S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Rune som DM - Skift til Pathfinder

3 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Rune som DM - Skift til Pathfinder Empty Rune som DM - Skift til Pathfinder Søn 8 Nov 2009 - 15:35

Rune

Rune
Founder

Jeps, i de spil hvor jeg er DM planlægger jeg at gå over til Pathfinder regler.

Wind of Change here we come!

Det betyder at vi lige skal kigge på jeres karakterer når i har tid. John, din Warlock er ikke lavet til pathfinder men vi fortsætter bare med ham som vi plejer. Det eneste du skal have ændret er de plusser du får for din race.

Der er mange ting ved pathfinder som jeg synes er rigtig fed men der er også nogle som jeg ikke bryder mig om. Derfor så vil jeg forslå jer at i kommer med forslag til hvad i kan lide og hvad i ikke kan, så vi kan få fikset os et rigtig godt spil sammen.

Jeg ville egentlig gerne blive ved 3.5, da jeg har lavet alle de der magikort og encounter-generatoren osv. men der er bare for mange ting jeg synes skal laves om som de er i pathfinder. Så virker det smartere at begynde med pathfinder som base og så udbygge det.

http://splatcup.goalsoccer.net

2Rune som DM - Skift til Pathfinder Empty Sv: Rune som DM - Skift til Pathfinder Søn 8 Nov 2009 - 16:51

John The Rosenberg

John The Rosenberg
Gnom Glædespige

Say what?

3Rune som DM - Skift til Pathfinder Empty Sv: Rune som DM - Skift til Pathfinder Søn 8 Nov 2009 - 17:02

Rune

Rune
Founder

Pathfinder - eller 3.75 som det også bliver kaldt, bliver udgivet af Paizo (dem der tidligere udgave Dungeon og Dragon magasinerne). Der har være en åben beta af pathfinder hvor de har forsøgt at lave en opdatering af 3.5 der fiksede alt det der var galt med 3.5. Det er ikke helt lykkedes for dem, men de har fået fikset en hel del og efter hvad jeg kan se, så virker det ret fedt.

Spørgsmålet er om vi "bare" skal lave en masse houserules for at fikse 3.5, eller om vi skal tage skridtet over til pathfinder = ikke så mange houserules.

Det der ihvertfald bliver lavet om i de spil hvor jeg er DM er at skills bliver ligesom i pathfinder (nogle slået sammen, andre helt smidt væk).
Nogle spells bliver lavet om (fx. polymorph der kan udnyttes for vildt som den er i 3.5)
Classes, jeg kan meget bedre lide pathfinders classes i forhold til 3.5. Det eneste minus er at non-spellcasters er for svage i forhold til spells-casters (Wizards, Sorcerers, Druids og Clerics). Her skal der nok houserules.
Grapple, trip osv. osv. er lavet om til et nemmere system.
+ mange andre ting som jeg ikke lige kan huske.

http://splatcup.goalsoccer.net

4Rune som DM - Skift til Pathfinder Empty Sv: Rune som DM - Skift til Pathfinder Søn 8 Nov 2009 - 21:35

McGregers


Halv-elver Bondemand

Hvaaa?? taler vi om Rune som DM for vore onde gruppe eller?
Nå men jeg synes ikke vi skal spille pathfinder. Vil hellere lave nogle ordentlige houserules. Hvorfor er det folk ser det som et problem? Hvis vi ikke kan lide de regler der er i de officielle bøger, jamen så fixer vi da bare selv nogle sammen, med det der står i bøgerne.

5Rune som DM - Skift til Pathfinder Empty Sv: Rune som DM - Skift til Pathfinder Søn 8 Nov 2009 - 21:53

Rune

Rune
Founder

Ikke den onde gruppe eller andre hvor rasmus har været DM længe. Men hvis jeg skal være DM for en ny gruppe, eller for den gruppe med dig og john samt christian og hans søster skal vi gå til pathfinder.

Jeg synes ikke der er noget som helst i vejen med houserules. Det eneste problem jeg har med dem er at vi aldrig får nogen vedtaget fordi vi enten ikke kan tage os sammen til at sige vores mening eller fordi vi ikke kan enes. Der sker fandme aldrig noget...ligesom vores regeldiskussioner her på forum....ingen respons og ingen endelige beslutninger = det bliver ved brokken som vi plejer.

Derfor tager jeg teten hvor jeg kan det, i de spil hvor jeg er DM. Hvis i ikke kan overtale mig til at vi ikke skal spille med pathfinder regler (ved saglige argumenter eller trusler om at i aldrig snakker med mig igen) så spiller vi med dem - hvis jeg skal være DM.

Grunden til at jeg hælder til pathfinder og ikke bare ændringer af 3.5 er at der alligevel er så mange ændringer jeg synes skal med til at det kan betale sig at holde fast i 3.5. Det er ikke fordi alt fra 3.5 bliver skrottet. Feats og spells og andet kan sagtens bruges, så længe de ikke er lavet om eller direkte bandlyst (tror jeg ikke nogen er).

http://splatcup.goalsoccer.net

6Rune som DM - Skift til Pathfinder Empty Sv: Rune som DM - Skift til Pathfinder Søn 8 Nov 2009 - 22:23

McGregers


Halv-elver Bondemand

Ok, hvis vi skal spille pathfinder, så taler jeg aldrig med dig igen!

Rune

Rune
Founder

Æv, havde lige håbet på at den ikke ville blive brugt Very Happy

Er der andre der har saglige argumenter? Smile

Men helt ærligt, jeg synes at vi skal give det et par prøvespil med pathfinder så i også kan finde ud af hvad i kan lide osv. Vi kunne evt. spille et par små enkeltstående eventyr..?

http://splatcup.goalsoccer.net

McGregers


Halv-elver Bondemand

Du bad vel mere eller mindre selv om den? Laughing

Nå men spøg til side, som man siger i Holland!
Jeg synes ikke vi skal spille pathfinder, og der er flere grunde til det.

1: Vi aftalte ude i sommerhus at vi skulle holde os til 3.5, selvom der var kommet 4.0 bøger. Dette var grundet vi ikke helt havde styr på 3.0 dengang, hvilket vi har fået mere nu hvor vi så spiller 3.5.
2: Jeg har ikke den store lyst til at skulle sætte mig ind i nye regler, og så samtidigt spille med nogle andre chars, hvor vi bruger "gamle" regler
3: Hvis vi skal skifte til nye regler, så stemmer jeg for vi går over til 4.0, hvilket er det helt nyeste, men så skal det være for alle chars, også mcgregers og dem. Kommer der nye ting til pathfinder også? eller er det bare den éne bog der? For man kan sige, der kommer jo ikke "updates" til 3.5 mere, og så kan vi jo komme ind i det rigtig godt, samtidig med vi laver vores egen regler til de ting der ikke er så godt i de officielle bøger.

Mvh
Nathan McGregers

Rune

Rune
Founder

Der kommer nyt til pathfinder, ja, men det er ikke nødvendigvis et plus efter min mening. Man kan desuden sagtens bruge 3.5 udvidelsesbøgerne (som Complete Warrior osv.) med pathfinder. Jeg er også ret sikker på at pathfinder kommer til at køre længere end 4.0 og måske endda 5.0 (som de vist er begyndt at producere). Samt 4.0 vist minder ufatteligt meget om WoW, hvilket jeg ikke ønsker at spille. Smile

Men helt ærligt så synes jeg at du skal prøve pathfinder før du takker helt nej til det. Om ikke andet så for at få inspiration til hvad vi kan gøre bedre i 3.5.

Grunden til at jeg hellere vil skifte til pathfinder er at jeg synes der er så mange ting der er bedre end 3.5. Vi kan sagtens houserule de ting, men det bliver bare rigtig mange houserules at holde styr på. Så er det bedre bare at sige at vi går ud fra pathfinder. Og siden vi alligevel aldrig får vedtaget nogen houserules så er det vel den eneste måde vi får forbedret vores spil.

Fx. synes jeg at klasserne i pathfinder er blevet meget mere spændende og individuelle. Helt klart federe end 3.5 og helt klart noget jeg langt hellere vil spille med.Prøv fx. at checke en rogue. Deres HD ryger op på d8 samt de får sådan nogle seje rogue talents (lidt som feats, bare med rogue tema). Wizards skolerne er blevet langt federe samt sorcerers skal vælge en bloodline hvor de har deres kræfter fra.

http://splatcup.goalsoccer.net

10Rune som DM - Skift til Pathfinder Empty Sv: Rune som DM - Skift til Pathfinder Tirs 10 Nov 2009 - 1:45

Rune

Rune
Founder

Her en lille conversion guide fra 3.5 til pathfinder.

http://splatcup.goalsoccer.net

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum