S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Marriage, "Maistreas" and fidelity

3 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Marriage, "Maistreas" and fidelity Empty Marriage, "Maistreas" and fidelity Tors 9 Jan 2014 - 13:11

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

On Marriage, "Maistreas" and Fidelity:

Men typically enter marriage when they are between 16 and 20. In case of Nobility, it is normal to way a couple of more years, so between 18 and 24, is more customary. Women generally marry men their own age, but the tendency is that they are a year young on average.

Married women are considered "Valuable Property" as per the Social Stigma, of their husband. A man is still required to handle his wife in an orderly fashion. Seperate bedrooms, or a wife that lives in her families house or castle are also quite commonplace, especially in political marriages. In case the wife lives in another house or city, she is required to present any male children upon their 6th birthday, to their fathers house. Failure to do so is fined.

"Maistreas" is the Celtic word for the Norse Frille. Maistreas's are quite common, especially in the upper classes. Maistreas's are unmarried women, who are "kept" by, normally powerful, men. Especially in case of political marriage.

Fidelity is a fickle thing, especially with many "families" living apart, for whatever reason. men who travel to war often take a "Maistreas", for the duration of the campaign. Often a pretty farmers-daughter or similar. The family of the girl are often compensated, and offspring are often offered a place. Wives, left behind is another matter. As they are considered property, a man who takes to the bed of a Married Women will often risk "Frugal" or worse, but almost anyone does it. As long as no one knows...

2Marriage, "Maistreas" and fidelity Empty Sv: Marriage, "Maistreas" and fidelity Tors 9 Jan 2014 - 13:12

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

så i må hellere begynde at overveje hvor jeres koner er... hehe!

3Marriage, "Maistreas" and fidelity Empty Sv: Marriage, "Maistreas" and fidelity Tors 9 Jan 2014 - 13:15

Rune

Rune
Founder

Hvor gamle regner folk egentlig med at være? Jeg tænker specielt på Janus' karakter, da vores alder hænger sammen i forhold til baggrundshistorien.

http://splatcup.goalsoccer.net

4Marriage, "Maistreas" and fidelity Empty Sv: Marriage, "Maistreas" and fidelity Tors 9 Jan 2014 - 13:42

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

altså: jeg havde regnet med at man er barn indtil man er 6, hvor man går i lærer, indtil man er 14-16. så er man udlært, færdig eller hvad man nu skal kalde det. hvis man er bonde arbejder man bare, og lære at dyrke jorden etc.

fra man er 16-25 er man i sin ungdoms sensommer og man bygger hus, får får sine unger og kone etc. Man er en rigtig mand, herfra.

fra 25-40 er man "Gildebroder", Ridder eller rådsmand, alt efter hvad man er af proffession og man bliver en del af den "siddende magt".

40+ man er gammel og får social standing (venerated). De fleste, der ikke har status, når ikke denne alder, eller kun lige med spidsen.

tænker at i skal ligge i skærringen mellem 16-25 gruppen og 25-40 gruppen, eller hvad tænker i??

5Marriage, "Maistreas" and fidelity Empty Sv: Marriage, "Maistreas" and fidelity Tors 9 Jan 2014 - 14:20

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg synes det lyder meget fornuftigt.

Jeg tænker at være ca. 1-2 år yngre end Rune (alt efter altså hvor gammel Rune tænker at være).
27-20 års alderen umiddelbart ?

Ift. giftermål kunne jeg godt forestille mig at være ugift.

/J

6Marriage, "Maistreas" and fidelity Empty Sv: Marriage, "Maistreas" and fidelity Tors 9 Jan 2014 - 16:03

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

synes måske det kunne være lidt flabet, hvis du var ældre, bare et enkelt, eller et par år... kunne gøre endnu mere i feelet med den yngre prins...

7Marriage, "Maistreas" and fidelity Empty Sv: Marriage, "Maistreas" and fidelity Tors 9 Jan 2014 - 16:07

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Ja den køber jeg. Jeg er 30 så Smile

8Marriage, "Maistreas" and fidelity Empty Sv: Marriage, "Maistreas" and fidelity Tors 9 Jan 2014 - 16:20

Rune

Rune
Founder

Jeg tænker at Brann er 23-25 år.
Hvis han skal have en kone, så er det ren politik. Kvinder er noget man ser, erobrer og smutter fra. Gode mænd, dem holder man på.  drunk 

http://splatcup.goalsoccer.net

9Marriage, "Maistreas" and fidelity Empty Sv: Marriage, "Maistreas" and fidelity Tors 9 Jan 2014 - 16:25

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Hehe Smile

Hvis du er dernede så er 28 også fint til mig

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum