S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Noget med SM

+2
R-kølle
princelarming
6 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Noget med SM Empty Noget med SM Tirs 1 Feb 2011 - 12:48

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg sidder og overvejer den der trælse "Bolster Defences" regel som techmarines og Master of the Forge har...

Det er som udgangspunkt fjollet at der er en regel der kun virker, hvis man spiller på et bord med terræn der er udformet på en speciel måde... Mere fjollet er det, når der ellers ikke er forskel på terræn... En skov og en ruin kan forestilles at være næsten 100% ens, bortset fra at den ene er malet grøn og den anden er grå...
(man kunne også forestille sig en fucked-up Death World, hvor de naturlige planter var grå, og det mest gængse byggemateriale var grønt, men det får nu være...)

Derfor synes jeg at deres regel burde gælde alle slags area terræn, så der er plads til forskellighed på banen...

Hvad siger folk til det?? (ellers kan det godt være at jeg begynder at spille med træformede grønne ruiner lol! )

2Noget med SM Empty Sv: Noget med SM Tirs 1 Feb 2011 - 13:39

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

TL:DR

Masser du bare den skov indtil du kan gemme dig i den for min skyld

3Noget med SM Empty Sv: Noget med SM Tirs 1 Feb 2011 - 15:14

rass

rass
Halv-elver Bondemand

hmm jeg ser også skove, rubble mm som defensive positions og det ville give god menning at en tech marine kunne forberede stillinger der, men der står specifikt (a single) ruin i hans special rule hvilket gør det lidt svært at komme omkring.

måske noget med random tables inklusive et ruin board.

4Noget med SM Empty Sv: Noget med SM Tirs 1 Feb 2011 - 17:05

Yde


Hobbit Grisetyv

Jeg svarer lige fordi jeg er på vej hjem i bussen, ikke fordi jeg har markant holdning på området. Er det ikke bare en lille hyggeregel der er kommet ud af
hashtågerne hos nørderne ved GWS? Er det ikke bare et tegn på at SM codex var forældet ved udgivelsen?

Jeg tror det er lettere bare at lade hovederne derinde udgive deres custom rules og spille med dem som de står skrevet i det omfang det giver mening, istedet for at prøve at tolke mening og hensigt ud fra ting der sikkert har en hensigt men giver utroligt lidt spilstrukturelt mening....

--- Lad os holde os til de ældgamle tyske spilmekanismer ---

/Yde



Sidst rettet af Yde Tirs 1 Feb 2011 - 17:20, rettet 1 gang

5Noget med SM Empty Sv: Noget med SM Tirs 1 Feb 2011 - 17:12

princelarming

princelarming
Barbar Barber

+1 Like på ydes indlæg...

6Noget med SM Empty Sv: Noget med SM Tirs 1 Feb 2011 - 17:36

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Hvis yde med manglende spilstrukturel mening mener at så er alle regler pludselig til fortolkning er jeg enig. Til gengæld løser det slet ikke problemet.

Vi mangler stadig en måde at finde ud af hvordan vi i praksis løser de situationer, hvor en hulkende SM player står og siger at han ALDRIG for lov at få sin URIN med i kampen.

Forslag:
Man kan tage stilling til det før problemet med hulkeren opstår - eksempelvis er min holdning til det her:

"Hvis man spiller mod mig vil det være ok at man kræver, at der er en ruin mindst ET sted på banen - før deployment zones vælges selvfølgelig."

7Noget med SM Empty Sv: Noget med SM Ons 2 Feb 2011 - 11:30

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Men er reglen ikke lidt tynd??

Vi har mange skove, fordi de er nemme at lave, og ditto med bakker og rubble... Ikke så mange bygninger/ruiner, fordi anders rutinemæssigt ødelægger sine smarte bygninger, når han finder på et federe design ;-)

dvs, at der er modeller, hvis ekstra-regler er federe, og andre, hvis ekstra-regler er dårligere, på grund af vanskeligheden i anvendelse af lim, kniv og materialer... Intet at gøre med aftalte points til kampen, Army Selection eller Missionstype... Det mener jeg da er rimeligt tyndt...

8Noget med SM Empty Sv: Noget med SM Ons 2 Feb 2011 - 13:29

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

er der nogen der lige poster tech-marinens ability RAW?

9Noget med SM Empty Sv: Noget med SM Ons 2 Feb 2011 - 15:31

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

linky


Bolster Defences:
[...]
Each techmarine can bolster a single ruin before the game begins. When you deploy, nominate one in your deployment area to bolster. The ruins coversave i increased by one for the duration of the game. For example a normal ruin (4+ save) so reinforced would offer a 3+ cover save. A ruin can only be bolstered once.

10Noget med SM Empty Sv: Noget med SM Ons 2 Feb 2011 - 19:21

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

@bimse: Jo reglen er tynd - men jeg tror vi er nødt til at sige: "sådan er der så meget" og så hver især tage stilling til vores brug af reglen. Jeg har givet udtryk for min holdning til den, med den tilføjelse til rettigheden for placeringen af Urinen at den skal stå i en potentiel deployment zone.

Jeg er klar over at man kan stå i en situation hvor der ikke er en URIN tilgængelig fysisk. I en sådan situation ville jeg nok prøve at forhandle en aftale der hedder at et eller andet stykke terræn er det der potentielt kan bolstres, således at det stadig er afhængigt af om SM playeren får lov at vælge deployment om han får lov at bolstre.

Andre gange kan der være borde med mange uriner hvor der vil være mulighed for at bolstre uanset hvad.

Reglen er helt klart nos, men den er ikke en kæmpe game-changer som jeg ser det. Uanset om der er mange urins eller ej.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Lignende emner

-

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum