S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Runes som DM - Houserules

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Runes som DM - Houserules Empty Runes som DM - Houserules Søn 8 Nov 2009 - 15:53

Rune

Rune
Founder

Her skrives alle faste houserules.
Hvis man ønsker at diskutere en fast houserule skal det gøres på forum og ikke når spillet er igang.

Våben:
NameWeapon GroupDmg(S)Dmg(M)CriticalRangeWeightTypeSpecial
Chain, spikedExotic 2-H1d61d8x2-10 lbs.Pdisarm, reach, trip



Sidst rettet af Rune Søn 8 Nov 2009 - 16:21, rettet i alt 5 gange

http://splatcup.goalsoccer.net

2Runes som DM - Houserules Empty Sv: Runes som DM - Houserules Søn 8 Nov 2009 - 16:03

Rune

Rune
Founder

Jeg sad her den anden dag og forsøgte at lave min Spiked Chain Rogue/Fighter om til Pathfinder regler da jeg opdagede en frygtelig ting Shocked ...De har lavet spiked chain om i Pathfinder, den har ikke længere reach. Jeg blev ret overrasket over det og gav mig straks til at søge diverse fora for at finde grunden til det.

Det viser sig at spiked chain i 3.5 kunne misbruges mere end noget andet våben hvis man bare tog nogle bestemte feats og derfor så de det som nødvendigt at nerfe spiked chain. Problemet med dette er at de allerede havde ændret de feats og spilmekanikker der gjorde at spiked chain kunne bruges på denne måde, så det viste sig at blive en dobbelt-nerf. Denne nerf er senere blevet stærkt kritiseret da spiked chain nu er blevet gjort dårligere end fx. heavy flail som er et martial våben (spiked chain er exotic). Disse folk mener at man istedet burde kigge på måder at gøre exotic våben bedre og jeg er enig. I øjeblikket er der stort set ingen der ønsker at bruge feats på exotic våben da de ofte er ringere end martial våben.

Spiked chain beholder reach men skades sættes ned fra 2d4 til 1d8.

Denne regel er selvfølgelig åben for ændringer i fremtiden hvis den viser sig at være for syg.

http://splatcup.goalsoccer.net

Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum