S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

template weapons i biler?

5 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1template weapons i biler? Empty template weapons i biler? Lør 6 Mar 2010 - 14:34

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

lige et hurtigt regelteknisk spørgsmål... kan man affyre et template weapon (eg. flamer) fra en chimera? i bogen står der at man skyder fra "the vehicles fire points", hvilket på en chimera både kan være spidserne af de noller lasguns der sidder på siderne af den, eller den store luge i midten. I princippet må man jo ikke komme til at skyde på sine egne units, heller ikke et dedicated transport, men det bliver tilfældet hvis man skyder fra lugen... er der en ruling på det i bogen som jeg har overset, eller lader man bare som om de der fire points er lasguns selvom det er flamers eller hvordan griber man det an? i kan godt høre at Helge-far har overplastret en chimera med flamers, ikke? men spørgsmålet står stadig... hvordan griber man det an?

2template weapons i biler? Empty Sv: template weapons i biler? Lør 6 Mar 2010 - 14:50

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Har luret lidt på det,

kik i den her tråd:

http://www.bolterandchainsword.com/index.php?showtopic=174733

/J

3template weapons i biler? Empty Sv: template weapons i biler? Lør 6 Mar 2010 - 15:00

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

så hvad læste tråden og er ikke synderligt klogere... det ender vel med at vi skal vedtage et eller anden os i mellem, eller også skal vi som de foreslår give en fist i face på dem der rulesniper template weapons på vehicles.... synes godt nok det er noget fis at de har lavet et vehicle, som ikke kan skyde med dets eget våben (jvf. razorback med twin-linked heavy flamers)...

4template weapons i biler? Empty Sv: template weapons i biler? Lør 6 Mar 2010 - 15:47

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Det var ikke meningen med mit input at jeg ville provide dig med et svar,
ville blot gøre opmærksom på at netop dette spørgsmål er ret omdiskuteret.

/J

5template weapons i biler? Empty Sv: template weapons i biler? Lør 6 Mar 2010 - 16:12

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

tog det heller ikke som et svar, men sagen er vel stadig at man skal finde en løsning på problemet, nu GW ikke selv kan finde ud af at lave deres regler så de duer til deres andre regler...

6template weapons i biler? Empty Sv: template weapons i biler? Lør 6 Mar 2010 - 17:33

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Der er 3 muligheder som jeg ser det:

1: vehicles med templates kan ikke skyde, hvis de derved rører sig selv. Infantry kan ikke skyde med templates fra fire points hvis de dermed rører deres transport.

2: Vehicles kan skyde hvis de derved rører sig selv (da de ikke er friendly til dem selv, men netop DEM SELV). Infantry kan ikke skyde med templates fra fire points hvis de dermed rører deres transport.

3:Vehicles kan skyde hvis de derved rører sig selv (da de ikke er friendly til dem selv, men netop DEM SELV). Infantry KAN skyde med templates fra transport uanset om deres template rammer deres transport (FORDI ALT ANDET ER NOS!)

Jeg stemmer for tolkning nummer 3 da det giver færrest grædende nørder.

7template weapons i biler? Empty Sv: template weapons i biler? Lør 6 Mar 2010 - 17:52

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

kan godt lide nos argumentet!

hvis vi vedtager nr. 3 betyder det så at de ikke rammer deres egen transport?

flamers kan nemlig godt penetrate chimeras i side armour... det kan en twin-linked heavy flamer også på en razorback, så betyder det at vehicles ikke bliver ramt over hovedet af deres egne våben og af dem der bliver skudt af infantry inden i dem?

nu blir det så wicked... kan en landraider redeemer så ligge spidsen af templaten på sine flamers ind over sig selv for at få flere modeller under templaten? for i princippet skulle det vel følge samme regelsæt, med mindre man ruler at det kun er kosher når det ikke er muligt at affyre våbnet uden at den rammer ind over sig selv med templaten...

8template weapons i biler? Empty Sv: template weapons i biler? Lør 6 Mar 2010 - 18:23

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg synes umiddelbart at Dullaens forslag 3 er bedst, færrest tårer...

Men også fordid et nok giver mest mening..

Tilgengæld synes jeg dit eksempel med den redeemer er lidt fjol og reglrytteri, i forhold til en ret usikker regel som vi måske / måske ikke ser som tolkning 1 / 2 /3 fordi det giver mest mening...

Jeg er ikke den store regl-maskine i det her spil, og vil derfor ikke blande mig yderligere.

Min øre...

/J

9template weapons i biler? Empty Sv: template weapons i biler? Søn 7 Mar 2010 - 14:34

princelarming

princelarming
Barbar Barber

¨Det kan være at situationen med Redeemer er rent akademisk, alt afhængigt af firing arc's på de forbaskede flamers... Tror ikke de kan/må blive lagt, så de rammer bilen... (det er ligesom også bilens skrog der begrænser Firing arc hvis det er Hurricane bolters eller lascannons der sidder derude...)

10template weapons i biler? Empty Sv: template weapons i biler? Søn 7 Mar 2010 - 20:58

andbruu

andbruu
Captain

Der skal bare ikke stemmes om det her. Det er nos, og sådan er det. Brænd løs med dine biler og squads.
PS: jeg skal nok lade være med at brænde min egen labndraider af med min redeemer. Jeg kan sagtens fucke up på andre måder.

11template weapons i biler? Empty Sv: template weapons i biler? Tors 11 Mar 2010 - 10:50

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Vi har her en situation hvor vi ruler at noget er nos.

2 units der står oveni hinanden og derfor har cover er lige så nos. Jeg foreslår at det kun er den "bagerste" unit der får cover i en sådan situation. Det er nemt. Det er intuitivt. Det er Fair. Det er ikke imod reglerne, men bare en tolkning af hvad det vil sige at kunne lave cover for andre units. Der står nemlig at dem man kan claime cover for skal være intervening, hvilket de ikke er hvis de står længere tilbage.

Denne læsning vil betyde at når en enhed A skyder på enhed B, vil enhed B ikke kunne claime cover for en anden unit der er længere fra enhed A end den selv.

Jeg synes igen ikke vi skal stemme, men jeg vil gerne høre nogle opinions.

/Rullens Kosmonautiske Analyseinstitut for tildækkede Noker

12template weapons i biler? Empty Sv: template weapons i biler? Tors 11 Mar 2010 - 11:09

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

helt personligt synes jeg det er nos at hele hæren kan claime cover, hvis den bare går sammen 2 og 2 (squads).... jeg synes det er en glimrende læsning af reglen, men mon ikke vi kan løbe ind i nogen der spiller med at man kan "pile on" og få cover til f.eks. hyggecon eller lignende?

altså vedtaget at 2 squads ikke kan give cover for hinanden (begge to) fordi det ene ikke er foran det andet.

13template weapons i biler? Empty Sv: template weapons i biler? Tors 11 Mar 2010 - 11:53

princelarming

princelarming
Barbar Barber

I am for it...

Jeg er også for dum til at kunne udnytte det,, selv hvis jeg spiller 'nidder... If I can't do it, No-one can!!

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum