S P L A T
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
S P L A T

S P L A T forum


Du er ikke logget ind. Log ind eller registrer dig her.

gamle space marine dexer

+2
andbruu
gakkedulla
6 deltagere

Go down  Besked [Side 1 af 1]

1gamle space marine dexer Empty gamle space marine dexer Tors 11 Feb 2010 - 16:01

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Nu har jeg læst om det 3 steder (warseer, powerfist og dark angels faq'en) så nu vil jeg lige høre hvad stemningen er for det.

vil det være hul i hovedet at spille med de outdatede marine dexer sådan her?:

Alle betaler det deres wargear og vehicle upgrades koster ifølge deres eget codex, men bruger reglerne fra codex: Space marines på de ting der findes både i deres eget og i marinernes codex.

Det det i realiteten betyder er at de gamle dexer får:
nye smoke launchers - der er væsentligt ringere
nye cyclone missile launchers - der er væsentligt bedre
nye storm shields - der er episk bedre
ny PMS - der er væsentligt bedre
nogle vil (BT så vidt jeg ved) også få adgang til de nye whirlwind missiler

Jeg mener man kan argumentere for at det skal være tilfældet ud fra følgende:

-alle disse ting er ens i codex space marines og space wolves der er de 2 marine dexer der er kommet i 5th. Det vidner om at dette udstyr er ballanceret ift. 5th.

-det strømligner reglerne så der eksempelvis ikke er 4 forskellige regler for PMS som man skal huske forskellen på.

-min og ydes hære bliver bedre (og anders' grey knights!)

-det står i DA faq at hvis man bliver spurgt af ens modstander om han må bruger reglerne for det nye udstyr skal man svare: "ja selvfølgelig!", men hvis man ikke kan blive enige skal man bruge sit eget codex

ting der taler imod at ovenstående skal være tilfældet:

-min og ydes hære bliver bedre (og anders' grey knights!!!)

-de gamle codexer er ikke balanceret efter at deres items skal virke sådan (dette er dog ikke noget super argument da de samme ting i alle tilfælde koster det samme eller meget lidt mere eller mindre)

-man skal have adgang til et marinecodex for at spille de gamle hære (i princippet)

jeg synes selvfølgelig det er en god idé, da min hær bliver bedre af det Smile. Derudover mener jeg dog også at det er en fordel at strømline tingene til 5th edition sådan at vi har en idé om hvordan codexerne til disse hære evt kommer til at virke i 5th (ud fra den præmis at de ændrer disse ting selvfølgelig)

nå... giver i ikke lige jeres besyv med? og hvordan afgør vi det? - afstemning eller vetoret for alle?

2gamle space marine dexer Empty Sv: gamle space marine dexer Tors 11 Feb 2010 - 17:38

andbruu

andbruu
Captain

Det er måske lidt et skråplan. For så vil jeg også have de nye stormstroops til DH, samt billige rhinoes - og guderne skal vide at mit 3rd ed DH dex er ringere end jeres 4th ed dexes.

Jeg kan også mindes at have bragt dette op før du fik nyt dex, og da mente du ikke det var så god en ide (før jeg fik min FAQ PMS) - hva var grunden den gang?

Det er ikke for at være på tværs, men jeg syntes det er en skam at vores Blood Bowl har ændret sig fra RAW, og jeg vil blive rigtig ked hvis det samme skete for vores hammer.

Og igen - så vil jeg også have alt det gode nye lejetøj til mine DH'er.

3gamle space marine dexer Empty Sv: gamle space marine dexer Tors 11 Feb 2010 - 17:59

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Som allerede skrevet så er det blevet cementeret med space wolves at de nye regler for de forskellige dimser er universelle i 5th. det er et godt argument synes jeg og det kunne ikke føres ordentligt før space wolves kom. Desuden troede jeg indtil jeg læste faq'en for DA at GW var helt klare i forhold til at det altid var ens eget dex der gjaldt. Det er slet ikke tilfældet.

Med hensyn til skråplan så er jeg ikke ude i at der skal ændres noget som helst i codexens armylist - altså priserne, men kun i de items, abilities og upgrades som de forskellige ting man køber til sine units henfører til.

RAW er en svær definition at forholde sig til i forhold til dette, netop fordi FAQ'en (sandsynligvis med vilje) er totalt uklar på dette punkt. I øvrigt foreslår jeg ikke en ændring af regler, men en ændring af hvilke regler (som allerede findes) nogle specifikke enheder benytter.

jeg vil også gerne spille videre med de gamle regler, men synes det er lidt funky at der er så mange forskellige virkninger af de samme ting.

men lad os høre nogen flere på banen, også eventuelt med forslag til hvordan vi kan afgøre det.

4gamle space marine dexer Empty Sv: gamle space marine dexer Tors 11 Feb 2010 - 18:23

rass

rass
Halv-elver Bondemand

Det eneste vi har ændret i blood bowl er reglerne for spiraling, som reglbogen selv nævner som en en måde at regulere en liga på....Så jeg synes ikke det er rimeligt at sige at vi ikke spiller bloodbowl efter RAW.

Med hensyn til de forskellige marine codex er det kun mangel på vilje og penge at der ikke forelægger nye codexer for nogle chapters. Det er absurd at ikke alle codex er blevet reformeret efter et nyt sæt regler og hvis ikke FAQ giver svar på problemet, hvilket er noget uforståeligt må det vel være op til os at afgøre hvordan vi spiller med hinanden...altså en afstemning i en eller anden form.

En anden mulighed ville være at ihvertfald Black templar og Dark angels udelukkende bruger det nye marine codex og så bare i ånden og malingen viser deres chapters særheder frem, noget som også kunne træde frem i hær-opbygning. Asbjørn spiller vel Salamanders på denne måde. Det er selvfølgeligt nemt for mig at sige med et nyt codex for ulvene, men det ville løse problemet indtil fjolserne ved GW finder ud af at løse det selv. Og så må DH. som alligevel er nogle underlige typer holde ved deres ancient codex + regler.

5gamle space marine dexer Empty Sv: gamle space marine dexer Tors 11 Feb 2010 - 19:09

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Jeg er ambivalent... Her er hvorfor:

Hvis vi opdaterer reglernes ordlyd, hvorfor så ikke også justere deres priser? Hvis vi justerer deres priser, hvorfor så ikke bare skrive nye 'Dexes selv?
(jeg ved der er langt dertil, men jeg er ikke interesseret i at vi overhovedet begynder at gå den vej...)

GW er nogle forpulede snot-spermslugende kapitalistiske pik-svin, som ikke kan finde ud af at få deres ellers OK regler til at spille sammen, ikke gider/kan rette i ting de allerede har skrevet éen gang, og som kun gør noget som helst så længe der er en heftig udbetaling bagefter... BASTARDS!!! (fik jeg sagt at jeg er lidt utilfreds med deres måde at håndtere os som spiller-community??)

Det betyder til gengæld ikke at man skal ty til selvtægt, på dette område eller andre. Det kan være at spillet bliver mere lige/fair/ensrettet, men det ER spillet nu engang ikke...

My first two cents... More a'comin' laterz

6gamle space marine dexer Empty Sv: gamle space marine dexer Tors 11 Feb 2010 - 20:56

andbruu

andbruu
Captain

Jeg syntes ralle har en god pointe med at man jo kan bruge det nye dex hvis man vil have de nye regler.

BT er et rigtig godt dex. Hvis vi begynder at gøre gode dex bedre, så vil jeg også have muligheden for to special weapons i mine tac squads (som også skal være billigere og huske deres hand weapons). - Det dur bare ikke at vi skal blive enige om hvem der skal have forbedringer/ændringer.
Det kan godt være at DW ikke er det bedste dex på markedet, men efter de nye glancing regler, har Necrons sku også noget der sutter. I gamle dage var det meningen/muligt at stort set alle deres tropper kunne dræbe en landraider i et skud, og med 10-20 warriors, var der faktisk en fin chance for seriøs skade - nu er der next-to-nothing. Så hvis vi er igang med at ændre "gamle" hære til de nye regler, så kan det hurtigt gå helt galt. Det ender med at vi spiller Warhammer 41.865.

7gamle space marine dexer Empty Sv: gamle space marine dexer Fre 12 Feb 2010 - 0:10

R-kølle

R-kølle
Menneske Svaneridder

Tjaa, jeg tror nok desværre jeg er nødt til at melde mig ind i hylekoret. Jeg synes ikke vi skal til at lave vores egne regler, heller ikke selvom der står i GW's faq, at hvis man nu kunne tænke sig det og ens modstander ellers for øvrigt ikke opdager det så må man godt bruge nogle af de nye regler.

Jeg kan godt se at det surt at GW ikke opdaterer deres codexes til at passe med en ny udgave af reglerne. Men altså der har vi jo alle været så jeg synes ikke at denne gang er noget meget specielt. Jeg kan godt se at der er noget med at de alle sammen spacemarines, men så er de heller ikke mere ens.

Hvis Gakke vil spille DW med de nye regler kan han bare spille ulve, de kan også nøjes med at tage terminators siger han jo selv og endda til en billigere penge. Så kan du kalde dem Deathwing selvom de er købt fra et andet codex, det er jeg sgu egentlig ligeglad med.

Det tror jeg var hvad jeg ville sige, for kort at opsumere er jeg enig med alle andre end gakke indtil videre.

R-Kølle pirate

8gamle space marine dexer Empty Sv: gamle space marine dexer Fre 12 Feb 2010 - 0:30

princelarming

princelarming
Barbar Barber

Called...

@Gakke:
Hvis du mener SW har federe regler for en All-Terminator-hær (Terminate! Terminate!), så brug da de regler... Behold malingen som den er, men spil med ulvenes regler... De er bedre, mere opdaterede og du slipper for Bæ-Laila og får Logan Grim-Nar (yeah, that's his name!) i stedet for... Endda til all-round færre points... Og hvis du stadigvæk vil holde fast i Fluffet fra det gamle DA-dex, så hold dig endeligt til Venerable Dreads, Terminators og Land raiders... Det er sgu da DW!

Be my guest!

9gamle space marine dexer Empty Sv: gamle space marine dexer Fre 12 Feb 2010 - 1:18

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

tjoo - det er da egentlig en udemærket idé. Der er et problem... alle ulvenes termies har power weapons... og skal købe power fists hvis de vil have dem.... det vil de ikke..... men det har alle mine dukker - men det er til gengæld mit helt og aldeles eget problem.

jeg tror jeg fornemmer lugten i bageriet. Ville også bare pointere at de nu er begyndt at gøre sådan til nogle store danske turneringer.

Synes også det i øvrigt er misforstået at se det som at vi laver vores helt egne regler - vi ville sådan set bare anvende den nyeste opdatering af reglerne for de items der findes i 40k universet. Dybest set var det langt smartere i rigtig gamle dage hvor alt wargear var centralt defineret i reglerne og alle dexerne blot henviste dertil.

øv bøv - og skal jeg så lege reserve-ulve... sikke noget fis! - sgu-nej-mig-i-røven! - nu spiller jeg med det lorte-pikdex og tager mine klø som en mand!

Laser

10gamle space marine dexer Empty Sv: gamle space marine dexer Fre 12 Feb 2010 - 17:01

Janushedemann

Janushedemann
Halv-elver Diplomat

Jeg vil slutte mig til koret, er enig med Ras.. brug da de nýe bøger og kald dem noget andet..

Tror det er et skråplan at begynde at ændre og modificere selv. Det er selvfølgelig træls at have et out-dated codex, men sådan er det..

Enten kan man spille med det og æde den, eller man kan æde den og finde sig en ny hær..

/Janus

11gamle space marine dexer Empty Sv: gamle space marine dexer Søn 14 Feb 2010 - 17:38

gakkedulla

gakkedulla
Menneske Stimand

Nååå... nu har jeg vundet et par kampe igen med dødsvingen... så nu er det overhovedet ikke et dårligt dex mere!!! Wink

Ej ... Jeg må nok bare tage rass's slet skjulte kritik af min selvretfærdige klynkeeskapade til indtægt: Der er nok ikke noget galt med reglerne bare fordi jeg taber en enkelt kamp eller to....

Jeg drømmer videre om cyclone missile launchers og terminater uden.

Sponsoreret inhold



Tilbage til toppen  Besked [Side 1 af 1]

Lignende emner

-

» Space hulk tegnefilm

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum