S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Salamanders Hær

+3
R-kølle
gakkedulla
princelarming
7 deltagere

Gå til side : 1, 2, 3, 4  Næste

Go down  Besked [Side 1 af 4]

1Salamanders Hær Empty Salamanders Hær Man 17 Jan 2011 - 1:03

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hey dudes...

Hvis i ikke har for meget imod at give et råd eller tre med, så kunne jeg godt bruge lidt input til mine Salamanders...

Umiddelbart består hæren af:

Vulkan He'Stan
2x 10 Tacs i pods (MM, FL Combimelta)
1 Dread i pod (MM, HF)
5 scouts (Combimelta, Meltabombs) i LS Storm (MM)
Librarian
5 Hammer 'nators

Så ender vi på omkring 1200 pts...

For det første har jeg lidt problemer med build til min Librarian...
Han kunne være fræk med Gate of Infinity og The Avenger + Terminator armour og et Storm Shield til at følges med mine Terminators...
Til gengæld kunne han også droppe terminator og shield, og købe sig en gang Epistolary, og så følges med et Tac Squad, som så skulle DS'e hver runde med deres flamer og Avenger...

I begge tilfælde tilføjer han mobilitet, og i sidste tilfælde også ildkraft til det squad han joiner... Men hvad er mest vigtigt at få gjort mobilt? Elite CC squad eller Scoring horde-killer squad?

For at komme videre kunne jeg smide:
1 dread mere på
1 tac mere på
5 'naters mere på
1 Devastator squad + pod mere på
op til 10 Vanguard veterans med det brede lir på...
1 Techmarine/master of the forge (ved godt der evt er bøvl med Elites eller HQ) + Servitors...

Mit problem er, at jeg har lidt svært ved at vælge...

Alt afhængigt af min Librarian, synes jeg måske at henholdsvist Nators eller Tacs skal boostes... hvis han følges med mine Nators, skal jeg have et Tac Squad mere, og hvis han følges med mine Tacs, skal jeg nok have 5 nators mere, som evt kan combat-squadde...

Mobiliteten i hæren bliver (måske) et problem, hvis ikke Libby'en følges med de der Tac folk... Ved ikke helt...

2Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Man 17 Jan 2011 - 14:19

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Du skal ikke have flere tacs. du har nok i 3 troop choices. Libby er en char for meget tror jeg - hvis han skal med skal han have null zone. Flere termies eller vanguard ville jeg mene var et fint bud på noget du kunne have med. hvis du skal have flere ting i pods med skal du have 2 mere så du får 3 ind i tur 1. Det kunne være 2 ekstra dreads (sejt concept).

3Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Man 17 Jan 2011 - 14:48

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg er enig med gakke - ind med en master of the forge og flere dreads i pods. Det er da bomben, så skal du bare lande derudaf i første runde alt sammen efterfulgt af ølæk. Det bliver da fedt.

Jeg er lidt misundelig på det der salamanders koncept - yndlings med flamers og meltaer derudaf.



4Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Man 17 Jan 2011 - 16:41

princelarming

princelarming
Barbar Barber

3 Troops er ikke særligt meget, specielt ikke, hvis de ikke er særligt mobile...

Scouts kan godtnok flytte sig, men deres bil er blødere end blød, og de ved det godt...

Vanguards er måske nok for dyre, afhængigt af hvilken spec man stiller dem med... til 35 pr model uden weapons, så løber de hurtigt op...
Er måske lidt gladere for Terminators, da de er allround mere hårde, dog ikke så mobile, men det er der Librarian kommer ind

Han er i øvrigt med bred konsensus den med økonomisk effektive HQ option i 'dexet... Giver Psychic protection, mulighed for fede boosts til andre units og kan lave haxx... Ikke et dårligt valg

Sammenlignet med Master of the Forge, (som jeg i øvrigt også er fan af) så er det at kunne købe Dreads som Heavy Support kun vigtigt, hvis man har brugt alle sine Elite slots... Hans CC er lidt bedre, men han kan ikke få terminator armour eller Inv save...

Med kun 2 Dreads og 10 termies har jeg faktisk ikke brug for flere Elite options, og derfor er MotF special ability lidt nos... Selvom en almindelig techmarine jo sådan set også er Elites...

Overvejer som sagt et drop pod Squad Devastators, der lader deres pod falde solo i anden bølge (for at få en anden fyldt pod på banen tidligere...) med 4 missile Launchers... De skulle så åbne transports, så mine drop boys kan skam-flame indholdet...

Tænker videre, men tak for input...

5Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Man 17 Jan 2011 - 17:06

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Men du skulle jo have 3 dreads og stadig termies. Det er måske rigtig nok med manglende invul, men han må gemmes sammen med nogen der har så han ikke kommer alt for meget til skade.

Jeg kan nu stadig godt se det sjove i rigtig mange dreadnoughts måske endda 4 eller 5. Men det er måske bare mig

6Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Man 17 Jan 2011 - 18:37

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

interessant at du påtænker at fielde codexets ringeste enhed XD.

Går du ikke lidt væk fra drop stilen når dine devastators deployer?. Og hvad gør du hvis modstanderen har første tur? - mister dine devastators? eller dropper du dem så alligevel? Bare lidt overvejelser.

Du kunne også fielde sternguards i en påååd for at komme op på de 5 pods. 5 med combi meltas er altså et meget godt choice ville jeg mene. Så er du også fri for at dine dreads nødvendigvis skal forsøge sig med at droppe lige i æsken på fjenden fra start af. så kune du eksempelvis droppe troops på 2 objectives (de kan ikke skydes væk som dreads kan) og sterns ved en tung slæde i tur 1. Dreads og termies kan så reinforce objectives senere i spillet når der er lidt færre guns der peger på dem (dette er især træls for de ret skrøbelige dreads). Ved ikke lige hvordan det giver mening point-wise.

Dette build kræver vist master of the forge. Er han dyr?. Du har i øvrigt ret i at Libby suverænt er SM's bedste HQ (udover doctor spam), men jeg ville faktisk helst nøjes med vulcan tror jeg. Lidt træls at ham masteren skal med.

Du kan også tage dine devastators med istedet for den ene dread. Men så skal de altså ind i tur 1 på en god position eller deployes fra start med pååd i reserve som du også beskriver.

så min idé lyder i retning af:

Vulcanissimo

2 tacs

spejdere

sterns

devastators

dread

så mange termies som der er råd til, eller evt en blanding af vanguard og terms.

=EN TRILLIARD kill points - men det er der vel bare i en påååd hær.

7Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Man 17 Jan 2011 - 23:07

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Faktisk er hvad du skal have følgende (resultat af en lidt fjollet diskussion med gakke)

- Hesten
- Master of the forge
- 2x10 tac i påd med flamer og multimelta
- 6 dreads med multimelta i påds
- 5 scouts i LS storm med melta osv.

Det giver ca. 1750 og kun 20 kill points

Det synes jeg kunne være en skæg hær - byg den!

8Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Man 17 Jan 2011 - 23:35

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg er med på Sterns... 5-7 mand med et par meltaer er ikke en helt skidt plan... Måske kan Salamanders nøjes med 3 eller 4 Combi-meltas, da de jo er TL, og derfor rammer bedre end andre Sterns?? Køber måske en pakke Legion of the Damned, til at bruge som Sterns...

Vil så gerne have ham Libbyen med, enten som mobil Troop booster, eller til at gøre psykopat-hamre-nators endnu mere psykopat!

Tror også at de 10 nators er et must-buy... Hestens add til Hammers er fjollet ikke at udnytte til fulde...

Tror den hedder:

Hestan
Terminator armed Libby
Sterns i Pod
10 terminators
1 Dread i Pod
2x Tacs i pod
Scouts med Storm

Så enten devastators eller et Tac Squad mere...
Måske et 5 mands Assault Marine Squad, til at counter-assaulte med??

Devastators er måske dumme, men de ville ikke sættes på brættet, hvis jeg ikke fik første tur... og med 5 pods kan jeg jo få 3 ned første tur...

Andet build kan være:

Hestan
MoTF
Sterns
10 Terminators
2 Dreads
2 x 10 Tacs
Scouts + storm

9Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Tirs 18 Jan 2011 - 9:09

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg vil sige at du skal holde dig på et ulige antal pods i hvert fald

10Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Tirs 18 Jan 2011 - 14:20

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Har fem, og vil gerne bruge de fem...

Tror hær model 2 er den mest nærliggende... Så kan de to karakterer booste de to tac squads, så de sparker mere røv når de rammer jorden... Føler dog stadigvæk at der er for få, eller for immobile troop choices...

11Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Tirs 18 Jan 2011 - 14:24

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

hurra for combat squating. Du skal tænke på at i 2/3 af missionerne er der 2 eller færre objektives.

12Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Tirs 18 Jan 2011 - 14:49

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Word... Det er selvfølgelig rigtigt...

13Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Tirs 18 Jan 2011 - 17:22

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Hvis du skal have en dread mere for the extreme dread bashing har jeg en du kan låne/købe. Mine fallen blev aldrig til noget, hvilket var godt det samme da AoBR Mariner absolut IKKE har pre heresy armour.

14Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Tirs 18 Jan 2011 - 17:59

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hvilken dread har du??

15Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Tirs 25 Jan 2011 - 0:02

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Så har jeg kogt en Librarian i Terminator Armour, og med Storm Shield... Ser ikke særligt speciel ud, udover den store bog på SS, men det skal nok komme...

16Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Tirs 25 Jan 2011 - 20:33

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Så har katten gjort bimse kunsten efter!

Mine salamanders stod pænt opstillet på spisebordet, klar til at danne sig et overblik over, så de kunne males og overtage Galaksen...

Kat på bordet alene hjemme = salamanders er tygge-legetøj!

Skadens omfang er ukendt...

17Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Ons 26 Jan 2011 - 0:43

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Status: en malet terminator og den nye librarian, fucked beyond repair...
Cirka fem tactical marines tilføjet lidt battle damage... Ikke verdens undergang...

18Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Ons 26 Jan 2011 - 9:02

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

sad - but it could be a hell of a lot worse!

19Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Ons 26 Jan 2011 - 9:45

andbruu

andbruu
Captain

I say, field the kitty!

20Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Ons 26 Jan 2011 - 10:01

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jah! jeg er enig med Anders! flere katte, der er hunde på bordet! og omvendt!

21Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Ons 26 Jan 2011 - 11:52

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Den ægte warhound tages med til næste Apoc!

Hun spiser Terminators til morgenmad, og spytter Librarians udtyggede lig ud til h og til v...

YEAH

werewolf

22Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Ons 26 Jan 2011 - 14:52

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Nå, men jeg skal jo så have mig en kasse med Assault Terminators, for at kunne få Squad'et op på 10 igen, og genkoge min Librarian, og måske min egen udgave af Lysander... Men det betyder at jeg har 2-3 Nators i overskud, og hamre og den slags til at matche... Nogen der er interesseret?? (kigger afventende på Gax...)

23Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Ons 26 Jan 2011 - 16:37

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Du skal ikke se på mig i hvert fald, min nye bloodangelshær skal bestå nærmest udelukkende af dreads og påååds. Altså i ved den hær som jeg køber når jeg lige står og har en 4-5 k for meget på kontoen Smile

24Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Ons 26 Jan 2011 - 17:25

princelarming

princelarming
Barbar Barber

En Blood Anges hær kan ellers gøres ret billigt...

5 squads Sanguinary Guard, Commander Dante og 3 sanguinary priests med Jump Packs + ekstra Chappies, hvis der er points til det...

Billi, Billi, Billi!!

25Salamanders Hær Empty Sv: Salamanders Hær Ons 26 Jan 2011 - 17:36

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

billig billig billig - men så består den ikke hovedsageligt af dreads jo. Når nu man har muligheden for at lave en hær med 11 dreads i så skal man da helt sikker overveje det.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 4]

Gå til side : 1, 2, 3, 4  Næste

Lignende emner

-

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum