Har lige gennemført spillet og synes faktisk det er meget godt. Jeg synes også at deres toolset virker utroligt lovende, men mit problem er at der ingen multiplayer er...Jeg tænker lidt Dragon Age som en form for efterfølger til NWN (ved godt de selv siger Baldurs Gate) da det er det spil det minder mest om i udseende og gameplay. Men det allerfedeste ved NWN var de fankreerede mods man kunne spille, single eller multiplayer, og det at man kunne have en gamemaster der kontrollerede alt fra kulisserne. Mega fedt! Det der med at logge ind på en server der permanent er online og lukker alle fjolser ind var aldrig min kop te, men efter min mening heller ikke idéen med at have en multiplayerdel. Næh det fede var at spille med få personer der ønskede en god oplevelse og en GM der stod for at komme med små tvists i det fastlagte eventyr.
Folkene bag Dragon Age har åbenbart valgt at fokusere på det dårlige der kan komme af multiplayer og har derved skrottet det fra et spil som jeg tror ville have været perfekt gearet til at køre små historier med få spillere og en enkelt GM. Men sådan må det vel være.
Dragon Age forsøger at give spilleren utroligt meget frihed i sine valg, men sørger også for at der er konsekvenser. Dette gør at der er en hel del forskellige mulige slutninger til spillet og det gør det også næsten umuligt at fortsætte alle disse storylines i det næste spil i rækken. Jeg glæder mig til at se deres forsøg på at videreføre min Wardens historie i fortsættelsen og se resultaterne af alle de valg jeg foretog mig gennem DA, men jeg tror sgu det bliver svært. Den nemmeste løsning ville være at tvinge folk til at starte en ny karakter, men mange folk vil gerne se hvad der videre sker med den person de har brugt 30+ timer på at hakke gennem darkspawn og andet godtfolk. Det er bare svært at holde illusionen om frit valg kørende hvis det skal være nogenlunde troværdigt. Én situation hvor man har 4 valg fører til 4 situationer hvor man har 4 valg i hver (dvs, 16) som fører videre og videre og videre. Et menneske har ikke svært ved at føre en historie videre gennem undelige valg, men et spil der er forudprogrammeret er bare slet ikke med på det niveau. Derfor har vi brug for multiplayer og GM's!
Hvad synes i?
Folkene bag Dragon Age har åbenbart valgt at fokusere på det dårlige der kan komme af multiplayer og har derved skrottet det fra et spil som jeg tror ville have været perfekt gearet til at køre små historier med få spillere og en enkelt GM. Men sådan må det vel være.
Dragon Age forsøger at give spilleren utroligt meget frihed i sine valg, men sørger også for at der er konsekvenser. Dette gør at der er en hel del forskellige mulige slutninger til spillet og det gør det også næsten umuligt at fortsætte alle disse storylines i det næste spil i rækken. Jeg glæder mig til at se deres forsøg på at videreføre min Wardens historie i fortsættelsen og se resultaterne af alle de valg jeg foretog mig gennem DA, men jeg tror sgu det bliver svært. Den nemmeste løsning ville være at tvinge folk til at starte en ny karakter, men mange folk vil gerne se hvad der videre sker med den person de har brugt 30+ timer på at hakke gennem darkspawn og andet godtfolk. Det er bare svært at holde illusionen om frit valg kørende hvis det skal være nogenlunde troværdigt. Én situation hvor man har 4 valg fører til 4 situationer hvor man har 4 valg i hver (dvs, 16) som fører videre og videre og videre. Et menneske har ikke svært ved at føre en historie videre gennem undelige valg, men et spil der er forudprogrammeret er bare slet ikke med på det niveau. Derfor har vi brug for multiplayer og GM's!
Hvad synes i?