S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

ETC SM liste

5 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1ETC SM liste Empty ETC SM liste Man 28 Mar 2011 - 12:51

princelarming

princelarming
Barbar Barber

En af Simon Darres lister fra Powerfist.dk

Han er vist en af hovedmændene bag danmarks deltagelse i ETC - europæisk turnerings-show...

Librarian 100pts
Avenger, Null Zone

10 Tacticals 215pts
Lascannon, Flamer, Combi-melta, Powerfist
- Rhino 35pts

10 Tacticals 180pts
Lascannon, Flamer
- Razorback 75pts
w/ Lascannon + TL PG

10 Tacticals 180pts
Lascannon, Flamer
- Razorback 75pts
w/ Lascannon + TL PG

Dreadnought 125pts
2 TL Autocannons

Dreadnought 125pts
2 TL Autocannons

Dreadnought 105pts
Multi-melta+DCCW

2 Land Speeders 140pts
MM+HF
2 Land Speeders 140pts
MM+HF

Predator 85pts
AC + HBs

Predator 85pts
AC + HBs

Predator 85pts
AC + HBs

Er ikke helt sikker på hvordan den skal spilles, men han taler rimeligt favorabelt om den, i hvert fald...

2ETC SM liste Empty Sv: ETC SM liste Man 28 Mar 2011 - 13:00

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Den er sgu da også temmeligt fed, hvis jeg må komme med min ydmyge mening. Der er så meget autocannon og las/plasma at alt hvad der hedder transports godt kan pakke sammen. Den landraider de kommer op mod kommer også i gevaldige problemer overfor alt det multimelta, og dem er kommer ud af bilerne kan pakkes sammen af predillions! I like it. Det eneste jeg ikke rigtigt forstår er den sidste dread, altså den med DCCW og MM den har meget kort range i forhold til at den er til fods.

3ETC SM liste Empty Sv: ETC SM liste Man 28 Mar 2011 - 13:18

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Den er rigtig fed ja. Den liste jeg selv foreslog til Bimse har faktisk mange af de samme elementer, men er bare tunet mere i retning af at få fuld valuta for vulcan (2 dreads med meltaer og 10 terms eksemplevis).
Simons liste har en del mere supression og generelt mere long range firepower end min. Til gengæld har den ikke meget centerfield pressence. Den er tunet til spil mod transport spam, hvilket min håndterer lidt dårligere. Til gengæld er min nok lidt bedre mod både tunge tanks og assault armies.

Hvis jeg selv skulle vælge en liste ville jeg vælge Simons. Men den er bare ikke særligt salamander agtig (for lige at springe lidt over i det andet topic IGEN Wink).

4ETC SM liste Empty Sv: ETC SM liste Man 28 Mar 2011 - 13:20

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Den er, sammen med den enlige space marine sargeant med PF og Libbyen selv naturligvis, hærens eneste Counter-CC...

de 20 points man har sparet på den, kommer garanteret éen til gode et andet sted i listen...

Har sendt en PM til Simon, for at høre lidt om hans spillestil, HF/MM på Speeders, HB's på Predators og den slags...

Jeg tænker også lidt på, hvordan hæren gør med Combat-squadding?? Jeg mener, de to Tac squads med Razorbacks, er de hele eller delte?

Edit:

Nej den er ikke Salamanderlig, men den vinder sgu kampe ;-)

5ETC SM liste Empty Sv: ETC SM liste Man 28 Mar 2011 - 22:57

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Lidt sjov feedback fra Simon (Det blå er hans svar):

Både HF og MM på speeders er ret konsistent med i alle dine builds, hvor du bruger speeders. Hvorfor begge guns??
De kommer oftest ikke til at kunne skyde med begge to, og endnu sjældnere er det relevant, da de jo er gode mod så forskellige ting... Er det for at kunne true det meste, så de bliver et "større" mål for fjenden??

Der er både MMs og HFs på, fordi:
1. De kan true 2 slags mål - infantry og vehicles (bonus)
2. Heavy Flamer upgraden koster 10 point - virkeligt billigt (bonus)
3. Ét weapon destroyed er ikke nok for at uskadeliggøre dem (bonus)

Så hele 3 bonus'er for en simpel 10 points opgradering. Man skal da være et skarn at lade være... Wink


HB på Predators.
Spiller du dine Predators primært stationære, eller hvordan? Hvis de bevæger sig, er det jo sjældent at de får brugt deres HB's, og så virker det til at en Hunter-Killer er bedre til de enkelte runder, hvor de står stille alligevel...

Det er meget sjældent jeg rykker dem efter de er sat. Hvis du bliver nødt til at rykke dem efter opstilling, så har du formentligt sat dem dårligt op. De har rollen som torrent-fire i hæren og skal gerne have mange ture, hvor de får fyret det hele af. Et hunter killer missile går ikke så godt i spænd med tankens anti-inf våben.

Når jeg spiller dem med lascannon sponsons, så tager de som regel en flanke hver, for at true side armour så ofte, og så tidligt, som muligt. De rykker sig også kun sjældent.

Tidspunkter, hvor det er smart at rykke preds:
1. Du har dummet dig og de kan intet se, hvor du satte dem op. Knap så heldigt, men det kan da ordnes. Husk at poppe smoke, hvis du skal køre over 6".
2. Din Pred er shaken og du har modstanderen inden for assault range - tank shock dem! Husk at pop smoke.
3. Din pred er shaken og du kan få en bedre position at skyde fra næste tur. Husk at pop smoke!


Han er sgu vældigt velovervejet. Og har nok et par kampe eller firs under bæltet ;-)

6ETC SM liste Empty Sv: ETC SM liste Tirs 29 Mar 2011 - 8:35

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Tjoo - men predator taktikken er da rimelig meget logik for hvide høns.... "hvis du ikke kan skyde noget - så kør!"

7ETC SM liste Empty Sv: ETC SM liste Tirs 29 Mar 2011 - 9:12

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@ gakke: i agree!

@ bimse: er nu ikke videre imponeret over hans taktiske udmeldinger som sårn. han er sikkert rigtigt dygtig, og derfor holder han nok sine "guld kort" tæt til kroppen... jeg er stadig ikke overbevidst om hæren, og synes det er lidt sjovt at den ser ud til at være designet til at smadre, jaeh, sig selv... jeg er dog overbevist, efter at have tænkt lidt over det, at der er mega god logik i hans vurdering af razorbacks... selfølgelig skal de have lascannon + TL plasma, den giver nemlig potentiale for hele 3 AP2 skud... det er altid den man skal have, så der er jeg helt enig med Simon.

tænker at der er forskellige roller de der predillions kan have:
1) som torrent-fire (sådan som Simon beskriver det) hvor de skal have HB og eventuelt TL AssC
2) som mobilt cover for dine andre vehicles (med front armour 13!) hvor de så skal være så billige som muligt
3) som hunter pattern, hvor de skal have TL lascannon og Lascannon sponsons og gå efter modstanderens vehicles for at smadre dem
4) som stalker pattern, hvor de skal have autocannon og gå efter modstanderens vehicles for at suppresse dem (kan være fordel med HK)


det kommer fuldstændigt an på hvad man gerne vil med dem... man skal også tænke på om det skal være en mobil rolle eller en stationær rolle. jeg er selv af den mening at det er ok at have nogle stationære elementer med i sin hær, så længe helheden ikke kommer til at lide under det. ind i mellem ville jeg fanme gerne have haft min manticore eller lign lidt længere fremme i slutspillet, så den kunne conteste og eller tankshocke lidt... bare en tanke...

:EDIT:
de 4 roller er edited.




Sidst rettet af Helge Tirs 29 Mar 2011 - 12:07, rettet 1 gang

8ETC SM liste Empty Sv: ETC SM liste Tirs 29 Mar 2011 - 11:12

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

@Helge: De muligheder du fremligger der findes da ikke i codex? En predillion kan vælge 2 ting til turret (autocannon og lascannon) og 2 ting til sponsons (heavybolters og lascannons). Dermed bliver der ikke helt så mange muligheder som du fremligger, men næsten. Derfor giver det også mening når Simon snakker om torrent-fire med en autocannon og 2 heavybolters. nummer 2 udgår og som jeg ser det er der ikke noget i vejen for at kombinere 3 og 5, især ikke hvis vi forudsætter at den får 1-2 hunter-killers. Så koster den 70-80 point og kan lave skjold og skyde en gang imellem. Det er da ikke det værste. Selvom jeg umiddelbart tror at den gør det bedre som stillestående med heavybolters til 85 point.

@ razorbacks: Jeps jeg synes også det er sejt med den mulighed for en masse AP2 ild fra dem. Og med muligheden for at combatsquad'e kan man jo vælge at tage en flamer med i dem, så kan det gå rigtig godt Smile

9ETC SM liste Empty Sv: ETC SM liste Tirs 29 Mar 2011 - 12:06

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

@ krølle: yeah, du har ret... blandede lige lidt razorback ind der... nummer 2 udgår...

nummer 3 og 5 er compatible, men der er forskel på rollen... især hvis der er mange rhinos i listen er det vigtigt med noget cover...

@heavy bolters: helt ærligt, hvis du spiller mod en der er bare lidt smart kommer du til ofte at skulle rykke med dine predillions... som Simon siger: "du har dummet dig, og stillet dine predillions op forkert"... men det kan ligesågodt være at modstanderen er smartere end dig... det er ret sandsynligt. som torrent kommer 2 HB til at ramme 4 gange, wounde 2,6 og så saves der 1,3/1,6 alt efter cover (hvis vi snakker om marines) det ender altså med 1,3/1 død tac marine til 16 point hvor prisen er 25 point og at du ikke må rykke med dit vehicle.... dyrt synes jeg... så gode er de HB bare ikke...

10ETC SM liste Empty Sv: ETC SM liste Tirs 29 Mar 2011 - 12:30

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Du har ganske givet ret, men hvad ville du ellers skyde mariner med? Mariner har sådan et fint 3+ save der gør at de skal have vildt meget dakka, da de som regel har cover og dine ap2-3 skud som regel er for få til at gøre en væsentlig forskel. Ellers skal du skyde mariner med mariner, og så gode er de sgu heller ikke til det Smile

11ETC SM liste Empty Sv: ETC SM liste Tirs 29 Mar 2011 - 14:44

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

10 mariner der rapidfire skyder 20 gange, rammer 13.6, wounder 6.3, dræber 2.1

en predillion der skyder med heavy bolters og autocannon skyder 6/2 gange, rammer 4/1.3, wounder 2.6/1.1 og dræber 0.85/0.4=1.25... hvis den er dedikeret anti infantry er den godt nok ikke så god til det, hva?

overstående er mod mariner...

en vindicator gør det meget bedre! hvis man skal have anti infantry skal man have blast/template weaps. det andet er lol!

12ETC SM liste Empty Sv: ETC SM liste Tirs 29 Mar 2011 - 15:00

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Men til gengæld skal de 20 mariner være indenfor 12" for at kunne skyde så meget, det betyder at de er inden for chargerange af det de skyder på. Modsat predillionen. Det betyder at hvor marinerne skyder en gang på et squad, skyder predillionen måske 3 gange det giver i alt 3,75 døde mod marinernes 2,1 døde.

Hvad der ellers sker i løbet af de tre ture er selvfølgelig ikke regnet ind her, men der er så mange ting der kan ske når man spiller. Til gengæld er predillionen ikke så farlig så den er værd at skyde på (specielt ikke med armour 13), mens ti mariner i en rhino er sjove at skyde på Smile

@ blast/template: tja måske - det virker i hvert fald ret godt med fireprisms med S6 ap3 twinlinked large blast. Men uden twinlinked kan det da også let blive til ingenting. og igår lavede anders f.eks. 8 blast hits på mit deathcompany uden at der var nogen der døde. just saying it mayn.

13ETC SM liste Empty Sv: ETC SM liste Tirs 29 Mar 2011 - 19:25

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

der er ikke 20, men 10 mariner, og ja de skal være inden for charge-range... men det er da ikke så overimponerende for en dedikeret torrent-fire option, eller er det bare mig der vil have mere valuta for pengene???

hvis man kigger på mænden af ild der kommer ud af den, er man næsten ligeså godt hjulpet med razorbacks med TL HB...

predillions point/kill ratio er 68/1 mod mariner, mens razorbackens er 66/1... just saying... Razorbacken kan også transportere 6 models osv selvom den godtnok ikke har 13 i front armour...

jeg synes de predillions er pissegode til en del af deres options, men den de i min mening er klart dårligst til er netop torrent-fire...

14ETC SM liste Empty Sv: ETC SM liste Tirs 29 Mar 2011 - 21:39

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg tror bare det er dig der vil have mere valuta for pengene. Og det er da rigtigt at de ikke er FANTASTIC til at skyde mariner, men de har range som krølle også påpeger. Sammenligningen med Mariner duer ikke helt, men de har 8 skud pr. tank, and thats it. Det er rimelig hæderligt til prisen. På 24 tommer dræber marinerne 1,05 - hvilket er ringere, på 36 dræber de 0.

Derudover kan predatoren skyde speeders, warwalkers, sentinels, DE flyvere og sådan som om der ikke var nogen imorgen. Og de kan glance rhinos. Og de kan skyde monstrous creatures.

De er desuden lige nøjagtigt så billige at du ikke selv forventer meget af dem og så holdbare modstanderen ikke dedikerer noget til at smadre dem.

Razorbacken har armour 11 og er derfor ikke det bedste sammeligningsgrundlag. Den har i øvrigt også folk inden i som man gerne vil have ud. Der er altså flere grunde til at skyde efter den. Ikke at razorbacks er dårlige overhovedet, men med heavy bolters er de altså lidt tamme.

Vindicatoren koster langt mere og er næsten nød til at expose sine flanks for at få gode skud ind. Den har langt større potentiale, men er langt mindre reliable idet den sikkert scatter når der er brug for det . affraid

Point being: Predillion er ikke noget lort, den er bare ikke lige den enhed der tjener sig selv ind 2 gange på et heldigt skud, eller dræber mange på en gang. Den skyder til gengæld hele spillet (eller har bedre chance for det end alle andre nævnte eksempler)

15ETC SM liste Empty Sv: ETC SM liste Ons 30 Mar 2011 - 9:41

andbruu

andbruu
Captain

Dakka Pred er helt ok. Som dulla påpeger kan den skyde både mænd og lette biler. Den gør det også rigtigt godt mod folk med 4+ save. Der hvor jeg syntes den koster for meget er på dens heavy slot. Jeg vil altid meget gerne have vindicators med, og i en skyde hær (hvori man vil bruge dakka preds) vil jeg også gerne have en whirlwind med. Desuden Denihallatoren (Las sponson/turret AutoC) ofte et af de steder man let kan få nogle lascannons med. Der er mange andre steeder i FoC hvor man kan få dakka (af varierende pris og kvalitet).

Just saying... Dakka Pred coster ikke point, den koster options.

16ETC SM liste Empty Sv: ETC SM liste Ons 30 Mar 2011 - 9:43

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg mener slet ikke at predillion er noget lort, bare at den, hvis man tager den til torrent-fire uddeler, ikke er optimal. speeders med heavy bolters of AssC er et langt bedre valg, i min mening. Predillion er rocker til nogle af de andre opgaver, den kan tildeles, og er et billigt, stærkt valg til marinerne, som ellers kun har relativt dyre ting... [Helge synes godt om ] ...kan også godt se Anderses pointe, men det er igen et spøgsmål om hvilken rolle den skal spille...

17ETC SM liste Empty Sv: ETC SM liste Tors 31 Mar 2011 - 9:24

andbruu

andbruu
Captain

Speeders med heavy bolter og AssCan har store problemer. Den må kun flyve 6" hvis den skal brueg alle sine guns. Den skal inden for 24" for at bruge sin AssCan, hvilket udsætter den for fjendens medium ranged weapons. AssCan er placeret midt under speederen, hvilket betyder at den næsten altid er exposed i forhold til det den skyder på. Grunden til at LS Typhoon fungere så godt, er at den 9/10 gange er i cover, da dens våben er placeret super godt. LS Typhoon kan man altid få lov at skyde med, mens Tornado måske ikke får lov at skyde i første tur, hvis modstanderen spiller defensivt.

Basicly: LS Tornado er IKKE god til sine 90 point.

History Class: I gamle dage kunne den flyve så den kun kunne få glancing hits, og samtidig skyde med sin AssCan... det var godt.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Lignende emner

-

» Slogan-Liste
» Tyranid Liste 1750

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum