S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Orbs

2 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Orbs Empty Orbs Ons 1 Jul 2009 - 13:59

Rune

Rune
Founder

Orbs(of acid, fire, whatever): Er en Conjuration (Creation) magi.
Conjuration
Each conjuration spell belongs to one of five subschools. Conjurations bring manifestations of objects, creatures, or some form of energy to you (the summoning subschool), actually transport creatures from another plane of existence to your plane (calling), heal (healing), transport creatures or objects over great distances (teleportation), or create objects or effects on the spot (creation). Creatures you conjure usually, but not always, obey your commands.

A creature or object brought into being or transported to your location by a conjuration spell cannot appear inside another creature or object, nor can it appear floating in an empty space. It must arrive in an open location on a surface capable of supporting it.

The creature or object must appear within the spell’s range, but it does not have to remain within the range.


Creation
A creation spell manipulates matter to create an object or creature in the place the spellcaster designates (subject to the limits noted above). If the spell has a duration other than instantaneous, magic holds the creation together, and when the spell ends, the conjured creature or object vanishes without a trace. If the spell has an instantaneous duration, the created object or creature is merely assembled through magic. It lasts indefinitely and does not depend on magic for its existence.


Men det betyder jo at magien skal starte på en fast flade der kan understøtte dem...magikerens hånd? Det må gøre avs, eller også skal den ligge på en anden flade og være til ingen nytte da den pågældende orb bare ligger stille hvor man har lavet den og derefter flyder ud da der ikke er noget der holder den sammen længere.

Anyways, så synes jeg at det er en af de magier vi burde nedjustere på en eller anden måde. Det er en must-have for alle der kan få den, og det er ikke en god ting at have must-have ting i et balanceret spil. Hvis vi bliver ved med at bruge disse magier, synes jeg da også at rasmus skal bruge dem....hvordan ville det føles? En magi der ikke er nogen SR på og nærmest intet save? Jeg ved ihvertfald at hvis jeg er DM og denne magi er i brug som den er nu, så bruger mine monstre og NPC'er den helt klart.

Hvad synes i?

http://splatcup.goalsoccer.net

2Orbs Empty Sv: Orbs Ons 1 Jul 2009 - 16:03

Rasmus


Gnom Glædespige

I magiens beskrivelse står der at den tager form i håndfladen og skyder ud mod dit mål. Så flad overflade er dækket ind, tror det skal forståes som at den ikke er sprunget enddu og derfor ikke skader...en slags dødelig sæbe-boble om du vil. Derfor vil en Orb også klart blive stoppet af en Wall of Force f.eks. og burde kunne "gribes" af en anden der måtte gå i vejen for den. Der med ikke sagt man ikke kan skyde over eller mellem folk, men rejse en sjov tanke hvis man slår en 1 på sit touch attack. Forhold til andre magier (Finger of Death) hvor touch attacked er mere for at "rør" modstanderen

Er umiddelbart 100% enig i at man ikke burde kunne enervate, empower osv. på en Orb da det er en summoned ting. Det er nemlig helt rigtigt at der er derfor den ikke giver nogen Spell Resistance, magien er overstået ved kasterens hånd og derefter er det "ægte" syre der flyver gennnem luften. Ligesom man ikke kan maximize et væsen man fremkalder men det er jo en magi med en klar damage type og fast antal terninger hvad taler lidt i den anden retning.

vil prøve at søge videre på nettet og evt. post det som et spørgsmål et andet sted



Sidst rettet af Rasmus Ons 1 Jul 2009 - 16:10, rettet 1 gang

3Orbs Empty Sv: Orbs Ons 1 Jul 2009 - 16:09

Rune

Rune
Founder

Jeg har siden fundet ud af at man godt kan maximize summon og creation magier, men det går mig stadig på at man laver en kugle af fx. syre som, idet man kaster den, ikke holdes sammen med magi mere, derefter flyver den videre som en kugle(som holdes sammen af hvad??) og giver sygt meget i skade. wtf!?

Efter min mening burde det ikke være en conjuration magi, da det slet ikke ville kunne lade sig gøre, men en evocation som der så er SR på. Stadig en rigtig god magi, da man ikke kan save skaden men kun den sekundære effekt. Det vil også sige at fx. McGregers ikke kan undgå den selvom han har alt muligt til at undgå magiske angreb.

http://splatcup.goalsoccer.net

4Orbs Empty Sv: Orbs Ons 1 Jul 2009 - 17:30

Rasmus


Gnom Glædespige

Man kan sige det eneste maximized ved en conjuration magi er mængden/styrken derfor er spørgsmålet: Er skaden du giver pga. mængden/styrken af magien eller en skaden fra kuglen der ligesom et monster giver skade med sit angreb (Orbs finders faktisk som monster).

Da antallet af terninger er afhængig af kasterens level skulle man synes det var den første af de to muligheder og derfor godt kan maximizes, altså man skal se det som en stærkere eller større mængde der ankommer ved at den bliver maximized

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum