S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Pass-the-Torch-league?

+3
R-kølle
andbruu
princelarming
7 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Pass-the-Torch-league? Empty Pass-the-Torch-league? Søn 9 Aug 2009 - 19:34

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hey folkens.

Nu ved jeg godt at man ikke kan forvente den store traffik herinde i Thy-tid, men jeg keder mig lidt på job, og skriver lige mine takner ned her alligevel... Ikke dem allesammen, men nogle af dem der handler om bowl...

Hvordan arrangerer man en pass-the Torch-turnering??

Min grund-idé er at man spiller om et trofæ, som i sig selv ikke giver nogen bonus,. men udløser en gevinst, hvis man har trofæet i 5 kampe. Altså. man skal vinde 5 kampe mens man er i besiddelse af trofæet for at vinde, og trofæet går til vinderen efter hver kamp. Tricket skulle så være at man ikke kan udfordre nogen, når man har trofæet, og man skal acceptere alle udfordringer uanset præferencer eller lyst. Kampen skal så afvikles snarest, (skal man lave dunk-syndere-oveni-hovedet-regler her eller hvem??) og trofæet går så til kampens vinder.

Hvordan udregner man så størrelsen på winnings? Antallet af kampe mens trofæ-turneringen har kørt i alt? bare fem kampe?? antal deltagere/hold eller kun faktiske personer??

Hvordan kan en sådan turnering sættes igang?? Jeg tænkte på at alle interesserede hold smider deres navne i en hat, og der så trækkes en som starter med trofæet, (hvilket selvfølgelig ikke tæller som en sejr!) og så kører den derfra...

Har folk lyst til at være med til en sådan turnering??

2Pass-the-Torch-league? Empty Sv: Pass-the-Torch-league? Tors 13 Aug 2009 - 1:56

andbruu

andbruu
Captain

go ide.

Jeg syntes ikke at det behøves at laves inden for vores byg-selv-liga regler. Hvis man fastsatte f.eks. en MVP efter fem kampe, så kan turneringen jo bare køre der ud af. Jeg syntes dog at fem kampe er lang tid uden nogen form for bonus, så jeg foreslår +10k winnings efter den anden kamp (og alle følgende) hvor man har trofæet.
Det skal også være helt ok at spørge nogen om de ikke kommer med en udfordring.

Kommer trofæ-holdet i med i en turnering, syntes jeg at man bliver nød til at opgive trofæet.

3Pass-the-Torch-league? Empty Sv: Pass-the-Torch-league? Ons 16 Sep 2009 - 14:15

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hvad skal der til og hvad er acceptabelt, for at vi kan få den op at køre?? Hvad er folk med på??

+ 1 winnings fra 2 vundne kamp og frem?
MVP pr. 5. vundne kamp?
Andet??

Hvordan med opstarten?

Vil gerne have den igang, så meld tilbage, folkens!

4Pass-the-Torch-league? Empty Sv: Pass-the-Torch-league? Tors 17 Sep 2009 - 16:01

andbruu

andbruu
Captain

Jeg syntes det er en fin model. Den kunne jo starte ved runner up i elf-turneringen. Så må man give den op til den der sidst udfordrede, hvis ens hold skal med i en turnering.

5Pass-the-Torch-league? Empty Sv: Pass-the-Torch-league? Man 21 Sep 2009 - 12:40

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg synes der skal være progression i hvor meget man vinder ekstra. Ikke at det bliver helt vild vigtigt, men jeg synes det skal være sådan at hvis man har vundet de første 5 kampe skal man fra 6. kamp have lidt ekstra. Jeg forestiller mig at man kan få +1 på gate rullet. ved 10 vundne kampe kunne man evt sige at man fik 2 MVP'er, eller også at man rent faktisk havde vundet trofæet til evigt eje skulle nogen komme så langt. Trofæet kunne i det tilfælde komme sammen med en skattekiste svarende til at man havde en turnering med mindst 10 kampe pr. spiller. Der er alligevel ikke mange af os der har spillet 10 kampe i træk uden tie eller loss.
Det er for øvrigt vigtigt at få afklaret, kan man spille tie eller er det en knockoutturnering med golden goal til sidst? Hvis man kan spille tie, hvad sker der så får ham der har pokalen så lov til at beholde den med det antal kampe i rygsækken som han havde i forvejen, eller kommer han ned på 0 vundne kampe.

For kort at opsummere:
- Flere præmier ved 6,7,8,9 vundne kamp?
- Hvad sker der ved ties?
- Kan man vinde trofæet til evigt eje?

R-Kølle pirate

6Pass-the-Torch-league? Empty Sv: Pass-the-Torch-league? Man 21 Sep 2009 - 13:26

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

jeg mener klart der skal være en progression i winnings fra "the Torch", eftersom det bliver statistisk vanskeligere og vanskeligere... samtidig mener jeg også at alle "Torch" kampe må afvikles med sudden death i tilfælde af ties (dette mener jeg favoriserer holderen, men det er også helt ok)

7Pass-the-Torch-league? Empty Sv: Pass-the-Torch-league? Man 21 Sep 2009 - 23:11

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Jeg støtter op om progression på winnings/mvp og ligesom Krølle mener jeg også at man skal blive king of the hill forevigt efter 10 kampe med en eller anden sej prize til følge. Jeg heller til sudden dearh ligesom Helge, ellers skulle man måske slå king of the hill helt for at overtage pokalen? Dette ville fremtvinge mere satset spil fra udfordren hvilket kunne være spændene.

8Pass-the-Torch-league? Empty Sv: Pass-the-Torch-league? Tirs 22 Sep 2009 - 11:24

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg synes det giver Fakkelbæreren en for stor fordel hvis han kan nøjes med at spille uafgjort, det skal jo ikke være nemt vel. Især tror jeg at det giver en stor fordel til de hold der elsker at spille 2-1 da de nu kan nøjes med 1-1 og stadig beholde faklen. Jeg er selv af den mening at der skal være sudden death overdrive og golden goal efter hver kamp der ender uafgjort i den regulære spilletid.

Jeg forestiller mig at hvis der er en der vinder 10 kampe kan vedkommende få en superbowl-ring til alle spillerne, det vil sige 1 mvp til alle spillere. De penge som normalt gives i præmie synes jeg vi skal prøve at fordele hen over de foregående kampe sådan at man vinder mere og mere jo nærmere man kommer målet.

R-Kølle pirate

9Pass-the-Torch-league? Empty Sv: Pass-the-Torch-league? Tirs 22 Sep 2009 - 16:03

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg synes det lyder sjovt og spændende med den torch.

Jeg er dog også for Krølles tanken om at det ikke må være for nemt, altså synes jeg ikke om at bæreren vinder på en tie og beholder faklen.

Mht King of the Hill tanken, så er den da fin. Jeg synes dog Krølles Superbowl Ring ide er alt for syg. Den præmie er simpelthen alt for vild.

Mine 5 øre.

/J

10Pass-the-Torch-league? Empty Sv: Pass-the-Torch-league? Ons 23 Sep 2009 - 13:19

andbruu

andbruu
Captain

Jeg tillader mig at lave et første (ud af flere) udkast, ud fra hvad der hidtil er skrevet, og hvad jeg selv kan stå inde for.

En af de ting som jeg selv bringer til bordet er, at man taber trofæet hvis man ikke vinder, altså er det ikke nok at spille uafgjort - og folk skal ikke afse tid til forlænget spilletid.

Sejre...Præmie
01.........Du får trofæet
02.........+10k winnings
03.........+10k winnings
04.........+10k winnings
05.........+10k winnings og 1MVP somdu vælger og +1 til næste gate rul.
06.........+10k winnings og +2 til næste gate rul.
07.........+10k winnings og +3 til næste gate rul.
08.........+10k winnings og +4 til næste gate rul.
09.........+10k winnings og +5 til næste gate rul.
10.........+10k winnings og 1MVP til alle dine spillere og Pokal.

Pokalen betaler for dit næste team-reroll.

I den næste kamp som din sidste modstander deltager i, gives et nyt vandre trofæ til vinderen... og turneringen køre igen.

Der er nok ingen grund til at bede om kritik (men måske ros). Very Happy

11Pass-the-Torch-league? Empty Sv: Pass-the-Torch-league? Ons 23 Sep 2009 - 14:51

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg synes ideen med at man skal vinde, og at uafgjort ikke er godt nok, er en udemærket ide.
Derved slipper man for at skulle regne forlænget spilletid med. Udemærket forslag.

Jeg synes stadigvæk den præmie er alt for vild.

Jeg kan slet ikke støtte det her forslag.
Men på den anden side bestemmer jeg jo ikke en skid alligevel, so who cares.

/J

12Pass-the-Torch-league? Empty Sv: Pass-the-Torch-league? Ons 23 Sep 2009 - 17:08

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

yo modafikas!

hvis man nu ærligt kigger ned over sit ark på bagsiden, hvor mange kampe var der så lige der endte uafgjort? hmm, well nuff said, hvis man skal indregne extra spilletid, er det da vist kun hvis man pludselig har fået en 2 megabit internet forbindelse... de sjældne gange det sker, altså whats up?

synes snarere at præmien ikke er helt sej nok...

rock on!

13Pass-the-Torch-league? Empty Sv: Pass-the-Torch-league? Ons 23 Sep 2009 - 22:39

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Til Janus:
jf de regler vi selv har spillet med som om opbygning af turneringer giver en turnering med 10 deltagere mulighed for at udbetale 550 i præmier. en Team-MVP som superbowlringen er, er i fastsat til en værdi af 300 og hvis man i 9 kampe får +1 til winings er der kun udbetalt præmier for 390 hvilket er væsentlig mindre og sagtens kan forsvare at der normalt også udbetales præmie til andenpladsen. Derfor synes jeg ikke at præmien er alt for vild i hvert fald ikke i forhold til de regler vi har i forvejen.
Er det sådan at du mener at det generelt er for billigt at stikke alle mand på holdet en mvp som præmie i en turnering synes at den diskusion skal tages et andet sted. --> opret tråd og giv mig et prik.

Til ABC (den laveste af dem) Wooden horse
Helt fint forslag, selvom jeg gerne vil have specificeret hvad du mener med at pokalen betaler for ens næste teamreroll. Betyder det at man får et ekstra teamreroll på arket og ens teamrating dermed stiger, eller er den en engangsting som virker som et reroll en gang?

Ang ties
Jeg er helt sikker på at der er nogle af hold der spiller tie oftere end andre derfor er det vigtigt at have en klar regel om dette. Jeg er glad for at høre at i ikke mener at det skal være nok for fanebæreren at spille uafgjort. Jeg er til gengæld ikke enig i at vi skal afskaffe forlænget spilletid til fordel for at man skal vinde alle sine kampe i den regulære spilletid. På denne måde bliver det igen meget lettere for 2-1 holdene at vinde den første kamp. Derfor vil jeg til stadighed argumentere for at alle kampe skal komme til et resultat i mængden {tabt, vundet} ... ja ja der er nogen der er begyndt ovre på matematik igen.

Lets go for the mofo

R-Kølle pirate

14Pass-the-Torch-league? Empty Sv: Pass-the-Torch-league? Tors 24 Sep 2009 - 0:28

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Til Krølle:
Såvidt jeg kan se er Pass-The-Torch ikke en turnering, og dit argument er vel derfor nærmest irrellevant i den her sammenhæng.

Ja jeg synes præmien er for vild, og nej det tåler ikke sammenligning med en turneringspræmie, fordi det ifølge vores egne regler netop ikke kan defineres som en turnering.


Med hensyn til ties så har Krølle ret.
/J

15Pass-the-Torch-league? Empty Sv: Pass-the-Torch-league? Tors 24 Sep 2009 - 11:50

Helge

Helge
Menneske Paladin/Troldmand

yo!

man bestemmer vel selv hvad der er en turnering og hvad der ikke er?

altså så længe en given "event" kan passes ind i vores turnerings-system, kan den vel passere som en turnering, eller hvad?

jeg synes anders's sidste forslag med progression og en gratis team-reroll er en god prize sammen med en "tourney ring" til alle spillere.

et spørgsmål jeg synes forbliver uberørt er hvordan foregår udfordringerne? skal der oprettes en post til udfordringer, som så skal afvikles i den rækkefølge de er blevet issued? eller er det ok at gøre telefonisk? eller over en øl? hvor offentligt skal dette show være? skal kampen varsles, så der kan komme adds og øl til programmet?

synes måske godt at man kan gøre et eller andet fancy med siden her og måske endda udpege en kommentator, der skal lave review af kampen eller lignende...

og desuden synes jeg virkelig at overtids spil er go! det ligger måske mellem 10 minutter til en time oven i spillet, men det sker fanme ikke så tit og showet er i forvejen pretty damn hard og pulle off, i min optik... og hvad fanden laver de her fuckers midt i mit indlæg? Ugga

all out attack på det her show! (men så er der jo ikke noget defense klogesen!)

16Pass-the-Torch-league? Empty Sv: Pass-the-Torch-league? Tors 24 Sep 2009 - 12:44

andbruu

andbruu
Captain

Jeg mer heller ikke at pass-the-thing kan betegnes som en standard turnering, og afholdelse af eventen ligner heller ikke en af de turneringer vi pt. har mulighed for at lave. Nej dette er en helt ny ting.

Jeg mener dog at man bliver nød til at skæle til hvilke winnings vi ellers giver, da der godt må være lidty sammenhæng i det vi foretager os.
Husk også på at +X til din gate, også er en forhøjelse af din chance for at få FAME, som igen øger din winnings og øger din chance for at vinde kampen (kick-off), som igen giver flere penge (re-roll winnings efter sejre).

Til Krølle
Jeg mener at man ikke skal betale for sit næste team re-roll, men ellers tæller det med på team value. Ja det er rigtig kedeligt, men det var det bedste jeg kunne komme op med.

Til Janus
Nej jeg mener ikke at winnings er for vilde. Gold wise, gætter jeg på at det giver ca. 150k efter 10 sejre, betaling for re-roll og 15 MVP... i snit. Bare Bones kan selvfølgelig ikke bruge guldet til så meget, så jeg ville hellere have en MVP efter hver kamp.
+ Du har da noget at skulle have sagt. Det er min klare opfattelse at alle bliver hørt (der er da godt gang i at kommentere andres post, trække fra og lægge til), og nogle folk også flytter sig (en gang imellem). Ved at deltage i dialog (eller klagesang) påvirker man måske Trium. Det kan godt være du må affinde dig med minimal indflydelse, men jeg har da lært at leve med det.

Til Daddy Helge
Det kan godt være at draws ikke er hverdagskost, men hvis der er mulighed for at spille forlænget, skal man Hver Eneste Gang have tid til det, uanset om det bliver aktuelt. At det så måske ikke er et problem kan vi da godt snakke om, men det syntes jeg nu det er.

17Pass-the-Torch-league? Empty Sv: Pass-the-Torch-league? Tors 24 Sep 2009 - 12:49

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Jeg er godt klar over at det ikke er en standard turnering men jeg vil nu holde på at hvis man er i stand til at vinde 10 kampe i træk ville man også være i stand til at vinde en liga med 11 spillere, hvor alle skal spille mod alle en gang. I en sådan liga ville der ikke kunne herske tvivl om hvem vinderen ville være og at gennemføre de resterende kampe efter at vinderen havde vundet sine 10 kampe ville kun være for et syns skyld!

Hvis liga defineres på følgende måde:
Liga. Hvert hold spiller mod alle andre hold en eller flere gange. Det hold med flest point til slut er vinderen. Alternativt skal der afholdes en finale mellem de to højest rangerende hold.

Derfor synes jeg at der er et sammenligningsgrundlag der gør at præmien godt kan fastsættes nogenlunde ud fra de normale regler!

R-Kølle pirate

18Pass-the-Torch-league? Empty Sv: Pass-the-Torch-league? Tors 24 Sep 2009 - 12:50

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg er med på at der skal smides nogle penge efter manden med trofæet, men derudover er jeg ikke sikker på at det skal være meget andet end det...
Mi originale idé var en MVP til en valgfri spiller efter hver 5. vundne kamp. Jeg er med på at Fame/Gate er en fed bonus og idéen med +1 Winnings er jeg med på, men en trofæ-bonus MVP til alle på holdet efter 10.??

Med hensyn til ties, så mener jeg at det burde være Win/Loss og intet andet! Derfor altid forlænget spilletid, hvis den normale spilletid ender tied.
Hvem skulle ellers have trofæet efter en tied kamp? Ham der havde det?? Udfordreren?? en tilfældig, besluttet ved lodtrækning??

Win or Loss FTWoL!

Mit bud, som trium skal se om de kan beslutte noget omkring inden mandatet udløber er:
kamp: 1-4 = Nada!
5. kamp = 1 MVP til valgfri spiller
6-10 kamp = +1 Winnings
10. kamp = 1 MVP til valgfri spiller

Derefter a lá 6-10 og 10. kamp igen og igen så længe man kan holde den... Nothing more...

Jeg ved godt det er en lille prize, men det er som sådan heller ikke en turnering, men en running perpetual league, og skal køre sideløbende med vores andre arrangementer... Derfor den lille præmiesum. Men det er jo stadigvæk mere end ingenting, og der er også æren ved at holde cup'en!

Med hensyn til udfordringer, så skal det organiseres. men jeg aner ikke hvordan?? Hvad vil folk helst??
-Lodtækning mellem interesserede udfordrere?
-Først til mølle?
-Kun via Posts på forum??
-Kun via SMS?
-Kun efter fire genstande??

Hvad med om eventuelle turneringsvindere fik fortrinsret som udfordrere af Trofæ-holderen?? Hvis man vinder en turnering, stor som lille, har man fortrinsret til at udfordre torch-holderen??

19Pass-the-Torch-league? Empty Sv: Pass-the-Torch-league? Tors 24 Sep 2009 - 13:10

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Jeg mener ikke der er nogen grund til at udfordringerne skal organiseres. Er der nogen problemer i at det foregår som vi normalt aftaler kampe? Jeg ved at det kunne være hygge og sådan - men der er jo ingen der forhindrer folk i at dukke op, desuden bliver 75% af alle vores semi'er o.l. spillet uden tilskuere (i det mindste uden tilskuere som har fået annoceringer og invitationer kastet efter sig). På samme måde ser jeg ingen grund til at holderen skal opgive trofæet fordi vedkommende ønsker at deltage i en turnering - de to ting har jo ingen indflydelse på hinanden hvis vi bruger det system Bimse lancerer.

Lad os nu bare få et call fra triumviratet omkring det her halløj - så kan vi altid modificere det hvis det ikke virker.

I quote: "Enough talking! Let's do this! LEEEEROOOY!" Cthulhu

20Pass-the-Torch-league? Empty Sv: Pass-the-Torch-league? Tors 24 Sep 2009 - 16:25

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg kaster mig på den vogn så Bjørnen har bygget. Bjrønen har ret i sit forslag.

Og som Don Dulla-Grande sagde, nuff said, lad os få nogle calls fra vores skygge Trimvirat Teach

/J

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum