S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Dragon Age

4 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Dragon Age Empty Dragon Age Ons 20 Jan 2010 - 1:34

Rune

Rune
Founder

Har lige gennemført spillet og synes faktisk det er meget godt. Jeg synes også at deres toolset virker utroligt lovende, men mit problem er at der ingen multiplayer er...Jeg tænker lidt Dragon Age som en form for efterfølger til NWN (ved godt de selv siger Baldurs Gate) da det er det spil det minder mest om i udseende og gameplay. Men det allerfedeste ved NWN var de fankreerede mods man kunne spille, single eller multiplayer, og det at man kunne have en gamemaster der kontrollerede alt fra kulisserne. Mega fedt! Det der med at logge ind på en server der permanent er online og lukker alle fjolser ind var aldrig min kop te, men efter min mening heller ikke idéen med at have en multiplayerdel. Næh det fede var at spille med få personer der ønskede en god oplevelse og en GM der stod for at komme med små tvists i det fastlagte eventyr.
Folkene bag Dragon Age har åbenbart valgt at fokusere på det dårlige der kan komme af multiplayer og har derved skrottet det fra et spil som jeg tror ville have været perfekt gearet til at køre små historier med få spillere og en enkelt GM. Men sådan må det vel være.

Dragon Age forsøger at give spilleren utroligt meget frihed i sine valg, men sørger også for at der er konsekvenser. Dette gør at der er en hel del forskellige mulige slutninger til spillet og det gør det også næsten umuligt at fortsætte alle disse storylines i det næste spil i rækken. Jeg glæder mig til at se deres forsøg på at videreføre min Wardens historie i fortsættelsen og se resultaterne af alle de valg jeg foretog mig gennem DA, men jeg tror sgu det bliver svært. Den nemmeste løsning ville være at tvinge folk til at starte en ny karakter, men mange folk vil gerne se hvad der videre sker med den person de har brugt 30+ timer på at hakke gennem darkspawn og andet godtfolk. Det er bare svært at holde illusionen om frit valg kørende hvis det skal være nogenlunde troværdigt. Én situation hvor man har 4 valg fører til 4 situationer hvor man har 4 valg i hver (dvs, 16) som fører videre og videre og videre. Et menneske har ikke svært ved at føre en historie videre gennem undelige valg, men et spil der er forudprogrammeret er bare slet ikke med på det niveau. Derfor har vi brug for multiplayer og GM's! Smile

Hvad synes i?

http://splatcup.goalsoccer.net

2Dragon Age Empty Sv: Dragon Age Tors 21 Jan 2010 - 5:31

Casper


Gnom Svinehyrde

Forkert. Helt, helt forkert. Neverwinter Nights var elendigt. QED

At fokus har været på single player er jo netop hvad der gør Dragon Age så godt. Det har givet udviklerne mulighed for at finpusse historien og NPC'erne, frem for at skulle bekymre sig om det tekniske med MP. Alle spil nu om dage er jo MMORPG'ere, det er da fint at nogle få holder sig til single player markedet.

Jeg tror dog ikke du skal bekymre dig for meget med de valg du træffer og hvordan de bliver viderført. Tror ikke det er Bioware's planer at lave Dragon Age til en trilogi ligesom Mass Effect, det var hvertfald deres holdning lige før release.

3Dragon Age Empty Sv: Dragon Age Tors 21 Jan 2010 - 14:41

Rune

Rune
Founder

NWN elendigt..? Hvordan?

Det eneste jeg synes der var elendigt ved NWN var de persistent worlds der figurerede rundt omkring i starten. Da alle mulige idioter turede rundt og ødelagde spillet for de folk der forsøgte at få en god oplevelse ud af det. Men det var ikke svært at slippe fra, man skulle bare sørge for at komme ind på en lukket server eller selv lave en med sine venner.
Det at spille et eventyr igennem sammen med et par andre gutter var sgu federe end singleplayer, efter min mening, og hvis der så oven i købet var en GM til at styre eventyret, ja så blev det bare endnu bedre. Smile

Og der synes jeg DA halter. Vi kan aldrig spille andet end premade mods. Vi kan kun tage valg som folk har udtænkt for os på forhånd. At single player delen derfor er blevet bedre, det er jeg helt enig med dig i, den er langt bedre end NWN, men jeg synes bare ikke det er det værd.

Der vil være en mulighed for at føre din Warden videre i deres næste spil i rækken Dragon Age: Origins - Awakening. Så det må vel også være med de valg man traf i første spil..?

http://splatcup.goalsoccer.net

4Dragon Age Empty Sv: Dragon Age Tors 21 Jan 2010 - 16:36

Casper


Gnom Svinehyrde

Neverwinter Nights konceptet var godt, udførslen var bare mangelfuld. Kampagnen virkede ærlig talt som noget udviklerne ikke havde prioriteret særlig højt, hvilket virkeligt er synd. I de første måneder efter spillets udgivelse var der ikke rigtigt andet end den vedlagte kampagne at gå i gang med, men eftersom den var så kedelig gemte jeg hurtigt spillet at vejen.

Alt content lavet med toolsettet føltes også meget... "stift". Alt var opbygget i firkanter (tiles), der var ikke et specielt stort udvalg inden for udstyrs udseende (mages lignede jo ærlig talt cirkusklovne), interfacet var lettere forfærdeligt, osv.

Bioware er i stand til at skabe en utroligt fængende historie, det virker bare som om de har lagt fokus det forkerte sted med NWN. Når man sammenligner spillet med eksempelvis Baldur's Gate, er jeg simpelthen ikke i stand til at finde et eneste punkt hvor NWN er bedre.

Med alle de MMORPG'er og multi player spil der udkommer for tiden er jeg bare glad for, at Bioware valgte at fokusere på solidt single player eventyr.

5Dragon Age Empty Sv: Dragon Age Fre 22 Jan 2010 - 3:24

Rune

Rune
Founder

Jae, jeg forstår godt hvad du mener, men du har bare misset det allerbedste ved NWN, nemlig alt det fankreerede og det at kunne spille med sine venner. I starten var der ikke meget at vælge mellem, og det var svært at styre GM delen af spillet, men det kom stille og roligt og endte med at blive bedre end hvad Bioware selv kunne diske op med.

Historien og, til dels, gameplayet i Baldurs Gate var bedre end i NWN, det vil jeg dog give dig ret i. Smile

Hvis du sidder og keder dig på et tidspunkt, så gå ind på http://nwvault.ign.com/ og find et eventyr der har scoret godt. Hvis det er multiplayer kan vi prøve det sammen, så skal jeg vise dig hvor fedt det er Very Happy

http://splatcup.goalsoccer.net

6Dragon Age Empty Sv: Dragon Age Fre 22 Jan 2010 - 14:57

Casper


Gnom Svinehyrde

Det må prøves så Smile

Hvad med NWN2, hvordan er det i forhold til 1'eren med user made content? Kan man finde lige så meget lavet til det?

7Dragon Age Empty Sv: Dragon Age Fre 22 Jan 2010 - 15:28

Rune

Rune
Founder

Jeg ved faktisk ikke hvordan det står til med NWN 2 da jeg aldrig købte spillet. Men jeg har lånt det af John for ikke så lang tid siden så jeg kan godt være med hvis der skal prøves noget med det Smile

http://splatcup.goalsoccer.net

8Dragon Age Empty Sv: Dragon Age Fre 22 Jan 2010 - 15:35

McGregers


Halv-elver Bondemand

Ludo FTW!

9Dragon Age Empty Sv: Dragon Age Lør 23 Jan 2010 - 20:02

John The Rosenberg

John The Rosenberg
Gnom Glædespige

Ahem... minestryger FTW!!!

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum