S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

The Gifts of Erdesso

5 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1The Gifts of Erdesso Empty The Gifts of Erdesso Man 14 Maj 2012 - 21:02

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Manolins gift:

Medium plate cuirass base cost: 2500/ base weight: 20

Covers: Chest(75%), neck(5%) shoulders (10%),Total: 90%

Upgrades: fluted (-10%) cf 4 masterfull tailored 1 (-15%) cf 5

Dr: 6

wt:13,5

cost:20000(20250)

2The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Tirs 15 Maj 2012 - 10:24

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

den ser rigtig fin ud Ras!

til sammenligning kan jeg skrive til de der ikke helt ved hvad de skal tage som "gave" at et +1 bibliotek til en mundane skill koster lige knap 20000 og vejuer 1200 lbs og et +0 bilbliotek koster det samme og vejer 200 lbs, hvis der er tale om en esoterisk skill, som fx hidden lore etc.

et andet alternativ kunne være Hertugens tommenfinger-ring, som er lavet af guld besat med en stor diamant (1.3 cm) og 5 safirer (0.7 cm) som også repræsenterer lige omkring 20000$

hvis der skal laves særlige rustninger til nogen, og våben så giv lige lyd... så ser vi på det, så vi har det ordnet til næste session...

3The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Tirs 15 Maj 2012 - 14:49

Rune

Rune
Founder

Ring og un-invisibility. Extra flashy! sunny

Hvis Jober skal være til mere nytte i kampene (hvilket kunne være rart nok for mig) så skal han kunne give mere i skade...eller også skal han finde på andre måder at være til nytte på...Nogen forslag?

Ellers tror jeg mest han er til flashy jewelry. Han kan sikkert også ende med at spendere en masse på værdiløse forbrugsgenstande, god mad og sygt dyr vin (jeg har ikke råd til at købe hans negative Wealth væk endnu).

http://splatcup.goalsoccer.net

4The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Tirs 15 Maj 2012 - 17:47

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hvilket weaps har Jober lige i øjeblikket?

kan evt. kigge lidt på det i aften...

5The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Tirs 15 Maj 2012 - 18:41

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

sad lige og regnede på en Very Fine, Balanced, Armour penetrating Long Knife, som har følgende stats:

sw+1/thr+1 (2); og koster 3240. hvis den så bliver flashy i det extreme, med guilding på håndtaget koster den 5640, så der kan laves/skaffes et sæt på 2 uden problemer, og giver Jober mulighed for at kunne give en lidt mere seriøst smæk i kamp, også mod fjenderne med rustninger...

6The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Tirs 15 Maj 2012 - 21:19

Rune

Rune
Founder

Det lyder helt fjong.

Han har nemlig også en long knife.

Det vil give ham en skade på 1d-1 (2)....stadig ikke meget. Han skal helt sikkert sigte efter specielle områder hvis han vil have noget ud af sine angreb. Hans slynge giver allerede 1d-1 eller 1d med lead pellets.

Han har 2 ubrugte xp indtil videre, som skal bruges på at købe Wealth (struggling) væk.

http://splatcup.goalsoccer.net

7The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Tirs 15 Maj 2012 - 21:50

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg vil godt bestille en mace med armour penetration jocolor

Spøg til side - når vi er igang med at rave ned fra hylderne vil jeg gerne have et fedt spyd. Kan man evt lave noget så det bliver med forstærket skaft og fornuftigt at "fægte" med? og hvis det kan være ekstra dygtigt mod rustninger siger jeg da ikke nej til det.

Jeg kan mærke at jeg skal være den store spydkæmper og at øksen skal lægges lidt på hylden så den for fremtiden bliver brugt mest til at hugge brænde.

8The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Tors 17 Maj 2012 - 10:33

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hvad for nogle spyd bruger Endro nu? bare så jeg har noget at regne ud fra... er det alm spears, eller long spears??

9The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Tors 17 Maj 2012 - 12:02

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Han hypper rundt med begge dele. Men jeg forestiller mig at det skal være et long spear. Så kan han brugene benerne hvis folk kommer for tæt på til spyddet.

10The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Tors 17 Maj 2012 - 21:37

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

et very fine long spear koster 3000 lige ud. med guilding og udskæringer kommer det op i 4680, giver +2 til reaction, og er forgyldt på bladet

sammen med et skjold (Homeric Buckler, with expert tailoring, enameling) der ender på 1000 lige ud og vejer 13,6

og et læder kyras (Hardened reinforced leather on Chest and Shoulders and Hardened medium leather, both with, Masterful tailoring) der koster 7312,5 og vejer 21 lbs

kan det være en fin gave til Endro som et samlesæt...

11The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Fre 18 Maj 2012 - 17:49

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Der skal ikke være guilding på skidtet. Så er det ikke et arbejdsredskab længere. Det må godt være smart og med særligt forstærket skaft, men der er fandme ikke nogen der skal komme guld på mit spyd!

Ellers synes jeg det lyder lækkert

12The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Fre 18 Maj 2012 - 17:52

Rune

Rune
Founder

Jober har allerede klæbet flere similisten på samtlige af Endros blankvåben....Just saying

http://splatcup.goalsoccer.net

13The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Fre 18 Maj 2012 - 18:33

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Det er ok - han skal bare vide at det er forbundet med en reel risiko for tvangskastration eller det der er værre Smile

14The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Fre 18 Maj 2012 - 20:30

Rune

Rune
Founder

Der er alligevel ingen halfling-kvinder i Helges historier, så jeg tror ikke vi får det længe ventede halfling-gangbang som han ellers skulle bruge sin "dolk" til. Jeg tror Jober er villig til at satse Razz

http://splatcup.goalsoccer.net

15The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Fre 18 Maj 2012 - 21:21

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

lol!

Der mangler klart en "like" knap herinde.

Anyways jeg er klar på tvangskastration som det første næste spilgang.

16The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Lør 19 Maj 2012 - 23:45

Rune

Rune
Founder

kan man købe eller få fat i noget så magi virker dårligere på en?

http://splatcup.goalsoccer.net

17The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Søn 20 Maj 2012 - 17:12

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

der findes forskellige metoder. aktivt kan man lave "tattoos", som er magiske "Wards" som egentlig er formularer, der virker mod en bestemt spell... et andet alternativ er magical resistance, som gør det sværere at påvirke en med magi... et tredje er magiske items, der giver enten magical res eller har indbyggede counterspells...

18The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Søn 20 Maj 2012 - 17:18

Rune

Rune
Founder

Jeg tænker bare på en eller anden sten eller lille genstand. Det vil Jober nok forhøre sig om. Tror han er ved at være træt af magi Very Happy

Tatoveringer gør nok lidt for meget ondt.

Generelt kunne noget der giver magic res være mega fedt. Det behøver ikke være meget. Ellers kunne Jober også sagtens bliver snydt. Han aner jo intet om magi, så han kan nok godt blive prakket et eller andet på. Very Happy Det løser også problemet med at han har for mange penge Razz

http://splatcup.goalsoccer.net

19The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Søn 20 Maj 2012 - 17:22

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

hmmm jeg ser hvad jeg kan hitte på... men Jober kigger efter en magisk dims der giver noget beskyttelse imod magi...

20The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Søn 20 Maj 2012 - 17:53

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

en Expertly Tailored Hardened, Jack-chained Fine Mail der dækker Shoulders, Torso og Thighs giver DR 6 (cut); 5 (imp) og 3 (cr). den koster 14300 og vejer 24,5 lbs. kunne være hoveddelen af en gave til Ingot...

hvis den samme rustning blev opgraderet til en Expertly Tailored, Hardened, Jack-chained Heavy Mail, gav den DR 7 (cut); 6 (imp) og 4 (cr), men koster så 18600 og vejer 29,5

alternativt kunne en Expert Tailored, Harderend steel Star Scale Mail der dækker samme lokationer også være en plan. den har DR 5 imod alle attacks, koster 9377 og vejer 37 lbs.

21The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Tirs 22 Maj 2012 - 16:12

Mary


Gnom Svinehyrde

Zaraya vil gerne have mørke fy-bøger for alle pengene!
Helst nogen der omhandler en vis herre hvis navn hun ikke lige kan huske uden sit karakterark.

22The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Ons 23 Maj 2012 - 0:40

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

nu har jeg strikket en brynje sammen til Ingot, som er således: Heavy, Expertly Tailored, Jack-Chaines Hardened Steel Mail covering Shoulders, Upper arms, Elbows, Torso, Thighs and Knees, med DR 7 (cut); 6 (imp) og 4 (cr), den vejer 33,5 og koster 20400$...

den dækker både ben og arme på 4+ og hele torso...

23The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Ons 23 Maj 2012 - 20:48

rass

rass
Halv-elver Bondemand

God stil med en ordenlig normanner brynje til Ingot. Lige et par ingraverede forearm greaves, et par shins samt en sej hjelm og så er han godt kørende som Ironbreaker!

Jeg havde regnet en cost-faktor for lidt på Mano's rustning så den blev lige lovligt billig. Tilgængeld er der blevet plads til et par skræddersyede leather pants som også dækker abdomen(høj taljede) fra den nedre kant af kyrasset.

Så nu ser det sådan her ud:


-Medium plate cuirass base cost: 2500/ base weight: 20

Covers: Chest(75%), neck(5%) shoulders (10%),Total: 90%

Upgrades: masterfull tailored 1 (-15%, cf 5)

Dr: 6

wt:15,5(15,3)

cost:13.500


-Leather Pants:

Leather, Light Base cost: 180 Base weight: 3,3

Covers: Abdomen(25%), legs(100%)

Upgrades: Leather of quality(cf4), Rienforced(cf0,25), Masterfull tailored(cf5)

Dr:1/3 vs cutting

weight: 4,5(4,455)

Cost:2300 (2306,25)

I alt 15800. så der er lidt at tære på endnu. I øvrigt betyder det også at det er forbudt at stikke Mano i det bløde underliv, som kun trækker 1 fra imp...Godt der er noget der hedder active defense i Gurps:)

24The Gifts of Erdesso Empty Sv: The Gifts of Erdesso Lør 26 Maj 2012 - 9:49

Rune

Rune
Founder

Wild stuff Rass. Men du er ikke beskyttet mod Jober. Han har piercing våben og kan ikke ramme højere end det bløde underliv. Very Happy

http://splatcup.goalsoccer.net

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum