spiller for at smadre. Totenkopf er bestemt et bold-spiller hold og vi håber at kunne overtale Tigers til en kamp snart således at vi også kan få lov at teste os mod dette gamle Mesterhold."

Udtaler Dr. D

2Tæskeholds-debatten! Empty Sv: Tæskeholds-debatten! Tors 3 Sep 2009 - 11:11

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

men det var løgn... vi ved jo godt, at bolden altid vil være sekundær for alle hold der ikke har mindst 4 spillere med ag 4!

3Tæskeholds-debatten! Empty Sv: Tæskeholds-debatten! Tors 3 Sep 2009 - 13:18

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Men så kom Køllen i tanke om at Totenkopf også har 4 spillere med 4 i AG, selvom det ikke påvirker ham synderligt i tæske-afdelingen.... Eller skulle jeg sige tæske-abteilungen??

4Tæskeholds-debatten! Empty Sv: Tæskeholds-debatten! Tors 3 Sep 2009 - 19:35

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hey hey,

Så skulle folk lige blande sig. Totenkopf har rigtig nok 4 spillere med AG, faktisk har de haft hele 5 AG stigninger på et tidspunkt.

Men jeg vil lige pointere at Totenkopf kun råder over 3 MB stigninger og ingen Piling On, ej heller klør.
Faktisk har Totenkopf valgt at bruge den ene af kun to blitzere på at spille bold, dvs ingen tæsk skills overhovedet til ham.

Totenkopf er et allround hold som både kan tæske lidt og spille bold. Altså Ikke et tæske hold.

/J

5Tæskeholds-debatten! Empty Sv: Tæskeholds-debatten! Tors 3 Sep 2009 - 20:34

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg vil gerne bidrage til debatten ved at prøve at komme med nogle lidt divergerende eller anderledes definitioner af et tæskehold:

1: Tæskehold er dem med flere end X med Jydesættet (Tackle/MB/Piling)
2: Tæskehold er hold der spiller SG2W (Slow Grind 2 Win)
3: Tæskehold har X spillere med overstyrke (4+)
4: Tæskehold laver flere end X Cas pr. kamp i gennemsnit.
5: Tæskehold kan score hurtigt, men gør det ikke for at maksimere deres egne fordele ved at være i offence...

Er der flere, og hvor mange af de ovenstående passer på TA??

Mummy

6Tæskeholds-debatten! Empty Sv: Tæskeholds-debatten! Tors 3 Sep 2009 - 20:59

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Well Totenkopf har for det første ikke nogen med Jydesættet, der var ikke plads på holdet på ungdommeren.
For det andet spiller Totenkopf sjældent slowgrind spil, men scorer faktisk relativt mange mål, selvfølgelig afhængigt af modstanderen.

Totenkopf har rigtignok et par spillere med mere end 3 i styrke, det er korrekt.
Ligeledes er det korrekt at Totenkopf ikke nødvendigvis scorer lige med det samme, selvom de sagtens kan score på to ture. Men hvis det er et kriterie er der mange hold som er tæskehold. Tror man generelt vejer modtanderens evne til at score set i forhold til fordele og tid til at udligne og score flere mål osv.

Hvorvidt Totenkopf scorer over gennemsnittet i Cas ved jeg ikke, men det er egentlig ikke fordi dets Cas ratio er vildt imponerende.

At Totenkopf ligger i den tunge ende af hold i vores liga er da et faktum, det slår hårdt til tider og tæsker da også en sæk-fuld. Men de ku være spækket en del mere voldeligt og mere tæskeagtigt hvis de ville. De er lavet ret allround

/J

7Tæskeholds-debatten! Empty Sv: Tæskeholds-debatten! Fre 4 Sep 2009 - 10:25

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

lad os nu bare få det på bordet... hvad er deres cas gennemsnit i de sidste 15 kampe præcist?

Vi må have nogen oplysninger der er mere skarpe end "ikke vildt imponerende" hvis vi skal kunne føre en debat der går ud på andet en "johow de er" og "næhæj de er ej"

Gief naked Cas-stats Saw

8Tæskeholds-debatten! Empty Sv: Tæskeholds-debatten! Fre 4 Sep 2009 - 10:27

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

i øvrigt burde en masse af dette flyttes til en anden tråd imo

9Tæskeholds-debatten! Empty Sv: Tæskeholds-debatten! Fre 4 Sep 2009 - 10:34

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

I øvrigt er punkterne 2 & 5 i asbjørns definitionsskema meget tæt på at være ens, men ellers en sjov idé med at forsøge at definere sig ind i hvornår et hold er et tæskehold.

Tror dog ikke umiddelbart det er muligt da mange vil mene at der er tale om et tæskehold blot én af de mange definitioner gør sig gældene. Om man vælger at tæske handler også om hvem man spiller mod. I en kamp mod halflings kan selv det sødeste elverfimse hold forvandles til de ondeste slowgrinders, der jokker som besatte.

10Tæskeholds-debatten! Empty Sv: Tæskeholds-debatten! Fre 4 Sep 2009 - 12:39

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Godt, jeg bøjer mig for undersøgelseskommisionen,

Her kommer Cas ratio for de sidste 15 kampe:
40 / 17

Måske kunne undersøgelseskommissionen selv kaste mere lys over sagen ved at frigive deres Cas ratio for deres Jyske Slåsse-Bolle-Maskiner ?


/J

11Tæskeholds-debatten! Empty Sv: Tæskeholds-debatten! Fre 4 Sep 2009 - 15:50

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg er tilbøjelig til at give Janus medhold i at et holde der laver under 3 cas pr kamp i snit ikke nødvendigvis skal ses som et slås og bolle hold. Jeg tror faktisk ikke engang bimses hoppedrenge kan fremvise en så lav statistik. Men jeg er parat til at blive modbevist.

Jeg synes til gengæld der mangler en meget væsentlig del i asbjørns definition på hold med ølæk potentiale. Det burde på en eller anden måde være muligt at vurdere på hvor mange guards der er på holdet da disse spillere til tider kan være ligeså effektive som at have en masse overstyrkespillere.

På samme måde har Janus de sidste 2 gange mit Human-hold har bukket sig forover og spillet mod hans kaos, bevist at claws er en meget meget meget effektiv skill. Adgangen til denne synes jeg også bør indgå i vurderingen af hvor farligt et hold alt i alt er.

Når alt dette er sagt er min oplevelse af afdelingen at de spiller fin god BB uden at slå for mange ihjel. Dette kommer fra en der har spillet mod holdet mange gange med hold der har AV 7.

Det var vidst ca hvad jeg kunne lukke ud af lort i denne omgang.

R-Kølle pirate

12Tæskeholds-debatten! Empty Sv: Tæskeholds-debatten! Tors 24 Sep 2009 - 16:37

princelarming

princelarming
Barbar Barber

For at føje lidt til debatten om tæskehold, offentliggør HULK nu sine holds statisktikker:

Tallene er kronologisk for færdige og påbegyndte ark.

Black Breakers: (78 kampe)
CAS lavet: 49+56+66+83+3 = 257
CAS modtaget: 27+43+48+51+6 = 175
Cas/Cas = 257/175 = 1,47
Gennemsnit CAS lavet pr. kamp = 3,29
Gennemsnit CAS modtaget pr. kamp = 2,24

Manglin'g Midgets: (74 kampe)
CAS Lavet: 39+58+60+68 = 225
CAS modtaget:33+31+34+32 = 130
CAS/CAS = 225/130 = 1,73
Gennemsnit CAS lavet pr. kamp = 3,04
Gennemsnit CAS modtaget pr. kamp = 1,76

Pelvic Pulverizers: (47 kampe)
CAS lavet: 48+34+29 = 111
CAS modtaget: 25+50+18 = 93
CAS/CAS = 111/93 = 1,19
Gennemsnit CAS lavet pr. kamp = 2,36
Gennemsnit CAS modtaget pr. kamp = 1,98

Stormwood Saplings: (20 kampe)
CAS lavet: 33+1 = 34
CAS modtaget: 44+2 = 46
CAS/CAS = 34/46 = 0,74
Gennemsnit CAS lavet pr. kamp = 1,70
Gennemsnit CAS modtaget pr. kamp = 2,30

Xlanhuapec Slayers: (29 kampe)
CAS lavet: 46+15 = 61
CAS modtaget: 28+25 = 53
CAS/CAS = 61/53 = 1,15
Gennemsnit CAS lavet pr. kamp = 2,10
Gennemsnit CAS modtaget pr. kamp = 1,83

Andet i ville vide??

HULK out!

13Tæskeholds-debatten! Empty Sv: Tæskeholds-debatten! Søn 4 Okt 2009 - 14:08

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Den grønne gren har desværre smidt sit første ark væk, men i deres sidste 11 kampe er det gået således:

CAS lavet: 55
CAS modtaget: 20
Cas/Cas =55/20=2,75
Gennemsnit CAS lavet pr. kamp=5
Gennemsnit CAS modtaget pr. kamp=1,8

Jeg gider ikke rigtig poste de andre hold, da de ikke er daller-hold og som sådan ikke har særligt interessante cas-stats

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum