S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Slime Wave

2 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Slime Wave Empty Slime Wave Ons 1 Jul 2009 - 13:53

Rune

Rune
Founder

Slime Wave:
Conjuration (Summoning)
Level: Clr 7, Drd 7
Components: V, S, M
Casting Time: 1 action
Range: Close (25 ft. + 5 ft./2 levels)
Area: 15-ft.-radius spread
Duration: 1 round/level
Saving Throw: Reflex negates
Spell Resistance: No
You create a wave of green slime that begins at the range you choose and violently spreads to the limit of the area. The wave splashes and splatters as it passes; some slime clings to any wall or ceiling. Green slime devours flesh and organic materials on contact, and even dissolves metal. Each creature is covered with one patch of green slime for every 5 feet of its face. A patch of green slime deals 1d6 points of temporary Constitution damage per round while it devours flesh. Against wood or metal, green slime deals 2d6 points of damage per round, ignoring metal's hardness but not that of wood. It does not harm stone. On the first round of contact, the slime can be scraped off a creature (most likely destroying the scraping device), but after that it must be frozen, burned, or cut away (applying damage to the victim as well). Extreme cold or heat, sunlight, or a remove disease spell destroys the green slime. Unlike normal green slime, the slime created by this spell gradually evaporates, disappearing by the end of the duration. Material Component: A few drops of stagnant pond water.

Her er endnu en conjuration magi, men denne er ikke permanent. Efter officielle svar giver slimen skade så snart den rammer og den giver 1d6 con skade for hvert fulde felt slimen dækker (eller 2d6 ren skade hvis det er mod jern eller træ). Den er dog ret overpowered, så jeg forslår at vi nerfer den en smule. Fx. at den giver de der 1d6 con skade i første tur og derefter kun 1 con skade pr. tur. Hvad synes i?

Her er mit forslag:
1d6 con skade pr. hele felt inden for slimens radius, på første tur. Derefter 1 con skade pr. felt pr. tur.
Væsner uden Constitution tager 2d6 i skade pr. hele felt inden for slimens radius, pr. tur. Derefter 2 skade pr. felt pr. tur.
Slimen bliver i magiens radius indtil duration udløber.
Slimen tæller som Lightly slippery, dvs. +2 DC på et balance check. Dvs. hvis det ligger på et normalt stengulv skal man slå et DC 12 Balance check hvis man løber eller charger over det. Hvis man blot rykker sit normale move og gulvet er relativt plant, så skal man ikke slå et Balance check.
Hvis gulvet ikke er et stengulv, men af træ eller metal, ja så bliver det angrebet ligesom alt andet. DMG 60. Omregnet har en jernvæg 22 hp pr. felt. En trævæg har 15 hp pr. felt men en hardness på 5, som vil sige at det ikke tager skade udover første tur.

Udstyr: Hvis man ikke klarer Reflex save, bliver ens udstyr også angrebet. PHB 166 (non-magical items hardness, hp). DMG 214 (Damaging magic items) A magic items doesn't need to make a saving throw unless it is unattended, it is specifically targeted by the effect, or its wielder rolls a natural 1 on his save. Dvs. Magiske items bliver ikke ædt af slimen medmindre de bare ligger på jorden, deres ejere dør og falder ned i slimen, eller deres ejere slå 1 på deres reflex. (sådan forstår jeg det ihvertfald). Alt andet bliver ædt! nam nam. Magiske items skal ødelægges helt hvis de skal miste deres magi, ellers er de ligeså nemme at reparere som ting der ikke er magiske.



Sidst rettet af Rune Ons 1 Jul 2009 - 15:50, rettet 1 gang

http://splatcup.goalsoccer.net

2Slime Wave Empty Sv: Slime Wave Ons 1 Jul 2009 - 15:50

Rasmus


Gnom Glædespige

Ja det virker meget sådan. Tror det er meget vigtigt at forstå at når de siger slime wave mener de virkerligt en stor bølge der dækker næsten alt. Til gengæld vil jeg siger vi bliver nødtil at begynde og spille med at træ/metal bliver skadet for ellers er den meget skadelig effekt ophævet og spiller kan bare står midt i slim bølgen uden rigtigt at tag sig af den.

Så folk skal forstille sig at bliver de fanget i den store grønne bølge, står de højst sandesynligt split-ragende nøgne uden våben/rustning/spellbook/spell components osv. et par runder efter. Magisk udstyr har selvfølgelig bedre muligheder for at overleve.

3Slime Wave Empty Sv: Slime Wave Ons 1 Jul 2009 - 16:40

Rasmus


Gnom Glædespige

Ahh vi skal også til at huske på sollys dræber Green Slime og med det mens der instant kill (Green Slime hører hjemme i The Underdark). Så du skal bruge den om natten eller nede i grotter.

Mener nu stadig slimen skal side på væsnet i en runde før Con skaden er givet. Det vil sige rammes de i din tur får de Con skaden i starten af din næste tur, synes ikke det andet giver mening. Husk det er et levende væsen der med sin syre "spiser", det burde tag tid og synes også den står sådan beskrevet A patch of green slime deals 1d6 points of temporary Constitution damage per round while it devours flesh. Derud over kan den måske være beskrevet anderledes når man læser om den som et encounter men der er også en forskel på om man gå ind i den og først opdager den er farlig som den æder af dig eller om en præst fremkalder en kæmpe bølge grøn slim der dækker hele rummet. Den er jo sådan set også selv et summon monster og selvom den er mindless skal den vel stadig opdage den sidder på noget "mad" og er blevet fremtryllet.


der er forresten en meget sød beskrivelse af green slime på wikipedia

4Slime Wave Empty Sv: Slime Wave Tors 2 Jul 2009 - 12:15

Rune

Rune
Founder

Hehe, godt link.

Jeg kan godt forstå at du mener den først giver skade i runden efter, da det ville give mening udfra hvordan den er beskrevet, men det officielle svar fra Wizards lyder at den giver skade så snart den rammer. Ligesom en slim der falder ned på en eventyrer fra loftet i en hule. Summoned væsner angriber sådan set også i samme øjeblik de kommer til syne, det tager bare en hel tur at kaste Summon Monster, så det er derfor de først kan agere i turen efter man egentlig har startet magien.

Hvis den ikke giver skade i første runde bliver den pludselig en del dårligere. Så hvis det besluttes at den skal virke sådan, mener jeg ikke vi skal justere ved skaden som jeg forslog. Man skal tænke på at i forhold til andre magier på det lvl, så som Destruction, er den ikke mere dødelig. Destruction er en save-or-die magi hvorimod der er muligheder for at redde sig selv med Slime Wave. Og som du selv sagde så fungerer SW kun hvor der ikke er sollys og det kan fjernes med ild, kulde og en cure disease magi. Jeg er dog meget åben for at vi siger at det tager en tur for slimen at begynde at spise, da det ville være en nem måde at redigere den på, så hvis du synes det ville være bedst, så synes jeg sgu vi gør det.

Ydermere skal vi også have afgjort hvordan væsner der ikke har et redskab at skrabe det af med kan komme af med SW, udover de metoder jeg har nævnt foroven. Jeg vil synes at et væsen skal have et Reflex slag, DC 15 for at gnubbe slimen af... For hver 3 point over DC man scorer gnubber man en ekstra klat af(hvis man altså er large eller større). At gnubbe slimen af uden et redskab kræver en full-round action. Virker det ikke meget rimeligt?

I første runde kan man, hvis man har et redskab, skrabe en klat slim af på en move action, (dvs. 2 klatter hvis man bruger en hel tur) og det klares automatisk og uden skade til en selv, eller man kan prøve at skrabe flere klatter af på en full-round action. Dette kræver et attack rul med DC 15, for hver 5 point man scorer over DC skraber man en ekstra klat af. Man tager dog selv skade af denne hurtige afskrabning i form af normal våbenskade minus styrke bonus.

Hvis slimen har siddet fast i over en runde kan det også skæres af. Et attack rul ville måske passe bedst her. DC 10 hvis der er nogen der gør det for en, DC 15 hvis man gør det selv. +2 på DC hvis våbnet der skærer er one-handed(ikke light), +4 hvis det er two handed. +2 hvis det er bludgeoning. Dvs. en dagger eller en sickle er det bedste. Skaden bliver en automatisk critical, men styrke+ osv. skal ikke plusses til medmindre man også har plusset det til attack rullet. Dette kræver en standard action for hver klat

Hvad hvis man er en stor drage der har fået en masse klatter på sig og man derefter tryller sig om til et menneske? Hvad sker der med alle de klatter? En drage kan jo have en del flere end et menneske kan. Jeg synes godt vi kan sige at man på en eller anden måde får rystet slimen af sig, så man kun har den enkelte klat som et menneske kan have.

http://splatcup.goalsoccer.net

5Slime Wave Empty Sv: Slime Wave Lør 17 Okt 2009 - 23:31

Rune

Rune
Founder

Lige en lille opdatering til Slime Wave disussionen.

Vi havde en lille sag denne gang. Da jeg endeligt kunne kaste Slime Wave (pga. af fucking dumt sollys i andre encounters) Very Happy viste det sig at det var på nogle butnaked monstre som eeelsker at kramme. Monstrene bliver smurt godt ind i grønt slim som begynder at gnave løs....det lader monstrene sig dog ikke mærke med og kaster sig straks i en dejlig omfavnelse af de nærmeste personer....oh, oh. Resultatet bliver: grøn slim på mit fine tøj. Heldigvis nåede jeg (tak Rasmus) at opløse magien før den gjorde skade på de omfavnede.

Jeg tror at grunden til at jeg havde noget imod at du brugte slimes wave imod mig på den måde var at du havde countered den alle andre steder hvor jeg havde chancen for at bruge den. Det er en fin ruling du lavede med at hvis man bliver grappled af en der er smurt ind i green slime, så får man altså også noget på sig selv.

Det jeg synes virker forkert er at man normalt får et Reflex save for at undgå green slime. Hvis man klarer det, så får man altså ingen slim på sig...overhovedet (derfor tror jeg ikke den skal opfattes som en bølge, men nærmere som et hvist antal grønne klatter, der bliver spredt i et 15" område. Men hvis et monster er blevet ramt af en af de dejlige klatter, så er man stort set dødsdømt hvis det får lyst til at kramme Very Happy

Dvs. fremover så skal jeg have nogle små grimme nisser med der mindst har 7 i con. De skal have lidt slim på sig og så skal de ellers kaste sig på fjenderne. Et simpelt touch attack, hvor svært er det lige på en drage fx.? Razz En del nemmere end at den bare skal save mod et enkelt reflex for at undgå alle klatterne.

Jeg synes i det mindste at man skal pinnes først og at den derefter med et succesfuldt grapple kan overføre noget af slime (men ikke det hele). Dvs. at det først kan ske efter monstret har udført det 3. succesfulde grapple check i træk.

http://splatcup.goalsoccer.net

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum