S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Obnoxicon '13

5 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Obnoxicon '13 Empty Obnoxicon '13 Man 4 Feb 2013 - 16:15

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

godt peeps!

det planlægges altså at der holdes Obnoxicon den 25-28/4.

man må gerne melde sig under fanerne, hvis der er noget man gerne vil stå for.

mere info senere.

Helge

2Obnoxicon '13 Empty Sv: Obnoxicon '13 Man 4 Feb 2013 - 21:20

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg står gerne for at drikke øl og komme med dumme bemærkninger Smile


Ellers vil jeg da gerne melde mig som hjælper i forhold til 40k borde og terræn, jeg kan med stor sikkerhed låne en trailer af mine forældre så vi kan have gear på den.

/Køllen out

3Obnoxicon '13 Empty Sv: Obnoxicon '13 Ons 6 Feb 2013 - 11:02

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg er deff på Mad General igen.

Skal nok revidere indkøbslister og madplan snarest. Ellers +1 på Køllens idé om måske at drikke et par øl, og komme med dumme bemærkninger - udbenede og kubede ludere, eksempelvis!

Vil også vise turisterne rundt på Perlen, hvis det er...

Edit: jeg har oprettet en fjæsbogsevent, og linker hertil og til doodle blandt andet - giv lige heads up, hvis der er info om begivenheden, som skal smides på FB også

4Obnoxicon '13 Empty Sv: Obnoxicon '13 Tirs 12 Mar 2013 - 18:41

Mikkel BV


Gnom Svinehyrde

Til folk der ikke er på fjæs og stadig har deres første 6. ed. spil til gode hvor mange point skal man lave army lister efter?

flyt eller slet endeligt hvis jeg poster et helt håbløst sted

5Obnoxicon '13 Empty Sv: Obnoxicon '13 Ons 13 Mar 2013 - 14:18

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

Fedt Mikkel!

nej nej, det er et fint sted at poste...

vi spiller i øjeblikket 1850 points. det var både formatet på Hyggecon og til ETC kvallen.

over and out!

6Obnoxicon '13 Empty ETC missions pack (Foreløbig) Lør 13 Apr 2013 - 21:57

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Her er der et link til den missionspalle det danske ETC-hold spiller med for tiden - det er vist det udkast der er mest stemning for i afstemningerne om reglerne for ETC-turneringen:


MISSION 1
BIG GUNS NEVER TIRE - 4 Objectives (3 points each)
DEPLOYMENT – SPEARHEAD (5th ed)

MISSION 2
CRUSADE 2 objectives (3 points each) & PURGE THE ALIEN (+1 point per unit destroyed more than the opponent, up to a maximum of +6 points)
DEPLOYMENT - VANGUARD STRIKE

MISSION 3
THE THE EMPEROR'S WILL (4 points each objective) & CRUSADE 1 objective in the middle of the board (4 points)
DEPLOYMENT - DAWN OF WAR

MISSION 4
THE RELIC (6 points) & CRUSADE 2 objectives (3 points each) placed at least at 12” from the Relic
DEPLOYMENT - DAWN OF WAR

MISSION 5
THE SCOURING - Each player places three markers 6 "from the edge, 12" from each other worth 1, 2 and 3 points (point values noted in secret by the player deploying them). Then before rolling to take the initiative you need to give your opponent the value of individual markers
DEPLOYMENT - VANGUARD STRIKE

MISSION 6
CRUSADE 2 objectives (3 points each) placed in the middle of the unoccupied quarters & PURGE THE ALIEN (+1 point per unit destroyed more than the opponent, up to a maximum of +6 points)
DEPLOYMENT – SPEARHEAD (5th ed)

Hvor mange battle points man får udregnes således:


Difference +0 / -0 Battle points 10 / 10
Difference 1 or 2 / -1 or -2 Battle points 11 / 9
Difference 3 or 4 / -3 or -4 Battle points 12 / 8
Difference 5 or 6 / -5 or -6 Battle points 13 / 7
Difference 7 or 8 / -7 or -8 Battle points 14 / 6
Difference 9 or 10 / -9 or -10 Battle points 15 / 5
Difference 11 or 12 / -11 or -12 Battle points 16 / 4
Difference 13 or more / -13 or less Battle points 17 / 3

Basically you halve the difference of battle points (rounding up) and add/subtract it to 10.
Apart from the missions points specified in the missions, when you achieve First Blood, Slay The Warlord or Linebreaker you get +1 mission points, as in Rulebook. The same for Warlord traits like Legendary Fighter or The Hunt.

For example in Big Guns Never Tire mission you control 2 objectives and your opponent none. You got Linebreaker and the opponent First blood and also Linebreaker. You killed two of their heavy support units.
You got 6 +1+2 = 9 battle points. The opponent got 0+1+1+0=2 battle points. The difference is +7 / -7 so you get 14 battle points and the opponent 6.

Resten af de 20 points får man fra VP:


Each player counts the points of destroyed or half strength enemy units, subtracts their own and then consult the table below.

Units destroyed
At the end of the game every unit that has been destroyed is worth an amount of VPs equal to its points cost (including the cost of all its extra wargear, vehicle upgrades, etc). Units that end the game falling back or off the battlefield count as destroyed.

Units at half strength
At the end of the game every enemy surviving unit that has lost half of its initial models or more is worth an amount of VPs equal to half its points cost (including the cost of all its extra wargear, vehicle upgrades, etc), rounded down.
In the case of units that start the game as a single model (independent characters, monstrous creatures, etc), they are worth half their points cost in VPs if they have lost half or more of the Wounds on their profile.
In the case of units of 1 vehicle, they are worth half their points cost in VPs if they have lost half or more of its Hull points. In squadrons count each vehicle as a separate unit.

VP dif ---- Winner -- Loser
0-350 -------- +0 ------- +0
351-700 ----- +1 ------- -1
701-1050 ---- +2 ------- -2
1051+ -------- +3 ------- -3


Det er lidt anderledes end til ETC-kval'en, men stadigvæk et mere balanceret system end BYB...

7Obnoxicon '13 Empty Sv: Obnoxicon '13 Søn 14 Apr 2013 - 13:08

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Som jeg lige skrev til Køllen, så er Hammer and Anvil udgået som deployment til fordel for Spearhead. Grunden til dette er, at bordene til ETC er sat op i lange baner, hvilket gør det lang-løget at bruge H&A.

... jeg foreslår at vi bruger H&A i de missioner, hvor de skriver Spearhead - fordi vi selv bestemmer hvor mange baner vi stiller op!

8Obnoxicon '13 Empty Sv: Obnoxicon '13 Søn 14 Apr 2013 - 13:35

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Til dem der gerne vil have et stykke papir med missioner og point har jeg lavet følgende

Missionsark

Bare en lille pdf med det ovenstående

9Obnoxicon '13 Empty Sv: Obnoxicon '13 Søn 14 Apr 2013 - 14:06

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Fedt! Så skal jeg nok se om jeg kan holde Køllen orienteret om ændringer, med mindre han selv skal skrives op til at få adgang til det "hemmelige" ETC-board på PF??

10Obnoxicon '13 Empty Sv: Obnoxicon '13 Tirs 23 Apr 2013 - 14:59

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Så er det officielt! Huset er vores fra 15.30 på torsdag! kom på slaget, for det fulde Obnox-fix!

11Obnoxicon '13 Empty Sv: Obnoxicon '13 Tors 25 Apr 2013 - 10:16

oj


Gnom Svinehyrde

Allan, Casper (måske Morten) og jeg kommer engang torsdag forhåbenltlig til aftensmaden og til friskplukket øl!

Hvornår er planen at hotterne serveres her torsdag?

12Obnoxicon '13 Empty Sv: Obnoxicon '13 Tors 25 Apr 2013 - 11:36

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

vi regner vist med at gå igang med at fråde dem ved en 19 tiden, men regner med at vi kan smide brød etc i ovnen/gryden som folk ankommer, så nul stress!

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum