S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

Tyranid Liste 1750

2 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1Tyranid Liste 1750 Empty Tyranid Liste 1750 Tors 11 Feb 2010 - 0:35

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Hey folkens.

Jeg ville lige dele min nye Tyranid-liste med jer, efter kampen mod Anders (Dawn of War, 5 objectives, der endte Tie 1-1)

HQ:

Hive Tyrant, 2 x Scything Talons, Leech Essence, Paroxysm, Hive Commander = 195
Tyrant guard brood, 3 Tyrant Guards = 180

Tyranid Prime, Boneswords, Rending Claws = 90

Elites:

Lictor Brood, 3 Lictors = 195

Zoanthrope Brood, 3 Zoanthropes = 180

Ymgarl Genestealer Brood, 8 Ymgarl genestealers = 184

Troops:

Warrior Brood, 6 Warriors, Scything Talons, Rending claws, Adrenal Glands = 240

Hormagaunt Brood, 20 Hormagaunts, Toxin Sacs = 160

Hormagaunt Brood, 20 Hormagaunts, Toxin Sacs = 160

Hormagaunt Brood, 20 Hormagaunts, Toxin Sacs = 160

1744 points

Som i kan se, er der hverken Fast Attack eller Heavy Support i hæren, men det gik faktisk meget godt alligevel...

Med både warriors, Tyranten og 'thropes som Synapse er der både noget til at lede angrebet, noget til centret og noget til at holde skansen bagude...

Armour bliver enten håndteret af Thropes eller MC'et eller, hvis heldes følger de tossede, enten Ymgarl gen-røvere, Lictors eller Warriors, der er i stand til at tage de fleste Medium-armoured targets ud...

Infantry bliver swarmed af Horma-gutterne, der er overraskende effektive i CC i forhold til styksprisen på 8 pts...

De to units der skuffede lidt i kampen mod Anders var Lictors, (der indtil det nye 'dex var BYGGET til at skuffe fælt) og Warriors + Prime, der blev skudt til slagger inden de nåede at gøre noget ved noget som helst...
Jeg har dog en god fornemmelse med Warriors + Prime, men kan dog ikke sige det samme om Lictors, der trods det at være dyrere end de tre 'Thropes under-performede i en grad og stil så man må sig forbarme... Stunnede en Ironclad 1 turn og døde så i en hagl af kugler... Måske heller ikke den bedste modspiller til dem, men synergien med resten af listen (som man egentlig betaler Lictors pris for) er der nok bare desværre ikke...

2Tyranid Liste 1750 Empty Sv: Tyranid Liste 1750 Tors 11 Feb 2010 - 12:30

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

hvad er det der holder skansen? Umidddelbart ser det da ud til at hele hæren er bygget til ølæk i nærkamp. Hvis der er en af dine units der gerne vil skanse den skal de da have noget langt rækkende ild skal de ikke?

med hensyn til lictors er jeg overbevist om at du har ret i at de sutter hvis resten af hærens liste ikke er i ornli syg synergi med dem. Spiller man dog uden for eksempel yrmgarl kunne man have for eksempel 4 i 2 units og deep strike dem relativt langt fra fjenden, evt ude af LOS eller i det mindste i cover. På den måde kan de virke som rimeligt effektive teleport homers fordi man har chance på begge for at få dem ind - der skal så også være hive commander på tyrranten. I en sådan hær skal der dog være meget andet der deep striker for at det duer.... og sådan en hær har du jo allerede Smile

med hensyn til hormies så er jeg enig i at de er i hvert fald ok. Sammenlignet med en ork, der er et ret godt sammenligningsgrundlag, har gaunten ini'en og orken har toughnessen. Gaunten har også en langt bedre fleet end orken, der dog har et attack mere end gaunten og en lille gun. Gauten opvejer dog cirka dette attack med sine scything talons. Orken koster derudover kun 6 point hvilket nok egentlig vil sige at han er en nanometer bedre til prisen. Der er dog masser af situationer hvor man hellere vil have 15 gaunts end 20 orker hvis der for eksempel skal slås en 5'er på et run move eller lignende. Når man bliver skudt er sagen dog en helt anden.

Den der tervigon fascinerer mig. det der med bare at læsse små tudser ud hele tiden - som er troops!. Den kan sgu da holde et objective for en femmer - specielt hvis den har adrenaline glands og toxin så de små svin også får det. så kan de jo slås!

Carnien er som du også har påpeget lidt af en fadæse. Han burde have haft 6 wounds som de andre eller 7/8 i toughness. point for point er han bare ikke nær så god som trygonen.... meeeen han er stadig billigere end trygonen og giver derfor muligheden for at få et stort bæst til under 200 points. i nærkamp er han så også lidt bedre mod en land raider vil jeg mene - men mod alle andre vehicles er trygonen langt bedre.
Subterran assault giver jeg dog ikke meget for efter som man ikke må assaulte ud fra det og trygonen jo skal være kommet ind turen før. så hvis man er heldig at han kommer ind i tur 2 kommer ens units tidligst ind af hullet i tur 3 og kan så først noget i tur 4.
ellers kunne carnie have en berretigelse hvis man ville lave en hær der byggede på kun store fætre:


1 tervigon med AG, TS - 180

1 tyrant med HC - 195

2 guards - 120

59 termagants - 300

2 trygon primes 480

3 fexes 480

så har man 7 store dyr dér og alle ens termagants er i reserves i 4*10 mand og 1*19 mands squad. alt hvad der kommer over bordet er tyranten bag ved de 3 fexer, der alle giver pokker i det.

det tror jeg ville være en syg nok hær egentlig

Mawloc'en er farlig, men alt for dyr hvis den bare skal lege kanon synes jeg

tyrannofexens fedeste show er at den er stort set udødelig, og at den kan få en styrke 10 range 48 gun - men den er dyr dyr dyr.

Hvordan bruger du dine Zoanthropes? - ville det ikke være hegn at have dem i en pååååd, eller er de bare lidt for one-shot så?

ham der warrior primen er jeg helt med på - fedt feel med sådan en.

heh! - now i'm ramblin' again - catch you later on down the trail
Cthulhu Cthulhu Cthulhu Cthulhu Cthulhu

3Tyranid Liste 1750 Empty Sv: Tyranid Liste 1750 Tors 11 Feb 2010 - 12:53

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

I hæren med de store dyr skal tervigonen i øvrigt have catalyst, så må man sælge 3 gaunts. Den skal så faktisk med frem og give de 3 carnier feel no pain - umph!. Alle dem den spawner skal skynde sig i cover eller bare hug'e tervigonen for at beskytte den. Nogle af de termagants der er i reserve kan jo alligevel tage ens eget objective hvis de kommer ind før der er et trygon hul klar. Bliver det presset fordi man har for lidt folk ved ens eget objective kan man altid deep strike den trygon der kommer ind sidst dernede. 5 store drenge der halser over banen og runner hver tur og skider troops ud på vejen!

meeeen måske en lidt nederen hær egentlig, både fluff mæssigt og at spille mod. Enten har man en hær der er rigtig god mod den med meget anti tank og lignende, eller også er man but fucked.

4Tyranid Liste 1750 Empty Sv: Tyranid Liste 1750 Tors 11 Feb 2010 - 13:06

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Skansen holdes ikke umiddelbart i hæren, men de tre gaunt units (hvoraf 1 outflanker) har ret meget mobilitet... 'Thropes holder skansen lidt, som synapse i hvert fald...

Jeg fyrer også de der Lictors... tror bare jeg skal have 3 Thropes mere... fordi de er for nice!

Hormies til 8 pnts har også Toxic sacs (Toxic attack 4+) hvilket kompenserer ret meget... Dermed kan de sgu næsten hamle op mod orker point for point...

tervigonen er også the niceness, men den hær du foreslår er for Lotto med Tervigonen, fordi, hvis den dør får alle de små units omkring den (indenfor 6") 3d6 smæk i skallen... (tror faktisk det er rene wounds) hvilket decimerer de fleste squads under 20 modeller... så enten store units tæt på tervigonen med de fede upgrades, eller små units til at hugge objectives...

Carni'en burde have andet end sin højere styrke, og selv i en billig udgave til 160 pts er den faktisk ret dyr... den har for eksempel ingen shooting attacks... Trygonen er endda Fleet, hvilket Carni'en ikke engang kan prale af... Det er korrekt at Trygonens Subterrain assault mest er til at få skydere ind tæt på fjenden, både til at skyde og for at conteste, men det er faktisk også en fed ability... Alt afhængigt af synergien med resten af hæren...

Mine 'thropes foot-sloggede den ind i kampen mod anders (det var jo Dawn of war) men det gik faktisk fint... Anders's Ironclad og dennes pod led dunkedøden pga dem, og de gav vigtig synapse til endgame...

big-guy-hæren er ikke så sjov som min horde-udgave... I hvert fald indtil videre... Desuden amgnelr big guy-hæren noget long range anti-tank, da man kan Kite 'fexer og trygoner til en vis grad...

5Tyranid Liste 1750 Empty Sv: Tyranid Liste 1750 Tors 11 Feb 2010 - 13:41

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

det er rigtigt med tervigonen at man skal være obs på dens smæk til dem i nærheden, men umiddelbart dør den ikke. Fjenden har travlt med at gøre noget ved tyranten og de 3 fexer tror jeg. hvis den skulle komme i nærheden kan de små gutter jo bare løbe væk fra den.

Du har helt ret i at hæren ikke er så sjov, men jeg tror den er effektiv. Det var også bare et bud på hvordan man kunne lave en hær hvor carnier har en berretigelse.

Med hensyn til long range anti tank så er jeg uenig. Hvis biler vil kite kan de ikke skyde fordi de så skal køre 12" for at være hurtigere end de store dyr der kan løbe, mission acomplished. Du har da i øvrigt heller ikke noget long range antitank med i din hær (18" er ikke ligefrem long range). Man kunne dog godt fyre 15 termagants og for dem købe sig nogle guns på enten tyranten eller evt carnierne, der dog så ikke kan løbe hvilket de fælt gerne vil.

ellers måske

2 tervigons med AG, TS og Catalyst 390

32 termagants 160

6 fexes 960

1 trygon prime

ved ikke om det ville være godt - tror den anden er bedre, men den her er om muligt endnu mere godzilla agtig med 9 store evnesvage dyr!.

hvert crew af fexer har så en tervigon (i cover bag dem) der giver dem feel no pain. Bag ved hver cluster drysser små objective claimers ud til højre og venstre, mens resten reserver.

6Tyranid Liste 1750 Empty Sv: Tyranid Liste 1750 Tors 11 Feb 2010 - 13:46

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Det er noget nasty shit du går og tænker ud der Arvid-Arvid...

Ikke specielt sjov at spille, tror jeg, men nasty mod det meste! Og FUCK shooting, Shooting phases are for running!

YIKES!

7Tyranid Liste 1750 Empty Sv: Tyranid Liste 1750 Tors 11 Feb 2010 - 13:49

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Måske fyre trygonen, og så købe lidt blandet lir til både fex'es og tervigonerne...
Crushing claws til tervigonerne for eksempel... Regenerate til fexe's perchance??

Hvad skal trygonen ellers selv lave?? udover at have en fed deployment rule og en nasty lang threat-range...

8Tyranid Liste 1750 Empty Sv: Tyranid Liste 1750 Tors 11 Feb 2010 - 14:21

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Trygonen er med for at fjenden skal tage højde for en deepstriking mofo synapse, der gør det muligt for de termagant squads der ikke kommer ind før eller i samme tur som ham (normalt nok en eller to) at claime objectives langt inde på brættet. Men ja klart - fyr ham! og i stedet køber man regeneration til alle de store og 8 temagants mere. Med regeneration og enten feel no pain eller konstant cover så kommer de her store bisser altså over banen.... slut!

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum